Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich czytam to forum od dłuższego czasu ale to mój pierwszy post. Chciałbym się z wami podzielić moimi uwagami dotyczącymi wydajności reflektorów oraz wymiany palników.

Od samego początku odnosiłem wrażenie ,że skuteczność reflektorów nie jest najlepsza porównując do mojego drugiego auta opla insigni z AFL+(jedyna dobra rzecz w oplu) ,tak się złożyło,że w ostatnim tygodniu z racji wykonywanej pracy wpadł mi w ręce luksomierz więc postanowiłem sprawdzić jak jest w rzeczywistości w BMW przy przebiegu ok.52tyś km obie lampy pokazały maksymalne wartości do 2100 luxów na standardowych palnikach osram xenarc ,wymieniłem oba palniki na osram xenarc Night Breaker Unlimited na luksomierzu wartości maksymalne podskoczyły do 2900 luksów. Po wymianie obejrzałem stare palniki nie ma na nich oznak zużycia tzn. żadnych przebarwień czy białych nalotów, jeżeli chodzi o subiektywne odczucia to oświetlenie zrobiło się zdecydowanie mocniejsze o lepszym zasięgu ale nie miałem jeszcze okazji przetestować w trasie zwłaszcza przy większych prędkościach i przy padającym deszczu bo w tych dwóch przypadkach najbardziej mi brakowało lepszego światła. Zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz ale to może być tylko moje złudzenie a mianowicie chodzi barwę światła pomimo tego ,że oba palniki mają zbliżoną barwę to mam wrażenie,że nowe świecą bardziej na żółto. A na koniec najlepsze w oplu przy przebiegu niespełna 50tyś.km i na osramach xenarc standard nie wymienianych od początku luksomierz pokazuje 3100 luksów :?:

Opublikowano

Palniki muszą się trochę wygrzać, z czasem zblednie światło. Zresztą oświetlenie o zimnej barwie światła - bardziej niebieskie - jest mniej skuteczne.

 

Co do Twojego pomiaru to należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Pomiar luxomierzem to pomiar natężenia oświetlenia. Zwykle mierzy się średnie natężenie np. W pomieszczeniu. Zwykle w związku z wymogami prawnymi stawianymi w zależności od przeznaczenia tego pomieszczenia. Tak więc pomiar dotyczy jakiejś powierzchni. Jest to poprostu iloraz strumienia świetlnego do pola powierzchni na jaką pada. Tak więc bardzo uprościłeś sprawę pomiaru!

 

Każda oprawa oświetleniowa ma jakąś charakterystykę. Zazwyczaj jest obrazowana w postaci wykresu obrazującego strumień świetlny. Nie sądzę, żeby oprawa samochodowa była wyjątkiem i promieniowała we wszystkich kierunkach identycznym strumieniem. Dodatkowo masz jeszcze soczewkę, która jeszcze rozczepia światło.

Zatem zmierzyłeś tylko "kawałek światła". Pomiar "luxów" czyli natężenia oświetlenia to nie pomiar źródła światła, ale układu gdzie istotna jest jeszcze oprawa i powierzchnia i inne warunki.

Jak chcesz zmierzyć źródło światła to musisz zmierzyć światłość w kandelach.

 

Zbytnio to kolego uprościłeś. Oczywiście porównawczo taki luxometr może dać wynik wiarygodny, ale trzeba zadbać o warunki. Jeżeli np. Lampa w BMW oświetla większą powierzchnię niż ta z Opla to porównanie jest do niczego!

 

Luxometra mógłbyś użyć do porównania lamp xenonowych, ale badając natężenie w tym samym punkcie, w tych samych warunkach (nawet temperatura może być istotna) przekładając je do tej samej oprawy.

 

....ale się rozpisałem :mad2:

Opublikowano
Pewnie masz rację nie jestem specjalista w dziedzinie oświetlenia luksomierz wpadł mi w ręce w całkiem przypadkiem :) a mierzyłem tak jak było w instrukcji napisane .Generalnie chodzi mi o to ,że oświetlenie BMW w moim odczuciu nie należy do najmocniejszych ,przy dobrej pogodzie i na odpowiednio oznakowanej drodze jest ok ale w deszczu i na naszych drogach opel jest zwyczajnie lepszy :duh: ,więc chciałem zobaczyć czy mocniejsze palniki coś poradzą no i pierwsze odczucie jest takie,że jest zdecydowana poprawa.
Opublikowano

Jak wspomniałem pomiar dwóch różnych palników w tej samej lampie może być ok, ale trzebaby luxomierz przymocować do czegoś, żeby mierzyć w tym samym punkcie.

Niestety BMW ma coraz mniejszą przewagę nad konkurencją, a czasem, w pewnych sprawach jest po prostu gorsze. Nawet nie musi tu chodzić o jakieś patenty, a o jakość wykonania np. soczewki.

Musisz też pamiętać, że reflektory z soczewką to tzw. Reflektory projekcyjne, świecą tam, gdzie trzeba. Natomiast refleksyjne - w dużym uproszczeniu - gdzie popadnie :norty: chociaż w oplu też chyba są soczewki.

