Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc witam wszystkich jestem nowy uzytkownikiem

ale przejde od razu do problemu

a wiec od paru dni jestem wlascicielem be em ki :)

I ciesie sie z tego jednak mam problemy z cisnieniem oleju przedstawie najlepiej cala sprawe od poczatku :

 

Auto kupilem oleju bylo malo wiec pierwsze co zrobilem to wymiana oleju -

Stary filtry oleju byl pekniety na 2 czesci ... wymienilem i wyczyscilem, pojemnik na filter... nie wiem czy jakies czesci peknietego filtra wpadly dalej w uklad czy nie nie mogle tego stwierdzic,

 

wsadzilem nowy filter i dolalem 6 L 0w40 pelen syntetyk,

Silnik to 2,2 m54 rok prod. 2001

 

Problem jest taki ze jak jade ponad 30 min w korku czy cos gdzie olej sie

rozgrzewa zaczyna mi sie zapalac kontrolka oleju ( czerowna ) tylko na niskich obrotach,

i tylko jak jest juz naprawde auto rozgrzane -> Olej na zimnym i do czasu rozgrzania kontrola sie nie swieci...

 

Wyczytalem ze w wiekszosci przypadkow to jest czujnik cisnienia oleju... wiec go wymienilem niestety to nic nie pomoglo a padlem kase na glupi czujnik..

 

 

Narazie nie mam mozliwosci sprawdzic cisnienia oleju bede musial w ostatecznosci, ale dopiero to moge zrobic w przyszylm tygodniu za jakos 7 dni czy cos takiego... do tego czasu musze jezdzic ale martwie sie ze z silnikiem moze cos sie stac ?

 

Pytanie, pada pompa ?

cos jest zapchane trocinami starego filtra ?! Jak tak jak to przeczyscic ?!

Moze zatrzec mi sie silnik ?! z powodu niskiego cisnienia na niskich obrotach ?!

Myslalem ze moze auto pracuje na za niskich obrotach ?! jakie wy macie obroty na jalowym biegu ? u mnie to troche ponad 500... widac na filmie

 

( dolaczylem filmik zebyscie mogli zobaczyc jak to wyglada )

Auto bylo juz dosc ostro rozgrzane,

 

PS jak by byla pompa do wymiany nie powinno byc tez slabego cisnienia na zimnym silniku ?

 

***********************************************************************************************************************************

 

Zastanawia mnie dlaczego objaw nie ma na letnim-zimnym silniku jezeli jest cos zapchane ?!

 

Update :

Gadalem ze znajomym jutro podlaczymy samochod pod komputer zeby sprawdzic bledy on mowil ze to moze byc czujnik poziomu oleju... ale cos mi sie nie wydaje no nic - Jutro po podlaczeniu bedziemy moze wiedziec wiecej.

 

PS. Moge nie miec w mojej bmc tego czujnika poziomu oleju ?

Albo jego uszkodzenie moze powodowac uruchamianie sie czerwonej kontrolki ?

 

Dodam ze jak kupilem auto bylo mega malo oleju praktycznie chyba bagnet byl czysty ale zadna informacja o niskim stanie oleju mi sie nie pojawiala.

Opublikowano

Może panewki nie trzymają ciśnienia.

 

Dziwię Ci się ze tak jeździsz i nie znajdziesz trochę czasu by zmierzyć ciśnienia oleju.

Pewnie, że możesz zajechać silnik, ale jak widać na własne życzenie.

 

Zrobisz jak uważasz. Zmierz ciśnienie. Nikt Ci nie wywróży czy nie zajedziesz tego silnika co jest bardzo prawdopodobne. Twoje auto Twoja decyzja :cool2:

Opublikowano

auto kupilem 2 dni temu i sie calkowicie splukalem dalem rade wymienic swiece jak filtry i olej, chwilowo nie mam pieniedzy na sprawdzenie cisnienia oleju. za pare dni dostane kase z pracy to zajade na warsztat sprawdzic

ktore i tak pewnie bedzie w porzadku poniewaz problem z cisnieniem zaczyna sie po ponad 30 minutowej pracy silnika,

co do zajechania silnika podchodze troche spokojnie poniewaz podczas jazdy cisnienie jest ok, silnik pracuje caly czas cicho i bez zarzutow temperatura w normie, nie ma objawowo braku oleju w aucie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic nie da zmiana na 5W, to skala zimowa, więc określa gęstość oleju w niskich temperaturach.

