Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja mam beż wenecki, nie ma większego problemu z utrzymaniem tego we względnej czystości. Dywaniki po sezonie letnim przeprane na myjni wyglądają prawie jak nowe. Na zimę standard - dywaniki gumowe.
Opublikowano

Trwa olimpiada w Soczi, czasami siedzi się w Aucie a tam w TV ciekawa transmisja i warto byłoby zobaczyć. No cóż, kompletuję wyposażenie do nowej "piątki" to może by sobie strzelić tuner DVB-T.

Ochoczo szukam wyposażenia i zdębiałem - cena ponad 8tysi. No i zapał opadł... :-(

Myślę sobie - dongla DVB-T do laptopa można kupić za 60 zł a "dongle" dvb-t do BMW kosztuje tyle co mega mega wypasiony laptop. Co to BMW tak kosi za ten tuner DVB-T, gdzie w dzisiejszych czasach to przecież nie jest jakiś cud mieć TV w samochodzie? W zasadzie technologia jest tak tania i popularna że powinno to kosztować nie więcej niż 1 tysiąc wg. mnie.

Rozumiem - niech by tyle kosztowało jakby trzeba wyposażyć jeszcze BMW w ekran, ale mając Navi Professional ten problem odpada więc to TV powinno być mimo wszystko w rozsądniejszej cenie. Przecież to technologia taka sama jak w donglach za 60 zł.

Opublikowano
Faktycznie, odrobinę za drogo za niezbędny gadżet :think:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
W temacie dywaniki, do jasnego wnetrza .czytaj jasnej podlogi, to polecam te dywaniki :

 

http://www.weathertecheurope.com/en/bmw/2014/5-series-f10-f11/floorliner-digitalfit/awd-y-n/no/transmission/automatic/

 

mam i sprawuja sie doskonale , fajnie tez wygladaja.

 

Pytanie czy ślizgają się na podłodze ? Mają rzepy lub inny sposób montażu ?

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Tak...w miejsce oryginalnych rzepow, instalujesz zaczepy....musze powiedziec ze dywaniki nie sa tanie ale sa swietnie spasowane...wiec pewnie nie przesuwaja sie nawet bez tych zaczepow. Na prawde z czystym sumieniem polecam. Wysylaja to z Wloch, u nas jest po 3-4 dniach.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, jestem nowym gościem na forum i piszę poniewaź ma dylemat związany z konfiguracją mojego 520xd. Nie wiem mianowicie co ma większy sens w znaczeniu użytkownika: night vision czy system asystujacy kierowcy plus. Na obydwa nie chce juz wydawać tyle kasy, więc co jest po prostu bardziej praktyczne??? Przeczytane zostały chyba wszystkie posty na forum, ale właściwie nikt nie zestawił tych dwóch elementów razem. Nie do końca rozumiem też sposób działania systemów asystujących plus- ktoś napisał, że w przypadku automatu na system nie ma co liczyć w miejskim korku- czy to prawda?? Ktoś mi to może wytłumaczyc?? Z kolei w przypadku night vision czy ktoś może napisać czy w przypadku realnego zagrożenia system wydaje alarmujacy dźwięk? Dodam, że nie mam Hud, więc obraz z NV wdoczny będzie tylko na ekranie Navi. Proszę o pomoc bo juz zupełnie nie wiem co zrobić.
Opublikowano

Cześć,

Mam asystenta pasa i asystenta martwego pola (czyli to co jest dodatkowo w Systemach Plus), oba dla mnie bezużyteczne.

Natomiast samoczynne awaryjne hamowanie uratowało mnie co najmniej 1 raz, więc warto było. Ostrzega też jeśli trzeba zacząć hamować. Wiele osób na forum potwierdza, że to faktycznie działa.

Night vision miałem w e60, kompletnie bezużyteczne, ani razu przed niczym mnie nie ostrzegło, wydanie na to 9000 to istna głupota, ma sens jak idziesz do salonu i mówisz poproszę f10 ze wszystkim.

Ja na twoim miejscu wybrałbym Systemy asystujące kierowcy te podstawowe za 2800zł i do tego HUD, na którym będziesz miał zarówno nawigację jak i informację, że trzeba zacząć hamować jeśli pojazd przed tobą będzie jechał dużo wolniej.

Opublikowano

Ja najbardziej zadowolony jestem z HUD'a, następny w kolejności jest tempomat z radarem - chyba ze 3 razy uratował mnie przed stłuczką. Mam jeszcze asystenta martwego pola ( żółte trójkąty w lusterkach ), nie uważam że jest bezużyteczny. Kilka razy dzięki niemu nie skasowałem motocyklisty w martwym polu lusterka. Na pewno za szybko reaguje, i kierownica wibruje jak auto jest jeszcze daleko za nami, ale wzmaga czujność, przynajmniej moją.