Projekcyjne tak nie oślepiają, ale na naszych drogach można odnieść wrażenie, że nie sprawdzają się w każdych warunkach.

 

Ja mam wrażenie, nawet jestem pewny, że w mojej "nowej" piątce oświetlenie jest wyraźnie skuteczniejsze niż w starej E60. Ale w nowej trójce świeci jeszcze lepiej ( też xenon).

Opublikowano
W obu autach są soczewki przebiegi podobne jak i roczniki w BMW mam reflektory adaptacyjne ale ich skuteczność jakoś nie rzuca na kolana w insigni wyraźnie widać jak wiązka się wydłuża wraz ze wzrostem prędkości ale szczerze mówiąc w oplu regularnie ktoś mruga z naprzeciwka,że oślepiam.Kiedyś miałem audi A6 na bixenonie wszystkiego już próbowałem żeby poprawić światła aż w końcu doszedłem do tego,że są wypalone odbłyśniki i pojechałem do fachowca od regeneracji ,gość był w szoku jak wyciągnął lamy rozkleił i okazało się,że odbłyśniki są jeszcze ok ale nad palnikiem były zamontowane blaszki które miały najprawdopodobniej właśnie za zadanie ograniczać oślepianie,zdemontował je złożył reflektory z powrotem i było ok. na koniec stwierdził,że już sporo robił tych lamp ale ze starszych roczników i żadna nie miała takiego rozwiązania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz jeszcze troche poczekac, BMW jest juz w drodze :cool2:

http://moto.pl/MotoPL/1,88571,10271481,Laserowe_reflektory_BMW.html

 

Ciekawe czy bedzie mozna je doposazyc http://emoty.blox.pl/resource/drivingauto.gif

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Asystent swiatel drogowych mam ale pod lasery napewno by nie podszedl, na autostradzie nie spelnia dobrze swojjego zadania wiec pewnie wszystko byloby do wymiany :?

 

Co do zarowek to polecam Osram D1S Xenarc CBI 5000Kelvin i 3500 Lumen

Swieca jasno i sa przyjemne dla oka :cool2:

 

Aten drugi link to o bagazniku podales :mrgreen:

 

Ps.

O.K. , myslalem ze temat j z omawiany byl :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj widzialem i8, niestety swiatla mial wylaczone :(

ale przed premiera pewnie bedzie dalo sie je jesczcze zaobserwowac :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
za dwa, trzy dni dostane broszure od i8 bo w konfiguratoze jeszcze nie mozna nic ustawic. Moze tam bedzie wiecej opisane :)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Insignia akurat ma bardzo skuteczne światła przednie. Widziałem jakiś tam test, w którym ksenon Opla przewyższał LEDowe najnowsze wynalazki od Audi i Mercedesa. Tylko LEDy BMW świeciły lepiej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dostalem broszure z BMW i8. Sama broszura elegancko wykonana. Swiecaca okladka, gruby papier ale brak jakichkolwiek informacji o wyposazeniu i cenach :/ lekko tylko opisane co i jak i nic wiecej :|

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chodzi o ksenony to Insignia nie ma sobie równych (jeździłem 2 lata)...w oślepianiu jadących z przeciwka również. BMW ma akurat przeciętne ksenony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do oslepiania to tez duzo zalezy kto co ma zalozone w tych lampach i o jakim koloze.

To ze opel i vw ma lepsze systemy xenonowe to wiem z testow ale nawet jak BMW ma teoche gorsze to i tak duzo lepsze jak H4 i H7 :lol:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Wy powaznie o tym ze BMW ma slabe ksenony? Kurcze objezdzam mase samochodow, do tej pory najlepsze swiatla mialem w Lexusie RX, ale jak zanabylem F10 cud miod orzeszki. Jasno jak w dzien. I nie oslepiam...
Opublikowano
Wy powaznie o tym ze BMW ma slabe ksenony? Kurcze objezdzam mase samochodow, do tej pory najlepsze swiatla mialem w Lexusie RX, ale jak zanabylem F10 cud miod orzeszki. Jasno jak w dzien. I nie oslepiam...

No to polecam spróbować Opla niestety jest różnica i to trochę boli przy tej różnicy w cenie auta, a światła w samochodzie dla mnie to jeden z najważniejszych elementów bezpieczeństwa, jedyna pociecha to taka,że po wymianie palników jest trochę :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Juz nie przesadzajmy! Nawet jesli sa troche slabsze to watpie zeby w jakikolwiek sposob mialo to wplyw na bezpieczenstwo.

To co maja powiedziec Ci ktorzy jeżdża na halogenowych???

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Nie twierdzę,że są aż takie złe ale przy tej cenie auta spodziewałem się trochę więcej tym bardziej ,że mam bezpośrednie porównanie i wiem że można lepiej a jak dla mnie ma to ogromny wpływ na bezpieczeństwo widzieć w nocy więcej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.