Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak niektórzy pewnie wiedza BMW zmienia swoje auta nieustannie, a nie tylko przy okazji faceliftingu.

W autach tych zaszło sporo zmian czasem drobnych, o których mało kto gdzie pisze a nie znalazłem póki co podsumowania kiedy i co sie zmieniło.

Zacznę od drobnych rzeczy ktore mi sie rzuciły w oczy.

1 brak wskazania ilości oleju silnikowego w komputerze. - od kiedy nie wiem. Szczerze nie rozumiem tego kroku. W e90 z 2011 roku nie ma nawet w menu pozycji olej.

2 eliminacja funkcji Rest. Całkiem imho przydatna funkcja, nie wiem dlaczego ja zlikwidowano. Zabrakło miejsca na panelu klimy?

3 brak pamięci ostatnio wybranej funkcji w komputerze pokładowym. Po powrocie do auta wyświetla sie zawsze puste pole - wcześniej była to ostatnio wybrana pozycja (np średnie spalanie). Byc moze to kwestia kodowania ?

4 W październiku 2007 wprowadzono funkcje auto start/stop i nowej generacji silniki diesla 2.0. W pakiecie jest tez odzysk energii hamowania i żaluzje chłodnicy. Nie jestem pewien czy gdzieś po drodze nie było zmiany generacji skrzyń automatycznych.

5 bodajże w 2010 roku przeniesiono przyciski sterujące ogrzewaniem siedzeń do panelu kontrolnego klimatyzacji, prawdopodobnie wtedy wyrzucono funkcje rest i zmieniono sterowanie klima. Domyślnie jest teraz regulacja całości temperatury, a nie osobno kierowca/pasażer. Jak dla mnie to tez krok w tył.

 

6 zmiana momentu obrotowego w silniku 318d. Po cichu podniesiono moment z 300 na 320Nm. O ile dobrze pamietam w roku 2010. Moc pozostała bez zmian.

 

Zmian było oczywiscie o wiele wiecej z pewnością wątek sie rozwinie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Zmiana skrzyń biegów nastąpiła wraz ze zmianą silników z grupy M na N (M to silniki skonstruowane przed 2001 rokiem, N to silniki skonstruowane po 2001 roku).

 

Z silnikami M47 i M57 występowały skrzynie odpowiednio 6HP19 i 6HP26 (ta druga pojawiła się pierwszy raz w X5 w 2004 roku po lifcie, kiedy wprowadzono silnik M57 o mocy 218KM). Wraz z wprowadzeniem silników z rodziny N skrzynie zmieniły się na 6HP21 (lub 6HP19TU) oraz 6HP28 (odpowiednio 6HP26TU). Różnice były głównie wokół maksymalnego momentu obrotowego i szybkości pracy skrzyni. Z mojego doświadczenia - miałem 120d z 6HP21 a teraz mam 330xd z 6HP26 (dwie różne generacje). Skrzynia w 1er pracowała efektywniej, szybciej zapnała biegi, mniej "przeciągała" i szybciej się uczyła (ale to oczywiście moje subiektywne zdanie - oba auta ze zbliżonym przebiegiem).

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano

No to dorzucę swoje spostrzeżenia:

 

Ad. 3. U mnie funkcja ta działa. Zawsze jak wsiadam do auta z tym samym kluczem mam ostatnio wybraną funkcję w komputerze pokładowym.

Ad. 5. Funkcja REST jest dostępna z poziomu I-Drive przynajmniej u mnie. Istnieje możliwość osobnej regulacji temperatury pasażer/kierowca. W miejsce przycisku REST otrzymaliśmy przycisk ALL, który właśnie odpowiada za sterowanie strefami. Zmiana ta miała miejsce ok. 09/2009r.

Opublikowano

Ad 3 Zgadza sie wcześniej było jak piszesz. Nie wiem kiedy sie to zmieniło podejrzewam ze około 2010 roku. W jedynce juz tez nie pamięta ostatniej funkcji.

