Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć Chłopaki,

Przejrzałem dziś zawieszenie w mojej e34, bo coś mi stuka. Znalazłem jedyny luz na części, którą ciężko mi znaleźć na allegro, znalazłem ją w realomie, chyba... To znaczy, mam nadzieję, że to właśnie ta część, nr 10:

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/h/4.png

 

Możecie mi podpowiedzieć jak to nazwać, żeby to znaleźć? Po krótce wytłumaczę, drążek kierowniczy (numer 3 z obrazka powyżej) łączy się z drążkiem środkowym (nr 9) i oba są przymocowane do budy kolejnym elementem (nr 10) i właśnie tego szukam...

Jak to nazwać, może ktoś podeśle mi link do przykładowego ogłoszenia...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
element o który pytasz(nr.10) to ramię przekładni kierowniczej i raczej malo prawdopodobne byś miał tam luz.
iZzI
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A to czemu?

 

Podnosiłem dziś autko, sprawdzałem łomikiem wszystkie elementy, dodatkowo przy podniesionym autku kolega szarpał za koło, a ja przyglądałem się każdemu elementowi i tylko tam był wyczuwalny i wręcz słyszalny luz. Może bym się tym nie przejął, ale jadąc słychać głuchy odgłos z zawieszenia. Po za tym elementem wszystko wygląda albo na nowe, albo na "w dobrym stanie"..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Jeśli to przy przekładni może wieloklin wyrobiony i ma luz lub za słabo dokręcone chyba ze kolega pomylił strony i chodzi o wspornik drążka po stronie pasażera jest tam tulejka pewnie się wyrobiła koszt nieduży.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko jest od strony kierowcy.. nie wiem o jaką tulejkę chodzi Tobie kolego..

Po weekendzie przejadę się jednak na szarpaki, niech się mechanik wypowie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To raczej luz na przekładni jest.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
to ramię albo jest niedokręcone na wieloklinie ,jak młody napisał, lub z drugiej strony na stożku jest niedokręcona nakrętka. Wyeksploatowanie tego elementu przy prawidłowo po dokręcanych nakrętkach jest jak pisałem mało prawdopodobne. Jak już to luz na sworzniu drążka środkowego(do tego co mocuję się element nr10.) ewentualnie luz na tulejach wahaczy lub elemencie nr.15
iZzI
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie wszystkie części są w większości wymienione na nowe, mało tego tuleje wahaczy są poliuretanowe, nawet łożyska amorów są nowe. Muszę się dla pewności wybrać na szarpaki, nie mam u siebie kanału, a takie obserwacje na leżąco pod autem mogą być mylące... Zobaczymy, ale dobrze, że mi pomogliście, bo już bym kupił nową część.. a może wystarczy dokręcić "śrubkę" :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Ja ostatnio wymieniałem drążki kierownicze i bardzo szybko poszła ,najpierw tuleja wspornika (15) a później poluzowała się śruba (11) łącząca wieloklin przekładni z tym "wąsem" (10).
Opublikowano
to ramię albo jest niedokręcone na wieloklinie ,jak młody napisał, lub z drugiej strony na stożku jest niedokręcona nakrętka. Wyeksploatowanie tego elementu przy prawidłowo po dokręcanych nakrętkach jest jak pisałem mało prawdopodobne. Jak już to luz na sworzniu drążka środkowego(do tego co mocuję się element nr10.) ewentualnie luz na tulejach wahaczy lub elemencie nr.15

Izzi ma tutaj dużo racji, i co do luzu to przeważnie jest własnie na sworzniu od strony pasażera, z tego co pamiętam to tamten sworzeń ma być idealnie sztywno, nie ma chodzić na boki

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dobra to podpowiedzcie co mam dokładnie dokręcić, którą śrubę z rysunku powyżej?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.