Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy mam dwa pytania, a nie chciałbym zakładać dwóch tematów.

1. Muszę zdjąć klapkę wlewu paliwa, jak to zrobić żeby nic nie połamać?

 

2. No i ważniejsze, gdy ją kupiłem, to odpalała bez problemu, ale teraz odpala jakby nie na wszystkie cylindry, dopiero jak dobrze przygazuję, to wszystko wraca do normy i silnik pracuje już dobrze. Wykręciłem dziś wszystkie świece, żeby je poczyścić i zobaczyć w jakim są stanie. Świece chyba są jeszcze oryginalne, więc wymienię na nowe, ale chyba już ktoś wcześniej miał taki problem, bo wszystkie fajki były okręcone taśmą izolacyjną, także też do wymiany, ale zastanawia mnie jeszcze inna sprawa, a mianowicie cewki. Jak je sprawdzić czy są dobre, w starszych, a może mniej skomplikowanych wystarczyło sprawdzić czy jest przejście na cewce, ale tu wolę się dopytać Was, bo z benzynową BMW nie miałem zbyt dużo do czynienia. Może macie też inne podpowiedzi co do tej sytuacji, powtórzę, że odpala jakby nie na wszystkie cylindry i dopiero po dobrej przygazówce tak jakby coś się przełamywało i już jest OK.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Mi zawsze pękały zawiasy od klapki w E32 i E34 więc raczej myśl o zakupie nowego
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Nie przejmuj się zawiasem - jak się połamie,to kup nowy - tylko nie zamiennik,bo są kiepskie. Ja zeszłej zimy ułamałem u siebie zawias i kupiłem w serwisie BMW oryginalny. Koszt to całe 35 zeta - SZOK !
Opublikowano

Co do 2.

Podstawa to jakas diagnostyka komputerowa. Warto sprawdzic co sie tma dzieje, moze cos pokaze. A jak nie to trzeba kombinowac. Przyczyn moze byc wiele. Jak wspomnailes świece lub tez przebicie na fajkach (rowniez lepiej kupic nowe 20zl/szt). Cewki najlatwiej podmienic od innego auta, na szczescie we wszystkich benzyniakach byly takie same, nawet w V8. Standardowo sprawdzic lewe powietrze. Jak nie pomoze dalej sprawdzać układ paliwowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki Rafał, akurat w weekend wybieram się do Kętrzyna, a u ojczulka w garaży leży 8 nowych świeczek, także zobaczymy. Jak to nie pomoże, to kupię fajki, choć na chłopski rozum, jak nie są uszkodzone mechanicznie, czyli jak nie ma żadnych pęknięć, to nie powinny "przebijać". Myślę jeszcze jak sprawdzić cewki, przecież musi być jakiś sposób..

Co do rwania klapki paliwa, to nie lubię niszczyć czegoś co działa. Wczoraj obejrzałem dokładnie wszystkie zdjęcia na allegro, każdej klapki i poradziłem sobie, także o tej sprawie zapominam.

 

Mam jeszcze jedno pytanie, jak pisałem w innym poście, dość głośno chodzi pompa wspomagania. Zajrzałem do zbiorniczka na płyn, a tam zamiast płynu jest jakaś gnojowica. Pomyślałem, że zanim wymienię pompę, to wymieniłbym płyn. W innym dziale, chyba e39, kolega pisał, że to mu pomogło i było dużo lepiej. Zastanawiam się jak spuścić tą gnojówkę. Nie mam kanału, więc nie wejdę pod auto żeby dostać się do maglownicy. Czy jest jakiś sposób na spuszczenie płynu bez kanału, macie jakieś pomysły?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ten weekend, jak zobaczysz taką strzałę jak na zdjęciu poniżej, to będę ja, albo moja żona,

Warszawskie blachy i naklejka klubowa na tylnej szybie..

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/818/lv6x.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Jeśli chodzi o spuszczanie płynu ze wspomagania nie jest to ciężka rzecz do zrobienia najlepiej podnieść auto tylko aby oderwały się przednie koła od ziemi.Ze zbiorniczka odczepiasz przewód powrotny podstawiasz coś i kręcisz kierą lewo prawo do oporu płyn sam wyleci.Najlepiej potem wyjąc zbiorniczek umyć go i wysuszyć.Poskręcać wszystko i zalać płynem i znowu machanie kierą po wstępnym odpowietrzeniu sprawdzasz stan płynu dolewasz odpalasz silnik i znowu kręcisz aż wszystko jest cacy na koniec jeszcze sprawdzenie poziomu płynu i wsio.Ja osobiście zrobiłem jeszcze jedna rzecz przed założeniem zbiorniczka akurat miałem pod ręka większy pojemnik podłączyłem go do pompy powrót ze zbiorniczka był wsadzony do bańki jak przy spuszczaniu płynu zalałem płynem odpaliłem silnik pokręciłem kierownicą dopóki pompa nie przepompowała całego płynu z pojemnika po czym poskładałem wszystko.Polecam tez tak zrobić ponieważ dużo syfu zostaje w układzie po wymianie i przepłukaniu kierownica chodzi o niebo lepiej.Jest to proste lecz mozolne ale daje dobre efekty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie Rafale, e34 stoi w garażu prawie na kołkach, muszę ja najpierw porobić, a na to mam czas tylko po pracy, więc to jeszcze potrwa, no i ekonomiczniej przyjechać srebrną strzałą :)

