Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

słuchajcie czy możliwe jest żeby regulatory świateł "same" z siebie pękły?

wiem że panują tam bardzo wysokie temperatury itd.

coś mi ostatnio nie podobało się że światła słabo świecą.

wczoraj wieczorem zrobiłem test...odpaliłem światła, odszedłem na 10 m i spojrzałem - światła świecą ledwo ponad kolana,

z tego co wiem to powinny być mniej więcej na wysokości pasa osoby średniego wzrostu (180cm)

Poza tym w poprzedniej beemce, po włączeniu świateł, widoczne było jak reflektory się poziomują, tutaj tylko widzę jak jaśnieje światło... nic się nie dzieje w poziomie ani pionie...

Sprawdzałem łapiąc za wtyczkę, i jest luz w jednym i w drugim reflektorze... tzn ruszając za wtyczkę od xenonów można przemieścić w przód/tył ok 1 cm...to chyba objaw pękniętych regulatorów.

 

NIedługo mam zamiar wysłać lampy do regeneracji więc i regulatory zostaną wymienione...

polecicie coś konkretnego.

 

Na necie są czarne za ok 35 zl na klosz i jakieś takie aluminiowe za ok 45zl

wysyłam lampy do regeneracja-hc - a oni chyba dają te czarne - dadzą radę na następne 5 lat ?

 

z góry dzięki za info.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najprawdopodobniej masz pęknięte regulatory.Plastki z którego są zrobione są nietrwałe,kruche, często się łamią i rozpadają (słyszałem opinie,że xenon jeszcze bardziej je niszczy).Miałem takie same objawy jak u Ciebie-jeden z reflektorów ruszał mi się i światło było skierowane w dół.

Kupiłem na Allegro czarne regulatory i wymieniłem je w obu lampach-2 lata i jest ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super. Dzięki za info

Teraz mam pytanie:

Przy przekreconym kluczyku i włączonym zaplonie

Regulacja świateł działa reflektory podnoszą sie i opadają

Widać ze si poziomuja

 

Jak ospale silnik... Włączam światła. A tam zero reakcji

ze strony silniczków ...

Co to może być. Dzisiaj to sprawdziłem.

Dziwna sprawa. Macie jakieś pomysły.

Dzięki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Przy przekreconym kluczyku i włączonym zaplonie

Regulacja świateł działa reflektory podnoszą sie i opadają

Widać ze si poziomuja

 

To nie jest poziomowanie,tylko test reflektorów ,wykonywany za każdym razem po przekręceniu kluczyka.

 

Jak ospale silnik... Włączam światła. A tam zero reakcji

ze strony silniczków ...

 

Wtedy zaczyna się poziomowanie,ale jak kolega wyżej napisał masz połamane regulatory.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak, ale czy podczas testu przy połamanych regulatorach poziom świecenia zmieniałby się ?

nagrałem filmy.

 

Tutaj przy odpalonym silniku

 

A tutaj na zgaszonym...

 

Ewidentnie widać, że przy zgaszonym silniku, zapłon włączony, podczas wyłączania i włączania świateł, silniki pracują.,

na włączonym silniku nic się nie dzieje

Dziwna sprawa,

sprawdzałem czujnik położenia z przodu podłączony, wygląda ok, tylko kabelki lekko odsłonięte,,,

Z tego co się orientuję powinien być jeszcze jeden z tyłu... ale do tego muszę podnieść auto bo nie widzę jak stoi...

może go nie ma wcale...

zawsze są dwa ?

 

to że regulatory do wymiany to się domyślam, 11 lat już mają...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra,

dzisiaj zdjąłem koło z tyłu,... na szczęście jest czujnik,

i wygląda całkiem zdrowo,

kostka siedzi konkretnie.

prysnąłem wd i rozruszałem go trochę... chodzi luźno.

zastanawiam się tylko czy jest poprawnie ułożony.

na kilku fotach na necie wyglądało to podobnie na podniesionym samochodzie,

jednak po opuszczeniu, cięgło i zawór są jakby pod kątem prostym... czy nie powinny iść równolegle...

w sensie ramie skierowane w stronę wtyczki ?

u mnie na podniesionym było tak:

http://imageshack.com/a/img801/681/4nbu.jpg

http://imageshack.com/a/img845/4287/6nge.jpg

http://imageshack.com/a/img401/9343/bmyg.jpg

http://imageshack.com/a/img542/4302/emtb.jpg

Czy to jest poprawne położenie ?

 

Jak zapaliłem światła i ruszałem czujnikiem... nic się nie działo, reflektory nie zmieniały położenia

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj rano sprawdziłem jak jest u mnie.

Otóż światła nie poziomują się przy nie włączonym silniku-gdy załączę silnik wtedy zaczynają się poziomować.

Jak zapaliłem światła i ruszałem czujnikiem... nic się nie działo, reflektory nie zmieniały położenia

 

Wymień regulatory i wtedy zobaczysz - zaczynasz kombinować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Racja. Najpierw lampy musza być sprawne

Będzie kasa to wysyłam na kompletna regenerację.

Wtedy będziemy myślec.

