Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zastanawiam się nad opcją haka elektrycznego w X5.

Ma ktoś może informacje jak to jest rozwiązane od strony wizualnej ?

W BMW dowiedziałem się tylko iż jest wysuwany siłownikiem , auto ma większą chłodnicę.

Interesuje mnie głównie czy w zderzaku jest jakaś klapka którą trzeba wyciągnąć aby wysunąć hak czy

jest to rozwiązane inaczej.

Na fotce w katalogu jakoś żadnej zaślepki nie mogę dostrzec , tylko widać sam hak :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

F15 z elektrycznym hakiem nie widzilalem (i w US go nie zobacze), ale generalnie wyglada to tak

 

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zanim zapytasz czy mozna domowic, zapytaj jaki status ma zamowienie - z tego co pamietam w statusie 112 jeszcze mozna zmienic konfiguracje, w 150 juz nie mozna

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Warto domowic jesli nawet myslisz o ciagnieciu przyczepy.

 

Mozna potem doposazyc auto w hak, ale cenowo wyjdzie x2. Auto nie ma przygotowanej instalacji i wg mojej wiedzy wszystkie haki musza (lub beda musialy) byc chowane/ demontowane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie sadze, aby doposazenie bylo x2 drozsze. E70 ma przygotowanie pod hak, trzeba tylko dokupic wiazke z modulem i dosc szybko mozna zainstalowac hak - z tego co pamietam, instrukcja BMW przeznacza 2,5 godz. na kompletny montaz z kodowaniem. Pisze o haku manualnym, ale mysle, ze elektryczny niewiele sie rozni w montazu.

 

Pytanie tylko, czy w F15 bedzie to wygladalo tak samo? Nie widze powodu, aby bylo inaczej m.in. ze wzgledu na to, ze na rynek amerykanski nie ma opcji montazu haka w fabryce i wszystkie X5, ktore jezdza w US sa w wyposazanie w hak poza fabryka

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Hak elektryczny jest super wygodny, Uruchamianie ( aktywacja ) jest pod prawym boczkiem w komorze bagażnika. Ja zamówiłem do sojego F15 pod bagażnik rowerowy do montażu na HAKU. Jedyna rzecz jaką musisz dokupić to przejściówka na złącze elektryczne dostępna w każdym sklepie z hakami mechanicznymi - koszt ok 100pln
Opublikowano

jeśli ktoś rozważa hak to polecam zamówić do produkcji.

wiem, że można dołożyć hak "potem" ale np w moim E70 to nie tylko hak... przy zamawianiu do produkcji auto ma dokładaną dodatkową chłodnicę oleju oraz mocniejszy wentylator; tego raczej nie da się dokładać "potem"

Opublikowano
Jak zamówisz "potem" w salonie hak to też montują te dodatkowe rzeczy ale wiadomo cena za to jest odpowiednia.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Jak zamówisz "potem" w salonie hak to też montują te dodatkowe rzeczy ale wiadomo cena za to jest odpowiednia.

 

Dokładnie - dolozenie pózniej w Bmw może wyjść pewnie ze 2 razy drożej . Można tez zrobic w firmie montujacej haki i wyjdzie taniej, bo przecież oni nie bedą nawet myśleć o innej chłodnicy, itp. Podejrzewam tez ze fabryczny hak może mieć tez inaczej skalibrowany ESP pod jazdę z przyczepa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ciekawe z tymi chlodnicami - na jakie obciazenie do ciagniecia jest certyfikowany X5 z fabrycznym hakiem? w US wszystkie X5 maja haki zakladane poza fabryka i z tego co pamietam homologacja jest na max 6600 lbs (ok. 3 tony); z pewnoscia nie zakladaja oni zadnych bardzieje wydajnych chlodnic

 

pewnie w Europiej jest wiekszy dopuszczalny ciezar... slyszalem, ze w Audi, ktory ma fabryczna opcje haka na US faktycznie sa inne babechy (wentylator, chlodnica)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Rozmawiałem ostatnio z kolegą z ASO i powiedział, że jeżeli masz oryginalny hak to właśnie masz inny wentylator i po podpięciu przyczepy zmieniają się nastawy DSC. Jeżeli masz hak montowany poza ASO i nie masz dodatkowego wentylatora to w przypadku awarii silnika o gwarancji można zapomnieć.
"Albo GRUBO albo WCALE"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

z pelnym szacunkiem dla kolegi z ASO, jestem pewien, ze odnosnie gwarancji opowiada on bzdury... takie gadanie czlowieka z ASO probujacego decydowac o zakresie gwarancji

 

widzialem SIB wydany przez BMW zawierajacy instrukcje montazu haka do BMW X5, instrukcja zawiera wskazowki jak instalowac sam hak, wiazke elektryczna oraz jak zakodowac samochod, aby wlasciwie dzialaly czujniki PDC oraz aby dzialala kamera z zoomem; instrukcja nie zawierala zadnych informacji nt. montazu wentylatorow / chlodnic

 

oznacza to dla mnie, ze BMW pozwala na uzywanie haka rozniez bez tych dodatkowych elementow - pytanie tylko czy nie ograniczaja jednoczesnie dopuszczalnej wagi przyczepy; tego nie pamietam i nie mam teraz dostepu do tego SIB

 

skoro BMW dopuszcza montaz haka poza fabryka i jesli postepujesz wedle ich wskazowek, o jakim ograniczeniu gwarancji ten czlowiek mowi?

