Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Chciałem się z Wami podzielić swoją pracą.

 

Zabawy z INPĄ zmotywowały mnie do działania - zaczynałem mieć w głowie coraz bardziej wyraźny pomysł na jakiś prosty program do odczytu parametrów Live-Data z BMW, ale do końca nie wiedziałem, czy w ogóle uda mi się ruszyć z miejsca. Jako, że jestem programistą to natura nie pozwalała mi odpuścić - wziąłem się do roboty. Materiałów na ten temat w sieci nie ma prawie w ogóle. 2 dni kopania, czytania, monitorowania portu COM przy pracy INPY i jest rezultat. Metodą prób i błędów powstał prosty twór, który monitoruje prędkość samochodu, obroty silnika oraz jego temperaturę oraz kolorami sygnalizuje zakresy. Zaznaczam, że program to tylko udowodnienie, że się da - teraz dopiero biorę się do roboty.

 

W planach jest odczyt takich parametrów:

- aktualny bieg,

- prędkość,

- obroty,

- turbo żądane/dostarczone,

- masa powietrza żądana/dostarczona,

- masa powietrza żądana/zmierzona przez przepływkę,

- zestawienie wszystkiego automatycznie, tak aby nie trzeba było robić zrzutów ekranu a jedynie po teście odebrać gotowy wynik w postaci wykresu tak jak zrobiłem to tutaj: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=191741&start=30#p1776304

- automatyczne pomiary i statystyki (np. przyśpieszenie od 0 do 100, od 80 do 120 itd.).

 

Jak macie pomysły na coś czego Wam brakuje w aktualnym oprogramowaniu typu INPA to walcie śmiało. Mam nadzieję, że motywacji, chęci i przede wszystkim wolnego czasu mi nie zabraknie, żeby pociągnąć dalej temat.

 

Krótki filmik z testów:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Xz_PBExiwUY

 

Pozdrawiam

 

--------------

Ten post dotyczy tylko prób! Wersja programu, która powstała została opisana w poście poniżej: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=238870&p=1793132#p1793132

Edytowane przez be..mw
Opublikowano

wow !

kawał dobrej roboty

 

chętnie potestuje program jesli będzie taka potrzeba ;)

 

pozdrawiam

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Szacun.

Zacząłeś robić, coś co mi chodziło po głowie od dłuższego czasu.

Niestety ostatni raz programowałem PC jakieś 10 lat temu i trzeba by sobie dużo przypominać.

Gratulacje i życzę powodzenia.

Opublikowano

Dzięki chłopaki :)

 

Zacząłeś robić, coś co mi chodziło po głowie od dłuższego czasu.

 

Mi też to chodziło od długiego czasu, aż w końcu się za to wziałem :) Fajna i ciekawa zabawa, dużo frajdy, ale też czasu pochłania. W ogóle to jeszcze mam taki pomysł, żeby te dane wczytać i rzucić na HUD, ciekawe czy jest gdzieś już E46 z HUDem :norty:.

Opublikowano

 

Ciekawy bajer. Ktoś miał chyba dużą wiedzę z zakresu programowania sprzętowego.

 

Pomyśl nad zrobieniem rejestratora parametrów z w czasie, tak żeby podłączyć lapka podczas jazdy i w domu na spokojnie przeanalizować rejestracje.

 

Tak właśnie planuje. To na czym w pierwszej kolejności mi zależy, to możliwość zrobienia właśnie testu live-data w trakcie jazdy i analiza historycznych testów w domu na spokojnie, bez kręcenia filmów i mówienia na głos, który bieg, jakie obroty, bez robienia zrzutów ekranów itd.