M54 miewa problemy z olejem, i bardzo prawdopodobne jest, że panewki nie trzymają.

Pompa też może być słaba, i będziesz widział to po zagrzaniu, bo gęsty (zimny) olej lepiej uszczelnia, więc i ciśnienie zrobi.

Ciśnienie zmierz jak najszybciej, i nie jeździj autem jak nie musisz, bo więcej stracisz jak silnik zajedziesz, jak na ten test ciśnienia.

Mówisz że spłukałeś się z kasy, kolego, e39 jest drogie w utrzymaniu, ono zawsze będzie ci wyjadać z portfela :mrgreen:

Tak z ciekawości, który rok, jaki "przebieg" i ile wyrzuciłeś na nią kasy? :wink:

Opublikowano
auto kupilem 2 dni temu i sie calkowicie splukalem dalem rade wymienic swiece jak filtry i olej, chwilowo nie mam pieniedzy na sprawdzenie cisnienia oleju. za pare dni dostane kase z pracy to zajade na warsztat sprawdzic

ktore i tak pewnie bedzie w porzadku poniewaz problem z cisnieniem zaczyna sie po ponad 30 minutowej pracy silnika,

co do zajechania silnika podchodze troche spokojnie poniewaz podczas jazdy cisnienie jest ok, silnik pracuje caly czas cicho i bez zarzutow temperatura w normie, nie ma objawowo braku oleju w aucie.

 

Ktoś wpakował ci padło ,jak można kupić taki samochód, przecież musiałeś widzieć jakieś objawy,jak kontrolka późno gaśnie albo mruga na rozgrzanym silniku to panewki nie trzymają ciśnienia.Żadna zmiana oleju i czujników nic nie pomoże,mało prawdopodobne żeby była to wina pompy, jedynie kapitalny remont silnika :( .Jak już to zmienić olej na 10w 40 a nie na pełen syntetyk.

Auto kupiłeś dwa dni temu to ja bym go oddał i zażądał zwrotu kasy.

Opublikowano

Jak moge zdiagnozowac ze sa panewki do wymiany `?

 

Kontrolka gasnie do 3 sec po uruchmieniu silnika, na cieply gasnie od razu i jak mowie kontrola szaleje dopiero jak olej jest i auto dosc cieple przy kupnie

ten problem nie wystepywal niestety auto bylo za krotko widocznie wlaczone :((

Przebiewg 163tys rok 2001

padlem nie cale 12k za samochod.

Opublikowano
Czujnik poziomu oleju raczej masz ok, on właśnie dopiero się odezwie jak oleju nie będzie już na bagnecie ale wtedy żółta kontrolka świeci a nie czerwona. Tutaj raczej czeka cię remont silnika lub wymiana jak zarżniesz ten co masz. Jeśli w tej cenie kupiłeś świeżo sprowadzone to naprawdę upolowałeś mega "okazję", tylko że to będzie okazja do zainwestowania kilku tysi w remont...
Opublikowano

maly update :

Oki jednak na zimnym kontrola przy odpalaniu znika od razu, praktycznie.

Auto oddac bedzie ciezko bo je przywiozlem z niemiec,

dzis podlacze na komputer a w poniedzialek sprawdze cisnienie oleju,

 

Mozliwe ze zmienie jeszcze olej na pol syntetyk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ktoś mi kiedyś powiedział, że jak się gówn... usmarujesz, to trzeba umyć/wyprać, a nie perfumować. :roll:

Więc zmiany oleju na coś o konsystencji budyniu, to tylko tuszowanie problemu.

Trafiłeś na padline, więc zdiagnozuj co padło, i albo remont, albo inny silnik.

Opublikowano

Jak zmienisz na półsyntetyk to i tak zatrzesz ten silnik jeśli coś jest z ciśnieniem. Na kołach wracałeś? Wcześniej było coś takiego z ciśnieniem?

 

 

Jak nie to pewnie miałeś wlanego od turka doktora do silnika. Żadnym olejem go nie naprawisz jeśli nie trzyma ciśnienia.

Nie chodzi wtedy głośniej? Może kabel od czuknika tylko łapię gdzieś mase. Nie podłączaj pod kompa tylko mierz ciśnienie :duh: Komp tu nic nie da.

