Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie wczoraj zakupile swoje pierwsze BMW i jestem zachwycony. I tu mam do was prosbe. Potrzebuje pomocy w dobraniu olejow do skrzyni biegow automatycznej i do silnika oraz podanie namiarow na sprawdzonego sprzedawce oryginalnych olejow.

BMW E90 320d z silnikiem M47/T2 - 2,00I (120kW) z filtrm czasteczek stalych z 2005 roku.

Chcialbym castrola albo tego mirellsa

Pozdrawiam

Mirek

Opublikowano

Kolega z forum doradzil mi...

1.Olej do skrzyni automatycznej:

http://allegro.pl/olej-ravenol-atf-6hp-fluid-4l-zf-6hp19-6hp21-i3880120314.html

 

Oczywiscie do tego miska+uszczelka+filtr:

http://allegro.pl/miska-olejowa-filtr-uszczelka-zf-6hp19-oryginal-i3876795477.html

 

Oraz cos takiego:

http://allegro.pl/tuleja-wtyku-wtyczki-elektrycznego-mechatronica-zf-i3875308834.html

 

Panowie czy ten olej spelnia normy, moge smialo lac do skrzyni czy raczej lac ten drogi :(

Jesli jest potrzeba to kupie ten drozszy bo zalezy mi jak najbardziej na zywotnosci skrzyni

http://allegro.pl/olej-zf-lifeguard-fluid-6-10l-s671-090-252-3-5-i3900099156.html

 

2.A teraz olej do silnika, starczy taki?

http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-c3-5w30-5l-warszawa-gratisy-i3924961931.html

 

 

Z gory wielkie dzieki za pomoc, jak macie jakies lepsze linki to z checia oblukam.

Pzdr

Opublikowano
Ja do swojego klekota zaraz po kupnie zalałem Millersa 5w30, jest droższy od Motula, według mnie lepszy, ale ile ludzi tyle zdań. Ja leję tylko Millersa ponieważ super mi się sprawdzał w innych mocno eksploatowanych silnikach, więc i w dupowozie musi działać. Oczywiście przed wymianą użyłem płukanki Liqui Moly żeby stary syf zlać.
Opublikowano

Szczesliwy posiadaczu :cool2:

Pomysl o zmianie lancucha rozrzadu pokI nIe jest za pozno.

Jak ci strzeli to przestaniesz byc szczesliwym posiadaczem z paroma tys. pln mniej na koncie :|

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Szczesliwy posiadaczu :cool2:

Pomysl o zmianie lancucha rozrzadu pokI nIe jest za pozno.

Jak ci strzeli to przestaniesz byc szczesliwym posiadaczem z paroma tys. pln mniej na koncie :|

Jaki rozrząd :duh: Co Ty czytać nie umiesz :?:

Opublikowano

O sorry niedopatrzenie... :cool2:

Zapomnialem ze te niezawodne jednostki to wlasciwie sa bezobslugowe.

A turbina ... eh co tam... za flaszke w szopie sasiad nowa wstawi :mrgreen:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Ja tez sie naczytalem o Millersie i go zalałem. Przedobrzylem bo samochod cale zycie jezdzil na Castrolu wiec po okolo 700km na millersie obrocilo mi panewke w 320d. Millers wyplukal nagar po castrolu i zatkal kanalik w wale korbowym.

Takze sie zastanow czy to jest konieczne. Jak wszystko jest ok to lej dalej castrola.

Opublikowano
O sorry niedopatrzenie... :cool2:

Zapomnialem ze te niezawodne jednostki to wlasciwie sa bezobslugowe.

A turbina ... eh co tam... za flaszke w szopie sasiad nowa wstawi :mrgreen:

Fajnie jak by ktoś turbo za flachę wymieniał :D

Opublikowano
Ja tez sie naczytalem o Millersie i go zalałem. Przedobrzylem bo samochod cale zycie jezdzil na Castrolu wiec po okolo 700km na millersie obrocilo mi panewke w 320d. Millers wyplukal nagar po castrolu i zatkal kanalik w wale korbowym.

Takze sie zastanow czy to jest konieczne. Jak wszystko jest ok to lej dalej castrola.

