Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Jako ,że jetem nowy na forum,chciałbym wszystkich serdecznie powitać :)

Ale wracając do tematu .Od kilku tygodni mam problem z moim BMW e46 touring 316i + LPG .Zaczęło się od wymiany czyjnika położenia wałka rozrządu.Jakiś czas jeździła dobrze,ale po 2 tygodniach znów zaczęły się problemy.Najczęściej wygląda to tak,że nie pali gdy jest zimna,ale po dłuższym "męczeniu" rozrusznika powoli odpala.Na samym początku odpala na sekundę i gaśnie.Kolejne próby odpalenia kończą się tylko odgłosem rozrusznika,nie słychać też w ogóle pracy silnika.Tylko rozrusznik.

Na samochód wydałem już ogólnie jakieś 1000 zł i nadal nic. Wymienaine były : czujnik położenia wałka rozrządu,dwie cewki ( 2 i 3 cylinder), filtr powietrza oraz wszystkie świece (NGK).

 

Na komputerze pokazywał błędy na cewce oraz wypadanie zapłonu. Dosyć często zdarza się też,że po odpalniu działa tylko 3 cylindry(samochód trzęsie się i głośno pracuje)

Ogólnie po rozgrzaniu samochód pali normalnie,nie przerywa,przyspieszenie ma odpowiednie.Również późniejsze odpalanie na rozgrzanym silniku nie stanowi problemu.Zaczyna się on dopiero po odstaniu przez samochód całej nocy.

Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc !

Opublikowano

Jeśli nie masz kompa to możesz na początek odłączyć na noc akumulator i zobaczyć jak rano odpali.

Jeśli będzie ok. to znaczy że instalacja gazowa źle ustawiona lub wtryski gazu do wymiany... /Jeśli to samo to bez kompa nic nie poradzi/.

A widze komp podłączany czyli nie ma innych błędów, najlepiej załączyć jeszcze pracę live data bo może przepływka walnięta: pozycja air mass /lub podobnie/ na wolnych obrotach i przy przegazówce /nawet na postoju/

Opublikowano

Trzeba się zastanowić co jest potrzebne do odpalenia auta:

1. Dopływ paliwa

2.Dopływ powietrza

3.Dobra iskra

4. Iskra w odpowiednim momencie

5.odpowiednio spreparowana mieszanka.

I jeszcze wiele innych

Na samym początku odpala na sekundę i gaśnie.Kolejne próby odpalenia kończą się tylko odgłosem rozrusznika,nie słychać też w ogóle pracy silnika.Tylko rozrusznik.

Wygląda jak by nie dostawał paliwa , a jak reaguje na samostart ?

Hmm... tu jest potrzebny kumaty mechanik co w tri miga posprawdza to co wyżej wymieniłem.

Piszesz że wymieniłeś czujnik położenia wału i przez 2 tygodnie było dobrze czyli może iść tym śladem i przeanalizować czy to przypadkiem nie jest felerny czujnik ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Samostart nie był jeszcze próbowany,a co do wymienaniego czujnika to myślę,że pokazałby mi się błąd czujnika położenia po podłączeniu do kompa więc to raczej wykluczam.

Osobiście obstawiam albo jakiś problem z pompą paliwa,albo jakiś czujnik,którego problemy nie są sygnalizowane przez komputer na desce rozdzielczej,a który przy niskich temperaturach wariuje.Np dziś w nocy u mnie było około 5 stopni celcjusza. Rano odpaliła na dotyk.Wystarczy,że temp. spadnie do 2 lub mniej i zaczynają się problemy..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.