Opublikowano

Oczywiscie ze bede podlanczac pod kompa znajomy ma sprzet do diagnostyki wiec w czym jest problem by szczytac all bledy + sprawdzenie czy licznik byl krecony

W poniedzialek bede badac cisnienie oleju to bede wiedzial cos wiecej.

 

Podczas jazdy kontrolka sie nie swieci wiec jak jechalem to cisnienie bylo ciagle w porzadku tylko na jalowym biegu sie pali kontrolka,

co do kabelka wykluczam jego uszkodzenie - przebicie poniewaz problem dopiero pojawia sie przy goracym silniku jak by bylo przebicie moglo by sie palic na zimnym rowniez calkiem przypadkowo i moze tez by sie swiecilo podczas jazdy,

 

 

Mam jeszcze pytanie odnosnie miernika cisnienia oleju,

Rozumiem ze musze go podlaczyc w miejsce gdzie teraz znajduje sie czujnik cisnienia oleju ?! Kolo filtra oleju?

Oraz ( poniewaz problem wystepuje na goracym oleju tylko )

to znaczy ze musze miec tak dlugo miernik podlaczony az olej sie rozgrzeje ?

Czy jak cisnienie bedzie na letnim dobre znaczy ze jest ok ?!

PS. Auto chodzi caly czas zajebiscie cicho tak ze prawie nie slychac silnika na lozie w srodku,

 

Co mi do glowy wpadlo to pomysl by pokrecic obroty ( chwilowe rozwiazanie problemu )

Poniewaz juz lekki nacisk na peda lgauz powoduje ze cisnienie wraca do normy

To chce zwiekszyc obroty biegu jalowego tak o 100 zeby narazie nie ryzykowac tarcia metalu o metal,

Wie moze ktos jak bym mogl podkrecic obroty silnika na biegu jalowym ?

Opublikowano
Razem se wzrostem temperatury spada ciśnienie oleju wiec silnik musi być zagrzany do pełnej temperatury chyba ze wcześnie ciśnienia już nie bedzie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zagrzej silnik, wepnij manometr i sprawdzaj, a jak trzeba to dogrzej i sprawdź znowu.

Co mi do glowy wpadlo to pomysl by pokrecic obroty ( chwilowe rozwiazanie problemu )

Poniewaz juz lekki nacisk na peda lgauz powoduje ze cisnienie wraca do normy

To chce zwiekszyc obroty biegu jalowego tak o 100 zeby narazie nie ryzykowac tarcia metalu o metal,

Wie moze ktos jak bym mogl podkrecic obroty silnika na biegu jalowym ?

 

Weź przestań drutować, bo aż się prosisz o ochrzan :roll:

Kontrolka ciśnienia gaśnie jak się pojawia ciśnienie w układzie, ale to nie znak, że jest one odpowiednie dla silnika, ona gaśnie przy absolutnym minimum.

Jest ciepło, można jechać MPK, rowerem, iść pieszo, ale nie jeździj tym autem w takim stanie, bo na prawdę zajedziesz silnik. :mad2:

Opublikowano
Wszystko to co napisałeś wyżej potwierdza że panewki nie trzymają ciśnienia.Nie pocieszaj się tym że kontrolka gaśnie bo to nie oznacza że ciśnienie jest dobre.Kontrolka spełniła swoje zadanie i ostrzega cię że nie masz ciśnienia oleju i grozi to zatarciem.Pewnie że zmiana oleju na półsyntetyk w tym przypadku nie wiele pomoże ale jazda na 0w40 tylko przyspieszy zgon silnika.Półsyntetyk nie jest żadnym budyniem i można na nim spokojnie jeździć wiele tyś. km. tylko tu na forum jest jakaś fobia że niby olej półsyntetyczny to smoła na której silnik się zasyfia.To oczywiście nie prawda i po wielkich przebiegach można śmiało na takim oleju jeździć.Niestety w twoim przypadku jest już raczej za późno ale diagnostyka należy do ogarniętego mechanika,nie do nas.
Opublikowano

Dzis sie sporo dowiedzialem,

Mianowicie ten problem czesto wystepuje w tych modelach,

moj przebieg nie byl cofany :D

i powodow moze byc tysiace,

komuter nie wykazal bledow w tym temacie,

nie zajade silnika bo problem sie troche polepszyl, usterka jest dalej ale teraz to tylko jest czasem delikatne mrugniecie co znaczy ze czasem cisnienie spadnie poza minimum, ( ale to nie jest tragedia na biegu jalowym... )

a ze problem wystepuje tylko na biegu jalowym ,a smarowanie jest silnik pracuje cicho bez zarzutow,

Nie widze problemow do obaw by obchodzic sie z samochodem jak z jajkiem.

