Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Po raz pierwszy konfiguruję sobie nowe F10. Mnogość opcji i związanych z tym kosztów wymaga pewnych kompromisów.

Chciałbym w tym wątku popytać Was o zasadność pewnych opcji.

 

Na początek BMW Night Vision (S06UK) - patrząc na zastosowanie tej opcji wydaje się ona interesująca ze względu na bezpieczeństwo. Już kilka razy zdarzało mi się w ostatniej chwili unikać kolizji ze zwierzyną którą zauważyłem w ostatniej chwili. Ten system wydaje się że powinien pomóc w takich sytuacjach, ale jak to się w praktyce sprawuje? Czy trzeba mieć to cały czas włączone, czy ekran uaktywnia się tylko wtedy kiedy rzeczywiście jest możliwość kolizji ze zwierzyną? Proszę o poradę czy to używacie i czy to naprawdę jest tak zrobione że pomaga w bezpieczeństwie czy tylko taki bajerek którym można się pochwalić że po prostu się go ma?

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Aby używać musisz włączyć. Dzwiała całkiem nieźle jak noktowizor podświetlając ludzi, zwierzaki i wszystko co ma wyższą temperaturę niż otoczenie. Zauważysz auto z nagrzanym silnikiem na poboczu jeśli normalnie jest nieoświetlone. Brakuje funkcji która jest w Mesiu a mianowicie zauważone przez system zwierzaki zaznacza czerwoną ramka, miga i wydaje dzwięk. Gadżet dobry jeśli często jeździsz wieczorową porą przez waskie leśne dróżki po których lubią przegiegać sarenki :) W mieście Ci się nie przyda.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Czyli korzystajac z nawigacji ta opcja nie bedzie aktywna bo albo nawigacja albo nightvision? Szkoda ze to nie dziala na zasadzie aktywacji w momencie potencjalnego zagrozenia?
Opublikowano
Jeśli masz Navi Pro to powinno działać równocześnie w drybie dzielonego ekranu :idea:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Mam u siebie wszystkie systemy bezpieczeństwa jakie były dostępne w 2010r. i żadnego nie wybiorę przy konfiguracji następnego samochodu. To fajne gadżety ale jak jedziesz za szybko i masz w coś przywalić to przywalisz. Opiszę to tak, może i one pomagają 80-letniemu emerytowi który jedzie zgodnie z przepisami ale ma problemy z koncentracją. Ja (w kwiecie wieku :D ) jak jadę przepisowo to nie mam problemu z obserwacją drogi, nawet w nocy (światła w f10 są rewelacyjne), a jak jedziesz za szybko to systemy działają za późno.

Weź sobie zamiast tego jakąś fajną tapicerkę (żeby dobrze grała z kolorem lakieru), czarną podsufitkę, audio (przynajmniej hifi, ale warto HK), może komfortowe fotele, może m-pakiet (jeśli nie to koniecznie kierownicę M, jest tania a całkowicie zmienia przyjemność prowadzenia). Coś fajnego, co będzie Ci sprawiać przyjemność dłużej niż 2 tygodnie. NV to ostatnia opcja którą bym zaznaczył, chyba, że byłbym strażnikiem granicznym i patrolował tym f10 tylko granicę nocą :).

Poza tym poleganie na aktywnych elektronicznych systemach bezpieczeństwa odmóżdża.

Opublikowano

Nie mam Night Vision. Nie wypowiem się, bo nigdy nie używałem.

Posiadam za to aktywny tempomat stop-go, najbardziej podoba mi się w nim funkcja ostrzegania przed kolizją i automatyczne wyhamowanie pojazdu. Parę razy, jak się zagapiłem, to mnie uratowało przed stłuczką ( widocznie się starzeję ).

Sprawdza się także Surround View, do parkowania idealny, bo sama kamera cofania nic nie daje.

Natomiast odpuściłbym Speed Limit Info, i żółte trójkąty w lusterkach.

Aha, Head-up obowiązkowy.

Ale to tylko moja opinia.

Opublikowano

W F10 na pierwszym planie postawiłbym komfort i wygode. Potem wyposażenie użyteczne wg uznania a gadżety na końcu. Fajna i dobra tapicerka, komforty, navi pro, automat sportowy i hifi pro to podstawa. Do tego head-up z użytecznych gadżetów i tempomat stop&go z opcja plus jak kto woli.

