Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kompresję sprawdziłem ale nie całkiem fachowo, bo brakowało mi odpowiedniego miernika. Tym którym mierzyłem, to nie dało się go utrzymać przy gniazdach wtrysków, bo ciśnienie chciało ręce pourywać :wink: Dało się utrzymać do 8-9 barów.

 

Z tego co dowiedziałem się od różnych mechaników, to nie zawsze daje się odpalić nowego diesla na plaka / samostart. Słyszałem przypadki że naprawa układu wtryskowego od razu umożliwiła odpalenie - a na plaka wcale się nie udawało...

 

Sitko przemywałem sprayem do czyszczenia (bo co miałem do stracenia) ale wiadomo że może tam być usterka mechaniczna w zaworze.

 

Nie wiem tylko na ile ten zawór może blokować przepływ ropy w kierunku listwy CR, bo to ciśnienie jest praktycznie żadne. Nie mam takiego zaworu na podmianę. Będów zaworu nie ma, ale odpięcie od niego wtyczki od razu powoduje pojawienie się błędu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 184
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie pamiętam już dokładnie, ale pisałeś chyba kiedyś, że podczas kręcenia możesz swobodnie zatkać palcem strumień paliwa na wyjściu z pompy... ?

 

Jeśli tak to porównaj sobie to z sytuacją, gdy podczas normalnej pracy silnika popuścisz lekko dowolny przewód paliwowy, ciśnienie jest nieporównywalnie większe.

 

Wszystko wskazuje na to, że coś jest nie tak z pompą cr. Zamawiaj pompę używaną, jeśli sprzedawca nie oznaczy wszystkich śrub, możesz spróbować zmienić sam czujnik na pompie. Jeśli oznaczy, to wymieniaj pompę i próbuj. Jakby było coś nie tak, zabezpieczeniem jest "gwarancja rozruchowa".

 

Kółko od pompy jest na klinie i stożku, więc możesz mieć lekki problem z "zakleszczeniem", dlatego o ile dobrze widzę ściągacz ze śrubą byłby lepszym rozwiązaniem. Jednak mimo wszystko możesz próbować podważyć pompę od drugiej strony, bądź próbować wybić młotkiem od strony blokady.

 

Wymieniałem pompę przy wyjętym silniku bez ściągacza, więc mogę się mylić w niektórych kwestiach. Mimo wszystko próbuję pomóc i trzymam kciuki za powodzenie w naprawie. :cool2:

Opublikowano

Rzeczywiście ciśnienie na wyjściu jest takie, że można zatkać je palcem.

Zamówiłem blokadę i chyba wykręcę pompę z zaworem, i zawiozę do sprawdzenia do specjalistycznej firmy.

Teoretycznie nie powinno być problemu z wyjęciem pompy...ale bywa różnie.

 

Zastanawiam się jeszcze, czy np uszkodzony zawór na pompie może tak blokować ciśnienie na wyjściu, że prawie wcale nie leci ropa z pompy.

Mogę zamówić nowy zawór regulacji ciśnienia na pompie CR, ale może to być chybiony zakup - no bo nie ma pewności co jest uszkodzone:

-pompa CR,

-zawór pompy CR,

-może czujnik ciśnienia na listwie

-lub regulator ciśnienia na listwie???

Myślę że dwa ostatnie elementy nie powinny blokować ciśnienia na wyjściu.

 

Na początek trzeba przyjrzeć się dwóm pierwszym rzeczą.

 

Pompa elektryczna pompuje OK, było chyba ok 4 Barów wg Inpy i to być może ona jest na tyle wydajna że niewielka ilość ropy w ogóle się z niej wydostaje na wyjściu.

 

Dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi :)

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Pytałeś w ogóle o możliwość sprawdzenia pompy w serwisie ?

W serwisie Bosch, w którym chciałem sprawdzić pompę otrzymałem informację, że jedynym sposobem na jej sprawdzenie jest całkowite rozebranie i ocena poszczególnych elementów w pompie. Nie mieli czegoś takiego jak stół do sprawdzenia takiej pompy. Koszt weryfikacji, poskładania (nowe uszczelnienia) przewyższa koszt pomp z allegro.

 

Tak jak pisałem kiedyś na PW, możesz spróbować podać paliwo na pompę bezpośrednio z jakiegoś innego źródła.

Opublikowano

Pytałem o możliwość sprawdzenia pompy w serwisie gdzie sprawdzali mi wtryskiwacze - chcą 150zł. Powiedzieli że są w stanie sprawdzić. Nie znam się na tym, ale wiele firm oferuje możliwość sprawdzenia pompy, więc jest to pewnie możliwe.

 

A spróbuj jeszcze zatkać powrót z pompy i wtedy spróbować jakie ciśnienie jest na rampie.