 

 

Pytanie do Młodego, wąż powrotny, to ten gruby, czy cienki. Chcę się za to dziś zabrać, a wolę odkręcić właściwy.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Jeśli chodzi o spuszczanie płynu ze wspomagania nie jest to ciężka rzecz do zrobienia najlepiej podnieść auto tylko aby oderwały się przednie koła od ziemi.Ze zbiorniczka odczepiasz przewód powrotny podstawiasz coś i kręcisz kierą lewo prawo do oporu płyn sam wyleci.Najlepiej potem wyjąc zbiorniczek umyć go i wysuszyć.Poskręcać wszystko i zalać płynem i znowu machanie kierą po wstępnym odpowietrzeniu sprawdzasz stan płynu dolewasz odpalasz silnik i znowu kręcisz aż wszystko jest cacy na koniec jeszcze sprawdzenie poziomu płynu i wsio.Ja osobiście zrobiłem jeszcze jedna rzecz przed założeniem zbiorniczka akurat miałem pod ręka większy pojemnik podłączyłem go do pompy powrót ze zbiorniczka był wsadzony do bańki jak przy spuszczaniu płynu zalałem płynem odpaliłem silnik pokręciłem kierownicą dopóki pompa nie przepompowała całego płynu z pojemnika po czym poskładałem wszystko.Polecam tez tak zrobić ponieważ dużo syfu zostaje w układzie po wymianie i przepłukaniu kierownica chodzi o niebo lepiej.Jest to proste lecz mozolne ale daje dobre efekty.

 

Jak będziesz to robił to polecam po kolei zrobić tak:

1.Najpierw spuścić cały płyn normalnie ile zejdzie, zapalić, pokręcić lewo prawo aż zejdzie całkiem.

2. Zalać ropą, odpalić pokręcić, dolać ile trzeba, pokręcić jeszcze kilka razy i spuścić ją całkiem.

3. Zalać najtańszym płynem jaki znajdziesz, odpalić, pokręcić spuścić. (Możesz spuścić przez szmatkę żeby wyłapać resztki syfu i operację powtórzyć z tym samym płynem drugi raz później wylewając już całość), wyczyścić zbiorniczek, wymień sobie opaski ewentualnie.

4. Zalewasz nowym płynem, kręcisz, odpowietrzasz i cieszysz się czystym płynem.

Jeżeli tylko spuścisz i zalejesz nowym to efekt będzie mizerny skoro masz tam czarną breję z jaką spotykałem się nie raz. Tak jak Ci napisałem wyżej robiłem wiele razy bez żadnych uszkodzeń i problemów.

Jak to kolega wyżej napisał :D "jest to proste lecz mozolne ale daje dobre efekty" więc jak już będziesz robił to zrób porządnie :cool2:

 

A co do tego rwania to wymień świece i fajki i daj znać bo to może tylko tego wina skoro zastałeś to co pisałeś.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki koledzy za podpowiedzi... Co to człowiek by zrobił bez forum...pojechał do mechanika :D

 

Zrobiłem tak jak pisaliście, no może bez tej ropy. Układ przelałem dwukrotnie, w sumie poszło 2 litry płynu. Nie mogłem jedynie odpalić silnika, bo wyrzuciłem wszystkie świece i jak wspomniałem, nowe będę miał po weekendzie.

Dodam, że kierownica i tak dobrze mi chodziła, lżej niż w obecnej e46, bardziej mi zależało na ściszeniu pracy pompy. Znalazłem kilka tematów na różnych forach, że właśnie nowy płyn spowodował uciszenie głośnej pracy pompy. Mieliście takie sytuacje, możecie to potwierdzić?

Szkoda mi ją wymieniać, bo nie cieknie i jak wspomniałem, dobrze "wspomaga" kierownicę..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Mozna i bez ropy ale ja zawsze robię z jej udziałem bo lepiej płucze, płyn jest gęstszy. Co do ucichnięcia pompy to jest to loteria, może pomóc ale wcale nie musi, zależy jak bardzo jest styrana. Jak nie pomoże to zawsze możesz spróbować jakichś cudów typu ceramizer czy doktor tyle, że koszt używanej sprawnej pompy może być podobny.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jak nie będzie poprawy, to zainwestuję w jakąś używkę, choć też czytałem, że są jakieś zestawy do regeneracji za parę złotych, ale już nie chce mi się kombinować. Zobaczymy. Dzięki za podpowiedzi.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.