Innych asystentów nie posiadam, ale z tego co mi wiadomo, to asystent zmiany pasa u nas się nie sprawdza. Natomiast nightvision to już dla mnie wyrzucona kasa w błoto. Chyba że ktoś nocą szlaja się po lasach F10 :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie do końca rozumiem też sposób działania systemów asystujących plus- ktoś napisał, że w przypadku automatu na system nie ma co liczyć w miejskim korku- czy to prawda??

System Asystujący Plus (5AT) nie ma fukcji Asystenta Jazdy w Korku (5AR) - to jest oddzielna pozycja, która jednak wymaga 5AT (nie wystarczy podstawowy System Asystujący 5AS).

 

Moim zdaniem warto mieć Aktywny Tempomat, gdyż system zabezpieczający przed najechaniem działa dużo lepiej gdy masz radar w zderzaku (czyli Aktywny Tempomat) niż ten bazujący na samej kamerze (a taki jest w podstawowym Systemie Asystującym 5AS).

Jeśli musiałbym wybierać to zamiast HUD'a wolałbym dopłacić do 5AT właśnie dlatego, że w nim zawarty masz Aktywny Tempomat (którego z kolei samego nie bardzo opłaca się kupować).

 

System Asystujący "podstawowy" (5AS) to 2865 zł

System Asystujący Plus (5AT) to 8772 zł, ale masz w nim zawarty Aktywny Tempomat Stop&Go, który sam kosztuje 6832 zł ekstra.

Poza tym mając 5AT możesz za 0 zł dołożyć 5AR (Asystent Jazdy w Korku), czego nie możesz dokupić mając "podstawowe" 5AS.

 

Generalnie wszystko zależy od potrzeb - jeśli dużo jeździsz w nocy, to na pewno korzystniejszym wyjściem niż Night Vision będzie zakup Reflektorów Adapatycyjnych z Asystentem Świateł Drogowych, które w komplecie działają re-we-la-cyj-nie.

Nie musisz mieć reflektorów LED, Reflektory Adaptacyjne są obecnie dostępne także do ksenonów. Tutaj nawet nie nie zastanawiałbym się nad dołożeniem, bo pakiet Sight (ZPS) kosztuje przyzwoite 2465 zł - zawiera Reflektory Adaptacyjne (524) + Asystenta Świateł Drogowych (5AC) - a w nocy działa naprawdę super.

Opublikowano

Trochę źle napisałeś. Ostrzeżenie przed kolizją nie korzysta z radaru aktywnego tempomatu. Są zupełnie od siebie niezależne. Najlepiej to widać gdy np dojeżdżasz do świateł na aktywnym tempomacie i on nie zawsze widzi stojące samochody więc jedzie dalej i nie hamuje, a ostrzeżenie zadziała. Natomiast w czasie śnieżycy ostrzeżenie nie działa (wyświetla komunikat o tym), a aktywny tempomat działa.

Przed FL obie opcje były sprzedawane jako jedna funkcja, stąd mylne przekonanie, że te systemy współpracują.

Opublikowano
A co myślicie o run flatach .Zamówiłem 525 na 19 calach i zastanawiam się czy zakupić komplet kół na zimę 18 cali zwykłe czy z funkcją jazdy awaryjnej. Doradźcie co będzie wg was lepsze, praktyczniejsze.
Opublikowano
Ja mam 18" na zimę z RoF, a na lato 19" i te zmieniam na normalne. 18" RoF i tak są bardzo komfortowe. Na 19" masz niewiele mniejszy profil, ale jak dla mnie to dużo bardziej czuć te RoF-y. Poza tym zimą jakoś nie za bardzo mam ochotę latać z tym zestawem naprawczym na mrozie. A latem pała nie zmarznie :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę źle napisałeś. Ostrzeżenie przed kolizją nie korzysta z radaru aktywnego tempomatu. Są zupełnie od siebie niezależne. Najlepiej to widać gdy np dojeżdżasz do świateł na aktywnym tempomacie i on nie zawsze widzi stojące samochody więc jedzie dalej i nie hamuje, a ostrzeżenie zadziała. Natomiast w czasie śnieżycy ostrzeżenie nie działa (wyświetla komunikat o tym), a aktywny tempomat działa.

Przed FL obie opcje były sprzedawane jako jedna funkcja, stąd mylne przekonanie, że te systemy współpracują.

