Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, w ccc pokazuje mi błąd odnośnie doświetlania zakrętów. Czy istnieje możliwość spróbować zresetować ten moduł przed wymianą? Miałem wcześniej problem z ringami, po zakupie auta nie świecił żaden a po wymianie żarówek świeciła tylko prawa strona. Wszędzie pisali że moduł świateł do wymiany ale po próbie wykonania czynności z tego postu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=190447 i wykonaniu tych czynności

 

mój FRM w 330xd 2005 złapał błąd zwarcia. ten słynny błąd którego nie da się skasować i przez niego nie świeciły mi ringi po stronie kierowcy. opinie tutaj na forum jak i na anglojęzycznych forach skłaniały się ku temu, że po 60 uruchomieniach silnika moduł FRM odłącza linię zasilającą zwartą lampę na stałę i nie da się tego naprawić w żaden sposób, można jedynie wymienić moduł. (znane było tylko rozwiązanie dla FRM2 i FRM3 czyli od 2007 roku w górę)

 

otóż jest to nieprawda, udało mi się naprawić odłączone przez zwarcie światło postojowe (ring). dotyczy to FRM1 czyli E90 z roczników 2005 oraz 2006.

 

instrukcja:

 

1) potrzebujemy najnowszej inpy obsługującej E90 (np. INPA_EA-90X od kolegi trandolfa)

2) potrzebujemy plików sp-daten do E89: https://rapidshare.com/files/2056839961/E89.rar

3) instrukcje instalacji plików sp-daten można znaleźć w wątku viewtopic.php?f=97&t=170508&start=30

4) odpalamy Ediabas Toolset 32 (tool32)

5) klikamy "Load SGBD, Group file" (pierwsza ikonka po lewej na pasku narzędzi)

6) wybieramy plik FRM_87.prg

7) w okienku "Select Job" na liście "Jobs" znajdujemy pozycję "_reset_kurzschluss_sperre"

8) w polu "Arguments" wpisujemy 0

9) pod "Results" zaznaczamy "job_status"

10) naciskamy F5

11) powinniśmy mieć komunikat zawierający ciąg "JOB_STATUS = OKAY" w okienku "Results"

12) powtarzamy kroki od 8) do 10) wpisując w "Arguments" kolejne liczby aż do 63

 

voila, lampy działają :mrgreen:

 

konieczne jest powtarzanie tej operacji dla wszytkich kolejnych liczb od 0 do 63 bo nie mam najmniejszego pojęcia który numer odpowiada za którą lampę... a nie mogę tego nigdzie znaleźć. nie ma to większego znaczenia, bo dla sprawnych lamp ta komenda nic nie robi, a dla zablokowanych usuwa blokadę zwarcia.

 

podsumowując, nie dajcie się nabierać na kupowanie i kodowanie nowych modułów.

 

Pozycje ruszyły :D. I teraz pytanie czy jest opcja przed wydaniem paru groszy na nowy moduł, spróbować zresetować stary? Posiadam kabelek i INPE :) Wszelkie instrukcje mile widziane :) Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jestem z Jeleniej i z miłą chęcią bym wpadł, mianowicie jest jeden problem.... mieszkam w Belgii. Mam kabel i wydaje mi się, że jestem w miarę kumaty :) skoro koledzy twierdzą, że temat do ogarnięcia bez wymiany modułu to może jakieś małe wskazówki :) :D A tak na marginesie to czy kolega " dziqsek" nie ogarniał ostatnio X'a rodziców kolegi Muchy? Pozdrowionka :)
Opublikowano
Bardzo mi miło :) Właśnie możemy się przekonać jaki ten świat jest mały :D A jest jakaś opcja pomocy odnośnie tematu :) :twisted:
Opublikowano
witam, udało mi się naprawić błąd zwarcia modułu światła w pozycyjnym prawym (ringi) w e61 przed liftem :D . Trzeba użyć Tool32 i postępować zgodnie z instrukcją zamieszczoną na początku tematu. Numer lampy trzeba znalezć w dodatkowym okienku, które pojawia się po wprowadzeniu load sgbd u dołu ekranu po lewej stronie. Należy znalezć pozycję lichtsnumer i w pojawiającej sie tabelce znalezć własną lampę i wprowadzić jej numer jako arg. nr. U mnie sgbd to było lm 60.prg i prawy ring to lampen nr 5. Piszę te nazwy z pamięci więc niemieckie słowa mogą być z błędem. W razie potrzeby służę szczegółami.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam, udało mi się naprawić błąd zwarcia modułu światła w pozycyjnym prawym (ringi) w e61 przed liftem :D . Trzeba użyć Tool32 i postępować zgodnie z instrukcją zamieszczoną na początku tematu. Numer lampy trzeba znalezć w dodatkowym okienku, które pojawia się po wprowadzeniu load sgbd u dołu ekranu po lewej stronie. Należy znalezć pozycję lichtsnumer i w pojawiającej sie tabelce znalezć własną lampę i wprowadzić jej numer jako arg. nr. U mnie sgbd to było lm 60.prg i prawy ring to lampen nr 5. Piszę te nazwy z pamięci więc niemieckie słowa mogą być z błędem. W razie potrzeby służę szczegółami.