Nie mam NV u siebie ale zdarza mi się jeźdzć służbowym F01 który takie zabawki ma w komplecie. Kiedyś jadąc przez las na Roztoczu w środku nocy widziałem świecące oczka na poboczu. Gdy włączyłem NV zobaczyłem co kilka metrów lisa, sarenkę a nawet jakieś szczurowate w parterze :mrgreen: Jeśli nie patrolujesz granicy, nie mieszkasz w lesie lub ....nie pracujesz nocami na odludziu to raczej nie warto :D

Zastanów się też nad dobrym motorkiem co w tym samochodzie jest dodatkiem do komfortu :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Z motorków to na pewno 525d. Nie ma nic lepszego żeby nie płacić wyższej akcyzy + wyższa cena startowa za 3.0 zatem co do motorku to decyzja już podjęta. Inny motorek zdecydowanie podniesie koszt startowy.

Jaka jest różnica pomiędzy automatem sportowym a zwykłym? Przekłada się to jakoś sensownie na osiągi?

Opublikowano
Z motorków to na pewno 525d. Nie ma nic lepszego żeby nie płacić wyższej akcyzy + wyższa cena startowa za 3.0 zatem co do motorku to decyzja już podjęta. Inny motorek zdecydowanie podniesie koszt startowy.

Jaka jest różnica pomiędzy automatem sportowym a zwykłym? Przekłada się to jakoś sensownie na osiągi?

 

Od 525d zdaje się że teraz zaczyna się prawdziwy Sport/Sport+. W 518d i 520d LCI jest zwykla skrzynia automatyczna i manetki w opcji.

Zatem w 525d masz do dyspozycji program Sport i Sport+ który wyżej i szybciej zmienia biegi. Skrzynia faktycznie nie daje się prosić przy wciśnięciu gazu, reaguje naprawdę szybko ale nadal płynnie. Efekt daje niezłą frajdę :cool2: Rożnica w stosunku do Comfort/+ czy EkoPro zdecydowanie wyczuwalna :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Co myślicie o Adaptacyjnych Reflektorach Diodowych? (S0552)

 

Funkcja skrętna i adaptacyjna działa analogicznie w LED'ach i ksenonach. Ksenony są teraz w standardzie a za pakiet Sight (reflektory adaptacyjne i skrętne) dopłacasz około 3 tys PLN. Za LED'y w tej samej opcji około 10 tys PLN czyli same LEDy kosztują 7 tys. PLN :mrgreen:

Moim zdaniem sama funkcjonalność adaptacyjna i skrętna jest OK. Kamera sterująca miewa gorsze chwile. Różnicy w mechanizmie działania nie widzę. Jeździłem F10 z ksenonami z pakietem Sight i z LED'ami. Oczywiście LED'y mają znacznie lepsze światło i jakby działały szybciej przy zmianach kierunku strumienia światła gdy coś jedzie przed Tobą lub z naprzeciwka. Ale to chyba efekt światła z LED'owych reflektorów. Gdzieś na forum są opinie n/t kwestii eksplotacyjnych związanych z LED'ami.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
W E60 mam coś takiego że jak z pilota otwieram samochód to pod lusterkami automatycznie zapalają się światła oświetlające samochód. Jest to standardem w F10 bo nie mogę nigdzie znaleźć takiej opcji?
Opublikowano
W E60 mam coś takiego że jak z pilota otwieram samochód to pod lusterkami automatycznie zapalają się światła oświetlające samochód. Jest to standardem w F10 bo nie mogę nigdzie znaleźć takiej opcji?

 

W F10 otwierając z pilota włączają się światła Coming/Leaving Home i podświetlają się wszystkie klamki. Włączają się ringi/pozycyjne i światła z tyłu. Opcja podświetlenia klamek jest standardem w pakiecie Luxury i w dostępie komfortowym. Nie wiem czy poza Luxury i dostępem komfortowym klamki się podświetlają :think:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Warto brać koła 18 calowe? RunFlat przy 17 calach już powoduje że czuć każda dziurę (tak to bynajmniej mam w E6) a jak to jest przy 18 calach?
Opublikowano
Ja mam fabrycznie 19" RoF :wink: Na zimę mam 18" w RunFlat'ach i specjalnie negatywnie tych opon nie odbieram. Po części to zasługa regulacji twardości zawieszenia. Jeździłem F10'tkami również na zwykłych oponach. Różnica faktycznie jest ale nie czuć tego aż tak bardzo w mojej ocenie a może po prostu zawieszenie u mnie gasi zle wrażenia. Wszystko zależy od tego gdzie i jak jeździsz. Co innego w F30 gdzie RoF czuć dość znacznie zwłaszcza jak profil opony spada :D

