Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie .W Vin mam podane, że posiadam sterowanie świateł do jazdy w dzień. Z tego co zauważyłem w lampach są zwykłe żarówki, w związku z tym proszę mi powiedzieć jak włączyć światła dzienne , a potem przełączyć je na światła mijania ,dodam że nie posiadam dodatkowych świateł dziennych , ani dodatkowego włącznika.
Opublikowano

No to nie wiem kloego co to jest wg Ciebie ten włącznik :shock: :shock:

Sterownie polega na tym, iż w pozycji AUTO światła się przełączają same i tyle :cool2: ale jeśli masz niezakodowane to i tak nie działa

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Jakbyś przeczytał instrukcję obsługi to byś się dowiedział, że włączenie świateł do jazdy dziennej następuje poprzez przełączenie przełącznika świateł w pozycję skrajną w prawo i wtedy zapalają się światła pozycyjne i mijania. Jeżeli masz opcję dziennych to nie musisz świateł wyłączać - same zgasną po wyłączeniu stacyjki i zapalą się po włączeniu stacyjki i wyłączona jest sygnalizacja zapalonych świateł przy otwarciu drzwi.
Opublikowano

Ale to się do mnie tyczy kolego ??

Bo jesli tak to nadal uwazam,ze autor nie wie o czym pisze a ty powielasz mój post :mad2: :mad2:

A pozycja "skrajna" nazywa się automatem :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

@sfinks311

 

Odpowiedź była oczywiście do osoby która zadała pytanie, ale widzę że kolega też nie przeczytał instrukcji - światła do jazdy dziennej, strona 52 instrukcji zamieszczonej na niniejszym forum.

 

Jeżeli chodzi o przełącznik świateł to AUTO jest położeniem skrajnym w lewo i nie wszystkie wersje go mają, a ja pisałem o położeniu skrajnym w prawo.

 

Tak więc nie powieliłem Twego postu.

Opublikowano
Wszystko sprowadza się znowu do kodowania,bo z automatu tego nie ma kolego ale jest jedna poważna kwestia .....czy ktoś ma homologacje na DRL na swoich lampach :wink: :wink:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Nie obraź się kolego, ale widzę że posiadasz umiejętności czytania ze zrozumieniem.

 

W Polsce Kodeks Drogowy wprowadził obowiązek jazdy w dzień na światłach mijania z przodu i pozycyjnych z tyłu i takie są zakodowane (jako opcja) w E83 jako światła do jazdy dziennej, a włącza się je jak opisuje instrukcja obsługi na str 52 i opisałem w powyżej. Nie jest tu wymagana żadna dodatkowa homologacja. I tego dotyczyło pytanie zadane przez @yahu. Więc wtrącanie w odpowiedzi kwestii kodowania pseudo DRL na drogowych i homologacji na nie jest całkowicie bezpodstawne.

Opublikowano
Mam pytanie .W Vin mam podane, że posiadam sterowanie świateł do jazdy w dzień. Z tego co zauważyłem w lampach są zwykłe żarówki, w związku z tym proszę mi powiedzieć jak włączyć światła dzienne , a potem przełączyć je na światła mijania ,dodam że nie posiadam dodatkowych świateł dziennych , ani dodatkowego włącznika.

 

A moze chodzi Ci o cos takiego :

1653447_641369539257677_1333871519_n.jpg

 

Testowo zakodowalem to w swoim E83 :)

Opublikowano

kolego booli

 

Życzę powodzenia przy spotkaniu z drogówką..uciążliwą kolego :wink: :wink:

Gwarantowany zabrany dowód na upartego :mrgreen: chociaż to tylko kwestia policjanta

Jeśli reflektor nie posiada homologacji na DRL nic nie pomoże :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

kolego sfinks311

 

Przeczytaj pierwszego posta z tego wątku, potem przeczytaj go jeszcze ze trzy razy i pomyśl czy Twoje odpowiedzi mają jakikolwiek sens - bo według mnie nie mają.

 

Kolega @yahu pytał o światła do jazdy w dzień zakodowane przez BMW zgodnie z wyposażeniem wg VIN, a to są normalne światła mijania, czyli zgodne z polskim prawem i nie wymagające dodatkowej homologacji. Zasadę ich "działania" opisałem w postach więc nie będę się powtarzał.

Opublikowano

No to ja odpowiadam,ze nie są zgodne i BMW dobrze o tym wie ale oferują taką funkcję :wink:

I masz racje....szkoda słów :duh: :duh:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Skoro to są zwykłe światła mijania to wytłumacz mi proszę dlaczego są nie zgodne z polskim prawem ????

 

Ale to nie chodzi o światło, bo jest jak najbardziej ok ale o to,ze reflektory mają mieć oznaczenie ze są do tego przystosowane .Tematów na forum ejst o tym mnóstwo a i sam miałem dwa takie przypadki .Konsultowałem to w ASO i powiedziano mi ,ze DRL oczywiscie są dostępne w opcji ( mogą włączyć ) ale co do zasadności użytkowania to nie wiedzą,ze nie można i kazali mi na policji pytać :mad2: :mad2: Nie musiałem ,bo podczas jednej kontroli wszystko mi wyjaśniono :shock: :shock: :shock:

 

papik

 

Ja wiem co to jest ale nie o to chodzi :wink: :wink:

 

Sam mam DRL i jeżdżę na nich i nie kwestionuję ich użytkowania :cool2: :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Panowie ! Panowie ! ale mi namieszaliście w głowie. Zawsze wsiadałem i jeździłem nie zastanawiając sie nad światłami ale po przeczytaniu waszych postów to widzę że auto w zależności od kraju pochodzenia może mieć inaczej ustawione światła .

