Skocz do zawartości

[523i] stacyjka - zablokowany kluczyk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem że stacyjka, dziś przy pobie odpalenia, nie odblokowalo mi kierownicy więc zgasilem żeby ponownie kluczyk przekrecic i juz Sie nie dało, kluczyk dochodzi do pozycji 1 gdzie zapala się komputer ale do zapłonu i dalej nie chce, blokada kierownicy również nie puszcza, Probowalem drugim kluczykiem i to samo.natomiast w lewo kluczyk kręci sie w nieskończonosc. Kolega mówi że do wymiany wkladka, nie znam Sie na stacyjkach, ma rację? Jak sie za to zabrac?
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Co to znaczy, że się kręci w nieskończoność? Zrobisz obrót o 360st?!

Rozumiem, że kierownicą poruszałeś i popróbowałeś w różnych pozycjach?

Opublikowano
Tak dokładne, w lewo kręci sie kilka obrotótow bez problemu w prawo natomiast zalapuje na pozycję 1 i dalej nie pójdzie, probowalem w różnych pozycjach kierownicą i kluczykiem kręcic j nie chce isc dalej i nie wiem.czy to wina. Kluczyka czy blokady kierownicy bo dopiero jak blokada pusci da sie ustawic kluczyk za zaplon ale z drugiej strony kluczyk w lewo krecic Sie nie może, a juz wcześniej czasem i w prawo mogłem przekrecic z 1-2 obroty zanim złapalo
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Padła ci albo wkładka, albo ten trzpień który łączy wkładkę z przełącznikiem stacyjki i blokadą.

Wyjmij wkładkę, to będziesz wiedział co padło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem podobnie z poprzednią becią.

diagnoza - ukręcony trzpień aluminiowy od blokady - ale u mnie kluczyk kręcił się i w prawą stronę luźno do pozycji 3 ale nic się nie działo , a blokada trzymała...

skończyło się na tym że zadzwoniłem do "magika" co otwiera wszystko...

i w końcu zlikwidowałem całkowicie blokadę, ale nie musiałem nic kupywać, tylko blokaty brak... można się przyzwyczaić.

U Ciebie może być wkładka, skoro możesz ustawić kluczyk w poz 1.

 

tutaj masz mój wątek... poczytaj sobie...

u Ciebie pewnie będzie to samo.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=203746

powodzenia

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Podepnę się pod temat. Po zakupie mogłem kluczykiem kręcić 360 w lewo, bądź prawo, dopiero czasami "łapał" blokadę i działało normalnie odpalanie. Nie wiem, na jakiej zasadzie, ale od jakichś 2 miesięcy wszystko działa prawidłowo.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
dzwonilem do magika i za 150zl przyjedzie do mnie i mi to zrobi, tzn jesli sie bedzie dalo jesli nie powie co zepsute kupi sie i dopiero ale ide najpierw sam spróbuje ogarnac temat, trzeba odlaczyc akumulator? zeby bledow nie nalapalo? np po odpieciu poduszki?
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy takich zabawach to polecam odpiąć aku.

poduszki, immobilizer itp itd...

Jak dobrze pamiętam, to można zdjąć osłony kolumny i gdzieś tam się śrubokręt wkładało to blokada puszczała...

tak można się przemieszczać...;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

odkrecilem tylko osłony i dalem sobie spokój, nie mogle wkładki nawet wyjąc, igłą próbowalem grubą 0,9mm ale nie idzie utrafic , do tego deszcz napieprza jak na zlosc a ja przez tą blokade nie moge nawet wepchnąć auta do garazu, dobrze ze i tak stoi na podwórku.

 

magik od zamków bedzie za 40min, moje nerwy kosztuja wiecej. mam tylko nadzieje ze uda mu sie zrobic na miejscu, to 150zł przeboleje. dam znac co bylo

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

daj znać.

ciekaw jestem.

ale obstawiam trzpień na 80%

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak wyjmiesz kostkę stacyjki, to od tamtej strony też będzie widoczku trzpień, i można obracając nim zwolnić blokadę kierownicy.

Przerabiałem temat kiedyś u znajomego, kombinerkami zwalniasz blokadę, a śrubokrętem przekręcasz kostkę i auto odpalasz.

