Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do ASO, (najbliższe 100km ode mnie, lub może 60km, ale oni już nawet nie sprzedają aut bmw - tylko części).

 

Nawet teraz o tym nie myślę (o oddaniu auta do warsztatu), bo nie mam na to funduszy. Kupując auto liczyłem się z ewentualna wymianą silnika - ale nie od razu, tylko później, po zgromadzeniu kasy. Na razie drugie auto nie jest mi potrzebne, więc nie mam ciśnienia aby je szybko naprawić.

 

Teraz szukanie usterki nic mnie nie kosztuje. Na razie nic nie wydałem, poza kablem D-Can (którego zakup planowałem już od dawna).

Już wolę sam wszystko po kolei wykluczać i szukać, a auto oddać na diagnostykę w ostateczności - ale raczej nie do ASO.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 184
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

mam podobny problem. Silnik po wymianie i przy starcie zaswiecila sie kontrolka z silnikiem. Komp pokazal blad czujnika pompy paliwa na listwie. Auto odpala ale strasznie swiruje z obrotami po dodaniu gazu. Mam nadzieje ze to czujnik na listwie (opilki/jakis syf?) bo ponoc wymienic cala pompe paliwa to nie taka prosta sprawa. Jutro mechanik ma przeczyscic czujnik i znowu komp. Mechanik sprawdzal przewody przed czujnikiem i za i ponoc wszystko ok bylo.

Faktycznie wymiana pompy paliwa to taka ciezka sprawa?

Caly czas mi chodzi o pompe wtryskowa nie paliwowa w baku oczywiscie :)

Opublikowano
Można podobno wymienić pompę bez rozbierania rozrządu (potrzebny specjalny ściągacz), pewnie będzie ciasno ale dla chcącego nic trudnego.
Opublikowano
Panowanie podłącze się do tematu żeby nie zakładać nowego. Mam problem, auto zgasło podczas jazdy, póżniej odpala z wielkim trudem. Dodam że ostatnio miałem jeszcze sytuację, iż podczas jazdy jakby zadławiło się na ułamek sekundy i w tym czasie nie miało mocy, na chwilę mrugneła kontrolka check engine i dalej auto jechało jak należy. Żadna kontrolka się nie pali. Po takim szarpnięciu auto przy następnym rozruchu również trochę pokręci zanim odpali. Czy ktoś miał może podobne objawy i wie co to może być? Czy może to być wtrysk lub pompa paliwa? Silnik M47N2.
Opublikowano

Wracając do 118d 143KM,która zgasła i nie chce odpalić, to:

- sprawdzony dziś rozrząd i znaki się zgadzają.

- kilka dni wcześniej próba odpalenia na Plaka - dużo nie brakowało do odpalenia...ale ogólnie auto nie odpaliło.

 

Jak załatwię lub kupię sprzęt, to sprawdzę ciśnienie sprężania.

 

Jakieś podpowiedzi - co dalej?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Zobacz czy jest dobre ciśnienie na listwie CR. Podłącz kompa, odpal INPE, wejdź w funkcje gdzie jest pokazane ciśnienie na szynie i kręć rozrusznikiem. Powinno pokazywać ok 250. Jeśli demontowałeś wcześniej wtryski lub je odpinałeś to trzeba chwile pokręcić zanim się zwiększy wartość ciśnienia. U mnie za 2 razem odpalał po demontażu lub za 1 ale po dłuższym kręceniu. Przynajmniej będziesz wiedział czy pompa pompuje.
Opublikowano

Dzięki za podpowiedź.

 

Teraz wszystko mam rozgrzebane (wtryski ściągnięte, listwa, pokrywa wałków, kolektor ssący...) i będę się starał sprawdzić ciśnienie sprężania. Jeśli okaże się dobre, wtedy wszystko poskładam i zrobię testy ciśnienia na listwie.

Wcześniej gdy kręciłem rozrusznikiem, to nie wywaliło żadnych błędów ciśnienia itp - a raczej powinno gdyby ciśnienie było poniżej normy.