 

Kolego "tomota", problem pozycji w moim przypadku jest rozwiązany. Pytanie dotyczy modułu który steruje doświetlaniem zakrętów. ;/

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
witam, udało mi się naprawić błąd zwarcia modułu światła w pozycyjnym prawym (ringi) w e61 przed liftem :D . Trzeba użyć Tool32 i postępować zgodnie z instrukcją zamieszczoną na początku tematu. Numer lampy trzeba znalezć w dodatkowym okienku, które pojawia się po wprowadzeniu load sgbd u dołu ekranu po lewej stronie. Należy znalezć pozycję lichtsnumer i w pojawiającej sie tabelce znalezć własną lampę i wprowadzić jej numer jako arg. nr. U mnie sgbd to było lm 60.prg i prawy ring to lampen nr 5. Piszę te nazwy z pamięci więc niemieckie słowa mogą być z błędem. W razie potrzeby służę szczegółami.

 

Kolego "tomota", problem pozycji w moim przypadku jest rozwiązany. Pytanie dotyczy modułu który steruje doświetlaniem zakrętów. ;/

 

 

Witam!

I poradziłeś sobie z usunięciem błędu zwarcia??, bo mam to samo nie działaja mi skręty i nie moge ich zakodować, mam błąd w FRM dotyczy stat_versorgung_smc_short_circuit

I ma wartość rożna od 0 czyli 14 ale jak robie steuren_reset..... to pisze mi za kazdym razem że źle wybrałem lampe;/

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

panowie mam problem, zrobiłem tak jak w instrukcji (bmw e90) zresetowałem błąd zwarcia z argumentami od 0 do 63 i wykasowałem wszystkie błędy - komunikat o przepalonej lewej lampie cofania znikł ale lampy cofania dale nie świecą.

Wcześniej gdy miałem błąd, że tylko lewa nie działa nie działały obydwie. Co może być jeszcze przyczyną? Padnięty moduł? Bezpieczniki sprawdzone - wszystko ok. Na lampach cofania nie ma napięcia.

Ktoś wie gdzie jest ten moduł świateł?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dolaczam do tematu. U mnie taki blad po wymianie modulu:

Moja BMW to E60 z 2006 Pre-LCI

 

Ja mam taki blad w module swiatel:

E R R O R M E M O R Y -----------------------

Date : 06.03.2015 17:40:30 JobStatus: OKAY Variant : LM_AHL.PRG Version : 3.03-------------------------------------------------------------------------------

RESULT : 1 error(s) in error memory!-------------------------------------------------------------------------------

0x9CBC Kommunikation mit StepperMoterBox links gestoert

Error counter : 1 Logistic counter: -1

Mileage 385496 km

kein Signal oder Wert Testbedingungen erfüllt Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 9C BC 64 01 BC 3B

 

Nie moge polaczyc sie przez ncs expert. Czy reset pomoze? Nigdy nie probowalem tool set ale chetnie bym sprobowal bo nie chce kolejnego modulu kupowac.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Dolaczam do tematu. U mnie taki blad po wymianie modulu:

Moja BMW to E60 z 2006 Pre-LCI

 

Ja mam taki blad w module swiatel:

E R R O R M E M O R Y -----------------------

Date : 06.03.2015 17:40:30 JobStatus: OKAY Variant : LM_AHL.PRG Version : 3.03-------------------------------------------------------------------------------

RESULT : 1 error(s) in error memory!-------------------------------------------------------------------------------

0x9CBC Kommunikation mit StepperMoterBox links gestoert

Error counter : 1 Logistic counter: -1

Mileage 385496 km

kein Signal oder Wert Testbedingungen erfüllt Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 9C BC 64 01 BC 3B

 

Nie moge polaczyc sie przez ncs expert. Czy reset pomoze? Nigdy nie probowalem tool set ale chetnie bym sprobowal bo nie chce kolejnego modulu kupowac.

Robiłeś test silniczków krokowych?

Opublikowano
Dolaczam do tematu. U mnie taki blad po wymianie modulu:

Moja BMW to E60 z 2006 Pre-LCI

 

Ja mam taki blad w module swiatel:

E R R O R M E M O R Y -----------------------

Date : 06.03.2015 17:40:30 JobStatus: OKAY Variant : LM_AHL.PRG Version : 3.03-------------------------------------------------------------------------------

RESULT : 1 error(s) in error memory!-------------------------------------------------------------------------------

0x9CBC Kommunikation mit StepperMoterBox links gestoert

Error counter : 1 Logistic counter: -1

Mileage 385496 km

kein Signal oder Wert Testbedingungen erfüllt Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Error code: 9C BC 64 01 BC 3B

 

Nie moge polaczyc sie przez ncs expert. Czy reset pomoze? Nigdy nie probowalem tool set ale chetnie bym sprobowal bo nie chce kolejnego modulu kupowac.