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Jeśli chodzi o ledy to chyba zasada działania jest nieco inna. Poszukaj na youtube. Jak dla mnie super bajer. Jest jedno ale. Jeżeli żywotność leda okaże się krótsza niż być powinna, a już będzie po gwarancji, to pewnie trzeba będzie kupić nową całą lampę. Chyba będzie drogo w porównaniu do palnika xenonowego. Jest to nowość i nie liczyłbym na całkowitą bezawaryjność. Następne w kolejce są lampy laserowe, których produkcja do i8 już startuje. Pewnie więc ledów zbytnio nie będą rozwijać i usprawniać.

Bajerów do wyboru masz dużo, ale nie staraj się brać wszystkich bo będziesz miał kłopot z konfiguracją następnego samochodu :norty:

Opublikowano

Zasada działania być może jest inna ale efekt ten sam. Kamerka w adaptacyjnych ksenonach steruje wiązkami z obu reflektorów oddzielnie, przesłania gasi lub kieruje strumień swiatła analizując czy dojeżdża sie do innego auta lub gdy coś pojawia sie z naprzeciwka. Widziałem filmy na youtube z Adaptive LED i potwierdzam że ksenony adaptacyjne działaja w efekcie końcowym tak samo. Widać to najlepiej przy lekkiej mgle w nocy na autostradzie :D

Co do kosztów eksploatacyjnych i perspektywy wymiany całego reflektora to w pełni zgadzam się że warto kupić standardowe w F10 ksenony i dodać pakiet Sight :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

A może i masz rację. Ja nie zaobserwowałem, żeby xenony potrafiły samą przesłoną " zakryć" samochód jadący z przeciwka, czy przed nami jak robią to ledy. Zwykle po prostu w odpowiednim momencie przesłona zasłania długie. Najwyraźniej nie jestem na czasie i są jakieś nowsze xenony.

 

....a może moje są zepsute :idea: to by dopiero było :mrgreen: i tak chyba jestem na czarnej liście w BMW Polska :norty:

Opublikowano
Z motorków to na pewno 525d. Nie ma nic lepszego żeby nie płacić wyższej akcyzy + wyższa cena startowa za 3.0 zatem co do motorku to decyzja już podjęta. Inny motorek zdecydowanie podniesie koszt startowy.

Jaka jest różnica pomiędzy automatem sportowym a zwykłym? Przekłada się to jakoś sensownie na osiągi?

 

Od 525d zdaje się że teraz zaczyna się prawdziwy Sport/Sport+. W 518d i 520d LCI jest zwykla skrzynia automatyczna i manetki w opcji.

Zatem w 525d masz do dyspozycji program Sport i Sport+ który wyżej i szybciej zmienia biegi. Skrzynia faktycznie nie daje się prosić przy wciśnięciu gazu, reaguje naprawdę szybko ale nadal płynnie. Efekt daje niezłą frajdę :cool2: Rożnica w stosunku do Comfort/+ czy EkoPro zdecydowanie wyczuwalna :mrgreen:

 

 

Sport lub sport + zależy od skrzyni niezależnie od silnika o ile wiem. Jeśli masz skrzynię z łopatkami masz również sport +. Ja przy zwykłej skrzyni automatycznej mam sam sport który z tego co słyszałem różni się od sport + tym że w trybie + komputer wyłącza wszystkie systemy wspomagające.

Opublikowano (edytowane)
A może i masz rację. Ja nie zaobserwowałem, żeby xenony potrafiły samą przesłoną " zakryć" samochód jadący z przeciwka, czy przed nami jak robią to ledy. Zwykle po prostu w odpowiednim momencie przesłona zasłania długie. Najwyraźniej nie jestem na czasie i są jakieś nowsze xenony.

