Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Można zakodować na dłużej niż 3 s. Przy asystencie korka i tak musisz trzymać ręce na kierownicy więc słabo. Ale jaki jest największy problem z aktywnym tempomatem lub asystentem w korku? W PL jak nie jedziesz zderzak w zderzak to zaraz ci się ktoś wpi%$(&*%#$^ i i tak musisz gwałtownie hamować :)

I to jest problem z tymi wszystkimi systemami, są projektowane na cywilizowane warunki, w naszych działają za wolno, za mało ostro lub głupieją, np rozpoznawanie znaków, w DE działa dobrze, u nas tylko na autostradzie :)

Dlatego mając je wszystkie od 2010r jeżdżę z wyłączonymi i używam głowy do prowadzenia. Mam włączone tylko ostrzeżenie przed najechaniem.

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Konieczność trzymania rąk na kierownicy w 5AR też można wyłączyć kodowaniem :)

Tam przynajmniej twierdzą na bimmerfest - nie próbowałem, bo nie mam Asystenta Jazdy w Korku.

 

Co do wpychania się w korkach - to fakt... jak nie jedziesz na zderzaku... :|

Chociaż przy ustawieniu najmniejszej odległości na tempomacie nie jest aż tak źle. Czasem korzystam.

Jak ktoś się wepcha, to auto i tak z reguły go "wykryje" i zahamuje... Choć oczywiście uważać trzeba, jak to na drodze...

Opublikowano (edytowane)
Czytam i czytam i zgłupiałem. Wydawało mi się, że mam "systemy asystyujące kierowcy PLUS" ale teraz juz nie jestem pewien co mam. Jak ktos moze rozkodowac to proszę o info: DZ37565. Edytowane przez bw81
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupowałeś auto z programu PremiumSelection? Bo zestaw Twojego wyposażenia jest typowy dla aut z programu :8)

 

Co prawda na liście wyposażenia nie ma stricte 5AS/5AT - ale na pewno masz kamerę KAFAS (bo masz SpeedLimit Info) oraz masz Tempomat Aktywny Stop&Go.

Jeśli pod pokrętłem trybu światel (na lewo od kierownicy) masz jeden przycisk - to moim zdaniem masz zestaw 5AS+5DF.

Opublikowano

Zgadza się - exag.

Mam przycisk po lewej stronie, mam kamerę kafas i mam radar w zderzaku. W korku działa ok, tylko nie bardzo rozumiem od czego zależy podjeżdżanie. Nawet jak trzymam kierownicę dwoma rękami to muszę musnąć stopą pedał gazu żeby samochód ruszył. Czasami (sporadycznie) podjeżdża sam. Podobno można włączyć mając kamerę kafas system niezamierzonego przekraczania linii - warto?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A masz Asystenta Jazdy w Korku? Bo ze specyfikacji tego nie widać.

Na przyciskach kierownicy z lewej strony - prawy dolny przycisk masz z symbolem (strzałka w dół) jak na zdjęciu poniżej?

 

http://www.bmw.pl/_common/shared/newvehicles/5series/touring/2010/showroom/safety/_img/active_cruise_control_teaser_1.jpg

Opublikowano

Mam dokładnie tak jak na zdjęciu. Tymi przyciskami ze strzałkami reguluję odległość.

Teraz doczytałem post monogramusa, że powyżej 3 sekund postoju muszę "dotknąć" pedał gazu by samochód sam ruszył w korku. Wszystko jasne.

Warto aktywować system nieprzekraczania linii? Bo chyba kiedyś czytałem wypowiedź przytoczonego wyżej monogramusa, że włączył - użył raz i nie warto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Czyli masz zestaw 5AS+5DF.

Jak samochód jest wyposażony w 5AR (Asystenta Jazdy w Korku) to zamiast przycisku ze strzałką w dół (jak na zdjęciu powyżej) znajduje się taki przycisk z symbolem "kierownicy".

 

http://media.caranddriver.com/images/14q2/595035/2014-bmw-i3-mega-world-steering-wheel-mounted-controls-photo-595113-s-1280x782.jpg

Edytowane przez Pe.te
Opublikowano
Nie, mam tak jak na pierwszym zdjęciu. Ale w korku samochód jedzie sam! Dlatego nie odróżniam tych systemów. Co daje dodatkowego w takim razie 5AR w stosunku do tego co mam teraz?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Utrzymuje auto na pasie ruchu (koryguje tor jazdy), nie musisz dotykac gazu po 3 sekundach aby ruszył, gdy samochód przed Tobą ruszy.

I generalnie działa w zakresie niższych prędkości niż tempomat aktywny.

 

P.S.

Skoro nie masz 5AR - to nie muszisz już obligatoryjnie trzymać w korku obu rąk na kierownicy aby ruszyć :wink:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
I to jest problem z tymi wszystkimi systemami, są np rozpoznawanie znaków, w DE działa dobrze, u nas tylko na autostradzie :)

Dlatego mając je wszystkie od 2010r jeżdżę z wyłączonymi i używam głowy do prowadzenia. Mam włączone tylko ostrzeżenie przed najechaniem.

