Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie, jako, że zakupiłem nowe żarniki i żarówki, a jeszcze ich nie montowałem w związku z tym, że uroił mi się plan zregenerowania odbłyśników Xenonu, chciałbym Was zapytać, gdzie w Zielonej Górze lub w obszarze do 100km można profesjonalnie zregenerować lampy?
Opublikowano
Mi było dane zobaczyć efekt prac na żywo i byłem pod dużym wrażeniem :wink: .
Opublikowano
Wysyłka lamp wiąże się z urlopem ponieważ auto dzień w dzień użytkuję, wezmę pod uwagę takie rozwiązanie. Jeszcze koszt przybliżony jakbyś podał ;) Kompletnie nie wiem ile to kosztuje, a zanim zadzwonię i zacznę wypytywać dobrze jakbym wiedział za ile już wykonywali takie usługi :)
Opublikowano

Nie pamiętam dokładnie ile kosztowała regneracja, bo zdecydowałem się na wymiane odbłyśników na nowe. Za dwie lampy (razem z polerowaniem kloszy) zapłaciłem 600zł. Regeneracja chyba była tańsza 100zł na lampie, ale ręki sobie uciąć nie dam. :)

 

Nie wiem w ogóle, czy taka operacja jest możliwa na miejscu... Ja ściągnąłem lampy sam i zawiozłem w całości do tego warsztatu. Po dwóch dniach koleś mi je przywiózł do Poznania, bo akurat jechał na giełdę. W sumie 3 dni bez auta.

Opublikowano
Ehe ok, dzięki, wystarczająco szczegółów :) Ja nie toleruję polerowania plastików kloszy bo to nie jest takie super i podobno nie to samo co na nowych (sick 350zł sztuka) .... ;)
Opublikowano

uważam ze najlepiej jest kupić oryginalne używane z angola

 

pasują idealnie i za grosze można wyrwać w idealnym stanie

 

cena ok 50zł sztuka za całą lampę

jest tego pełno na allegro

gg5553463
Opublikowano

Ja nie umiem znaleźć na allegro oryginalnej lampy ksenonowej za 50 zł, ale może ja nie umiem szukać :).

Tak czy siak, nawet jak kupisz oryginalną lampę z anglika, to w nich nie trzeba regenerować obłyśników?

Opublikowano

mój błąd

nie zauważyłem ze o xenona chodzi :P

 