Opublikowano
Gratulacje, kawał dobrej roboty. Myślę że pomiar wtrysków koniecznie musi się w tym programie znaleźć. Logowanie całego badania i możliwość odtworzenia go potem - świetna opcja.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szacun. Super robota. Ja bym widzial chetnie w tym programie jakies parametry pracy podgrzewacza. Nigdy nie wiadomo czy to urzadzonko dziala czy nie.
Opublikowano

masz konkurcenje:)

Kazdy kto korzystal z vagcoma/vcdsa (do aut grupy vw) z fcja logowania do pliku wie ze INPA to pomylka i ze byl brak sensownego programu do diagnostyki

 

Na bazie interfejsu EDIBASAa (z niego korzysta m.innymi inpa) jest tez program TESTO

http://i41.tinypic.com/dc57ab.jpg

http://i46.tinypic.com/2rhlg6s.png

mozesz samemu rozszerzac liste parametrow mozliwych do logowania zmieniajac pliki konf (wprowadzasz kody)/ponizesz fragment listy parametrow edibasa

(ten patent propnuje zaimplementowac:) )

PFlt_tOxiPre 0x1953 PFlt_tOxiPre Temperatur vor OXI-Kat

PFlt_tPre 0x1956 PFlt_tPre Temperatur vor Partikelfilter

PFlt_tPreFlt_mp 0x0071 PFlt_tPreFlt_mp PFlt_tPre PT1 gefiltert

PFlt_tSurf 0x13FE PFlt_tSurf Oberflächen Temperatur vom Partikel Filter

PFlt_tiHCCond_mp 0x19AC PFlt_tiHCCond_mp timer for HC conditioning duration

PFlt_tiSnceRgnu16_mp 0x3009 PFlt_tiSnceRgnu16_mp Motorbetriebsstunden seit letzter erfolgr. Reg. 16bit

PFlt_vVehFlt_mp 0x0072 PFlt_vVehFlt_mp VSSCD_v PT1 gefiltert

PSPCD_dvolOut 0x3002 PSPCD_dvolOut Pre Supply Pump output value

Pm_klemmstat 0x301B Pm_klemmstat Umweltbed. Klemmenstatus

RailCD_pPeak 0x00C2 RailCD_pPeak maximaler Raildruck der letzten 10ms

 

(ta lista ma 600 pozycji!)

 

Logujesz do pliku wiecej wartosci jednoczesnie... wiec mozesz zrobic wykres ladowania od obrotow, dawki, sygnal lambda itp

 

Wizualizacja graficzna ("liczniczki") tez sa ale to o d.. rozbic (dane trzeba miec w pliku by je na spokojnie przeanalizowac

 

Bazujac na zlogowanym przyspieszeniu na danym biegu + dane o wadze auta itp robisz wykresy mocy

http://images63.fotosik.pl/631/26ddc438aabcafcdm.jpg

 

Jednym slowem bardzo uzyteczny program

 

 

Wiecej tutaj

viewtopic.php?f=48&t=238366

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1830510-Diagnostic-program-with-realtime-graph-view

 

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

punktem, ktorym mozesz przebic TESTO jest np wystawienie fcji produkcji logu z pomiaru przyspieszenia i wytracania predkosci w formacie zgodnym z vagcomem tak by bez palowania sie w konwersje moznabylo przeliczyc dane programe KPOWER (program czyta dane w formaci vagcom)

Kolejna pomysly:

przygotowac gotowe "sety" parametrow do diagnostyki "statycznej" (wolne obroty) np korekcje na wtryskach, temp silnika itp i dynamicznej (czyli obroty, przeplyw, ladowania T, dawkqa paliwa itp)

przygotowac dobre opisy co do wartosci oczekiwanej by kazdy bez wiekszej wiedzy mogl sam sie dowiedziec, ze jego wtryski maja za duze korekcje albo ze przy bucie roznica ladowania T zadane a faktyczne jest za duza albo ze przeplywka zaniza

 

W VWgenie vagcomm mozna wlaczac tzw tryby testowe pt "basic setings" - np wlaczasz naprzemienne wlaczania i wylaczanie EGRa i widzisz przy tym jak zmienia sie przeplyw... mozesz wlaczyc naprzemienne ustawiania skrajne wartosci kata wtrysku, ustawianie "zaluzji" w turbinie (ale ego patentu chyba w BMW zwyczajnie nie ma)

 

 

gratuluje zapalu i zycze dalszych sukcesow

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

 

Ciekawy bajer. Ktoś miał chyba dużą wiedzę z zakresu programowania sprzętowego.

