Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Temat nadal aktualny. W tak zwanym międzyczasie naszły mnie jednak pewne wątpliwości w temacie silników (także po linku o stanie silnika w 528i po 100000km, który wrzucił jeden z kolegów na forum). W kontekście użytkowanych przeze mnie, do tej pory aut konstrukcje w BMW wydają się tymi o podwyższonym ryzyku - stosunkowo mała pojemność (tylko 2.0), spora moc (328i), turbina, bezpośredni wtrysk (znany, choćby z Audi problem zbierającego się nagaru) a mówiąc szczerze wykonanie wnętrza w "3"-ce szału nie robi (min. trzeszczące plastiki konsoli) to jak będzie z trwałością jednostki napędowej. Przejechałem się ostatnio nowym IS'em od Lexa i może dupy nie urywa pod względem osiągów w klasie jak 328i, ale V6, 2.5, 208KM i... brak systemu start-stop bo "konstruktorzy nie byli przekonani o braku wpływu na szybsze zużywanie się podzespołów". BMW jeździło mi się trochę lepiej niż Lexem, ale trochę mam obawy. Wiem, wiem... jest gwarancja, ale co potem? Nie chce kupić auta na 2-3 lata.
Opublikowano

nowy lex IS ma bardzo ładną sylwetkę zewnętrzną...ale jak dla mnie to minusem jest wygląd deski rozdzielczej - jakos wg mnie BMW robi lepsze wrazenie.

Osiagi bedziesz pewnie miał podobne ale dzwiek silnika 2.5 V6 na pewno lepszy vs. BMW N20 20i/28i...

Opublikowano

Co do wykończenia wnętrza w IS'ie to podzielam ta opinię - zarówno BMW jak i Audi robią tu lepszą robotę. Wnętrze w IS'sie sprawia niestety wrażenie plastikowego i nieco tandetnego. Oprócz tego pozycja za kierownicą jest imho także lepsza w BMW. Dźwięk silnika - tu nie ma co porównywać, cztery gary z turbinką się nie umywają do V6 w Lexie. Z pewnością w Lexie jest wolniejszy automat niż w BMW, to zapewne w dużej mierze decyduje o słabszych osiągach mimo większej mocy niż w 320i.

 

Z ta gwarancja to nie jest tak hop - przedłużenie do 3 lat wychodzi jeszcze znośnie, ale co potem? Lex to Toyota :wink: i, generalnie prosta konstrukcja - tam się nie ma co zepsuć. BMW ma znacznie bardziej zaawansowana technikę pod maska, ale i bardziej ryzykowną.

 

A, ze tak jeszcze zapytam o skrzynię - nie jeździłem z manualem bo nie było żadnego (!) egzemplarza testowego - wszystko z AT. Czy ktoś z was może mnie poratować opinią nt. skrzyni manualnej w serii "3"? Jak z precyzją? ATw sumie fajna sprawa, ale ja lubię manuala, jakś daje mi więcej przyjemności z prowadzenia :8)

Opublikowano

Najwieksza zaleta Lexusa jest niezawodnosc, super serwis z autami zastepczymi (nawet podczas przegladow) i pomoc polskiej centrali.

W bmw masz krotsza gwarancje, matolow w serwisach i brak jakiejkolwiek pomocy z beznadziejnego tworu jakim jest polski oddzial bmw austria udajacy centrale.

Co do materialow we wnetrzu to nowy is to postep w porownaniu do poprzednika a f30 to krok wstecz.

co do samego silnika mozesz tez wybrac 300h i miec spalania, o ktorych nawet 320d moze tylko pomarzyc...bez dpf, wtryskow, turbin i calego g ktore zawsze sie zacznie kiedys sypac

Beste Maschine der Welt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do spalania to w mieście ok, będzie porównywalne do diesel'a, ale w trasie silnik elektryczny nie daje żadnej przewagi, wprost przeciwnie, masa baterii robi swoje. Zresztą obecnie wszystkie samochody, które nie mają 8HP albo dwusprzęgłówek są daleko w tyle, a to naprawdę robi różnicę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
320d nie jest szybsze od 320i

 

A kto o czymś takim mówił???

 

Choćby w tym wątku Spidi oraz w innych wątkach na forum było porównywanie 320d z 320i oraz 520 d z 520i.

Opublikowano
Najwieksza zaleta Lexusa jest niezawodnosc, super serwis z autami zastepczymi (nawet podczas przegladow) i pomoc polskiej centrali.

W bmw masz krotsza gwarancje, matolow w serwisach i brak jakiejkolwiek pomocy z beznadziejnego tworu jakim jest polski oddzial bmw austria udajacy centrale.

