Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Załozyłem ten watek tak dla informacjii.

Poduchy wymienilem zaraz jak kupilem auto(~168tyskkm), bo byly drgania zarowno na postoju jak i delikatnie podczas jazdy - po wymianie bylo jak to w BMW czyli OK, ale bez rewelacjii, uwazam iz jest to aspekt ktory marka premium powinna bardziej dopracować.

Jakies 2 miesiace temu drgania powrocily, tzn coraz czesciej były wyczuwalne drgania na fotelu - co dla 6 cylindrowego diesla dla mnie NIE jest do przyjęcia.

Poduchy które były wymieniane 25 tys wcześniej wykreślilem z podejżanych.

Tym bardziej ze drgania raz byly wieksze raz mniejsze, nieraz znośne nieraz 3x za duze (czuc bylo na plecach).

Tak wiec wymieniłem koło pasowe po 190tys - niestety żadnych różnic.

Cena nowych wtrysków(x6szt) mnie troche przeraziła, to stwierdzilem ze drgania sa podobne jak przy padniętych poduchach a cena poduch to 40% 1 szt wtrysku.

Zakupiłem i wymienilem poduchy jeszcze raz i ku mojemu zadowoleniu drgania ustały.

Z zewnatrz wygladaja na idealne - zresztą tak samo jak te które wymienialem po 160 tys. Ale niestety juz nie tłumia odpowiednio.

Opublikowano

Nie napisałem ze zanim wymieniłem kolo pasowe wymieniłem poduchy od skrzyni.

One są gumowe i nie bylo widac żadnego zurzycia, ale koszt nieduży.

Generalnie na drążku zero jakichkolwiek drgań zarówno po jak i przed wymianą(automat).

 

Czy myslicie ze po 1 roku i 1 miesiacu mozna reklamowac te poduchy - montaż poza ASO.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z racji faktu, ze mamy niemal identyczne auta to napisze, ze u mnie przy przebiegu 185tys nie występują absolutnie żadne drgania, ani na postoju, ani podczas jazdy. Poduszki mam fabryczne.
Opublikowano

Odczuwanie drgań moze byc roznie interpretowane przez różne osoby.

Oczywiscie rozumiem ze oryginalne poduchy moga przejechac i 300kkm, ale napisalem tego posta dla ludzi co walcza z drganiami. I tak jak w moim przypadku wymieniane poduchy rok wcześniej nie muszą gwarantować ze sa one sprawne.

Teraz znowu jestem zadowolony z kultury pracy i nadal uwazam ze tu jeszcze inzynierowie mogą doskonalic zawieszenie silnika.

Mamy w rodzinie 6 samochodów marki Bmw z przebiegami od 26kkm do ponad 300kkm i wszystkie drżą.

I nawet bedac na jezdzie testowej F10 530d z przebiegiem 6000km bylo czuc mrowienie na kierownicy na swiatlach.

Ważne aby owe mrowienie nie zabieralo przyjemnosci z jazdy.

Ja kilka lat jezdzielm 6 cylindrowa benzyną i zaufaj mi ze wiem co to znaczy ze auto nie drży.

A akurat w tym temacie konkurencja wygrywa - ponoć ma tu winę umieszczenie silnika wzdłużnie.

Opublikowano

Zdecydowanie. V6 TDI pracuje ciszej, ładniej brzmi, nie generuje takich wibracji jak R6, a najnowsze wersje pracują niemal jak benzynki 6 cylindrowe.

 

A sprawdzałeś dawki wtryskiwaczy?

Opublikowano
Ja stawiam na koło zamachowe - dwumas. Raczej jestem tego pewny.
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja stawiam na koło zamachowe - dwumas. Raczej jestem tego pewny.

 

Auto galczycha ma automat....

 

Poza tym ja jestem bardzo, ale to bardzo wyczulony na punkcie drgań silnika, szczególnie na postoju i uważam, że i moim ex e92 M57 jak i teraz e91 N57 nie emituje absolutnie żadnych drgań. Ostatnio jechałem f11 3.0d kolegi i tam drgania były odczuwalne wyraźnie, wręcz byłem zdegustowany.

Opublikowano

No to zazdroszczę ze ci się trafił taki egzemplarz.

Generalnie temat na nowych poduchach jest już załatwiony - jest OK.

Ideału nie ma ale jestem usatysfakcjonowany i mam przyjemnosc z jazdy, a jezeli nawet nieraz coś poczuję na kierownicy(np na co 10 swiatłach) jest to naprawde delikatne. Ja poprostu taki jestem ze czuje wibracje ktorych inni nie czują, slysze pukanie ktorego inni nie słyszą. Moj mechanik często się śmieje że szukam dziury w całym, ale najczesciej mam rację. Zresztą z tymi poduchami ostatnio tez tak bylo.

 

Korekty w INPIE tez sprawdzałem - sprawdzam co jakis czas i są idealne. Wiem ze nie dają 100% pewnosci ale teraz nie mam do czego sie doczepić. Tak wiec podejzenie wtrysków dopóki jest dobrze odrzucam.

 

Podejrzewalem jeszcze ten zaworek sterujacy podcisnieniem, ktory kupilem ale ze wzgledu na slaby dostęp(pod kolektorem)nie zostal wymieniony. Ale po efekcie przy samych poduchach wychodzi na to ze jest dobry.

Opublikowano
Zdecydowanie. V6 TDI pracuje ciszej, ładniej brzmi, nie generuje takich wibracji jak R6, a najnowsze wersje pracują niemal jak benzynki 6 cylindrowe.

 

Mam ten nowszy silnik N57 i odnośnie głosnosci, czy brzmienia nie mam mu nic do zarzucenia, jak się jedzie to naprawdę nie odstaje od 6cyl benzyny. Elastyczność prawie jak elektryczny. Spalanie jak na 250 kucy rewelacja. Jedyne co mogli by poprawić to zawieszenie silnika bo moim zdaniem pod tym względem lepiej wypadają 4 cylindrowe diesle od VW czy Audi.

I dobrze ze tylko pod tym :lol:

Opublikowano
Zdecydowanie. V6 TDI pracuje ciszej, ładniej brzmi, nie generuje takich wibracji jak R6, a najnowsze wersje pracują niemal jak benzynki 6 cylindrowe.

 

Mam ten nowszy silnik N57 i odnośnie głosnosci, czy brzmienia nie mam mu nic do zarzucenia, jak się jedzie to naprawdę nie odstaje od 6cyl benzyny. Elastyczność prawie jak elektryczny. Spalanie jak na 250 kucy rewelacja. Jedyne co mogli by poprawić to zawieszenie silnika bo moim zdaniem pod tym względem lepiej wypadają 4 cylindrowe diesle od VW czy Audi.

I dobrze ze tylko pod tym :lol:

 

Brzmieniowo za każdym razem będzie ładniej chodzić V-ka niż Nasze rzędówki. Na pewno też ciszej pracują.

 

A odnośnie 4 cyl. to te od koncernu VAG 2.0 tdi CR (nie mylić z padakami PDkami :norty: ) są dużo mniej awaryjnie niż analogiczne w BMW N47. Brak problemów z rozrządem (pasek na 180 tyś) nie ma problemów z pękającymi blokami, ani przycierającymi się panewkami - generalnie brak wyraźnych wad. Również brzmieniowo są ciekawsze, bo nie słuchać szurającego non stop rozrządu :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.