Tylko musisz mieć kluczyć blisko pętli immo, bo inaczej nie zakręcisz rozrusznikiem.

Opublikowano

no i po robocie, dniówka z głowy w zasadzie. robilem razem z magikiem to i drogo nie policzył.

 

polamała sie blokada kierownicy przez co kluczyk nie chciał sie przekrecić dalej, takze nie obyło sie bez zdejmowania kierownicy i wszystkich pierdoł zeby wyjąć stacyjke. do tego mialem tez wytarty jakis mechanizm stacyjce czy tez wkladzie i wzial caly wklad, cos tam poprawil ale mowi ze nie wie na ile wystarczy, półroku\rok wiec powoli mozna sie za wkladem rozglądać.

 

wyrypalismy blokade calkiem, i wszystko smiga, przy okazji poprawil mi zamykanie w jednym kluczyku bo nie dzialalo i wymienił baterie w pilotach.

 

zrobie pozniej foto na ile czesci sie polamalo,

 

150zł wszystko mnie wyniosło takze bez tragedii.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i wporzo.

Auto sprawne,... można śmigać.

szerokości

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

smiga smiga, w sumie jakbym wiedzial odrazu ze to blokada to dlubalbym sam.

 

tylko jak składałem kierownice nie zaznaczylem na jakie frezy wchodzi i pozniej na oko ustawilem, jest okej ale jeden ząbek wzialbym ja jednak w lewo, nie bardoz chce mi sie znow dostawiac do niej i odkrecać i mysle czy nie moge końcówkami drązków, tak zeby nie popsuć zbieżnosci. ustawie kierownice na srodku, i pozniej po jednym obrocie z lewej stronie tak zeby kolo sie chowalo i po jednym obrocie z prawej zeby sie wychylalo, powinno takie cos przejsc nie?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież po wyjęciu poduszki będziesz widział znaki do ustawiania kierownicy, na kierze i na wieloklinie, takie małe kółeczko wybite.
Opublikowano
Przecież po wyjęciu poduszki będziesz widział znaki do ustawiania kierownicy, na kierze i na wieloklinie, takie małe kółeczko wybite.

 

kurde nawet nie zwrócilem na to uwagi :shock: wydawalo mi sie ze wchodzi w kazdej pozycji, chybap pokombinuje z koncowkami szybciej niz znow ja rozkrecac albo zostawic jak jest bo zle nie jest ale wiem ze 1 zabek bylo by idealnie.

 

kombinerkami zwalniasz blokadę, a śrubokrętem przekręcasz kostkę i auto odpalasz.

Tylko musisz mieć kluczyć blisko pętli immo, bo inaczej nie zakręcisz rozrusznikiem.

 

wlasnie tak odpalał magik zebysmy do garazu wjechali bo deszcz utrudniał pieknie dzis sprawe,

 

sie czlowiek sporo na przyszłośc nauczył

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Sosna91, Ty chyba za grubo się ubierasz. Pierwszy raz słyszę o tym że mogło komukolwiek przyjść do głowy przestawiać zbieżność, zamiast kierę. Nie dosyć że porypiesz sobie geometrię, to jeszcze wspomaganie na prostych (oczywiście na twoje oko) kołach nie będzie w położeniu wyjściowym. Pompa będzie cały czas pod obciążeniem, a twoje maksymalne skręty w prawo i w lewo będą się różniły. Masakra...

Pzdr

Opublikowano
marcin nie posiadam servotronic w moim aucie wiec dla pompy raczej wiele to nie zmieni a mowa tu o dostloawnie mm, ale zobacze, moze juz tą kiere znow zdejme
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
to jeszcze wspomaganie na prostych (oczywiście na twoje oko) kołach nie będzie w położeniu wyjściowym. Pompa będzie cały czas pod obciążeniem

Chyba sobie jaja robisz?

 

@Sosna91, @Shadow69

Nie wiem jak u Was, ale zdejmowałem swoją kierownicę kilkukrotnie i na wałku kolumny, oraz na kierownicy był znak w postaci prostej linii aby kierownice ustawić tak jak trzeba względem wałka, oczywiście można to przestawić jak się chce bo kierownica ma zwykły symetryczny wieloklin, ale nie sposób nie zauważyć tej linii.