Co do materialow we wnetrzu to nowy is to postep w porownaniu do poprzednika a f30 to krok wstecz.

co do samego silnika mozesz tez wybrac 300h i miec spalania, o ktorych nawet 320d moze tylko pomarzyc...bez dpf, wtryskow, turbin i calego g ktore zawsze sie zacznie kiedys sypac

 

Co do Lexusa to ważne jaką skrzynię wybierzesz bo jeśli chcesz automat to mocno nie polecam. Jeździłem trochę RX-em i ten 6-stopniowy automat to stanowczo nie na polskie warunki. Żeby coś wyprzedzić to albo trzeba zmusić go do redukcji do 2-ki albo rozpocząć wyprzedzanie dużo wcześniej. A co do hybrydy: to jeśli jeździsz dużo poza miastem zapomnij o zbliżeniu się do tych danych spalania no i dochodzi jeszcze skrzynia bezstopniowa, która jest nawet gorsza od tej 6-stopniowej.

Co do bezawaryjności i obsługi w Lexusie to tu akurat pełna zgoda.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlaczego automat tak pogarsza przyspieszenie?

 

http://www.zeperfs.com/en/match4183-4198.htm

 

To jakieś bzdury chyba są. Zupełnie rozjechane wyniki bez składu i ładu. Zobacz na wynik 400 m. a zobacz na wyniki 0-140, 0-160 itd. Nic się tu kupy nie trzyma. :) 8HP akurat polepsza osiągi a nie pogarsza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez tak sadze. A to nie jest tak, ze przy max przyspieszeniu manual i automat do np 200 km/h bedzie miał taki sam czas, lub różnica zamknie sie w sekundzie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to może zamiast Lexa nowe inifinity Q50? :norty:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
320d nie jest szybsze od 320i

 

A kto o czymś takim mówił???

 

Choćby w tym wątku Spidi oraz w innych wątkach na forum było porównywanie 320d z 320i oraz 520 d z 520i.

 

Nie dokńca - napisałem, że na papierze mają takie same osiągi w co jestem w stanie uwierzyć ale subiektywnie 320d wydaje się szybsza i sprawia wrażenie jak gdyby zbierała się znacznie sprawniej. Takie same odczucia miał kolega, z którym się zamieniłem a który właśnie miał 320i w niemal identycznej konfiguracji wyposażenia co moja.

 

Spotkałem się też z jakimś porównaniami elastyczności(w jakimś teście) tych dwóch motorów ale nie pamiętam źródła i nie wiem na ile było wiarygodne(szukałem swego czasu wszelkich testów f30 w necie) - z linków wyżej wynika, że różnice są mniejsze niż we wspomnianym teście. Pytanie komu wierzyć? :roll:

Opublikowano
Skonfrontowałem się jeszcze raz z Lexem, zwracając uwagę na pracę skrzyni AT. Niestety manuala nie ma nawet w opcji, do IS250 jest 6-cio stopniowy automat z możliwością zmiany ręcznej, do 300h jest jeszcze gorzej bo tylko CVT :duh: , czyli "tramwaj" :lol: Hybryda jest nawet ok, chociaż jej zalety materializują się chyba głównie w ruchu miejskim, niestety skrzynia CVT zabija to auto. Czuć także większą masę wersji hybrydowej w stosunku do 250'tki, która i tak jest bardziej ociężała od serii "3". Co do skrzyni w IS250 - faktycznie nie jest to poziom ZF'a w BMW, biegi wrzucane są z opóźnieniem, rzeczywiście gorzej wychodzi jej redukcja niż wpinanie wyższego biegu. AT w BMW reaguje bardzo sprawnie w jedną i druga stronę. Jeździłem niestety tylko wersjami F-sport, zawias niespecjalnie twardy, ale za to niski profil opon dawał się we znaki (zupełnie jak w Civicu Type-S). Takie w sumie nie do końca fajne wrażenie, że niby jest twardo, ale zawieszenie jak będzie okazja to się trochę za bardzo ugina. Dla mnie, osobiście najfajniejszy kompromis był w BMW w serii "4" na zwykłym zawiasie i felgach '18. Do "trójki" chyba jednak wskazane byłoby zawieszenie M. Kurczę, niby wybór nowego samochodu to przyjemność, ale ja mam już trochę dosyć :(
Opublikowano
Skonfrontowałem się jeszcze raz z Lexem, zwracając uwagę na pracę skrzyni AT. Niestety manuala nie ma nawet w opcji, do IS250 jest 6-cio stopniowy automat z możliwością zmiany ręcznej, do 300h jest jeszcze gorzej bo tylko CVT :duh: , czyli "tramwaj" :lol: Hybryda jest nawet ok, chociaż jej zalety materializują się chyba głównie w ruchu miejskim, niestety skrzynia CVT zabija to auto. Czuć także większą masę wersji hybrydowej w stosunku do 250'tki, która i tak jest bardziej ociężała od serii "3". Co do skrzyni w IS250 - faktycznie nie jest to poziom ZF'a w BMW, biegi wrzucane są z opóźnieniem, rzeczywiście gorzej wychodzi jej redukcja niż wpinanie wyższego biegu. AT w BMW reaguje bardzo sprawnie w jedną i druga stronę. Jeździłem niestety tylko wersjami F-sport, zawias niespecjalnie twardy, ale za to niski profil opon dawał się we znaki (zupełnie jak w Civicu Type-S). Takie w sumie nie do końca fajne wrażenie, że niby jest twardo, ale zawieszenie jak będzie okazja to się trochę za bardzo ugina. Dla mnie, osobiście najfajniejszy kompromis był w BMW w serii "4" na zwykłym zawiasie i felgach '18. Do "trójki" chyba jednak wskazane byłoby zawieszenie M. Kurczę, niby wybór nowego samochodu to przyjemność, ale ja mam już trochę dosyć :(

