Skocz do zawartości

330xi -termostat ciekawa obserwacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim aucie padł termostat. Uszkodzenie nie było kłopotliwe, ponieważ awaria polegała na tym że rozpoczynał otwieranie przy 60 stopniach. Latem żadnej różnicy, więc zauważyłem to dopiero zimą gdy wskazówka zaczęła lekko odstawać od pionu. Zauważyłem także, że ostatnio zaczął trochę więcej palić. Jednak to co spotkało mnie po wymianie termostatu i ostatniej 1200 kilometrowej wycieczce sprowokowało do napisania tego postu....bo sam w to trochę nie wierzę.

Chodzi o spadek spalania benzyny. Moje auto (4 osoby i pełny bagażnik sprzętu narciarskiego) spaliło na tej trasie ( w Polsce , respektując ograniczenia prędkości) 7,7 litra na 100 km!

 

Czy jest możliwe, żeby silnik pracujący w temperaturze cieczy ok 70 stopni palił ponad litr więcej?

Opublikowano

Przecież im niższa temp tym masz bardziej bogatą mieszankę. Myślisz, że po co nowoczesne benzyny pracują w ok 105-115st? Wtedy masz większą sprawność i co za tym idzie mniejsze spalanie.

Ja w innym aucie, ale takim co w trasie spalał ok 9l zanotowałem spalanie 19l. Ale temp w trasie uciekła na niebieskie pole czyli ok 40st.

Opublikowano

Piszesz

7,7 litra na 100 km!

 

Czy jest możliwe, żeby silnik pracujący w temperaturze cieczy ok 70 stopni palił ponad litr więcej?

My nie wiemy ile Ci wcześniej palił i czy w trybie miejskim i na jakich dystansach bo ktoś może mieszkać poza miastem ale dojeżdża do pracy tylko 4km i ciągle jest niedogrzany .

Według danych to w trybie miejskim powinien spalać 12,9 a w trasie 7,1 ale jak wiemy rzadko sie zdarza abyśmy auto w takich warunkach eksploatowali jak są robione testy.

jednak Jakub dobrze że piszesz bo to będzie przestrogą dla tych co jeżdżą nieogrzanymi autami, ale tak jak piszesz że w lecie to nie zawsze wyłapie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Przecież im niższa temp tym masz bardziej bogatą mieszankę. Myślisz, że po co nowoczesne benzyny pracują w ok 105-115st? Wtedy masz większą sprawność i co za tym idzie mniejsze spalanie.

Ja w innym aucie, ale takim co w trasie spalał ok 9l zanotowałem spalanie 19l. Ale temp w trasie uciekła na niebieskie pole czyli ok 40st.

 

Wydawało mi się, że przy 70 stopniach to komp już nie wzbogaca mieszanki. Chodzi chyba jednak o większą sprawność i mniejsze opory ruchu wewnątrz silnika (rzadszy olej)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.