 

Ad 5. Wcześniej pokrętłami można było sterować niezależnie, nie było funkcji ALL, która jest moim zdaniem zbędna.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ale pokrętłami nadal możesz sterować niezależnie. Funkcję ALL wciskasz tylko jeśli chcesz mieć sterowanie klimatyzacją jednostrefowe.

Ja mam auto z 12.2009r i jeszcze ostatnią funkcję komputera zapamiętuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto tutaj napisać bo nie każdy wie, że wraz z wejściem LCI zwiększył się rozstaw kół na tylnej osi.

Poza tym, nie wiem kiedy ale też ok. 2009 roku wprowadzono większe hamulce przednie - 312 mm zamiast 300 mm.

Z mniejszych rzeczy - zmieniły się tez przyciski na kierownicy - u mnie mam dwa programowalne przyciski, później od tego odeszli i wprowadzono zamiast tego sterowanie obiegiem zamkniętym i chyba trybem radia.

Opublikowano
Warto tutaj napisać bo nie każdy wie, że wraz z wejściem LCI zwiększył się rozstaw kół na tylnej osi.

Poza tym, nie wiem kiedy ale też ok. 2009 roku wprowadzono większe hamulce przednie - 312 mm zamiast 300 mm.

Z mniejszych rzeczy - zmieniły się tez przyciski na kierownicy - u mnie mam dwa programowalne przyciski, później od tego odeszli i wprowadzono zamiast tego sterowanie obiegiem zamkniętym i chyba trybem radia.

 

 

Masz dokładne dane co do szerokości tylnej osi ? Może jakieś dystanse by mi się przydały :norty:

Opublikowano
Z mniejszych rzeczy - zmieniły się tez przyciski na kierownicy - u mnie mam dwa programowalne przyciski, później od tego odeszli i wprowadzono zamiast tego sterowanie obiegiem zamkniętym i chyba trybem radia.

 

Potwierdzam, iż zmieniono przyciski na kierownicy, jeden dotyczy obiegu powietrza, a drugi zmiana źródła dźwięku :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz dokładne dane co do szerokości tylnej osi ? Może jakieś dystanse by mi się przydały :norty:

 

16mm szerszy rozstaw piast, ale cześć z tej wartości została skonsumowana przez mniejsze ET felg (w LCI ET31, w pre-LCI chyba ET34 w przypadku 16")

Opublikowano
Z mniejszych rzeczy - zmieniły się tez przyciski na kierownicy - u mnie mam dwa programowalne przyciski, później od tego odeszli i wprowadzono zamiast tego sterowanie obiegiem zamkniętym i chyba trybem radia.

 

Potwierdzam, iż zmieniono przyciski na kierownicy, jeden dotyczy obiegu powietrza, a drugi zmiana źródła dźwięku :)

Wydaje mi się że, przyciski programowalne są w autach z Idrive, chyba że ktoś ma Idrive i przyciski przypisane na stałe, niech ktoś to potwierdzi.

Opublikowano

dodam z mojej beczki :

- w 2008 wymieniono uszcelniacze zaworow w silnikach N52

- w 2009 zostalo zmieniona wadliwa glowica w silnikach N52

- W 2010 zostaly zmienione wadliwe tloki w silnikach N52

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Podasz zródło ?

 

a nareszczie ktos kto wie czego chce i nie wierzy na slowo, przepraszam oczywiscie ze powinienem podac zrodlo.

 

wymiana tlokow : Marzec - lipiec 2010 (w zaleznosci od modelu) PUMA BMW Measure no 29192927-01, subject : N52, N52K/B25 http://i.imgur.com/346m2NL.jpg

 

 

wymiana glowicy i uszczelniaczy zaworow : i dobrze ze podaje zrodlo po przy odswiezeniu pamieci wychodzi ze to nie 2009 tylko grudzien 2008.

 

Service information bulletin BMW September 2009 : http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e70-forum/38545d1261255008-click-click-click-sound-when-engine-cold-sib-11-09-07.pdf

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Dzięki, to jest konkret. :cool2:

Przy okazji podam info, ze silniki N47 obarczone wada rozrzadu poprawiono ostatecznie dopiero w marcu 2010. Do 2009 wg PUMA wymian rozrzadu wymaga tez wymiany wału.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam I-Drive i przyciski mam na stałe zaprogramowane.