 

Ja dlatego najpierw rozpuscilem tym siuwaksem liqui moly, zlalem wszystko, potem zalalem inny (nowy) olej pełen syntetyk, ale tani, auto przejechało około 50 km, zlalem i dopiero millers. Zaraz stuknie 7000km na tym oleju i cisza. To sie mogło przytrafić Tobie na każdym oleju.

Opublikowano
Ja tez sie naczytalem o Millersie i go zalałem. Przedobrzylem bo samochod cale zycie jezdzil na Castrolu wiec po okolo 700km na millersie obrocilo mi panewke w 320d. Millers wyplukal nagar po castrolu i zatkal kanalik w wale korbowym.

Takze sie zastanow czy to jest konieczne. Jak wszystko jest ok to lej dalej castrola.

W tych silnikach obracają sie panewki tak czy inaczej. To nie wina oleju tylko badziewnej konstrukcji.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
W tych silnikach tak samo często obracają się panewki jak korby wychodzą bokiem w N47 :wink:
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

Nie przypominam sobie ani jednego wypadku by któremuś z forumowiczów w N47 korby wyszły bokiem, natomiast owszem w M47 takie przypadki sa na forum zgłoszone. Chyba coś Ci sie pomyliło.

Przykład pierwszy z brzegu. viewtopic.php?f=70&t=238040#p1772760

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Błąd statystyczny :P. Panewka czasem się obróci w M47 ale nie na tyle często żeby nazwać to częstą usterką. Niech będzie, że porównam do pękniętego wału w N47 zamiast do korby.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Błąd statystyczny :P. Panewka czasem się obróci w M47 ale nie na tyle często żeby nazwać to częstą usterką. Niech będzie, że porównam do pękniętego wału w N47 zamiast do korby.

Znowu coś Ci sie pomyliło. M47 wręcz słynie z pękających wałów. Owszem pózniej zdarzało sie to zadziej ale jednak sie zdarzało. Ponownie nie przypominam sobie by któryś z forumowiczów zgłosił na forum pęknięcie wału w N47 w swoim aucie.

I to nie żaden błąd statystyczny. Przykłady

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=206186&p=1509773

viewtopic.php?f=70&t=138709

viewtopic.php?f=70&t=228590

viewtopic.php?f=70&t=229683

 

Przykład peknietego wału w M47

viewtopic.php?f=70&t=214969

 

W szczególności polecam wypowiedz moderatora:

viewtopic.php?f=70&t=214969&start=15#p1592395

"Pekające waly w M47 to taka właściwość tego silnika, żadna wada materiałowa"

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie przypominam sobie ani jednego wypadku by któremuś z forumowiczów w N47 korby wyszły bokiem, natomiast owszem w M47 takie przypadki sa na forum zgłoszone. Chyba coś Ci sie pomyliło.

Przykład pierwszy z brzegu. viewtopic.php?f=70&t=238040#p1772760

 

U mnie w ex firmie x3 177KM pękł wał przy 153tys km - auto od nowości, jeden kierowca, bardzo regularny serwis...

Opublikowano

Czyli potwierdzasz to co napisałem. Owszem rożne osoby piszą, gdy jest temat wywołany ze gdzieś tam coś widziały, ale nikomu z forumowiczów sie to póki co nie zdarzyło. Jak juz wielokrotnie pisałem w kazdym silniku ktory jest produkowany w milionach egzemplarzy zdarza sie wszelkie możliwe usterki jednak jak widać przykładów obracających sie panewek w M47 jest mnóstwo, podobnie jak pękających wałów i sa to typowe usterki tego silnika a nie błąd statystyczny jak chce kolega Bbrys.

