Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam BMW 530xd z 2007 roku. Jestem po wymianie dwoch termostatow, glownego oraz EGR. Mialem problem ze spalaniem, przy obecnych warunkach pogodowych palil mi jakies 13l/100km, po wymianie spala 10-10,5l, czyli roznica znaczna. Mozecie powiedziec ile srednio wam pali ? Druga sprawa dotyczy temperatury silnika. Wchodząc w menu ukryte, ustawiłem sobie na desce rozdzielczej widok temperatury silnika, przed jak i po wymianie termostatow, po powiedzmy godzinnej jezdzie, temperatura wachala sie w granicach 50-75 stopni, jazda po miescie oraz na trasie. Z tego co wiem, prawidlowa temperatura silnika 88-92 stopnie. Pytalem sie znajomego o ta temperature i powiedzial mi zeby wylaczyc w ogole klimatyzacje i wtedy sprawdzic temperature silnika. Po wylaczeniu klimatyzacji, temperatura silnika byla prawidlowa. Po wlaczeniu z powrotem klimatyzacji, temperatura wracala do poziomu 50-75 stopni. Znajomy powiedzial ze przyczyna tego jest, ogolnie mowiac, to samo chlodzenie i jak dziala klimatyzacja to ochladza ona rowniez silnik i przez to wskazania sa na poziomie 50-75 stopni i jest to rzecz normalna. Z kolei kolejny znajomy powiedzial mi ze klimatyzacja nie ma tu nic do rzeczy i temperatura silnika powinna zawsze osiagac 88-92 stopnie...

Czy moze ktos udzielic mi prawidlowej odpowiedzi na to pytanie ?

Kolejna sprawa jest to, ze jedyna mozliwoscia sprawdzenia temperatury silnika jest wejscie w ukryte menu. Znajomy odczytuje na wskazniku obrotow temperature silnika, u mnie tez sa takie 'kreseczki' w tych miejscach gdzie powinno wskazywac temperature, ale nie nie zmieniaja sie one w ogole... pokazuje bodajze 4 'kreseczki'. Nie wiem co jest przyczyna tego, moze zalezy to od modelu.

Pozdrawiam

 

viewtopic.php?f=73&t=117891

Opublikowano

Nagrzany silnik zawsze powinien mieć 88-92 stopnie. Klima nie ma tu nic do rzeczy. Na forum opisane są przypadki wymiennika ciepła ASB (jeżeli wymiana 2 termostatów nie pomogła) - w przypadku automatu.

Pomiaru temp. najlepiej dokonać właśnie w ukrytym menu albo programem diagnostycznym. Kreski nie pokwywają się z faktyczną temp. silnika.

:search: :search: :search: :search:

Opublikowano

W modelach LCI kreski już nie przemieszczają się i nie pokazują nic w temacie temperatury.

Jeżeli po wymianie 2 termostatów podczas dłuższej jazdy (w trasie 15 km) twój silnik nie osiąga 88-89C a masz automat, to swoją uwagę skieruj na chłodniczkę oleju ASB. Co trzeba zrobić pisałem już we wcześniejszych postach. Dodam, że nie trzeba jej od razu wymieniać.

Opublikowano
dzieki bardzo za odpowiedzi. Dzisiaj zrobilem jakies 50 km i zauwazylem ze temperatura silnika byla w porzadku. Bede dalej obserwowal.
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.