Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie dotyczące wymiany oleju. Bmw wymienia co 30 tyś ,ale sa kraje gdzie w tym samym silniku zalecaja wymiane co 15 tys co zamierzam robic. Wystarczy spuscic stary olej czy odessac ? Bo zdania w tej kwestii jakby podzielone w necie znalazlem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mozesz odessac albo spuscic nie robi to roznicy. Jesli olej jest wystarczajaco cieply, szlauch wystarczajaco dlugi i dojdzie do samej srobki i nie zostanie wyciagniety przy pierwszym bombelku powietrza to po odkreceniu srobki powinno wyleciec tylko pare kropelek oleju :D

Co do wymiany oleju to 30000 km jest o.k. normalnie olej powinien wiecej wytrzymac.

Poza tym masz kmputer ktory pokazuje za ile km masz wymienic :)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Co do wymiany oleju to 30000 km jest o.k. normalnie olej powinien wiecej wytrzymac.

Poza tym masz kmputer ktory pokazuje za ile km masz wymienic :)

 

Tu się nie zgodzę. 30 k km to bardzo dużo. Wydłużenie czasu miedzy przeglądami to tylko cięcie kosztów.

Wymieniaj co 15 k km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli jezdzisz tylko w trasy a olej dobrze sie nagrzewa mozesz wymienic wzgledem komputera.

Jesli robisz krotkie trasy nie wieksze niz 10 km a olej nie moze sie nagzac wplywa to tardzo na jego jakosc, zbiera sie wilgoc i pojawia sie "maseloko" wtedy nawet 15.000 km moze byc dla niego za duzo.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

nie zgodze sie z wami.....

 

oleju nie powinno sie osysać tylko spuszczać.

po to jest korek.... wężyk sie zle zagnie i zostanie w misce olej...

bmw i inne firmy celowo robia takie duze odstepy miedzy wymianami... i nie jest to Cięcie kosztów tylko napędzanie rynku częsci zamiennych.

celowe przyspieszone niszczenie silników i jego podzespołów........ tak by zaraz po gwarancji szlak je trafił.

najbardziej cierpi na tym turbo, które potrzebuje dobrego smarowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2:

ale jak sie dobrze odessa to efekt ten sam :D

To co ile robic zmiany oleju?

15.000 km?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
płucze i zmieniam oleje w swoich co 12-15kkm ale moje to stare trupy..... jedynka ma 245 a piatka 300 wiec dbac trzeba troszke bardziej niz o nowe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To pewnie z tymi dwoma latami co jest napisane tez sie nie zgadza :evil:

Wczesnej zawsze robilem co roku (teraz zreszta tez :D ) ale nie pelnosyntetycznym olejem tylko pulsyntetykiem wiec myslalem ze jest roznica i duzo wiecej wytrzymuja.

W sumie to masz racje, silnik to najwazniejsza czesc w samochodzie wiec trzeba o niego dbac i spac spokojnie :)))

Nic cale zycie trzeba sie uczyc :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
O tyle jest to dziwne ,ze na niektorych rynkach M135ixdrive ma wymiany co 15 tys a nie 30 jak w PL. Wiec chyba cos jest na rzeczy. No ja zamierzam wymieniac co 13-15 tys.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cos czytalem o innym skladzie disla/benzyny ale ile w tym prawdy to nie wiem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

wolnossące mozna traktowac gorzej.... tam jedynie wałki i panewki... a to nie audi 2.5tdi zeby walki sie wycierały :P

wszystkie auta z dmuchawami normalnie uzywane robilbym w okolicach 15kkm na oleju.

Opublikowano
nie zgodze sie z wami.....

bmw i inne firmy celowo robia takie duze odstepy miedzy wymianami... i nie jest to Cięcie kosztów tylko napędzanie rynku częsci zamiennych.

celowe przyspieszone niszczenie silników i jego podzespołów........ tak by zaraz po gwarancji szlak je trafił.

najbardziej cierpi na tym turbo, które potrzebuje dobrego smarowania.

 

pisząc o cięciu kosztów miałem na myśli cięcie kosztów użytkownika np flot, i względach PR. czytasz potem w teście że koszt przejechania 1km wynosi tyle i tyle bo przeglądy sa co 30 k km

 

a to że to napędza rynek części to pełna zgoda

 

ja tez będę trzymał się wymian w przybliżeniu co 15 k km - jedna już była (trochę wcześniej ok 12 k km), teraz lada moment czas na tą pierwszą oficjalną darmową :wink: (z kompa wynika że wypadnie po ok 27 - 28 k km)

Opublikowano
Rożni producenci zalecają w różnych odstępach km wymiany oleju. Myślę że wymiana max co 15 tys. lub co rok (w zależności co pierwsze nastąpi) zdecydowanie przedłuży zywotność silnika. Wymiana co 30 tys. km to trochę przesada :duh: . Ja osobiście wymieniam co 10-12 tys km. i jest ok.

