Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A co ze spalaniem jeżeli mam 15 zima,17 na lato ale obydwie 225 szerokie?

Spalanie będzie podobne może max 0,5l różnicy tylko że jak dla mnie 225 na 15 to zdecydowana przesada i idealna opona na 15 to 205 65 choc BMW dopuszcza 225 na 15 calach w e39... Bo jak masz 225/15 i 205/15 to spalanie będzie mniejsze w tym z 205

Pamietajmy też że nie tylko szerokość opony przesądza o spalaniu, bo im wiecej cali tym wiecej waży sama felga i opona mimo że moga mieć obie np. 225 szerokosci...

Opublikowano
koledzy nie chodzi mi o spalanie bo czy spali litr czy dwa to mi jest bez różnicy, chodzi mi o to zeby ładnie paoswało do auta i zeby nie było tak strasznie twardo.

 

Jeżeli nie ma dla Ciebie znaczenia spalanie to ja bym pchał MINIMUM 19 cali,a najchętniej 20, ale oryginalny wzór m-power albo własnie takie jak mam z e65.Jeżeli chcesz kompromis żeby ładnie wyglądało i nie było twardo to polecam 225/55/17 bo 235/45/17 mają za niski profil choć też mogą być...

Opublikowano

ale głupoty piszą niektórzy to masakra, tak jak spalanie niewazne to kładź 19cali, albo i 20cali, jak ma auto na zloty to okej inaczej marnie to widzę.

 

nieprawda iż felga 19cali wazy wiecej od 16stki, zalezt z jakiego stopu zrobiona a wiec od firmy. główną przyczyna zwiększonego spalania jest opor toczenia sie kola, spowodowany oporem powietrza oraz waga nieresorowana ktora jest priorytetem, mialem w lapie kolo 205/55 r14 i 245/40 R 18 obie alu a 18stka byla lzejsza, opony tez maja rozne wagi w zaleznosci od firmy. Alluet robi ciezkie felgi, Borbet ma niektore tak lekkie ze szok,

 

najwiekszy opór stanowią opony z bieznikiem jodłowym,

 

kupujac felgi zawsze sprawdzam wage felg, to priorytet, jezdzilem w mk3 na borbetach T 16x9j 215/40 wiec szeroka felga jak na to auto i byly lzejsze od zimowych 14stek na 165 oponce, spalane mimo duzo szerszej opone bylo wrecz mniejsze.

 

 

fajnie zeby wieksze felgi mialy zblizona srednice kola do oryg aby nie oszukiwalo predkosci i km.

 

 

bardzo niski profil = nie tylko twardo ale i szybbsze zuzywanie elementow zawieszenia.

 

osobiscie kocham niski profil bo lubie gdy auto reaguje jak gokart ;]

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Jeżeli chcesz kompromis żeby ładnie wyglądało i nie było twardo to polecam 225/55/17 bo 235/45/17 mają za niski profil choć też mogą być...

 

Panowie z tego co napisane jest wyżej spokojnie mogę zamienić opony 235/45/17 na 225/55/17 na felgach styling 32 i nie będzie mi nic tam obcierać, tłuc lub oszukiwać na zegarach lub jakieś inne głupoty :P

Jeżdżę obecnie na zimowych 235/45 a zdecydowanie bym wolał 225/55 , bo wydaje mi się że komfort jazdy był by znacznie wyższy. Mam u siebie jeszcze M-packa więc i tak już jest dosyć sztywno bym powiedział.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.