Bardzo Ci współczuję.

Jako człowiek zawsze chętny do pomocy, mogę wybawić Cię od tego problemu.

 

Numer konta przesyłam na PW.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:mrgreen:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Po wielu przemyśleniach i wariantach, opcjach itd... padnie chyba na 320i w M pakiecie. Niestety 320i nie dane było mi się przejechać bo nigdzie, w mojej okolicy takiego auta nie ma do jazdy. Jeździłem 320d i jeśli 320i jeździ tak samo ok (co wynika z danych fabrycznych i o czym zapewniał mnie dealer :mrgreen: ) to mi to wystarczy :cool2: . Mpak wymusza u mnie, w dużej mierze tapicerka. Nie lubię skóry a alternatywnie mam do wyboru "szmatę". Za tyle kasy "szmaty" nie chcę. Z dodatków niewiele: ksenony, czujniki parkowania, BT i zmienny, sportowy układ kierowniczy. Zastanawiam się jeszcze nad układem hamulcowym M - warto dopłacić? No i kolor - po selekcji został biały i czarny metalik - kwestia gustu, ale może użytkownicy tych lakierów coś by mogli skrobnąć w kwestii ich jakości? Z czarnym jest zawsze ten sam problem - rysy, rysy i jeszcze raz rysy. Białego auta nigdy jeszcze nie miałem.
Opublikowano

Brałbym ten układ hamylcowy M, wtedy są ładniejsze zaciski i lepiej hamuje.

Co do zalet białego auta to łatwiej je umyć, ale np bardziej przyciąga robactwo.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Używam białe auto od roku, kolor podstawowy (nie metalik) i może rys to nie widać ale już odpryski rzucają się w oczy no i większość brudu też widać. Pod tym kątem najlepiej mieć srebrny metalik, wolniej się kurzy ;)

Bierzesz automat? Czy jest wciąż promocja na 8AT w cenie auta?

pozdrawiam

Paweł

  • Moderatorzy
Opublikowano
Co do hamulców M to nie wiem czy ktoś z Was zaglądał do katalogu, ale jak zmieniałem klocki i tarcze z przodu (~ 2000 zł z czujnikami i wymianą w ASO) i zobaczyłem cenę tarcz i klocków do hamulców M to się ucieszyłem, że ich nie mam. Tarcza 450 zł zwykła, tarcza hamulców M - 900 zł. Klocki też x 2 cena ;)
Opublikowano

Biorę automat, ale w wersji sportowej z łopatkami - po konfrontacji z automatem w Lexie i automatem w nowej C-klasie, uważam, że ZF w BMW jest rewelacyjny :D

Mówiąc szczerze, biorę pod uwagę: biały, czarny metalik i Estoril. Ten ostatni raz mi się podoba, raz mam wątpliwości, więc sam nie wiem :roll:

W 320i tarcze są jakieś małe przy feldze "18, wiec raz, że pewno lepiej hamuje dwa, że wygląda.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam jestem nowym na forum, nie dziala mi url do strony z przywitaniem wszystkich wiec witam Was tutaj. Jestem w trakcie poszukiwan bmw serii 3 w wersji 328i, szukalem na foum lecz nie znalazlem tematu o trwalosci tej jednostki napedowej. Mialem okazje kupic autko z przebiegiem 73tys mil (117tys km) koniecznie w automacie ale przestraszylem sie przebiegu. Moze jakies porady na co zwrócic uwage badz informacje na temat przebiegów i ewentualnych kosztów naprawy, myslalem rowniez o wersji 320i ale bardziej sklaniam sie ku wersi 328i i koniecznie w automacie.Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.