Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W tym temacie chcialem podzielic sie z wami moimi wrazeniami po dynamicznej wymianie oleju w skrzyni biegow GM w mojej e39 530d.Otorz spotkalem sie z wieloma opiniami w tej kwestii sa ludzie ktorzy mowia ze takie wymiany nalezy przeprowadzac sa tacy ktorzy mowia ze dopoki nie dzieje sie nic zlego nie nalezy poprawiac fabryki itd itp.Sporo poczytalem, wymienilem sie opiniami ze znajomymi a w ostatnim czasie serwis w ktorym zawsze serwisuje auto wyposazyl sie w urzadzenie do dynamicznej wymiany oleju(plukania pod cisnieniem) w skrzyniach autoomatycznych wszelkiego rodzaju-rzekomo nowosc na rynku.Urzadzenie holenderskiej firmy Kroon-Oil(producenta oleju na rynek holenderski) o radosnej nazwie Power-Flush.Pomimo ze skrzynia pracpwala prawidlowo i nie bylo zadnych przeslanek ktore powinny mnie zaniepokoic zdecydowalem sie na zabieg.Jedyna wada to koniecznosc zakupienie dwa razy tyle oleju ile wchodzi do skrzyni gdyz urzadzenie najpierw wypycha stary olej wpompowujac nowy w caly uklad(w przypadku e39 urzadzenie plucze tez chlodnice oleju skrzyni biegow)pod wysokim cisnieniem i pozniej pluka caly uklad krazac w tym zamknietym obiegu.Dopiero wtedy mechanior zdemontowal oslone skrzyni i wymienil filtr(filtr kupilem ori w zestawie z uszczelka pokrywy i nowymi srubkami)i wpompowal zupelnie nowy olej tez pod cisnieniem do skrzyni.Pierwsze wrazenie zaraz po wymianie to ze dzwignia automatu zaczela pracowac pod mniejszym oporem!!!!powtarzam ze wczesniej skrzynia pracowala prawidlowo-nie jeczala-nie wyla-nie przeciagala-nie miala klopotow ze zmiana biegow w zadnym trybie lacznie z manualnym.Po pprzejechaniu kilku kilometrow nie odczulem zadnej roznicy/nawet bylem troche zly na siebie ze spelnilem swoja zachcianke i fanaberie wyrzucajac pieniadze w bloto.Po pierwszej trasie do polski-jednorazowo robie ponad 1000km i w zasadzie w 90% auta uzywam tylko na trasie zorientowalem sie ze skrzynia pracuje ZUPELNIE inaczej!!po pierwse dostosowuje swoj tryb pracy w zaleznosci od stylu jazdy(chodzi o przyspieszenie)tzn przy normalnej jezdzie skrzynia praccuje rownie aksamitnie jak wczesniej nieodczuwalnie zmieniajac biegi, przy odrobinke mocniejszym przyspieszeniu skrzynia odrobinke zwleka ze zmiana biegow pozwalajac silnikowi wkrecac sie na wyzsze obroty natomiast przy bardzo agresywnym przyspieszaniu(mam na mysli np wyprzedzanie na naszych pieknych polskich drogach a nie katowanie pod gimnazjum)skrzynia pracuje jak w trybie sport bez koniecznosci przelanczania jej w ten tryb.Moim zdaniem i zdaniem zaprzyjaznionego fachowca ktory w 2003r byl szczesliwym posiadaczem takiego samochodu od nowosci z dokladnie tym samym silnikiem tak wlasnie powinna pracowac prawidlowo skrzynia w tym aucie:)O zgrozo a ja przez prawie 3 lata zachwycony bylem ze wspolpracy z automatem w moim aucie na ktorego naprawde nie mialem powodow narzekac.Dodatkowo skrzynia moim zdaniem ma tez wplyw na spalanie/po przejechaniu okolo 4000 tys od wymiany oleju w skrzyni moge z czystym sumieniem powiedziec ze przy zachowaniu tego samego stylu jazdy(nie jestem piratem/ani zawalidroga)auto spala srednio okolo 0,5 litra ropy mniej.Mniejsze spalanie w glownej mierze zauwazalne jest w cyklu miejskim i mieszanym-na autostradzie nie ma to zadnego znaczenia...:)

DLATEGO WSZYSTICH NIEZDECYDOWANYCH UCZCIWIE ZACHECAM DO WWYKONANIA TAKIEGO ZABIEEGU

a moze ktos ma ochote podzielic sie swoimi doswiadczeniami z wymmiana oleju w skrzyni??