Sprzęt bym ogarnął, tylko musiał bym podejrzeć co "lata" po RS.

 

Pomyśl nad zrobieniem rejestratora parametrów z w czasie, tak żeby podłączyć lapka podczas jazdy i w domu na spokojnie przeanalizować rejestracje.

 

Tak właśnie planuje. To na czym w pierwszej kolejności mi zależy, to możliwość zrobienia właśnie testu live-data w trakcie jazdy i analiza historycznych testów w domu na spokojnie, bez kręcenia filmów i mówienia na głos, który bieg, jakie obroty, bez robienia zrzutów ekranów itd.

 

Czekam z niecierpliwością na efekty.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po przerwie.

 

Sił nie zabrakło, ale ogólnie dużo zniechęcenia było po drodze. Niemniej jednak program powstał i jest już prawie w wersji finalnej.

 

Krótkie cele, które sobie postawiłem:

- nie ograniczenie programu do konkretnego modelu / silnika,

- dawanie użytkownikowi swobody co do wyboru parametrów, które chce monitorować (nie chce mi się i nie mam możliwości pisać testów pod każdy samochód, więc każdy sobie będzie mógł dopisać i przetestować co mu pasuje),

- eksport zebranych danych, aby można było je poddać dalszej analizie.

 

Funkcje, które program oferuje:

1. Ładowanie testu zdefiniowanego przez użytkownika. Każdy może sobie edytować plik testu, tworzyć nowe we własnym zakresie. Wewnątrz testu definiuje się:

- nazwe, opis,

- czas odswieżania testu (np. test szybkości nagrzewania silnika nie wymaga odświeżania co sekunde, a test korekty wtrysków jak najbardziej).

- wybranie co ma być sprawdzane przez program (parametr jaki chcemy wyświetlać i podpis kolumny w tabeli dla niego).

2. Monitorowanie testu w trybie live.

- mamy do dyspozycji czas lokalny (godzina, minuta, sekunda)

- czas, jaki upłynął od odpalenia testu, jakby ktoś chciał sobie zmierzyć czas jaki upłynął od danego wyniku w teście do drugiego,

- wartości dla parametrów z testu.

3. Eksport danych do formatu: .log (czysty tekst), .csv (Excel)

 

Aktualnie napisałem sobie trzy przykładowe testy, które widać na filmie:

1. Test live-data (czyli popularny test a'la INPA, turbo, air mass, ciśnienie) - odswieżanie u mnie zmniejszyłem do 1,5s.

2. Test prędkości nagrzewania się silnika (temperatura silnika, obroty, prędkość) - u mnie odswieżanie dałem co 10s.

3. Test korekty wtrysków - u mnie odswieżanie co 1s.

 

Film:

 

http://www.youtube.com/watch?v=HF1K5EXGLA8

 

Ogólnie można wrzucić do programu dowolny test i monitorować wszystko co oferują dostępne moduły w samochodzie.

 

Mam nadzieję, że się podoba :cool2:

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Program zmienił formę? W pierwszym poście są zrzuty ekranu i wygląda to trochę inaczej?

 

Co z pomiarem przyspieszenia ale np. w postaci wykresu prędkość/obroty/czas z możliwością porównywania wykresów nowych ze starymi ;)

Opublikowano
Program zmienił formę? W pierwszym poście są zrzuty ekranu i wygląda to trochę inaczej?

 

Co z pomiarem przyspieszenia ale np. w postaci wykresu prędkość/obroty/czas z możliwością porównywania wykresów nowych ze starymi ;)

 

Zmienił zmienił :) Na początku mi tylko chodził po głowie "jakiś" program, ale nie wiedziałem, czy podołam. Pierwsze zrzuty to tylko zabawa na zasadzie "czy się da" :) Później już stwierdziłem, że zrobię coś pożytecznego.

 

Jeżeli chodzi o wykresy to na razie nie planuje. Jest aktualnie eksport do Excela, gdzie można zrobić Zaznacz > Wygeneruj wykres i jest wykres. Natomiast być może kiedyś pomyśle o nowym formacie eksportu tzn. bardziej "wizualnym" :)

 

Pozdr.