Pozwolę sobie jednak nie zgodzić się :wink:

 

W LCI są dostępne dwa systemy należące do grupy Intelligent Safety związane z zapobieganiem najechaniu: "Ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem najechania z funkcją wyhamowania City" oraz "Ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem najechania z funkcją wyhamowywania".

Pierwszy dotyczy modeli wyposażonych w 5AS i korzysta tylko z kamery KAFAS (w stopce lusterka), zaś drugi dotyczy modeli wyposażonych w 5AT (lub 5AS+5DF) i korzysta zarówno z kamery w stopce lusterka jak i radaru w zderzaku. W drugim przypadku nawet jak nie używasz tempomatu aktywnego, system Intelligent Safety wykorzystuje oprócz kamery także radar w zderzaku do monitorowania pola przed autem w celu zabezpieczenia przed najechaniem.

Powyższe "rozgryzałem" dosyć wnikliwie przed zamówieniem samochodu...

Opublikowano

A jak to rozgryzłeś, tzn jest to gdzieś tak opisane, że korzysta z kamery i radaru?

Ja mam f10 od 2010r czyli przed FL, coś się mogło zmienić, ale u mnie po odłączeniu radaru funkcja ostrzeżenia i wyhamowania działa normalnie przy każdej prędkości. Bawię się trochę w kodowanie, dlatego to testowałem bo na forum zastanawialiśmy się czy można dołożyć funkcję ostrzeżenia przed kolizją samym kodowaniem jeśli mamy kamerę kafas po zamówieniu tylko asystenta pasa (przed fl to była najtańsza opcja wykorzystująca tą kamerę).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak to rozgryzłeś, tzn jest to gdzieś tak opisane, że korzysta z kamery i radaru?

Ja mam f10 od 2010r czyli przed FL, coś się mogło zmienić, ale u mnie po odłączeniu radaru funkcja ostrzeżenia i wyhamowania działa normalnie przy każdej prędkości. Bawię się trochę w kodowanie, dlatego to testowałem bo na forum zastanawialiśmy się czy można dołożyć funkcję ostrzeżenia przed kolizją samym kodowaniem jeśli mamy kamerę kafas po zamówieniu tylko asystenta pasa (przed fl to była najtańsza opcja wykorzystująca tą kamerę).

Przy zamawianiu dopytywałem o to bezpośrednio w BMW, bo zależało mi właśnie na sprawnym działaniu funkcji ostrzegającej przed najechaniem.

 

W instrukcji też jest wspomniane. Przy opisie 5AS: "System sterowany jest przez kamerę w stopce lusterka", zaś przy opisie 5AT: "W przypadku wyposażenia w układ aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop&Go, ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem najechania sterowane jest przez czujnik radarowy układu regulatora prędkości, w połączeniu z kamerą. Ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem najechania dostępne jest również wówczas, gdy regulator prędkości jest wyłączony."

 

Zaś co do kodowania - próbowałem aktywować sobie opcję 5AR, bo jak zamawiałem auto ta opcja jeszcze nie była dostępna. Póki co niestety bez efektu :?

Opublikowano
Mam u siebie komplet tych wspomagaczy przed najechaniem i jednego się już nauczyłem. Nerwowo jest przed szlabanem w firmie i gdy motocyklista za blisko śmignie sobie :duh:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Witam,

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi; kopalnia wiedzy:) Wynika zatem, że Night Vision można odpuścić.. Jest taka opcja pakietu innowacji, która zawiera tempomat aktywny i HUD plus po dodaniu do niego Systemu Asystującego + za około 1980pln dostajemy niezły zestaw prewencyjny przeciw ewentualnemu zaćmieniu umysłu nad kółkiem. Dręczy mnie tylko taki zapis z katalogu, że w napędzie xdrive nie działa asystent jazdy w korku. Czy to prawda???? Czy jest jakaś inna funkcjonalność która to zastępuje w tym pakiecie? Może ktoś wie??? No i nie wziąłem asystenta zmiany pasa (martwe pole) - nie dlatego, że bez sensu, ale muszę coś wyeliminować z kosztów i padło na ten element, bo wydaje mi się, że nie jest aż tak użyteczny.

Opublikowano

@Pe.te

w takim razie tak jest jak piszesz.

@boguducha

Dobrze, że nie wziąłeś asystenta pasa, działa za wolno, żeby faktycznie uratować sytuację przy zagapieniu się.

Xdrive ma wspomaganie hydrauliczne czyli żadne systemy które same kręcą kierownicą (asystent w korku, asystent parkowania) nie są dostępne. Niestety nic nie dają w zamian.