Opublikowano

Ja u siebie w aucie również wymieniałem olej w ASB ale to było zaraz po zakupie auta więc nie wiele się najeżdziłem na tzw. starym oleju po prostu wykonywałem pełny pakiet startowy po zakupie auta . Co mogę powiedzieć a no nie za wiele skrzynia chodzi wydaje mi się tak samo, biegi też na ostatniej trasie LUBLIN-KIELCE-LUBLIN kompik pokazał spalanie 6.8 L prędkości tak do ok 140-150 km/h z przewagą 120-130 i raczej bez tempomatu nie było gdzie :P , kręcąc się po samym Lublinie w ostatnie mrozy grzejąc auto rano i nie gasząc przy tankowaniu czy innych krótkich postojach paliła 10-11 L. Nie wiem czy to dobrze czy normalnie , ale mieści się generalnie w zdroworozsądkowych granicach.

Przepraszam że odbiegłem trochę od tematu oleju w ASB ale to tak dodatkowa informacja dla innych. :cool2:

Opublikowano
Ja tez u nich kupowałem olej do skrzyni podałem nr VIN i wysłali mi olej i filtr dedykowany do mojej skrzyni. Po wymianie tez nie zauważalnym różnicy ale robiłem to jak kolega wyżej w pakiecie startowym
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

U siebie również zmieniłem olej po zakupie auta,

jestem jakieś 10tys po wymianie.

robiłem wymianę statyczną.

nie mogę narzekać, skrzynia pracuje tak jak kolega wyżej opisał,,, zmienia swój styl zależnie od nacisku na pedał gazu.

Mam auto z 2003.

ale w skrzynie nie mam opcji sport...

wymianę polecam każdemu.

na etykiecie jest napisane dożywotni olej,... pytanie ile chcemy by nasze skrzynki pożyły ;)

nie bez powodu jest filtr który da się wymienić.

 

co do spalania to moja zimą bierze 14 l w mieście... ale am zaślepiony EGR nie wiem czy to ma wpływ.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Jak nie masz opcji sport? :shock: Nie działa w sensie?

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

NIe no mam tylko P R N D i to wszystko

no i oczywiście manualne przełączanie biegów... to macie na myśli mówiąc o trybie sport ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Jak wbijesz w lewo ale nie będziesz przełączać manualnie to wtedy masz tryb "sport", widzisz też na zegarach literkę "S" obok "D"

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hehe...

cholera człowiek się całe życie uczy...

Jazda w trybie S mocno różmi się od D z wciśniętym butem ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak używasz kick down, to w zasadzie na D to samo co na sporcie, a tak przy normalnym operowaniu gazem to na S troszkę wyżej zmienia biegi, i wg mnie szybciej.

Do tego na S potrafi załączyć 3 i 4 bieg na sztywno z lockupem, a na D tylko 5 zapnie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
w końcu wymieniłem olej w ASB i muszę powiedzieć ze jestem mile zaskoczony, na blacie mam niby 257 000 żadnych problemow przed wymiana ze skrzynia nie stwierdziłem ale po wymianie skrzynia pracuje jeszcze płynniej jak przed, teraz dopiero wiem jak powinna pracować prawidłowo..., wymieniałem metoda dynamiczna weszło prawie 10l TEXACO Texamatic 7045E , polecam wymianę dla tych którzy się wachają
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w sumie też jestem po tym zabiegu, a nie pochwaliłem się wcześniej także po prawie miesiącu stwierdzam że skrzynia chodzi lepiej, mięcej i pewniej zmienia biegi, nie ma zawahań, przymuleń, ogólnie super :mrgreen:

Robione oczywiście metodą dynamiczną, z płukaniem wyszło 12litrów, olej texaco.

Wcześniej jeżdżąc kilkoma starszymi BMW w automacie sądziłem że moja skrzynia chodzi super, i nie spodziewałem się nic lepiej, a tu taka miła niespodzianka :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.