Hmm... te moje to z Italii ciekawe jak oni tam mieli ? Inna sprawa to mam szczęście spotykać na mojej drodze przychylną drogówkę bo ostatni mandat to dostałem w 1982 roku za wyprzedzanie na przejściu dla pieszych i to w dodatku po czasie sie okazało że była to ustawiana pułapka dwóch milicjantów w cywilnych samochodach a kasa (500zł)szła do kieszeni.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Ludzie!!! Czepiliście się tych DRL jak rzep psiego ogona a to nie o to chodziło w pytaniu.

 

DRL są to światła do jazdy w dzień i tylko w dzień i dodatkowo tylko przy przy dobrej pogodzie. A w opcji świateł do jazdy dziennej programowanej opcjonalnie przez BWM chodzi o coś innego. I chodzi o programowanie fabryczne a nie w stodole u Pana Janka (nie obrażając Pana Janka).

 

Standardowo przełącznik świateł ma 3 pozycje:

0 - nic się nie świeci

1- światła pozycyjne nie zależnie od włączenia stacyjki

2- światła pozycyjne i mijania/drogowe i tu dodatkowo po wyłączeniu stacyjki pozycyjne nie gasną, mijania/drogowe gasną lub nie zależnie od modelu samochodu

 

Przy zaprogramowanej oryginalnie opcji świateł do jazdy w dzień pozycje przełącznika:

0 i 1 - pozostają bez zmian

2 - światła pozycyjne i mijania/drogowe włączają się po włączeniu zapłonu (stacyjki) i wyłączają po wyłączeniu stacyjki.

 

Tak więc jeździ się w dzień na standardowych światłach mijania, nie trzeba jednak pamiętać o ich każdorazowym włączaniu bo wystarczy pozostawić na stałe przełącznik świateł w pozycji 2 i światła same się włączają i wyłączają.

 

Nie są to DLR, ale BMW nazwało to światłami do jazdy w dzień, no bo jak inaczej miało nazwać żeby zwykły człowiek pojął o co chodzi?

 

Myślę że teraz wszystko będzie jasne.

 

I jeszcze jedno - jeżeli jeździmy w dzień na światłach mijania, a tak jest w tym przypadku, nie potrzebujemy dodatkowej homologacji na światła.

Opublikowano

Według mnie jest inaczej, przynajmniej w moim samochodzie, X3 2006 nadwozie przed liftingiem, pojedynczy ksenon nieskrętny.

 

Przy aktywowanych światłach do jazdy dziennej przy poszczególnych pozycjach włącznika świateł jest poniższe zachowanie:

A - w dzień świecą światła do jazdy dziennej, czyli żarówka od długich (drogowych) na chyba 30% mocy, ksenony wyłączone, tylne światła pozycyjne wyłączone. Jeśli czujnik zmierzchu wykryje zmierzch to automatycznie zapalają się światła mijania (ksenony) i tylne pozycyjne. Tak dzieje się też np. w tunelach. Po wyjeździe z tunelu wraca do świateł do jazdy dziennej

0 - światła do jazdy dziennej, tylne pozycyjne wyłączone

1 - światła postojowe przód i tył

2 - światła mijania (ksenony)

 

Przy nieaktywowanych światłach do jazdy dziennej:

A - w dzień światła wyłączone, po zmierzchu światła mijania (ksenony) i tylne pozycyjne

0 - światła wyłączone

1 - światła postojowe przód i tył

2 - światła mijania (ksenony)

 

Opisuje z doświadczenia ponieważ po zakupie samochodu miałem światła dzienne nieaktywowane, później je aktywowałem.

Opublikowano

@artur300

To co opisałeś to właśnie pseudo DRL a'la "Pan Janek w stodole" na które twoje reflektory na 100% nie mają homologacji i takich dziennych nie znajdziesz w opcjach dodatkowych w rozkodowanym VIN pojazdu, A tego właśnie dotyczyło pytanie.

Opublikowano

@booli

W rozkodowanym VIN mojego samochodu mam poniższą opcje:

S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Sterowanie św. do jazdy w dzień

 

Myślałem, że oznacza to działanie takie, jak opisałem.

Jeśli nie, to co oznacza ta opcja wyposażenia mojego samochodu? A może w warsztacie źle aktywowali mi te światła dzienne?

Opublikowano

@artur300

Instrukcja obsługi BMW X3 str. 52

"Włączanie świateł do jazdy dziennej

Przełącznik świateł może pozostać ustawiony na drugi stopień. Po wyłączeniu zapłonu światła samochodu zgasną..."

 

Jeżeli miałoby być tak jak opisałeś to w instrukcji obsługi byłoby to opisane inaczej. Czyli masz źle zakodowane, tzn. niezgodnie z założeniami firmy BWM i przepisami. Z drugiej strony rozsądnie jest jeździć na 30% drogowych, szczególnie jak się ma ksenony, bo żarówki nie są tanie - też tak jeżdżę.

Opublikowano
@artur300

IZ drugiej strony rozsądnie jest jeździć na 30% drogowych, szczególnie jak się ma ksenony, bo żarówki nie są tanie - też tak jeżdżę.

 

Mnie bardzo ciekawi jak to jest mozliwe aby mozna było :D jeździc na swiatlach ksenonowych na 30% ich mocy???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.