Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Przeglądałem forum i niestety nie znalazłem takiego samego przypadku i odpowiedzi na problem który doskwiera mojej buni... Problem polega na tym że gdy silnik jest zimny i odpalę go to przez około 30 sekund do minuty pracuje pięknie na 6 cylindrów a po tym czasie zaczyna nim trząść i przestaje palić pierwszy cylinder od chłodnicy i jest tak do momentu gdy wskazówka od temperatury przejdzie niebieskie pole. W tym momencie silnik muszę zgasić i odpalić ponownie i problem znika bo silnik zaczyna pracować na 6 cylindrów. Jak nie zgaszę to mogę zrobić nawet 30km ale sama na ten cylinder nie załapie. Dodam że świece wymieniłem na nowe, robiłem podmiankę cewki i wtrysku ale ciągle jest to samo... Silnik to M52TU. Bardzo proszę o pomoc bo to powoli zaczyna mnie denerwować... Z góry dzięki i pozdrawiam ;)
Opublikowano

może być zawór uwalony na tym cylindrze jak już podmieniałeś wtrysk, i układ zapłonowy.

 

Jeszcze może być, że napięcie nie dochodzi do cewki albo do danego wtrysku. Nie wiem czy to jest możliwe i jak to spr tylko zasugerowałem. W najgorszym przypadku będziesz miał małą kompresję.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kompresji jeszcze nie zdążyłem sprawdzić. Co do zaworu czy regulatora to nie jest tak że gdyby on się zawieszał to mógłby robić to niezależnie od temperatury?? Bo problem pojawia się tylko na zimnym silniku jak już wspomniałem. A co sądzicie na temat czujnika od temperatury?? Mógłby być przyczyną takiego zachowania?? Bo jeden z elektryków napomniał mi że on może mieć na to wpływ.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wartości podawane przez czujnik temperatury sprawdzisz inpą, i się dowiesz co podaje do sterownika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od kompresji. Jak ci już radził kolega anjinsan.

To może wiele wyjaśnić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ok w takim razie postaram sie sprawdzić to jak najszybciej. A przypomniało mi sie że kiedy zostawiłem ja u elektryka i sprawdzał na zimnym silniku to wyskakiwal mu błąd od tego cylindra (oznaczenia błędu już nie pamiętam) a kiedy go usunął zaczynała pracować na 6 tylko że po chwili znowu łapała ten sam błąd i lipa. Dopóki sie nie rozgrzala błąd po wykasowaniu powracał.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem nie jest to nic poważnego, tylko zapchany przewod wrotny ukladu chlodzenia;) I od tego bym zaczał sprawdzac.(wystarczy sciagnac przewod przy właczonym silniku i zobaczyc czy cały czas leci z niego równomiernie płyn.
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem nie jest to nic poważnego, tylko zapchany przewod wrotny ukladu chlodzenia;) I od tego bym zaczał sprawdzac.(wystarczy sciagnac przewod przy właczonym silniku i zobaczyc czy cały czas leci z niego równomiernie płyn.

Nic do skomentowania

Bardzo udany debiucik :duh:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Przechodziłem przez to i mogę się podzielić z Wami zdobytą wiedzą.

Zacznę od tego że przeżyłem straszną traumę :-D i zrazilem się do tej marki. Na początku myślałem ze walnieta jest cewka (nie chodził piąty cylinder), wymieniłem na nowa i dalej kuleje więc dobralem się do świec i znowu [BAD]. Co robić dalej? Siedzę, myślę, sprawdzam na forum ile kosztuje drugi motor :-D totalna załamka. Później podmienilem miejscami wtryski ale znowu bez skutku. Wtedy nie pozostało mi nic innego jak pojechać do warsztatu i sprawdzić ciśnienie. Na wszystkich ładnie dobija do 12 a na piątym cylindrze zero oznak życia. Znajomy polecił mi dobrego mechaniora, który od razu wiedział co jest grane.powodem był wypalony zawór.naprawa wyniosła symboliczne 1000zł. Pamiętajcie żeby nie dać się nabrać na planowanie głowicy (no chyba że była porządnie zagotowana i leciało z niej jak psu z dupy) bo wtedy jakiś cwaniak skasuje was na około 2000-2500 tysia nie wiele się przy tym narobiac. Po naprawie chodzi jak marzenie. Ciesze się jeżeli mogłem komuś pomóc!

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam, dzisiaj podczas jazdy po miescie szarpnelo mocno samochodem i zaczal chodzic na 5 cylindrów. To znaczy na biegu jalowym chodzi ok, a po przygazowaniu czuc telepanie i ewidentnie nie chodzi na 6 garów. Stracil moc a na komputerze wyszedl czujnik polozenia walu korbowego.. Czy to ma wplyw na moc i na brak palenia na wszystkie gary? Myslalem ze to rozrzad ale wszystko bylo ok nic nie przestawione. Kompresja ok swiece cewke podmienialem i jest to samo. Dodam ze jak wystygnie to jest ok do czasu kiedy sie nie zagrzeje do 90stopni i do mocniejszego depniecia. Pozniej chodzi tak jak pisalem wczesniej. Mial ktos cos takiego? Dodam ze czujnik walu i walka wymienialem na oryginalne i troche mnie to dziwi ze po takim krotkim przebiegu siadl... Wymienialem go moze z 20tyś temu. Silnik to 523i z gazem.. Na benzynie i gazie to samo.
Opublikowano
Nie pamiętam czy jest dostęp do niego czy nie, ale jak zdemontujesz visko (teraz i tak ono się nie załącza) to powinien byś ładny dostęp. Rozgrzej to auto do temp w jakiej przerywa i musisz czymś ostudzić czujnik. Wodą lub najlepiej sprezonym powietrzem w aerozolu. Psikajac do góry dnem będzie działać jak zamrażarka. Jeśli po ochlodzeniu czujnika będzie chodzić ok to masz padnięty. Taka chałupnicza metoda.
Opublikowano
Dzisiaj rano go odpaliłem i wszystko ok, podejrzewam że jak do pracy pojadę to w połowie drogi znowu siądzie. Jestem ciekaw czy te czujniki VDO z allegro to na pewno VDO czy tylko chińszczyzna podszyta pod tą firmę skoro to pada po niecałym roku.
Opublikowano
Jest wytarta nazwa firmy więc pewnie jest to VDO. jak dobrze pamiętam to kosztowało mnie to coś koło 230zł
Opublikowano
to ten czujnik bo sprawdzałem w ten sposób. musiał być jakiś felerny. zakupiłem VDO ale z innego źródła wiec zobaczymy jak ten długo pochodzi. dzięki za podpowiedź.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.