Troche posmigam jeszcze na nowym oleju nastepnie przestawie sie na z 0W40 na 5W40

Przy nastepnej wymianie oleju uzyje jeszcze preparatu do czyszczenia silnika,

Mozliwe ze po prostu olej byl dawno wymieniany i jest mega syf, ( ogar )

wtedy wymienie na 5w40 jak bedzie dalej cos sie dziac sciagne miske,

Jutro jade jeszcze wymyc caly silnik by stwierdzic wycieki oleju zewnetrzne

Powoli czesc po czesci bede dochodzic do tego co moze to powodowac,

Jednak nie ma powodow by od razu zaczynac z kapitalka

 

Jak by byly panweki do wymiany bylo by cos sylchac, auto chodzi tak cicho i delikatnie ze jestem w stanie wykluczyc panewki przy przebiegu 163 tys km..

z tego co wiem bmw ma dosc nadmierne tarcie sie panewek ale panewki to bylo by ostantie na co bym stawial w tym aucie.

 

PS CO do olejow polsyntetycznych nie ma co sie martiwic , jezeli ktos ma sdpory przebieg oraz wiek silnika smialo moze uzywac oleju polsyntetycznego warrtosaci ow olejow speniaja dzis juz normy dla tego silnika

Po prostu czesciej wymieniac olej oraz nie katowac od razu na zimnym

Opublikowano
OW40 jest rzadkim olejem i gdy panewki nie trzymają ciśnienia to taki olej będzie się przelewał przez wał jak woda i ciśnienie będzie jeszcze słabsze.Płukanie silnika z nagaru raczej nic nie pomoże,akurat na panewki na wale nie ma to żadnego wpływu.Nie zawsze słychać stuki przy padniętych panewkach,słychać je dopiero jak któraś się obróci albo wyleci.Nie koniecznie ja mam racje że to panewki,może to coś innego, dla tego bez dokładnego sprawdzenia przez mechanika nic tu nie osiągniemy.Sugeruję tylko to co jest najbardziej prawdopodobne w twoim przypadku.
Opublikowano
Też miałem taki objaw w innym aucie że po rozgrzaniu oleju migała kontrolka. Zbagatelizowałem temat, myślałem że fiksuje czujnik. Jadąc 150 km do Poznania i z powrotem. Ledwo wróciłem do domu, panewki na wale potem grały jak tamburyn i silnik załatwiony. Ciśnienie u mechanika potem jak sprawdzaliśmy na zimnym było ok. Ale jak silnik się rozgrzał to go prawie nie było na manometrze :(
Opublikowano

No i właśnie on to samo z tym silnikiem zrobi. Prędzej czy później zajedzie napewki na amen i najmniej oczekiwanym momencie jak to zwykle bywa.

Widzę, że chyba coś byś działał jak by kontrolka świeciła się cały czas. Ale to Twój błąd i sam się przekonasz.

Opublikowano

blablabla...

 

Zrobilem czyszczenie silnika ( wewnetrzne ) od ogarow itd itd,

zmiana oleju na 5w40,

 

Problem juz nie wystepuje.

Opublikowano

Ogar to taka motorynka.

Pożyjemy zobaczymy. Musiał byś mieć na prawdę zawaloną jednostkę od zmian oleju chyba co 40tys albo ktoś jeździł na totalnym syfie żeby aż tak zawalić silnik.

Jeśli aż tak było źle to kupę syfu jeszcze masz w kanałach i misce. Polecam demontaż przynajmniej miski bo tam będzie można to wywalać garściami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problem juz nie wystepuje.

Zobaczymy na jak długo, poczekaj do lata aż temperatury skoczą pod 30 stopni.

Opublikowano
No i proszę, chłopak naprawił samochód a wy się czepiacie :mrgreen: .Swoją drogą chciałbym tak naprawiać silniki, że wystarczyło prze płukać z nagaru, zalać olej 5w40 i ciśnienie wróciło.Tylko ja jestem za stary i mam spore doświadczenie żeby w to uwierzyć.Nawet jak silnik chodziłby wcześniej na oleju mineralnym to nie było by możliwości zatkania żadnych kanałów olejowych,bzdurka po prostu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.