Robiłeś test silniczków krokowych?

 

Witam,

 

Wymienilem modul pod lewa lampa i wszystko smiga. Nawet kodowac nie trzeba bylo. Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U autora wątku trzeba wykodować smc error check. Pomoże ale nie rozwiązuje problemu.

 

Trochę odświeżę kotleta...

 

smc error check rozumiem, że trzeba wykodować za pomocą NCS'a?

 

U mnie sytuacja była następująca. Po rozebraniu lampy jak nie świeciły ringi okazało się, że lampa parowała bo nie domknięty był dekielek. Usunąłem usterkę, wymieniłem żarówki, zresetowałem moduł z instrukcji z początku tematu i świeci po dziś dzień. Jakiś czas później odkręciłem moduł doświetlania zakrętów z lampy i wyleciała z niego woda (najniżej położone miejsce w lampie), wysuszyłem i włożyłem go ponownie. Lampa nie paruje, jest suchutka. I teraz pytanie czy nadaje się on do wymiany w związku z zamoknięciem (zwarcie elementów itp) czy może jednak można spróbować go reanimować przy pomocy ncs'a czy tool32?

 

Wszelkie wsparcie mile widziane :)

 

P.S. nie chodzi o to, że mi szkoda 200zł za jakąś używkę, tylko porostu lubię sobie pogrzebać. Człowiek się uczy ciekawych rzeczy i później życie jakieś prostsze :) a jakie miłe uczucie jak po kilku godzinach siedzenia nagle zaczyna świecić :)

 

Dzięki,

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Mniej wiecej z tego opisu wiem jak mam zresetowac modul. Lecz nie wiem jaki musial bym miec sp daten.. bo widze ze tu kolega do e 90 o e89 bral. Mam model e 60 i nie swieci lewy ring.. Jesli ktos ma temat ogarniety prosil by aby wlepil link do sp daten ktory powinnienlem miec i co z tym plikiem zrobic po pobraniu... a reszta chyba tak jak w tym opisie z e90 ??
Opublikowano
Dziękuje dobry człowieku. W tej chwili jestem za granica za 2 tyg bede w domu. Bede walczył z tematem. Dam znać co i jak. Ogólnie to miałem chwile załamania z tym tematem. :mad2: :mad2: :mad2:
Opublikowano
Dziękuje dobry człowieku. W tej chwili jestem za granica za 2 tyg bede w domu. Bede walczył z tematem. Dam znać co i jak. Ogólnie to miałem chwile załamania z tym tematem. :mad2: :mad2: :mad2:

 

No problem, jak cos to pisz. Przerabialem ten temat kilka razy...

Opublikowano
U autora wątku trzeba wykodować smc error check. Pomoże ale nie rozwiązuje problemu.

 

Trochę odświeżę kotleta...

 

smc error check rozumiem, że trzeba wykodować za pomocą NCS'a?

 

U mnie sytuacja była następująca. Po rozebraniu lampy jak nie świeciły ringi okazało się, że lampa parowała bo nie domknięty był dekielek. Usunąłem usterkę, wymieniłem żarówki, zresetowałem moduł z instrukcji z początku tematu i świeci po dziś dzień. Jakiś czas później odkręciłem moduł doświetlania zakrętów z lampy i wyleciała z niego woda (najniżej położone miejsce w lampie), wysuszyłem i włożyłem go ponownie. Lampa nie paruje, jest suchutka. I teraz pytanie czy nadaje się on do wymiany w związku z zamoknięciem (zwarcie elementów itp) czy może jednak można spróbować go reanimować przy pomocy ncs'a czy tool32?

 

Wszelkie wsparcie mile widziane :)

 

P.S. nie chodzi o to, że mi szkoda 200zł za jakąś używkę, tylko porostu lubię sobie pogrzebać. Człowiek się uczy ciekawych rzeczy i później życie jakieś prostsze :) a jakie miłe uczucie jak po kilku godzinach siedzenia nagle zaczyna świecić :)

 

Dzięki,

 

Probowalem tez tak zrobic ale na nic sie to zdalo. czyszczenie, suszenie, poprawiane lutow na nic sie zdalo. Kontaktowalem sie z firma z Allegro i podali, ze nikt tego nie naprawia... Moim zdaniem wymiana bedzie najlepszym wyjsciem...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam zamiar sie brac za probe resetu. Kolega podeslal link na chomika i teraz ktory plik wybrac ?? sp-daten 54.0 E60 FULL czy sp-daten 49.0 E60 LITE
Opublikowano

Wystarczy Ci lite, Full potrzebujesz gdy chcesz programować sterowniki.

 

Reset odbywa się za pomocą NCSEXPERT, moduły to RSCM i LSCM.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.