A może będzie ok

Dam znać

 

Edit:

Podłączyłem kompa i chciałem sprawdzić moduł regulacji świateł... niestety nie udało się połączyć.

z LCM bez problemu

http://imageshack.com/a/img801/7818/k2mb.png

 

 

 

EDITII:

Trafiłem na takie cudo...

viewtopic.php?f=69&t=145087&start=15

wzglda na to że poza regulatorami wszystko powinno być ok.

 

Są jakieś sposoby, żeby sprawdzić poziomowanie świateł przy sprawnych reflektorach ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czlowiek to się całe życie uczy...

Kolega kobra21 miał oczywiście rację.

 

test reflektorów odpala się w dwóch sytuacjach:

1. uruchomieniu świateł na wyłączonym silniku

2. zaraz po uruchomieniu silnika ;)

w moim przypadku, jak odpalałem światła a silnik już pracował, dawno było po teście a reflektory ustawione.

Dzisiaj sprawdzałem.

odpaliłem auto i następnie bardzo szybko po odpaleniu włączyłem światła... poruszały się tak samo jak na zgaszonym silniku.

wszystko tak jak ma być.

Wielkie dzięki jeszcze raz !

 

Co do samego poziomowania,

można w jakiś sposób to sprawdzić ? czy działa ?

znalazłem procedurę, żeby na ścianie zaznaczyć wysokość świecenia świateł, następnie załadować np bagażnik, odjechać do tyłu, podjechać i zobaczyć jak świecą światła ?

testował to ktoś ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czesc

 

Niestety mam polamane regulatory w obu lampach. po dotknieciu za tyl lampy steruje swiatlem jak latarka nie uzywajac praktycznie sily:(:( mam lampy po lf ale rok 2001 to podobno mozna rozkleic klosze i przy okazji wyczyscic lampe:) moje pytanie brzmi czym skleic spowrotem ten klosz by nie parowaly lampy?? silikon szklarski bedzie dobry?

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie klej żadnym sylikonem, ponownie podgrzewasz stary klej i na tym montujesz.

Jak poskładasz na sylikonie, to amen, nie zdejmiesz już klosza.

A może być tak, że masz na skończeniu odbłyśniki, i za parę lat czeka regeneracja, a co wtedy?

Będziesz obudowę rozcinał?

Skołuj sobie opalarkę, i tym ładnie rozgrzejesz do demontażu jak i montażu klej.

Ja swoje lampy 3 razy rozbierałem, raz regulatory, raz bi xenon i nowe odbłyśniki, raz klosze, stąd wiem że gdybym posklejał na sztywno, to teraz zostało by mi bić głową w mur.

Opublikowano

Jak najbardziej jest możliwa wymiana regulatorów bez rozklejania lamp.

Kilka godzin kombinowania przy wspomaganiu płynami uspokajającymi.

Trochę narzędzi, jakieś pencety i sprawne, dlugie i chude paluszki, a takie mam w posiadaniu. :mrgreen:

Połamałem regulatory w jednej lampie przy próbie wymiany palnika ksenonowego. W M5 nie dałem rady bez wyciągnięcia całej lampy. Tak mało tam miejsca.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Zadna hurtownia motoryzacyjna nie posiada na stanie regulatorow :(:( lampy chcieli mi wcisnac nowe, ze niby nigdzie nie dostane regulatorow :lol: coz zostaje allegro:) z tego co wyczytalem to lepiej lampy rozkleic bo przynajmniej sie je ladnie wyczysci a syfu pewnie w nich od groma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na allegro bez problemy znajdziesz regulatorki :wink:

Ja bym wolał rozkleić lampę, wg mnie szybciej, no i jak sam mówisz, wyczyścisz ją sobie od środka :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie ktoś próbawał wymienić regulatory... i wymienił bez rozklejania (dodam tylko że mam lampy z 2003 roku i twardy epoksydowy klej, którego nie da się rozkleić w piecu)

regulatory były wymienione ale tak nieudolnie że pęknięty był odbłyśnik.

teraz mam odbłyśnik pospawany i napyloną nową warstwę, oraz regulatory z aluminiowymi główkami...

powinno na trochę starczyć,

powodzenia

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
pfff.... zrobione :D regulatory wymienione w obu lampach po 6 godzinach. opalarka mniej wiecej po 10 min na lampe i klej ladnie rozgrzany i szkielko odeszlo bez wiekszych problemow. teraz zostalo podjechac do diagnosty i wyregulowac na przyrzadach :8) w lampach syfu strasznego nie bylo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok,

jeszcze na koniec wrzucam filmik jak to u mnie wygląda po wymianie czujnika.

poziomowanie pracuje zupełnie inaczej, bardziej płynnie. i nie ma takiego trykania, jakby przeskakiwania zębatki w momencie gdy lampy są opuszczane w dół

przy teście,

jest zjazd w dół do oporu, a potem podniesienie na odpowiednią wysokość.

nie ma tego jakby "dociągnięcia" w górę, ale lampy i tak ustawiają się prawidłowo i świecą bardzo dobrze.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.