 

Ja też mam I-Drive i mogę wybierać kilka opcji. (samochód z 2006)

Opublikowano
Dzięki, to jest konkret. :cool2:

Przy okazji podam info, ze silniki N47 obarczone wada rozrzadu poprawiono ostatecznie dopiero w marcu 2010. Do 2009 wg PUMA wymian rozrzadu wymaga tez wymiany wału.

 

Przecież w silnikach typu C, już nie jest wymagana wymiana wału. A one były montowane też w 2009 roku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powróciła tajemnicza kwestia wymiany wału w N47.

Ja znowuż słyszałem że od 2009 nie trzeba wymieniać wału.

Ktoś może wstawić jakąś PUMĘ na to?

Opublikowano
Powróciła tajemnicza kwestia wymiany wału w N47.

Ja znowuż słyszałem że od 2009 nie trzeba wymieniać wału.

Ktoś może wstawić jakąś PUMĘ na to?

 

Wygodny jestes, 5 minut Deepinternet search i znajdziesz i sam bys wstawil, nawet googlem znajdziesz tylko zajmie to troche dluzej

 

New Puma out from Germany covers cars after 2011 now see case 3

 

 

 

Read Measure S Measure no. 43863106-06

Thread N47, N47S, N47T, friction noise in the engine,

Scrape the distribution chain Release Date (dd.mm.yyyy) 11/08/2012

Freed State organization, Vehicles affected car

E-series

E61 E60 E81 E82 E83

E87 E84 E88 E90 E91

E93 E92 F10 F11 F20

F30 F25 F31

Engine

N47S N47 N47T N47DK0

Body

Production time

(From / to) (dd.mm.yy)

/

Comment

Production time

Comments (if To measure) (dd.mm.yy)

Complaint

Scraping, polishing engine noise about 1500 1/min, which is inside perceptible.

Noise can be good in the gearbox or sump be perceived.

Cause

Sharpness of the sprockets or the chain is not running uniformly over

Slides.

Measure

Three cases are distinguished as follows:

Case 1:

For motors N47, N47DK0, N47S, period 01/03/2007 to 05/01/2009 production.

In the case of a customer complaint, the following components must be replaced:

- 11 21 7 803 479 crankshaft bearing shells exchange.

Note: Only crankshafts with manufacturing date from the fifth First 2009 only!

The production date is stamped on the crankshaft sprocket. (See

Plant, Page 1)

Meaning of the numbers:

- The first two digits represent the production line.

- The next six digits are the year (two digits), month, day.

- The last 5 digits identify the item number of the crankshaft.

Investment in the illustration on page 1 of the crankshaft is therefore October 21, 2009

have.

- 11 41 7 797 896 for the drive chain of the oil pump.

- 11 31 8 506 652 below the chain.

- 13 52 7 797 906 for driving gearwheel high pressure pump.

- 11 27 7 800 523 Gear (intermediate balance shafts).

- 11 27 7 802 575 gear (drive shaft balance).

- 11 27 7 802 576 gear (drive shaft balance).

- 11 31 8 510 014 top chain.

- 11 31 7 797 899 for guide rail above distribution chain.

- 13 52 8 572 499 for the guide rail below the chain.

- 13 52 8 572 500 to the rail voltage below the chain.

Note: right chain tension below the guide rails damped

use! (See

Attachment page 2)

For the supply chain to just slide without using nerves! (See

Box 3)

Note: The intermediate balance shafts according to exactly repair instructions

! Set

If the intermediate gear and balancer shafts down enough, the

Motor despite

Crankshaft produce new sounds, etc!

See Repair Manual November 21 500 "replace crankshaft."

Note: For vehicles already in a previous repair

Crankshaft

was renewed:

These vehicles treated as described in the "Case 2".

Case 2:

For motors N47, N47DK0, N47S, N47T production period of 05.01.2009 to 01.03.2011

In case of customer complaint, replace the following components:

- 11 31 8 506 652 below the chain.

- 13 52 7 797 906 for driving gearwheel high pressure pump.

- 11 31 8 510 014 top chain.