W rwd masz wspomaganie elektryczne i tu komputer może w pełni przejąć sterowanie samochodem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

5AR nie jest dostępny w xDrive? Tego nie wiedziałem.

Ale może to tłumaczy, dlaczego nie mogę sobie tego dokodować... :? (mam xDrive)

 

boguducha

najważniejsze, abyś wziął komfortowe fotele.

To jest "must be" jak dużo jeździsz :8)

Opublikowano
5AR nie jest dostępny w xDrive? Tego nie wiedziałem.

Ale może to tłumaczy, dlaczego nie mogę sobie tego dokodować... :? (mam xDrive)

-

No właśnie. Kiszka. I w związku z tym pytanie czy cały ten kombinat zabezpieczeń typu Systemy Asystujące Kierowcy + połączone z Tempomatem Aktywnym (w F11 nazywa się to pakiet innowacji), ALE BEZ ASYSTENTA KIEROWCY W KORKU będzie przydatny dla kogoś kto wciąż śmiga po mieście, dużo rzadziej po autostradzie. Krótko mówiąc czy wszystkie te dobrodziejstwa będą użyteczne w mieście dla F11xdrive ????? Czy samochód zatrzyma się przed przeszkodą, gdy tempomat będzie wyłączony? W salonie każdy sprzedawca mówi co innego. Co za absurd.

Opublikowano
tu gdzie ja jezdze w okresie sierpien-pazdziernik i luty-maj mgly sa tak geste ze poza 5m od auta NIC NIE WIDAC wiec w tej sytacji night vision to istne blogoslawienstwo. ja bym nigdy nie skreslil tego systemu jesli tylko bylby dostepny w zlomie do kupienia :)
Opublikowano
Też tak myślałem, ale miałem okazję przejechać się autem wyposażonym w Night Vision i nie wyglądało to aż tak różowo. Po pierwsze obraz systemu wyświetla się na ekranie Navi co oznacza, że jak jest mgła i wzrok masz skupiony na drodze jak jastrząb, to raczej nie spoglądasz non-stop na deskę - w dodatku z boku. Krótko mówiąc czas reakcji siłą rzeczy będzie skrócony. Po drugie nie słyszałem żadnego sygnału dźwiękowego w przypadku zbliżania się do przeszkody - nawet bardzo, bardzo blisko. Wszystko jest widoczne w szaro-biało- czarnych kolorach. Żadnych czerwonych ostrzeżeń, co też nie "budzi umysłu" do szybkiego hamowania czy manewrów. Po prostu widzisz białe lub szare cienie na grafitowym ekranie. Tak więc teoretycznie - system odjazdowy, w praktyce - duże wątpliwości. Może jak się ma HUD do kompletu i coś wyświetla się na szybie tuż pod linią wzroku, to temat wygląda inaczej? Nie wiem. Póki co oscyluję w kierunku systemów asystujących kierowcy plus + aktywny tempomat- ale nikt mi nie wyjaśnił sensownie jakie będą miały praktyczne zastosowanie przyjeździe PO MIEŚCIE dla napędu xdrive, który jak wiadomo wyklucza asystenta jazdy w korku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Krótko mówiąc czy wszystkie te dobrodziejstwa będą użyteczne w mieście dla F11xdrive ????? Czy samochód zatrzyma się przed przeszkodą, gdy tempomat będzie wyłączony?

Jeśli masz na myśli zabezpieczenie przed najechaniem - to tak, zatrzyma się, nawet jak tempomat będzie wyłączony (oczywiście nie zwalnia to kierowcy z uwagi :8) bo te systemy też bywają zawodne).

Tak jak pisałem wcześniej 5AT (lub 5AS+5DF) jako zabezpieczenie przed najechaniem powinien być skuteczniejszy niż sam 5AS.

 

Jednak komfortu jazdy w korku (samodzielne ruszanie/hamowanie + utrzymywanie auta w pasie ruchu) niestety Ci nie zapewni (z uwagi na brak 5AR).

Możesz teoretycznie wspomagać się w korku Tempomatem Aktywnym Stop&Go - ale on w tym "zastosowaniu" (tzn. korku) ma jedną wadę. Jeśli postój będzie trwał dłużej niż 3 sekundy, to aby ruszyć będziesz musiał nacisnąć pedał gazu (po 3 sek. włącza się Auto-Hold). I tak za każdym razem, chyba że korek jest "pełzający" lub postoje w korku krótsze niż 3 sek. - wtedy tempomat aktywny nawet się sprawdza.

 

Mnie niestety doskwiera brak 5AR, bo też sporo poruszam się po mieście.

Ale mając do wyboru xDrive vis 5AR - nie zrezygnowałbym z xDrive.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.