Skocz do zawartości

318i-klekotanie na zimnym..popychacz zaworu wylotowego??


pirlo

Rekomendowane odpowiedzi

Też mam ten silnik u mnie stukanie jest przez ok 2s po odpaleniu. Z tego co udało mi się wyczytać wypytać itd to przez olej zcieka z filtra i zanim rozprowadzi się po silniku chwile się odzywa przez to cały ten hałas. Ja mam półsyntetyk castrol. Niestety samochód od niedbałego niemca w książce serwisowej wyczytałem że olej był zmieniany na początku co 20tys potem wpadka 37tys i potem ok 23-27tys przebieg 164tys ale osad straszny:/ przy kolejnej wymianie oleju robię płukankę silnika może stukanie przestanie się pojawiać

Nie ma co się dziwić że stukanie jest jak używasz bardzo kiepskiego oleju i to bardzo kiepskiej firmy. I jeszcze wymieny kiedyś były przeciągane niczym na syntetyku.

 

Cykanie a stukanie panewki da się odróżnić bez większych problemów. Stukanie panewki nie ustąpi po nagrzaniu w przeciwieństwie do popychaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie wszyscy pisza o popychaczch a w m43 m40 itd chyba nie ma popychaczy.. w maluchu były :mrgreen: sa samoregulatory bynajmniej tak to u nas sie nazywa :wink: czesc ktora jest do wymiany to nr 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2061&hg=11&fg=25

ale ogolnie przed przystapieniem do wymiany polecam sprawdzic w jakiej kondycji jest walek rozrzadu czy nie jest wytarty itd.. ale raczej nie powinien byc bo jak by byl zurzyty to by sie maszyna nie wkrecala na obroty.. roboty troche jest bo trzeba rozpiac łancuch.. noo ale oplaca sie bo wiem ze cykanie denerwuje taki popychacz/samoregulator to koszt ok 20 zł jeden noo to masz ok 160 moze uszczelka pod pokrywe zaworow z 20 zł noo i robota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to cenowo widać tragedii nie ma jeśli by sie okazało,że za cały ten bałagan odpowiedzialna jest tylko ta jedna pierdoła :)-reszta koztów to juz robocizna-na piątek jestem umówiony i będę o tym gadać.Dam znać co i jak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika i kolega Piter24 ma absolutna rację...wina leży po stronie samoregulatorów-z tym,że w moim przypadku nie ma konieczności wymiany-wystarczy je podobno wyregulować i to ma załatwić problem..ponoć co zresztą widać po forum częsta przypadłość w tych silnkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie-zresztą nie jestem mechanikiem,auto i tak muszę oddać do warsztatu bo muszę wykonać jeszcze jedną poważniejszą naprawę mianowicie zlikwidować wyciek pod miską olejową-te samoregulatory będą naprawiane po prostu przy okazji likwidowania tego wycieku-tak by wszystko zostało zrobione na raz.Do tego mechanika mam akurat zaufanie.Po wszystkim podzielę się na forum wiedzą.Mam nadzieję,że klektoanie na dobre zniknie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ogolnie one nie maja regulacji i nie ma mozliwosci regulowania na szczelinomierz ;) jak w maluszku :lol: Ciekawi mnie jak ma zamiar to wyregulowac mechanik mam nadzieje ze nie bedzie podkladac nic pod nie... spotkalem sie kiedys w Cinquecento sporting z takim manewrem tylko tam sa szklanki i tam regulacja jest metalowymi plytkami o roznych grubosciach i ktos zamiast wymienic plytke podłożył cos pod nia :mad2: po czasie sie wyklepalo i tluklo strasznie :duh: ale to tak na marginesie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Klekotanie znikło-przynajmniej na razie,ale mam nadzieję że na dobre.Jak mi to wytłumaczył mechanik ten klekot był ściśle związany z tym wyciekiem który miałem-a ciekło też po simeringu i z filtra oleju.Po zlikwidowaniu wycieków,wymienieniu uszczelki pod miską olejową,która z racji wieku była już sparciała i przepuszczała olej,a także po wymianie oleju z filtrami klekot ustał.Samych samoregulatorów się ręcznie oczywiście w BMW nie reguluje.Tak wiec ja ze swojego nowego doświadczenia mogę powiedzieć tyle:jeśli auto tak klekocze na zimnym tak jak na filmie w pierwszej kolejności trzeba zajrzeć pod spód by ocenić czy auto się nie poci lub czy nie ma jakiś ogólnie pojętych wycików oleju silnikowego-jeśli są w pierwszej kolejności trzeba się zabrać za to bo jak się okazuje może być to przyczyną takiego problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Mi jak siadły panewki w e46 318i to ledwo co dzwoniło i było słychać to od góry silnika,wszystko sam w domu robiłem trzy panewki trafiło mam zdjęcia z naprawy jak kogoś to ratuje koszt naprawy wszystkiego jakieś 300zł ale roboty też jest trochę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten silnik u mnie stukanie jest przez ok 2s po odpaleniu. Z tego co udało mi się wyczytać wypytać itd to przez olej zcieka z filtra i zanim rozprowadzi się po silniku chwile się odzywa przez to cały ten hałas. Ja mam półsyntetyk castrol. Niestety samochód od niedbałego niemca w książce serwisowej wyczytałem że olej był zmieniany na początku co 20tys potem wpadka 37tys i potem ok 23-27tys przebieg 164tys ale osad straszny:/ przy kolejnej wymianie oleju robię płukankę silnika może stukanie przestanie się pojawiać

Jeżeli idzie o przyczynę tego klekotu to kolega "Sabaelo"świetnie to opisał.W moim przypadku winę ponosił właśnie wyciek oleju z filtra.Jestem po naprawie jakiś czas i na szczęście po likwidacji wycieku nic a nic nie klekocze :)

Co do panewek i samoregulatorów:Panewki klekoczą również na rogrzanym silniku tymczasem w przypadku samoregulatorów z klekotem mamy do czynienia najcześciej tylko na zimnym silniku.

Dziekuję Koledzy za tak liczny odezw-myślę,że tym postem rozwiązaliśmy kilka istotnych kwestii.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Mi jak siadły panewki w e46 318i to ledwo co dzwoniło i było słychać to od góry silnika,wszystko sam w domu robiłem trzy panewki trafiło mam zdjęcia z naprawy jak kogoś to ratuje koszt naprawy wszystkiego jakieś 300zł ale roboty też jest trochę

Czyli robiłeś panewki w M43? A czy orientujesz się czy w N42B20 też da radę zrobić to po kosztach bez wyciągania silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.