 

A nawet sobie znalazłem obrazek na anglojęzycznym forum :D

 

http://bmwtips.com/tipsntricks/SteeringWheel/steeringwheel_files/msport-wheel-08.jpg

Opublikowano
to jeszcze wspomaganie na prostych (oczywiście na twoje oko) kołach nie będzie w położeniu wyjściowym. Pompa będzie cały czas pod obciążeniem

Chyba sobie jaja robisz?

 

@Sosna91, @Shadow69

Nie wiem jak u Was, ale zdejmowałem swoją kierownicę kilkukrotnie i na wałku kolumny, oraz na kierownicy był znak w postaci prostej linii aby kierownice ustawić tak jak trzeba względem wałka, oczywiście można to przestawić jak się chce bo kierownica ma zwykły symetryczny wieloklin, ale nie sposób nie zauważyć tej linii.

 

A nawet sobie znalazłem obrazek na anglojęzycznym forum :D

 

http://bmwtips.com/tipsntricks/SteeringWheel/steeringwheel_files/msport-wheel-08.jpg

Skręć sobie delikatnie kierownicą, a jak usłyszysz Zmianę obrotów swojego silnika to się nad tym chwilę zastanów. Jak nie usłyszysz to proponuję laryngologa. A że to ważne to sam odpowiedziałeś, bo inaczej fabryka nie porobiłaby znaków...

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dobra, pomyliłem się z tym kółeczkiem, ale o ten znak mi dokładnie chodziło :wink:
Opublikowano

Skręć sobie delikatnie kierownicą, a jak usłyszysz Zmianę obrotów swojego silnika to się nad tym chwilę zastanów. Jak nie usłyszysz to proponuję laryngologa. A że to ważne to sam odpowiedziałeś, bo inaczej fabryka nie porobiłaby znaków...

Pzdr

 

Fabryka porobiła znaki po to żeby były jednakowe kąty skrętu w obie strony. To wg. Ciebie jak auto stoi na jałowym ze skręconymi kołami to jest wtedy pompa i przekładnia obciążona? To pewnie ze skręconymi kołami na postoju spali więcej niż z wyprostowanymi? :lol: Masz spadek obrotów? Wracają na prawidłowy poziom dopiero jak wrócisz na pozycję idealną na wprost czy jak zakończysz kręcić kierownicą niezależnie od jej położenia? Spadek występuje jedynie w MOMENCIE kręcenia i wtedy jest obciążenie, a nie ze względu na pozycje przekładni kierowniczej... Nie wprowadzaj gościa w błąd, że przestawienie na wieloklinie wpłynie w jakikolwiek sposób na obciążenie pompy i silnika. Wpłynie jedynie na to, że będzie miał różne wartości skrętu w lewo i w prawo i nic poza tym... Abstrahując od tej Twojej teorii to nawet jak masz kierownice idealnie ustawioną to jak jedziesz na wprost to i tak minimalne ruchy lewo - prawo występują więc pompa obciążona jest tak czy siak i przestawienie tego na wieloklinie ani nie wzmocni ani nie osłabi....

 

Ty chyba sam do końca nie wiesz co napisałeś.

Opublikowano

Skręcając słychać, ze zmienia się praca silnika minimalnie jeśli robi się to na postoju dość szybko.

Ale jeśli skręcimy w skrajne położenie w lewo albo prawo i nic nie robimy z kierownicą to wtedy już jej nie obciążamy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No i problem powrocil.

Dzis przekrecaja kluczyk zablokowal sie w pozycji nr2 zapłon i nie chce przekreci sie w zadna strone a kluczyk moge wyjac normalnie. Pol biedy ze moglem z popychu odpalic i dojechac do domu. Zgasilem strzalem ze sprzęgła i musialem odkreci aku bo ciagle za zaplonie jest.probuwalem przekrecac kluczyc na wszystkie sposoby ale nic z tego.

 

Czym najlepiej wyjac ta wkladke? Jezli nie moge przekrscic kluczyka to czy w ogole to mozliwe? Bo chyba trzeba go ustawic w odpowiedniej pozycji. A moze wbije srubokrec i sprobuje sila cofnac bo kluczykiem sie mocno balem?

Jakies sugestie czy znow magik ktory sobie slono policzy bo jestem w stolicy a nie w domu rodzinnym

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.