Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

W wielkim skrócie opiszę mój problem.

Na nakrętce od oleju wspomagania widnieje u mnie napis "ATF only". Miałem problem ze wspomaganiem jakiś czas temu (padła pompa wspomagania). Pojechałem do jednego mechanika. Sprawdził olej - był koloru ciemno brązowego. Stwierdził, że jest zły, że powinien być czerwony i że to było powodem zniszczenia pompy. Pojechałem do drugiego mechanika (nieważne z jakiego powodu - długa historia). Upierał się, że olej był dobry. On go pierwotnie wlewał tak nawiasem mówiąc.

 

Pytanie: czy jeśli olej faktycznie powinien być barwy czerwonej, to czy możliwe jest że zużyty czerwony olej zmienił swoja barwę na ciemno brązową, czy faktycznie wlany był od początku zły olej?

Oraz drugie pytanie, czy faktycznie zły olej (jeśli takowy był wlany) mógł być przyczyną uszkodzenia pompy?

 

Od razu mówię, że w tych tematach jestem laik i to moje pierwsze auto.

Dzięki z góry za odpowiedzi.

Opublikowano

atf dextron III jest koloru czerwonego i taki tam powinien byc

 

zjechany dextron przybiera barwe ciemno czerwoną -> pozniej brązową

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Aha, czyli faktycznie mógł to być odpowiedni olej, tylko po prostu mocno zjechany.

A powiedzcie mi, czy jeżdżenie na takim mocno starym oleju mogło doprowadzić do uszkodzenia pompy?

Opublikowano (edytowane)
atf dextron III jest koloru czerwonego i taki tam powinien byc

Nie.

Według książki "sam naprawiam" powinien być Dexron II ( a nie jak napisałeś Dexron III )

Właściwym olejem będzie np. Mobil ATF220 - do kupienia właściwie wszędzie, np. na większości stacji paliw.

Jest on faktycznie koloru czerwonego.

Wlałem do swojej E46 i jest OK, a co najważniejsze zgodnie ze specyfikacją.

Edytowane przez Bodzion
Opublikowano

Nie mam niestety takiej informacji kiedy olej był wymieniany. Kupiłem to auto jakieś 4 miesiące temu i jeździłem przez ten czas, aż do momentu kiedy padła ta pompa. Wtedy dopiero okazało się, że olej ma taki kolor jaki ma. Auto było kupione już z tym olejem.

 

Edit: @Bodzion, nie jestem w stanie określić jaki olej tam był, wiem jedynie tyle, że był koloru mocno brązowego. Chcę jedynie ustalić, czy czasem nie wlał ktoś złego oleju, co mogło doprowadzić do uszkodzenia pompy.

Opublikowano
Tak, ale to on mówił. Ja chciałem to właśnie ustalić czy to prawda. Ale coś mi się nie wydaje, bo raczej tak szybko ten olej by się nie zużył. Raczej był wlany zły, bądź w ogóle nie był wymieniany. Ale czy to mogło doprowadzić do uszkodzenia pompy?
Opublikowano
Edit: @Bodzion, nie jestem w stanie określić jaki olej tam był, wiem jedynie tyle, że był koloru mocno brązowego. Chcę jedynie ustalić, czy czasem nie wlał ktoś złego oleju, co mogło doprowadzić do uszkodzenia pompy.

Wszelkie ATF jakie znam są koloru czerwonego lub ( bardzo rzadko ) żółtego.

Nie ma ATF w kolorze brązowym.

Szalone pytanie - ale może wlał Ci olej przekładniowy ? On jest brązowy...

Lub wcale nie wymienił oleju, bo przepracowany ATF też może być brązowy.

Reasumując i odpowiadając na Twoje pytanie: TAK, niewłaściwy lub zużyty olej może zabić pompę i nawet przekładnię.

Wymień to szybko na ATF Dexron II i będzie OK.

Opublikowano

Bodzion - 10 lat temu byl dextron II, ale dextron III obecny dzisiaj jest kompatybilny wstecz ;) i taki smiało mozna wlać

dextrona od mobila to strach w ręce brac a co dopiero gdzieś wlewać :duh: są lepsze firmy, wchodzi tego mało to koszty znikome

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Bodzion - 10 lat temu byl dextron II, ale dextron III obecny dzisiaj jest kompatybilny wstecz ;) i taki smiało mozna wlać

Masz rację - Dexron II to specyfikacja sprzed mniej więcej 10 lat.

I taka jest właśnie wymagana do przekładni kierowniczej budowanej właśnie 10 lat temu. Bo tyle mają w tej chwili nasze E46 ( lub więcej ).

A wsteczna kompatybilność jest dobra dla oleju silnikowego ( i to nie zawsze ) i może do skrzyni ( też bez rewelacji ) ale już nie do układów wspomagania.

Ale skoro wiesz lepiej- to lej jaki chcesz.

Ja nie zalecam eksperymentowania, skoro jest dostępny zalecany olej za ok 20 PLN za litr.

I nie wiem skąd czerpiesz tak skrajne negatywne opinie o ATF Mobila - masz mam nadzieję jakieś obiektywne dowody a nie tylko "przeczucia".

Opublikowano
Dzięki Bodzion rozwiałeś moje wątpliwości. Reszcie również dziękuję. Samochód został już naprawiony, ale nie miałem jeszcze okazji zobaczyć czy olej został wymieniony (jakoś na to nie wpadłem wcześniej). Jutro sprawdzę to się dowiem :)
Opublikowano

Sprawdź ten olej koniecznie.

Wymiana nie jest kłopotliwa i potrzebujesz co najwyżej 2 litry oleju - to jeszcze trochę przepłuczesz.

Wymiana tego oleju to była jedna z pierwszych rzeczy jaką zrobiłem po kupnie E46.

Warto - trochę pracy i koszt ok 40 PLN ( za 2 litry ) :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bodzion - 10 lat temu byl dextron II, ale dextron III obecny dzisiaj jest kompatybilny wstecz ;) i taki smiało mozna wlać

dextrona od mobila to strach w ręce brac a co dopiero gdzieś wlewać :duh: są lepsze firmy, wchodzi tego mało to koszty znikome

jak ma być dex II to taki ma być, MOBIL 220 jest ok, oryginalnie jest CASTROL więc nie wprowadzaj kolegi w błąd

Opublikowano

nikogo w blad nie wprowadzam wiec zamilcz synek :roll:

 

smialo mozna wlac dextrona III i nic złego sie nie wydarzy !

syfu mobila nie polecam, chyba nic gorszego od tego wlać już nie mozna... :cry2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopaki, jak taki płyn wymienić, tak całkowicie w całym układzie?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nikogo w blad nie wprowadzam wiec zamilcz synek :roll:

 

smialo mozna wlac dextrona III i nic złego sie nie wydarzy !

syfu mobila nie polecam, chyba nic gorszego od tego wlać już nie mozna... :cry2:

 

polemika z tobą nie ma sensu ty wiesz lepiej co producent zaleca :cool2: :duh:

Opublikowano
Chciałem poinformować, że sprawdziłem dziś olej i jest CZERWONY. Tak więc mechanik nie miał racji skoro olej sam wymienił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.