Opublikowano

Hi,

gratuluje zapalu.. postepy sa:)

mam wrazenie jednka, ze popelniles ten sam "blad"???? co gosc co robil program testo

Mamy takie np kolumny np do temperatury silnika

- temperatura/wartosc

- temperatura/jednostka

 

Powiedz mi prosze jaki jest sens wywalac w 1000 wierszy "C"? czy nie lepiej wywalic to do naglowka i miec jedna kolumne mniej? (rozumiem, ze musialbys programowi "powiedziec", ze te 2 kolumny sa z soba powiazane... ale to chyba nie jest problem dolozyc plik conf gdzies mozna przyporzadkowac do kolumny wartosci kolumne jednostki - jest przyporzadkowanie to program z automatu czyta jednostke i wyswietla w opisie col wartosci)

Patrz jak to jest rozwiazane w vagcomie vw-owym

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5655694-Help-me-analyze-my-vagcom-logs-part-2&p=76899888#post76899888

http://img831.imageshack.us/img831/3833/log020.jpg

 

Jednostki w naglowku a w wierszach wartosci i juz

 

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

Twoj program chodzi w oparciu o edibas jak inpa?

Nie wiem czy to nie za skomplikowane ale wypalanie dpf to jest cos co ludzikom pewnie by sie przydalo

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Czekam z niecierpliwością na gotowy program. Co do uwag to jak kolega wyżej pisze bez sensu ta kolumna z jednostkami no i paseczki w pierwszej wersji mi się podobały są o wiele bardziej przejrzyste, ja bym zrobił paseczki równolegle na drugiej zakładce. I możemy sobie patrzeć na ładne paseczki a możemy patrzeć na log, co kto akurat woli.
Opublikowano

Przemek, mnie też to razi i nad tym się głowiłem, jednak odpuściłem na razie. Sprawa ma się tak. Komputer zwraca żądany parametr, taki jak np. prędkość koła lewy przód. Jednostka, w której mierzy, to jest już odrębny parametr o innej nazwie, którego trzeba zażądać. Stąd mając możliwość napisania testu własnoręcznie, możesz sobie dorzucić kolumnę z jednostką lub ją pominąć - ja dodałem jednostki przykładowo. Wszystko zależy od definicji testu. Byłoby ciężko napisać uniwersalny program, taki, który ma wyświetlać wszystko dla dowolnego modułu, który wyświetla w nazwie także jednostkę, bo trzeba by mieć mapę wszystkich parametrów, tak aby wiedzieć, że dla np. prędkości koła lewy przód, trzeba wywołać dodatkowo parametr X aby uzyskać jego jednostkę. A niektóre parametry w ogóle nie mają jednostek. Inpa jest napisana w ten sposób, że ma predefiniowane ekrany, które wiedzą, co mają wyświetlić i w jakich jednostkach, i tak np. pokazuje wartość co dostarcza turbo w mbar, a komputer zwraca tą wartość w hPa, którą Inpa sobie we własnym zakresie zmienia. Natomiast mam pewien pomysł jak to rozwiązać, sprawdzę czy da się to zrobić. Dzięki za uwagi :)

 

Jeżeli chodzi o program, to działa w oparciu o EDIABAS dokładnie, tak jak Inpa. Planuje dostarczyć instalator i instrukcję, które ułatwią znacznie instalację w porównaniu z Inpą.

 

Pozdr.

Opublikowano

Przemek i user2046, macie swój udział w ulepszaniu programu - zmotywowaliście mnie do zrobienia tych kolumn. Narzekania z poprzedniego postu nieaktualne, da się zrobić auto wykrywanie jednostek na podstawie tego co zwróci komputer (o ile parametr ma zdefiniowaną jednostkę). Tak więc po załadowaniu testu mamy teraz same nazwy kolumn zdefiniowane w teście a przy odpaleniu testu są one uzupełniane o jednostki w nawiasach klamrowych pobrane z kompa :cool2:

 

http://www.youtube.com/watch?v=cDRT-9cyK-w

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.