heh

ja sam w tamtym tyg zamówiłem 2szt zwykłych halogenowych dla samych szkieł

lampy są naprawdę w ekstra stanie a mi zależało na samym szkle

przekładka mało skomplikowana

gg5553463
Opublikowano
Ok, Panowie postanowiłem zamontować żarniki, zakupiłem polecane na Sporcie firmy GE barwa 5100k, wbrew opinii wymiana bez wyjmowania lampy 15minut trwała ale do rzeczy, od kiedy posiadam auto, jeden żarniki świecił barwą lekko żółtą i znacznie mniej emitował światła niż ten drugi więc postanowiłem kupić nowe. Dzisiaj zamontowałem i ku mojemu zdziwieniu barwa tej samej lampy wciąż była żółtawa podczas, gdy tej sprawnej z nowym żarnikiem ładnie na biało i intensywnie świeci. Czy to oznacza, że czas wymienić przetwornice? Co może powodować problem z barwą i mocą światła? Czy przetwornice można zamienić stronami?
Opublikowano
Zamieniasz stronami i po tym zabiegu bez problemu będziesz wiedział czy przetwornica czy może odbłyśnik mam to samo u siebie tyle że u mnie odbłyśnik przepalił się zamówiłem używkę przed nowym rokiem bo w nowy rok wyjeżdżałem na wyspy i zależało mi na czasie ale poczta polska potrafi człowiekowi zrobić nerwy przesyłka 70zł dostawa do 12 a paczka dotarła o 17 i po wymianie :( jak tylko wrócę na urlop do PL jade robić odbłyśnik i klosze prawdopodobnie jeszcze ślizgi lamp ułamane
Opublikowano
Dzisiaj rozbierałem swoją lampę bo jedna przetwornica zamokła i czasem zaplała się lampa a czasem nie, a jak już zapaliła to świeciła na jakiś taki zielonkawy kolor. Po wysuszeniu, poprawieniu 2 przepalonych ścieżek, wszystko wróciło do normy. Uważaj na śrubki gdybyś chciał otwierać przetwornice bo mają jakiś dziwny rozmiar i za cholere nie idzie dopasować zastępczej. Ja dzisiaj nie mogłem jednej odkręcić i musiałem rozwiercić śrubkę, niestety nie znalazłem zastępczej i teraz mam skręcone na 3/4. Gdy będziesz wyjmował lampę to moją radą jest aby sobie wcześniej odessać płyn do spryskiwaczy, u mnie pół zbiornika się zmarnowało po odczepieniu dyszy spryskiwacza.
Opublikowano
Ok, właśnie pytanko, jak odpiąć dyszę spryskiwacza, dziś oglądałem ten mechanizm od tyłu jak zdejmowałem klosz i nie mogłem się dopatrzyć sposobu demontażu. Czy przetwornica w całości jest na zewnątrz i można bez problemu przełożyć?
Opublikowano
Wyciągasz dyszę do siebie i po lewej i prawej, zobaczysz takie małe blokady, trzymające dyszę w miejscu. Możesz spróbować je wcisnąć do środka czymś cienkim, i twardym (mały śrubokręt) przy jednoczesnej próbie wyciągnięcia dyszy do siebie. Tak zrobiłem za pierwszym razem, jednak gdy robiłem to po raz drugi i trzeci to trzymając mocno ten element który powoduje, że dysza się wysuwa, pociągnąłem mocniej za dyszę i sama wyskoczyła. Montaż banalny bo na wcisk.
Opublikowano
W celu wykręcenia przetwornicy niestety musisz wyciągnąć lampę całą lampę. Nie zdziw się, jeśli okaże się, że śruby trzymające przetwornicę przy lampie są już tak skorodowane, że nie da się ich odkręcić. Ech, szkoda, że nie zrobiłem zdjęć z dzisiejszej naprawy, miałbyś gotowy tutorial jak wykręcić a nawet rozkręcić przetwornicę.
Opublikowano
Będę psikał kombinował, aby żadnej śruby nie uszkodzić, cała lampa podobno trzyma się na trzech śrubach więc z tym sobie poradzę już :) Byle bym miał sprawę jasną, że jest to np przetwornica, mam też namiar w razie co na ludzi od serwisu xenonów AL więc zawsze mogę nadłożyć troszkę km i im to zlecić bez brudzenia ;) Dzięki kolego za wskazówki, z tą dyszą próbowałem tak trochę szarpnąć lecz wyjść nie chciała, te zatrzaski o których mówisz też widziałem ale z tymi się już nie siłowałem bo nie miałem już potrzeby dalszego demontowania.
Opublikowano
no tak, sama lampa na 3 śrubach. Szkoda, że nie masz kogoś kto ma wolną przetwornicę, żebyś nie musiał obu lamp demontować. Niby nie jest to jakaś straszna robota, ale wiadome, zawsze prościej byłoby z jedną. Co do dyszy to zobacz sobie jeszcze w googlu jak wygląda sama dysza to będziesz miał 100% pewność co zdemontować. Też mam ksenony AL, ale u mnie lewy cały do wymiany chyba będzie bo ma urwane zaczepy a do tego oba szkła mam w stanie agonalnym. Czekam tylko na zwrot z Urzędu Skarbowego :D
Opublikowano
Napisałem wiadomość do xenon-serwis pod Poznaniem i może podjadę do nich i na miejscu mi zrobią kompleksowy serwis, podobno przetwornice można naprawiać i jest to tańsze niż kupowanie drugiej używanej.
Opublikowano

jeden czort al czy zkw

w obu wypalaja sie odblysniki i jak chcesz cos widziec trzeba zrobic regeneracje/wymiane co kto woli...

Grog ja wstawilem metalowe z lamp bmw z 2011 roku w stanie idealbym, ten zestaw co dales link tez jest ciekawy

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
To czym się różnią AL od ZKW skoro to jeden czort? :roll: Ten zestaw, który podesłał kolega jest niby do ZKW. puzonn, a Ty co zaproponowałbyś dla mnie, abym odzyskał widoczność? ;) Może lepiej kupić jakieś nowe odbłyśniki? W jednej z lamp musiałbym też wymienić odbłyśnik nachodzący na soczewkę bo jakieś plamy ma i prześwity, do tego klosze, a więc gruba inwestycja się szykuje :roll:
Opublikowano

napisalem jeden czort bo abie lampy wygladaja tak samo, zasade dzialania mają taką samą, róznica to producent i co za tym idzie różna jakość zastosowanych materiałów, AL to chyba bosch robił i "dłużej świecą"

 

migcool - nie wiem jak wygladają Twoje lampy, specjalistą nie jestem ale...

same klosze dużo do gadania nie mają, moje nie wyglądają ładnie (zastanawiam sie nad wymianą tylko ze względów estetycznych) ale mam znajomego co myslał że to klosze zabierają mu swiatło... mylił sie, ma nówki klosze i wypalone odlysniki i nic nie widzi, ja notomiast mam nowe odblysniki a słabe klosze i mam nocą dzień przed autem

jeśli masz wypalone odbłyśniki to pomyśl nad regeneracja/wymianą, + nowe żarniki oryginaly (pelno chinszczyzny radze uwazac) i będziesz Pan zadowolony

 

ja mialem sytuacje taka ze w deszczu nocą nic nie było widac, coś strasznego, jako że duzo jezdze nocą, większosc w trasie, dobra widoczność to dla mnie priorytet i mimo że sporo mnie to kosztowało (850zł z nowymi zarnikami) nie żałuje ani grosza

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.