Skocz do zawartości

Wypalanie DPF za pomoca DIS w E92 - czy komus sie to udalo?


m-naw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przeczytalem multum stron na tym formu ale juz sobie nie radze...

 

Kupilem kabel na allegro i zaczalem dzialac najpierw z INPA pozniej z DIS. Po serii klopotow doszedlem do stanu dzialajacego DISa V57. Niestety opcja ta nie posiadala procedury wymuszenia wypalania DPF. Wyczytalem ze V44 ma taka opcje, niestety ta wersja nie obslugiwala E92... Udalo sie zainstalowac wersje V53, ktora posiadala prodecure wymuszonego wypalania i wspierala E92. Niestety, kiedy chce ja odpalic wyskakuje error 100.723 o ktorym wyczytalem, ze pojawia sie w nowszych wersjach DISa.

 

Termostat glowny i EGR wymieniony, bo byly problemy z niedogrzewaniem.

 

Moje pytanie: czy komus sie w ogole udalo wymusic wypalanie DPF przed DIS w BMW E92 >= 2007r Czy to wina kabla, DISa, sprzetu czy moja? Czy po prostu sie nie da, bo juz trace wiare?

 

Jezeli nie, to chyba bede musial sie udac do Stando we Wroclawiu, gdzie kolega ostatnio mial wymuszone wypalanie za bagatela 800 zl. Co prawda podobno pomoglo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Jak masz zaplacic w stando 800 zl to lepiwj przyjedz do mnie...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie! Korzystajac z uprzejmosci forumowicza, poradzono mi skorzystanie z ISTA. W koncu doszedlem do momentu w ktorym przekazuje request o wypalaniu, przechodze cala procedure do momentu :

 

Reqeneration enabled

Regeneration not active

 

No i oczywiscie jadac po autostradzie na roznych kombinacjach NIGDY NIE przelaczylo sie na ACTIVE...

 

Warunki predkosci, temperatury plynu oczywiscie byly spelnione. Musze sie doszukac gdzie w ISTA sprawdzic czy temperatura spalin jest odpowiednia, bo byc moze jakies czujniki sa uszkodzone?

 

Bledy kompa to oczywiscie: 480A, 481A, 4D00 (czy ten blad zawsze towarzyszy bledowi DPF czy czujnik moze byc niesprawny?) oraz bledy czterech swiec 4212, 4232, 4242, 4262 (nie wiem czy to ma cos wspolnego z DPF?).

 

Podam dane z 4D00 przy obrotach 2400 na min:

 

Injection rate: 40.57 mg/Hub

Air mass per cilinder: 1127.98 mg/Hub

Change-air pressure, actual value: 1939.69 mbar

Exhaust backpressure before DPF 1979.08 mbar

Ambient pressure: 984.62 mbar

 

Dane z 480A:

 

Ash mass in DPF: 33 g (to bardzo duzo?)

 

Czy ktos ma jakies przypuszczenia? Nie chce na slepo wymieniac czyjnikow, ktore moga byc dobre..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ISTA dziala z kablami z allegro w ogole? Dodam, ze w opcjach ISTA (BMW Rheingold) lacze sie uzywajac interfejsu EDIABAS.

 

Powtorzylem operacje i zauwazylem, ze ISTA rozpoznaje auto, czyta bledy ale np gdy chce zrobic test jakiegos komponentu to pojawia mi sie, ze nie mozna nawiazac komunikacji z DDE.

 

Zauwazylem, ze to samo pojawia mi sie jak robie Regeneration request - "The regeneration request failed because the corresponding value was not set correctly in the DDE control unit. Do you wish to repeat the function?" -> wybieram tak i niby idzie dalej ale regeneracje jest zawsze NOT ACTIVE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo sie!

 

Dla osob majacych blad z posta wyzej:

 

Trzeba upewnic sie czy w OBD.ini w Ediabas jest hardware ustawione na OBD i w ustawieniach portu Usb serial interface ( Manager urzadzen w Windowsie ) opoznienie jest ustawione na 1.

 

Teraz dopiero wysyla sie requesty do DDE. Przed rozpoczeciem procedury trzeba skasowac bledy na wlaczonym zaplonie i wylaczonym silniku. Co prawda status wypalania nie zmienil sie na active ale blad dpf sie nie pojawia i parametry cisnienia przed dpf sa duzo mniejsze.

 

Dziekuje uzytkownikom krzysiek80r i forty za pomoc!

 

Teamt uwazam za zamkniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Parametry dpf-a dla twojego autka, bardziej dla potomnych :)

 

 

Technical data for the diesel particulate filter:

 

volume

approx. 4.5 litres

 

efficiency rating

> 95%

 

service life

approx. 200,000 kilometres (remaining \ndistance is calculated by the DDE)

 

Note: The diesel particulate filter is monitored.

The diesel particulate filter is monitored by the Condition Based Service (CBS). Whenever a scheduled service is due, the service requirement display appears on the instrument panel or in the Control Display.

 

Minimum size of soot particulate

0.00001 to 0.00002 mm

 

Maximum soot burden

approx. 10 grams per litre of volume

 

Maximum ash burden

approx. 25 grams per litre of volume

Weight

approx. 7.5 kilograms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.