 

Też o tym myślałem, jakie jest ciśnienie na wyjściu które idzie w powrót do zbiornika. Jeśli jest całkiem sensowne, to albo zawór regulacji ciśnienia blokuje na wyjście do listwy CR, albo elektryczna pompa w zbiorniku paliwa jest w stanie tyle napompować.

 

Zapytam ewentualnie o koszt naprawy pompy - choć tu znalazłem sprzeczne informacje; niektóre serwisy twierdzą że moja pompa CP4 jest nienaprawialna, inne że naprawiają (nawet mi taką po naprawie pokazywali). Nie wiem czy ta naprawa nie polegała przypadkiem tylko na wymianie uszczelnień (o ile w ogóle są dostępne). Usłyszałem też w tym serwisie, że te pompy (Bosch CP4) psują się bardzo rzadko.

 

Pompa w serwisie Bmw to koszt ponad 4 tyś zł. To samo od Boscha około 3 tyś (gdy się dobrze poszuka), używka od około 600zł.

 

Ogólnie to najważniejsza jest prawidłowa diagnoza.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Pompa Bosha jest naprawialna

Komplet naprawczy kosztuje ok 300zł, zawiera wszystkie oringi i zestaw tłoczków na wszystkie sekcje.

Możesz ją rozebrać i zobaczyć czy nie jest zapieczona, przytarta lub czy nie ma spękanych orignów.

Wystarczy odkręcić sekcję z pompy.

Opublikowano

Kompletnie nie znam się na pompach i najprawdopodobniej zawiozę ją do sprawdzenia w przyszłym tygodniu.

Da się ją w ogóle naprawić samemu, czy tylko specjalistyczny zakład?

 

Wczoraj wykręciłem zawór regulacji ciśnienia na pompie CR i zaślepiłem otwór blachą aluminiową z uszczelką gumową. Zawór podpiłem poza pompą CR. Ropa wypływa o wiele szybciej i mocniej (w stronę powrotu mocne ciśnienie) ...ale nie wiem na ile to zasługa samej pompy elektrycznej?

Sam działałem przy aucie i do końca nie wiem jak jest z tym ciśnieniem - na pewno bez zaworu w pompie jest nieporównywalnie lepiej

 

Sprawdzałem czujnik ciśnienia na listowie i dochodzi do niego napięcie; masa, 5V, 0,5V. Rezystencja czujnika około 750-800.

 

Mam już blokadę zębatki rozrządu na pompie CR i będę mógł ewentualnie wykręcić pompę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Witam

 

Robiłem jeszcze testy z wykręconym zaworem regulacji ciśnienia na pompie CR i zaślepionym otworem za zawór regulacyjny. Paliwo rzeczywiście wypływało z pompy o wiele skuteczniej, ale ciągle pewnie za słabo, bo w Inpie pokazywało mi ciśnienie 0.

 

Wykręciłem dziś pompę z auta. Nie było tak źle, jedynie trzymała się trochę na ośce ale wychodzi ogólnie dobrze. Trzeba było ją trochę podważać aby powoli wychodziła z zębatki rozrządu. Oczywiście potrzebna jest blokada zębatki rozrządu.

 

Po wykręceniu pompy nie można obrócić wałka napędowego pompy, nie znam się na pompach ale wygląda to jak by była przytarta.

Wydaję mi się że silnik przez to bardzo opornie kręcił z dużym oporem. Silnik oczywiście obracał ośką pompy CR, ale ręką jest to niemożliwe.

 

Czy ten wałek powinien stawiać tak duży opór?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Ostatnio mam podobny problem z moją N47...

 

Najpierw wymiana przewodu wysokiego ciśnienia, potem zawór w pompie i teraz już chyba tylko pompa bo mój mechanik już nie ma innych pomysłów.

Z plaka silnik pali bez problemów, chodzi nawet dłuższą chwilę.

 

Pytanie mam takie, czy do N47 można pakować pompę z N47N ??

 

Na realoem.com pompy te wyglądają dokładnie tak samo, w necie jeszcze znalazłem kilka informacji że pompa CP4S1 jest montowana w kilku różnych autach, m.in. Audi, VW, Skoda. I zastanawiam się czy te pompy można stosować zamiennie? W wyglądzie różnią się tylko zaworem i wtyczką która jest pod kątem, a nie jest prosta. Pytam, bo używana pompa kosztuje 600-800 zł a znalazłem niby nową za 1200 zł. Z tym że ta nowa pompa jest od Audi 2.0 TDI (teoretycznie ta sama jest pakowana do 2.0d w BMW)

 

Czy w środku pompy jest to samo czy może piszczy coś innego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.