Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Historia przedstawia się tak:

 

2 tys. km temu strzeliła mi turbina, olej poszedł w wydech. Wstawiona została regenerowana turbina, wyczyszczony dolot, olej, filry. Przepalił już olej w wydechu - nic już nie dymi. Wszystko chodziło jak trzeba. Po 1 tys. km jechałem załadowanym samochodem( 4 osoby, pełen bagażnik+ trumna na dachu). Przeciągnąłem go na 3 lub 4, puścił mega ciemnego bąka i stracił moc. Wyłączyłem silnik i włączyłem podczas jazdy i odzyskał ją. Później odkryłem ze dzieje się to na 5, pedał w podłogę i rozpędzanie pod górkę. traci moc do restartu.

 

Załączam screen z inpy: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/12b4b946fab36bee.html

 

Co to może być?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

- wężyki podciśnienia

- przepływka

- aktualizacja softu po wymianie turbiny + adaptacje przepływki (i sondy jeśli to jest EU04)

- elektrozawór turbiny do czyszczenia lub wymiany

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz,

 

Zacznę od wężyków i wyczyszczenia zaworów sterujących. Był jeszcze błąd EGR, występował on wcześniej ale nic sie takiego nie działo. Teraz zauważyłem, że był źle założony cybant pomiędzy chłodnica spalin a EGR. Było dużo sadzy. Czy to mogło mieć wpływ na na spadek mocy?

 

 

Samochód jest z 12.2002 r. Czy konieczna jest aktualizacja softu i adaptacja przepływki po regeneracji?

Opublikowano
EGR może się zawieszać w pozycji otwartej i przez to silnik się zadusza, dlatego warto to skontrolować. Z tego co pamiętam to modele od początku produkcji do kwietnia 2003 roku wymagały aktualizacji softu i adaptacji po wymianie turbiny.
Opublikowano

Witam wszystkich , jestem nowy na forum ...

Mam pytanie odnośnie spadku prędkości maxymalnej w mojej e46 320d 136hp jeszcze nie tak dawno spokojnie osiągała ponad 200km/h , a od jakiegoś czasu rozpędza się tylko do 180km/h i dalej nie chce , nie wiem w czym jest problem , filtry paliwa , oleju , odmy wymienione .

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

 

Właśnie wymieniłem wężyki podciśnienia. Przeczyściłem filterki w elektrozaworach EGR i turbiny. Były mocno zabrudzone.

Po złożeniu wszystkiego do kupy zaobserwowałem:

 

1. Samochód ciągnie jak szalony ale gdzieś dopiero od 2-2,2 tys. obrotów.

2. Podczas zmiany biegów, pedał w podłogę i nic, 1-1,5 sekundy zwłoki i zaczyna ciągnąc.

 

Ogólnie widzę przyrost mocy ale z ww. problemami.

 

Gdzie dalej szukać problemu? Dodam ze na 1-4 zamykam ekonomizer, na 5 14-16 spokojnie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

 

wczoraj zrobiłem testy INPA. Przepływka pokazuje jak trzeba, turbina tez. dalej jest ten moment zawahania. Czyli mam rozumieć ze na chwile obecną pozostało mi podmienienie elektrozaworów?

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Problem rozwiązany.

Zrobiłem testy dynamiczne INPĄ, turbina przeładowywała. Wymieniłem zawór elektromagnetyczny turbiny i jak ręką odjął. Teraz żądane i aktualne wartości prawie się pokrywają.

 

Dzięki za pomoc.

Opublikowano
Witam,

 

Właśnie wymieniłem wężyki podciśnienia. Przeczyściłem filterki w elektrozaworach EGR i turbiny. Były mocno zabrudzone.

Po złożeniu wszystkiego do kupy zaobserwowałem:

 

1. Samochód ciągnie jak szalony ale gdzieś dopiero od 2-2,2 tys. obrotów.

2. Podczas zmiany biegów, pedał w podłogę i nic, 1-1,5 sekundy zwłoki i zaczyna ciągnąc.

 

Ogólnie widzę przyrost mocy ale z ww. problemami.

 

Gdzie dalej szukać problemu? Dodam ze na 1-4 zamykam ekonomizer, na 5 14-16 spokojnie.

 

Pozdrawiam

 

 

Ja ponad to wszystko wyczyściłem jeszcze kolektor dolotowy i zawór egr, strasznie brudna robota, ale naprawdę warto. U mnie na oko przepływ powietrza był mniejszy o około 50% przez sadzę w kolektorze ;)

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Opublikowano
Wymieniłem zawór elektromagnetyczny turbiny i jak ręką odjął.

 

W którym miejscu znajduje się ten zawór?

Możesz wskazać na realoem? Jakie koszta?

http://images.spritmonitor.de/575756.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nr 1 na schemacie, ok 150 zł pierburg 11747796634 na słynnym portalu..

http://realoem.com/bmw/diagrams/i/u/133.png

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sorry zaćmienie umysłowe, ja filterki przy tym zaworze czyściłem - ale nie skojarzyłem teraz, że o tym mówimy. Myślałem, że jeszcze jakieś ustrojstwo jest ;)
http://images.spritmonitor.de/575756.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.