 

chetnie tez uslyszalbym o tych innych nastawach DSC - nie mowie, ze to nie wystepuje (choc watpie), chcialbym poznac szczegoly

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Myślę, że on może mieć rację ponieważ jest kierownikiem serwisu. A co dopuszczalnej wagi przyczepy to chyba tylko w przypadku oryginalnego wynosi ona 3500 kg a na nie oryginalnym jest 3000 kg. Ale nie jestem tego pewien na 100%.
"Albo GRUBO albo WCALE"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety wpisuje sie to w ogolny poziom wiedzy i obslugi w ASO BMW (zarowno w Polsce jaki i np. w Stanach)

 

Myślę, że on może mieć rację ponieważ jest kierownikiem serwisu. (...)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

czy ktoś z Was montował poza ASO hak do swojego F15

czy mogę prosić o przesłanie linka do firmy, która sprzedaje haki do X5 F15.

 

W salonie firmowych trochę ohujeli proponując cenę z montażem ponad 12 tys. pln .

 

Adam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Haki (w tym oryginalne) widze, ze sa na allegro. Montaz haka w X5 jest bardzo prosty, kazdy zaklad zakladajacy haki powinien sobie poradzic.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozważam zakup X5 i potrzebny byłby hak. Fabryczna dopłata niska nie jest... THULE z dedykowaną wiązką są poniżej 1800zł. Czy to trzeba kodować? Jak będzie z gwarancją przy zakodowaniu poza ASO?
Opublikowano
Rozważam zakup X5 i potrzebny byłby hak. Fabryczna dopłata niska nie jest... THULE z dedykowaną wiązką są poniżej 1800zł. Czy to trzeba kodować? Jak będzie z gwarancją przy zakodowaniu poza ASO?

 

Macro zoom trzeba zakodować, reszta ustawień powinna nastąpić automatycznie. Odnośnie gwarancji to istnieje ryzyko jej utraty, ale to dealer musi udowodnić, że kodowanie miało bezpośredni wpływ na usterkę. W praktyce oznacza to, że jeśli kodujesz takie pierdoły jak gong pasów, wyłączenie start/stop, składanie lusterek i nie dotykasz DME to gwarancji nie stracisz.

Pozdrawiam,


Patgor

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A spotkał się ktoś z montażem niefabrycznego haka w ASO? Jeżeli tak to jaki to był koszt?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie nie zainstaluja. Moge zapytac dlaczego rozwazasz montaz "niefabrycznego" (rozumiem, ze chodzi o czesc, ktora nie jest OE/OEM) i dlaczego chcialbys to zrobic w ASO? Odnosnie gwarnacji, jest tak jak pisal kolega powyzej - z praktycznego punktu widzenia nie widze mozliwosci, aby utracic gwarancje przoprzez montaz + kodowanie haka poza ASO. Sam tak zrobilem, kodowanie zrobil mi kolega z tego forum, ktorego moge zdecydowanie polecic. Zrobil to zdalnie z Polski - ja mieszkam w Kalifornii.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moge zapytac dlaczego rozwazasz montaz "niefabrycznego"

BMW oferuje wyłącznie (?) hak wysuwany elektrycznie za "nierozsądne" pieniądze. Po to by 2x w roku pociągnąć przyczepę szkoda mi po prostu kasy.

Opublikowano

Domyślam się, że chodzi o cenę, domontowanie OEM haka wyszłoby pewnie jakieś 8tyś PLN...ASO nie tknie żadnego "nieorginalnego" haka, bo taką mają politykę. Oni tylko potrafią działać wg instrukcji i to nie zawsze...:). Jak klient chce dołożyć hak, to wpisują VIN w kompa i wyskakuje im dokładnie co muszą zamówić (np. jaka wiązka) i jakie kodowanie jest potrzebne.

 

Kodowaniem poza ASO też bym się nie przejmował. Siedzę dość często na amerykańskim forum BMW i zdarza się, że niewtajemniczeni namotają coś podczas kodowania do tego stopnia, że im się nawet samochód nie włącza:) Wtedy zwykle ogarniający temat "coder" łączy się z nimi zdalnie i w 15 minut wszystko naprawia. Nie wiem jakie są zwyczaje w PL, ale tam wszyscy sobie pomagają za darmo, wystarczy mieć kabelek i oprogramowanie. Tak na dobrą sprawę jak się trzyma krok po kroku instrukcji kodowania to na prawdę ciężko jest coś popsuć.

Pozdrawiam,


Patgor

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam zaprzyjaźnionego "kodera", który nota bene pracuje w ASO BMW więc zakodowanie to nie problem. Bardziej obawiam się "złośliwości" ASO w przypadku jakiś awarii.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.