Błąd statystyczny to przypadek twojego kolegi z pracy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam mam silnik z rodziny N i absolutnie złego słowa nie powiem. Prawie 200kkm i łańcucha nie słychać.
Opublikowano
Ja bym dał do odsłuchania komuś kto wie jak i gdzie słuchać. A jesli planujesz dłużej jeździć to bym jednak łańcuch wymienił dla świętego spokoju po tych 200 tysiącach km. Sam bym tak zrobił. Łańcuch jest jednak bardzo cienki i delikatny, a koszt jego wymiany nie jest duży.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie będę już komentował betonowej postawy kolegi K8v8M, bo każdy na forum wie o co chodzi. Skoro już było coś o M47 vs. N47 to może teraz popiszemy ile nam palą nasze beemki :?: :lol:
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Ja pisze o faktach i podaje przykłady. Nie własne, ale kolegów z forum, którzy zgłosili konkretne problemy ze swoimi silnikami. Jesli możesz podać przykłady kogos z forum komu w N47 w e90 pękł wał lub obrocila sie panewka, to proszę bardzo. Ja Podalem chyba dość przykładów problemow z M47, ktore tylko na tym forum tylko w dziale e90 idą w setki. Takie sa fakty.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Panowie wczoraj zakupile swoje pierwsze BMW i jestem zachwycony. I tu mam do was prosbe. Potrzebuje pomocy w dobraniu olejow do skrzyni biegow automatycznej i do silnika oraz podanie namiarow na sprawdzonego sprzedawce oryginalnych olejow.

BMW E90 320d z silnikiem M47/T2 - 2,00I (120kW) z filtrm czasteczek stalych z 2005 roku.

Chcialbym castrola albo tego mirellsa

Pozdrawiam

Mirek

 

Polecam AP-OIL, wszystkie filtry i oleje od nich kupuje i zawsze ceny mają najlepsze, ale obsługa też super :cool2:

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Panowie wczoraj zakupile swoje pierwsze BMW i jestem zachwycony. I tu mam do was prosbe. Potrzebuje pomocy w dobraniu olejow do skrzyni biegow automatycznej i do silnika oraz podanie namiarow na sprawdzonego sprzedawce oryginalnych olejow.

BMW E90 320d z silnikiem M47/T2 - 2,00I (120kW) z filtrm czasteczek stalych z 2005 roku.

Chcialbym castrola albo tego mirellsa

Pozdrawiam

Mirek

 

Kolego ja swoje autko zalewam tylko Motulem i bardzo sobie chwale. Drogi, ale wart swojej ceny. Mam to szczęście, że czasami bywam w Niemczech i staram się tam kupować oleje, filtry itp. U nas też go dostaniesz, ale musiłabyś znaleźć kogoś sprawdzonego kto ma w ofercie Motula, bo słyszałem, że lubią go "chrzcić" :wink:

Opublikowano
Panowie wczoraj zakupile swoje pierwsze BMW i jestem zachwycony. I tu mam do was prosbe. Potrzebuje pomocy w dobraniu olejow do skrzyni biegow automatycznej i do silnika oraz podanie namiarow na sprawdzonego sprzedawce oryginalnych olejow.

BMW E90 320d z silnikiem M47/T2 - 2,00I (120kW) z filtrm czasteczek stalych z 2005 roku.

Chcialbym castrola albo tego mirellsa

Pozdrawiam

Mirek

 

Kolego ja swoje autko zalewam tylko Motulem i bardzo sobie chwale. Drogi, ale wart swojej ceny. Mam to szczęście, że czasami bywam w Niemczech i staram się tam kupować oleje, filtry itp. U nas też go dostaniesz, ale musiłabyś znaleźć kogoś sprawdzonego kto ma w ofercie Motula, bo słyszałem, że lubią go "chrzcić" :wink:

 

 

Jesli chodzi o olej do silnika to zdecydowalem sie na Motula

http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-c3-5w30-5l-warszawa-gratisy-i3924961931.html

 

Ale nadal zastanawiam sie nad olejem do skrzyni

Opublikowano
Bardzo dobry wybór :) Co do oleju w skrzyni to nie pomogę póki co bo jeszcze nie wymieniałem, gdyż robił to jeszcze poprzedni właściciel z Niemiec w serwisie BMW na przeglądzie. Było to 3 lata temu i przejechalem od tego czasu 60tys km, a że skrzynia pracuje wzorowo to narazie nie myślę o tym, aczkolwiek część osób zaleca wymianę po tym właśnie przebiegu, więc bardzo możliwe, ze po zimie razem z olejem silnikowym zmienię od razu w skrzyni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.