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Juz to wyjasnilismy :mrgreen: a moge sie was zapytac na jakiej podstawie biezecie te informacje?

Ja wiem tylko tyle co czytam a czytam sporo :lol: i jesli chodzi o olej to rozbieznosc zdan jest taka ogromna ze nie wiadomo juz wco wiezyc :mad2:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tez tak mysle :mrgreen:

 

 

Tak sie zastanawiam ponieważ ostatnio ogladałem reportaż w którym gosciu opatentował olej "niezużywalny". Wystarczy dolewac i zmieniać filtr oleju a wymiana jest zbędna. Robił badania i testy, wszystko udokumentowane przez niepostronne laboratoria że jakość jest cały czas taka sama.

Ma grupę odbiorców ale nie robi tego na wielki rozmach ponieważ ludzie nie maja do tego zaufania i przekonania.

 

Przez wiele lat został stworzony taki stareotym i jest to praktycznie niemożliwe żeby to zmienić.

Wielkie koncerny robią to przedewszystkim dla $$$$$$$ i jest to dzwignią handlu wszystkich (koncerny samochodowe, warsztaty, rafinerie).

Im częściej się wymienia, tym lepiej dla $ilnika :wink:

 

 

Ciężko jest znaleźć coś kąkretnego, udokumentowanego w kierunku zużycia oleju. Jest tyle różnych producentów olejów, rodzajów lepkości, syntetycznych/półsyntetycznych, filtrów oleju, rodzajów silników. Po ilu t'km tak naprawdę olej traci swoje wartości i w jakim stopniu, wiedzą to tylko rafinerie lub koncerny samochodowe :?

Najgorzej wypada na tym konsument ponieważ brakuje fachowych, godnych zaufania wypowiedzi na ten temat.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Wez miedzy palce krople oleju nowego i potrzyj palec o palec, poxniej zrob to samo z takim co ma np 15 k km. Na bank wyczujesz roznice i to nie w kolorze. Ja zaufalem kiku mechanikom w tym jednemu z aso bmw i wymieniam dwa razy czesciej.
Opublikowano
7l ???? oleju do 3l diesla..filtr robota...okolo 500pln? poza aso i nasz czas (mimo ze mechanik wymienia)..przy 300tys przebiegu do zaoszczedzenia jest okolo kilkunastu wymian...jakies 5-6 tys pln....moze ekonicznie sprawe rozpatrukac zwyczajnie nie warto zageszczac wymian...

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
jeszcze 1 szczegół.... do 3.0d 7 litrów?? cos mi nie pasuje moze mam w domu wyjatkowe bmw które podczasy wymiany chce wiecej.... zawsze wlewam bo 3.0d prawie 9 l a 2.0d 6..... chyba jakies inne bmw mam pod domem ;) jak koledze panewka stanie wtedy te oszczednosci na oleju czkawka sie odbija.. zreszta co to jest za roznieca 5 tys zl na 300 kkm eksploatacji bmw ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Juz nie przesadzajmy, 2.0d jest bardziej ekonomiczny, tam wchodzi tylko 5,6l :mrgreen:

Co do 5.000 zł to zeczywiscie nie jest tak zle :D

A jak komus za drogo to moze sam zmieniac. Wielkiej filozofi w tym nie ma :D

 

Przy nastepnej zmianie porownam oleje :)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Mam kolegę na serwisie w salonie BMW gdzie kupiłem auto i zasugerował mi abym wymieniał co 15000 i tak też zrobiłem :cool2: koszta nie wielkie a śpię spokojniej :D
BALCAMP.PL
Opublikowano
Kupiłem nowe F21 118d 2013, zgodnie z tym co zaleca instrukcja i komputer wymiana jak już pisaliście po 30tys. Przejeździłem pierwsze 12tys na oleju oryginalnym. Zawsze wymieniam co 10000do 12000km. Co zauważyłem spalanie rosło z 5,4 średnio do 5,9do 6,1 średnio na 100km im bliżej byłem 12000. To samo przerobiłem ze swoją starą 118d E87 2007r. Po wymianie oleju spalanie spadło DPF nie dopala się tak często. Raz tylko przejeździłem swoją starą 118d na oleju 28000km. Przy 28000km dopalanie DPF-u co 30km. Silnik pracował jak traktor z metalicznym pogłosem. Zaoszczędzicie na oleju do 100000km... a później wymienicie sobie turbo i inne częsci i albo ASO albo pan Kaziu zarobi sobie w warsztacie. Polecam odessać sobie olej i kupić org filterek BMW wymienić olej po 12000km u Pana Kazia i nic nie będzie widać w Aso na przeglądzie gwarancyjnym. Ja zalewam Arala 0W40 bądź 5W30 do N47D20T.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.