U mnie rozpoznawanie znaków działa perfekcyjnie wszędzie.

Auto z 07.2014 systemy asystujace kierowcy plus.

Opublikowano
I to jest problem z tymi wszystkimi systemami, są np rozpoznawanie znaków, w DE działa dobrze, u nas tylko na autostradzie :)

Dlatego mając je wszystkie od 2010r jeżdżę z wyłączonymi i używam głowy do prowadzenia. Mam włączone tylko ostrzeżenie przed najechaniem.

U mnie rozpoznawanie znaków działa perfekcyjnie wszędzie.

Auto z 07.2014 systemy asystujace kierowcy plus.

Zrobiłem to w F06 która nie miała tej opcji i również bez najmniejszych problemów do dziś czyta znaki ;)

http://www.bimmerdiag.pl/ - WROCŁAW, LEGNICA, LUBIN dolnośląskie http://www.facebook.com/bimmerdiag/
Opublikowano

Czy nastąpił jakiś postęp w tym temacie w BMW - czy to tylko dalej rozpoznawanie znaku z ograniczeniem prędkości ?

Mam u siebie ten wariant i nie zawsze podaje poprawne ograniczenie prędkości - z reguły zaniża tam gdzie można szybciej.

Opublikowano
U mnie w obecnym jak i poprzednim(2013) czyta wszystkie znaki bezproblemowo.
Opublikowano (edytowane)

Poważnie :shock:

 

Strefy skrzyżowań równorzędnych, bus pasy i inne takie też rozpoznaje :shock: :?:

Edytowane przez antalya
Opublikowano
Nie tylko, czyta również wszelkie zakazy wyprzedzania. Ja tam jestem tą opcją zachwycony. W połączeniu z Head-Up'em zawsze wiem ile mogę maksymalnie zgodnie z przepisami jechać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam u siebie ten wariant i nie zawsze podaje poprawne ograniczenie prędkości - z reguły zaniża tam gdzie można szybciej.

Hmm... Z takim efektem nie spotkałem się. Jeśli już przeczyta znak, to praktycznie zawsze poprawnie, ale żeby zaniżał?

No chyba, że np. na autostradzie gdy "zauważy" znak ograniczenia stojący na jakimś zjeździe (który dotyczy zjazdu, a nie jezdni autostrady)...

 

A nie wydaje się Wam, że SpeedLimitInfo posiłkuje się danymi z nawigacji? Zastanawiam się nad tym, bo:

- skąd system wiedziałby że po minięciu skrzyżowania przestaje obowiązywać ograniczenie prędkości (gdy nie ma znaku odwołania ograniczenia),

- skąd system wiedziałby, że w obszarze zabudowanym ma podawać ograniczenie 50 km/h (no chyba, że czyta też białe tablice z oznaczeniem obszaru zabudowanego)...

Opublikowano
speed limit info posiłkuje się danymi z navi...zobacz nawet w konfiguratorze, nie wybierzesz tej opcji bez dodania nawigacji.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Kochani mam pytania

Przy każdym zamknięciu otwarciu samochodu przymyka mi się roleta szyberdachu, co powoduje po kilkunastu razach prawie całe zamknięcie. Jak to wyłączyć?

Wkurza mnie też automatyczne gaszenie silnika na postoju , jak tylko nie wcisnę guzika pod startem przy każdym zapaleniu silnika.Czy da się to wyłączyć na stałe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

roleta szyberdachu zaczyna się zamykać jak tylko np. przytrzmasz pilota lub palec na klamce aby zamknąć lusterka.

tak już jest i będzie.

rada - lusterka guzikiem od środka i wtedy zamykasz auto impulsem.

start/stop można zaprogramować tak aby pamiętał ostatnie ustawienie.

zrobisz to w ASO lub poza - do wyboru :D

Opublikowano

Ostatnio przeglądałem trochę zagranicznych dyskusji dotyczących kodowania BMW i wydaję mi się że to wszystko jest do poustawiania.

 

Można tak zaprogramować, że automat można uruchamiać bez wciśnięcia pedału hamulca, czy różne prędkości składania lusterek więc tym bardziej parametry dostępu komfortowego.

 

Problem z tym jest jednak taki że w ASO to może ktoś to ci bez większego problemu ustawi parametry ASS , parametry bardziej zaawansowanych funkcji to już pewnie niewielu ogarnia, możesz popytać kilku speców z tego forum z działu kodowanie ale nie wiem czy "grzebią" juz tak głęboko w F-kach :?:

Opublikowano
Problem z tym jest jednak taki że w ASO to może ktoś to ci bez większego problemu ustawi parametry ASS , parametry bardziej zaawansowanych funkcji to już pewnie niewielu ogarnia, możesz popytać kilku speców z tego forum z działu kodowanie ale nie wiem czy "grzebią" juz tak głęboko w F-kach :?:

 

grzebią głęboko F-ki i to już od dawna...wystarczy znaleść tu na forum odpowiednią osobę/firmę

Opublikowano
Mam pytanie......czy to normalne by korzystać z internetu na postoju musi być włączona stacyjka(światła, wentylacja itp)nie da sie jakoś uniknąć tak dużego zużycia prądu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.