 

....a może moje są zepsute :idea: to by dopiero było :mrgreen: i tak chyba jestem na czarnej liście w BMW Polska :norty:

 

Potrafią najwidoczniej :wink: Mamy w firmie 535d LCI z ksenonami adaptacyjnymi z pakietu Sight i potrafią takie czary odstawiać :mrgreen:

Edytowane przez JacoFK

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Z motorków to na pewno 525d. Nie ma nic lepszego żeby nie płacić wyższej akcyzy + wyższa cena startowa za 3.0 zatem co do motorku to decyzja już podjęta. Inny motorek zdecydowanie podniesie koszt startowy.

Jaka jest różnica pomiędzy automatem sportowym a zwykłym? Przekłada się to jakoś sensownie na osiągi?

 

Od 525d zdaje się że teraz zaczyna się prawdziwy Sport/Sport+. W 518d i 520d LCI jest zwykla skrzynia automatyczna i manetki w opcji.

Zatem w 525d masz do dyspozycji program Sport i Sport+ który wyżej i szybciej zmienia biegi. Skrzynia faktycznie nie daje się prosić przy wciśnięciu gazu, reaguje naprawdę szybko ale nadal płynnie. Efekt daje niezłą frajdę :cool2: Rożnica w stosunku do Comfort/+ czy EkoPro zdecydowanie wyczuwalna :mrgreen:

 

 

Sport lub sport + zależy od skrzyni niezależnie od silnika o ile wiem. Jeśli masz skrzynię z łopatkami masz również sport +. Ja przy zwykłej skrzyni automatycznej mam sam sport który z tego co słyszałem różni się od sport + tym że w trybie + komputer wyłącza wszystkie systemy wspomagające.

 

No to jesteś w błędzie niestety. W LCI do 518d i 520d nie można dobrać skrzyni sportowej ale można do zwykłej dobrać manetki. Czyli podązając za stwierdzeniem że manetki to program Sport+ nie jest to prawdą gdyż w takim aucie programu Sport+ nie ma :nienie: Sam byłem zdziwiony że 520d LCI z manetkami mają tylko Eco, Comfort i Sport :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Ja w 520d sprzed FL ze zwykłą skrzynią automatyczną (bez łopatek) mam program Sport i Sport + . Może jest to zależne też od opcji zawieszenia bo mam EDC.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
W takim razie sprzedawca z inchcape sam nie wiedział co mówi... Jeździłem swojego czasu f30 na jeździe próbnej i tak mi to wyjaśnił...
Opublikowano
W takim razie sprzedawca z inchcape sam nie wiedział co mówi... Jeździłem swojego czasu f30 na jeździe próbnej i tak mi to wyjaśnił...

 

I tu się z Tobą zgodzę :cool2: Sprzedawcy często dowiadują się nowinek od klientów i jest to dość powszechna praktyka :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

No to w zasadzie wszystkie opcje i dodatki już wybrałem.

Pozostała najważniejsza część ale niestety skomplikowana ze względu na wprowadzone linie.

Chciałbym sobie ustawić skórę Dakota Beż Wenecki ale tak aby materiał pod dywanikami nie był jasny. Przy całym wnętrzu jasnym jakoś nie wyobrażam sobie utrzymania czystości pod nogami jak całość też będzie jasna.

W ogóle te całe Linie Modern i Luxury komplikują mi wybór tapicerki i listw. Co sobie ustawie jakąś tapicerkę to wyłączają mi się różne opcje dodatkowe, albo same się załączają.

Dla mnie to bez większego sensu. To powinien być wg. mnie najprostszy moment konfiguracji bo co może zależeć od tapicerki albo list aby pozostałe wyposażenia się zmieniały.

Generalnie BMW jest mega konfigurowalne ale w jednym z najważniejszych elementów konfiguracji tymi liniami Modern albo Luxury utrudnili wszystko na maxa. Albo nie rozumiem idei tych Linii.

 

Mam całość skonfigurowaną to tylko sobie kliknę na taką i taką tapicerkę, taką i taką listwę i wszystko gra, ale nie w BMW. Zmienię sobie skórę na inną to albo coś mi dochodzi z wyposażenia, albo coś zostaje usuwane. Normalnie krecia robota :(

No i ta główna niedogodność przy wyborze tapicerki "Skóra Dakota Beż Wenecki" że nie można dobrać ciemniejszych dywaników.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.