- 11 31 7 797 899 for guide rail above distribution chain.

- 13 52 8 572 499 for the guide rail below the chain.

- 13 52 8 572 500 to the rail voltage below the chain.

Note: The screw connection for intermediate balance shafts should not

more dissolved

be!

Note: right chain tension below the guide rails damped

use! (See Attachment page 2)

For the supply chain to just slide without using nerves! (See Box 3)

Note: For vehicles in which a repair already installed rails without stiffening ribs and replaced both timing chains were: These vehicles

how to treat "Case 3" described.

Case 3:

For the period N47T engine production and repair of committed 01.03.2011

Guide rails without reinforcing ribs. In case of customer complaint, replace the following components

- 11 31 8 506 652 below the chain.

- 13 52 7 797 906 for driving gearwheel high pressure pump.

- 11 31 8 510 014 top chain.

- 13 52 8 572 499 for the guide rail below the chain.

- 13 52 8 572 500 to the rail voltage below the chain.

Note: The reference design, repair was shown on page 4 of the plant.

Complaint: Error: error conditions: 11/21 Crankshaft

Sprocket Unit Control Noise

11/21 Crankshaft Sprocket Wear Unit Control

Motor 11 the speed of sound 1000-2000

U / min

Engine

11 Engine Noise

11/00 Engine:

Enforceability NIO Permanently

11/31 Supply Chain

Crankshaft Damage

11/31

Timing Chain

Camshaft

Damage

11/31

Unit Control

Slide

Report this part

Cause

Error: error:

11/31 distribution chain

Crankshaft

Noise

Activity

Department

Lead

Error Code

TC action:

Progman / DIS / ISTA / ISTA / P

System state version

Evaluation of operation

Copyright © 2002-2012 BMW AG, Munich (Germany). All rights reserved.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za wstawienie Rivasi. Myślałem, że dokumentacja Puma nie jest publicznie dostępna, stąd była prośba (raczej info dla innych bo ja nie potrzebuję nic wymieniać).

Tłumaczyłeś to autotłumaczem? Troche niegramatyczne i niejasne.

Z opisu wynika, że wał trzeba wymieniać tylko w przypadku aut wyprodukowanych w okresie 01/03/2007 do 05/01/2009.

 

EDIT: materiał źródłowy - http://www.uploadarea.de/upload/7npmiwqpj2oxjmmu51s9pwtuy.html

Opublikowano

Czyli kolejna forumowa teoria o konieczności wymiany wału również w silniku C została obalona :cool2:

 

Należy opierać swoją wiedzę tylko na oficjalnych, pewnych źródłach, tak jak to robi kolega Rivasi, a nie na tym co ktoś tam gdzieś od kogoś usłyszał, albo bo znajomy ma znajomego, który coś tam, coś tam...

Opublikowano
Czyli kolejna forumowa teoria o konieczności wymiany wału również w silniku C została obalona :cool2:

 

Należy opierać swoją wiedzę tylko na oficjalnych, pewnych źródłach, tak jak to robi kolega Rivasi, a nie na tym co ktoś tam gdzieś od kogoś usłyszał, albo bo znajomy ma znajomego, który coś tam, coś tam...

 

no Rachel albo nawet raczej... czasem jak czytasz zdania ktore zaczynaja sie : stryj mojego wuja mowi ze... to mam wrazenie ze zaczynam czuc podniecenie seryjnego mordercy... teraz nie trzeba zawsze brac materialy oficjalne bmw jak swiete, czasem pisza tez glupoty ale internet jest tak obrzymia baza wiedzy ze jest malo tematow na ktore nie ma materialow dzisiaj tylko ze 90% spoleczenstwa uzywa 10% internetu (Google zasysa 10% intrnetu) a ze tak naprawde w polsce malo kto zna pojecie Deepweb i siega to chocby mojej zony i jej kolka doktorantow samo uwielbienia, jak wspomnialem o DW to popatrzyli na mnie jak na jakis zadkin okaz lemura a ocenia sie ze nawet 500 krotnie wiecej informacji rzetelnej mozna znalesc w deepwebie niz przez intrent zasysany przez google.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.