Skocz do zawartości

Lekkie Drganie Przy gaszeniu


Vytautas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie :)

 

Otóż mam kilka pytan. Wiem że takich tematów jest masa tu jak i na innych forach, ale wiadomo kto pyta nie błądzi :D

Pytanie brzmi jakie są 100% objawy jak jest już w zużyciu dwumas ? Bo zauważyłem że w mym BMW podczas gaszenia silnika odczuwa się lekkie wibracje. Pytałem mechanika i mówi że takie coś jest normalne w tych silnikach ( 320d 2.0 diesel 150km). Sprawdziliśmy poduchy i są lekko zużyte ( już zamówiłem nowe). Może mi się po prostu wydaje bo ostatnimi autami jakimi jeździłem to Merc klasa E 3.2 benzyna w automacie i on cichutko gasł. Wiadomo diesel musi troche klekotać :D Można jakoś samemu sprawdzic czy dwumas jest ok? Bez zaglądania do środka?

Nie jest tak tragicznie jak na filmiku poniżej ale wiadomo troche szkoda by było jakby zaczeły sie tak drogie problemy :P

 

I drugie moje pytanie: Jak jadę nie ważne z jaką prędkością i zahamuję to czuje takie lekkie szarpnięcie gdy puszczam hamulec równiez. Nie zawsze ale przeważnie. Jest to troszkę irytujące, bo mam wrażenie że zaraz mi się coś posypie. Diagnoza mechanika "Gumy na sworzniach" a może być coś jeszcze innego ?

 

Z góry wszystkim dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem mechanika i mówi że takie coś jest normalne w tych silnikach ( 320d 2.0 diesel 150km).

Mechanik ma rację. Wszystkie wersje silnikowe ZS w modelu E46 mają z tym problem ze względu na brak klapy gaszącej w układzie dolotowym. Naprawiamy to poprzez montaż takiej klapy z uprzednio zmodyfikowaną elektroniką sterującą. Wysyłam Cię do Kolegów Trandolfa lub Krzysztofa z Nysy u których możesz zaopatrzyć się w przygotowany do montażu komplet.

Trandolf ---> memberlist.php?mode=viewprofile&u=42402

Krzysztof ---> memberlist.php?mode=viewprofile&u=36648

 

Sugeruję zapoznanie się z tym wątkiem ---> viewtopic.php?p=1335643#p1335643

 

Drugi problem i mechanik ponownie trafia w sedno. Nie chodzi jednak o gumy na sworzniach, bo są one tylko zabepieczeniem przeciwpyłkowym. Chodzi o tuleje wahaczy oraz o wyrobione przeguby kulowe sworzni wahacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem troche typowe objawy jak dwumas siada, I to co zaobserwowałem to raczej nie zapowiada się na katastrofę :D

 

Przy 2k+ obratach wrzuciłem na luz i wogóle nim nie trzepało. Przy redukcji biegów też nie było tak zwanego kangurka :P

 

Dodam jeszcze że nie widzę żadnej róznicy przy gaszeniu go ze sprzegłem czy bez. Można też powiedziec że czasami gasnie ładnie od sztycha bez niczego ale to jak mu sie zachce :D Raz tak raz tak, i sprzegło nie ma nic do gadaniu tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak wymienię same gumy to nic nie pomoże?

Koledzy wymieniali sprawne dwumasy, sprzęgła, koła pasowe, poduszki silnika i skrzyni, napinacze łańcuchów, kolektory dolotowe z klapkami zawirowań (one nic do wygaszania nie mają) i nic to nie dawało odnośnie poprawy jakości gaszenia jednostki. Dopiero montaż klapy gaszącej wyeliminował opcję katapulty przy gaszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś z tym żyć nie może ...

Tyle, że co innego telepanie bo 3/4 tego co napisałeś tak czy siak jest do wymiany - ale raczej wątpliwe, a co innego taka natura.

Rzecz w tym, żeby to odróżnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień poduszki i już będzie znaczna poprawa.

Ale, tak jak pisze Łukasz, dopiero klapa gasząca da naprawdę dobry rezultat, abstrahując od tego, że dzięki niej oszczędzasz i poduszki i dwumasę.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień poduszki i już będzie znaczna poprawa.

Ale, tak jak pisze Łukasz, dopiero klapa gasząca da naprawdę dobry rezultat, abstrahując od tego, że dzięki niej oszczędzasz i poduszki i dwumasę.

 

wymiana poduszek piękna sprawa ;]

póki siedzą mogą wyglądać na "troszkę zużyta" podczas demontażu się rozlatują ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem z tym drganiem przy gaszeniu. Wymieniłem poduszki pod silnikiem i łącznik elastyczny wydechu ( strasznie był wyrobiony, rura luźno siedziała i puszczał spaliny ) i problem ustał. Wiadomo, że nie jest idealnie, ale teraz gaśnie delikatnie i nie ma tego chamskiego walenia i trzepania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie w 530d E39 automat w pewnym momencie zaczeło coraz bardziej walić przy gaszeniu, dodatkowo przy wrzucaniu wsteczego i delikatnym naciskaniu hamulca drganie rosło bardzo w okolicach silnika.

Jedna poduszka była cała wylana, druga wyglądałą jak nówka.

Po podniesieniu silnika okazało się, że ta wylana jeszcze jakoś działała a ta czyściutka totalny szrot. Dwie poduszki wymieniłem i wszystko ustało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.