Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. podejrzewam, że podobnych tematów jest mnóstwo ale spróbuje naświetlić swoj problem.

1. Ubytki płynu chłodzącego:

 

Po przejechaniu około 2000 km poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym jest na minimum(na desce świeci kontrolka niskiego poziomu). Po dolaniu następne 2000 km i to samo. Wymieniłem zbiorniczek bo miał dziurkę grubości szpilki ale pod ciśnieniem wyciekał płyn. Wymieniłem dwa króćce jeden pod kolektorem ssącym drugi z tyłu silnika. Nie ma żadnych wycieków a płyn ucieka.

 

2. Ubytki oleju.

podobna sytuacja po przejechaniu ok. 2000km może więcej muszę dolać ok. 100ml oleju (zalany mam półsyntetyk). wymieniona uszczelka pod filtrem oleju oraz uszczelka pod klawiaturą a olej dalej ubywa.

 

 

Moje pytanie brzmi czy te objawy świadczą o konieczności wymiany uszczelki pod głowicą??

Opublikowano
100ml na 2000km to jest zadne zuzycie. Większosc nowych samochodów ma takie lub często nawet większe. Można nawet powiedziec ze pod względem poboru oleju to Twój silnik jest bardzo zdrowy.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

mam identyczny problem, z tym ze kiedyś co 2000 musiałem dolać 250 ml, płynu, a teraz 600 km + 0.5l płynu chłodniczego :)

wężyki są suche, chłodnica też, za to silnik jest troszko spocony w 3 miejscach (mniej wiecej na łączeniach bloków pokrywy zaworów i głowicy)

Opublikowano
Jak miałem taki przypadek w silniku M52TU to okazało sie, że przepuszcza deliaktnie termostat... trudno to było znalezc, juz myslałem ze glowica czy coś. A to byl tylko termostat. Wiec nie zaszkodzi go wymienic, nowy termostat to wazna sprawa w silniku. A moze byc tez przyczyną wycieku.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Jak miałem taki przypadek w silniku M52TU to okazało sie, że przepuszcza deliaktnie termostat... trudno to było znalezc, juz myslałem ze glowica czy coś. A to byl tylko termostat. Wiec nie zaszkodzi go wymienic, nowy termostat to wazna sprawa w silniku. A moze byc tez przyczyną wycieku.

W m43 uszczelka termostatu jest beznadziejna. Kupiłem w zeszłym roku termostat i po jakimś czasie musiałem go odkręcić i potraktować lekko silikonem bo zaczął się lekko pocić. Ale taki ubytek z pewnością byś zauważył. Pewnie już to robiłeś ale takie dwie najbardziej podstawowe rzeczy to termostat lub pompa wody. Osłonę pod silnikiem masz czystą?

Opublikowano
Osłona jest czysta i suchutka nic na niej nie widać. Okolice termostatu wyglądają OK ale jeszcze raz sprawdzę dla pewności. A co do pompy wody to nie wiem nie sprawdzałem ale tak jak pisze żadnych śladów na obudowie.
  • 3 lata później...
Opublikowano
Problem chyba nie rozwiązany? Bo mam to samo co ok 1000km dolewam 200ml do chłodnicy nowy zbiorniczek wszystko niby suche a problem jest może gdzieś lekko rosi i schodzi ciśnienie ale ciężko będzie to znaleźć
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpal zimny silnik, druga osoba dodaje gazu a Ty lokalizuj wyciek, szukaj na zbiorniku wyrównawczym, chłodnicy, termostacie, pompie wody, króćcu od strony grodzi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.