 

Najdziwniejsze że auto nie chce odpalić nawet na plaka...

 

Jak jest z wymiana pompy CR? Co trzeba rozebrać aby ja wykręcić?

Wiem że potrzebny jest specjalny ściągacz.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Jesli bedziesz dysponowal sciagaczem to zdejmujesz kolektor, przewody paliwowe i mozesz odkrecac pompe (sruby do bloku silnika i sruba mocujaca kolko na rozrzadzie.

 

Panowanie podłącze się do tematu żeby nie zakładać nowego. Mam problem, auto zgasło podczas jazdy, póżniej odpala z wielkim trudem. Dodam że ostatnio miałem jeszcze sytuację, iż podczas jazdy jakby zadławiło się na ułamek sekundy i w tym czasie nie miało mocy, na chwilę mrugneła kontrolka check engine i dalej auto jechało jak należy. Żadna kontrolka się nie pali. Po takim szarpnięciu auto przy następnym rozruchu również trochę pokręci zanim odpali. Czy ktoś miał może podobne objawy i wie co to może być? Czy może to być wtrysk lub pompa paliwa? Silnik M47N2.

 

Jak najbardziej sprawdz korekcje wtryskiwaczy i ewentalnie zrob probe przelewowa.

Opublikowano

Nie orientuje się jak wygląda wymiana pompy. Ale patrząc na realoem wydaje mi się że trzeba dostać się do środka tj do rozrządu. Jak zobaczysz na zdjęciu z tej aukcji pompa mocowana jest do bloku silnika a do niej przykręcane od wewnątrz koło łańcuchowe:

 

http://allegro.pl/bmw-pompa-wtryskowa-n47d20c-184km-e90-e84-f10-f20-i4857747577.html

 

Ale mogę się mylić nie jestem mechanikiem a ci mają czasem swoje sposoby.

 

Co do wystąpienia błędu ciśnienia to u mnie go nie było tylko po prostu rozrusznik dłużej kręcił zanim pompa dobiła dobre ciśnienie wtedy na wskaźniku ciśnienia w INPA podniosła sie kreska i auto odpaliło. Podejrzewam że jest jakieś zabezpieczenie przed występowaniem błędu niskiego ciśnienia na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem ale to tylko moje domysły. Moi zdaniem dobrze kombinujesz z kompresją. Zdrowy diesel nawet z uwaloną elektryką, wtryskami, pompami itp powinien zaskoczyć na plaku...

Opublikowano

Wczoraj dowiedziałem się od mechanika (nie bezpośrednio), że diesel z zepsutym EGR nie odpali na plaka. Nie wiem ile w tym prawdy?

 

Muszę wykręcić EGR i sprawdzić w jakim jest stanie. Jestem przekonany że nigdy nie był wykręcany i czyszczony (zresztą tak jak kolektor ssący).

U mnie przy próbie rozruchu na plaka cofał się ogień.

 

Czy silnik powinien odpalać, jeśli odkręci się wydech bezpośrednio przed DPF?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Jak na mój gust poweinien odpalić. Rozumiem że chodzi o odpalenie na samostarcie/ plaku? Jak na mój gust do odpalenia diesla w ten sposób potrzeba drożnego dolotu, wydechu (w sensie wylotu spalin z komory spalania) oraz kompresji na cylindrach....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

 

Jak najbardziej sprawdz korekcje wtryskiwaczy i ewentalnie zrob probe przelewowa.

 

Kolego dzięki za odpowiedź. Wtryski zostały sprawdzone. Według serwisu na komputerze są okej. Została zrobiona jeszcze próba przelewowa i pod tym względem też są okej. Na podstawie pozostałych błędów na kompie podejrzenia padły na przekaźnik, który wyczyszczony (nie było akurat nowego, a obecny był nieco zaśniedziały) nie wyrzucał już błędu na kompie, jednakże zaraz po tym auto ponownie zgasło ... jeszcze na serwisie. Kolejne podłączenie pod komputer wykazało błąd regulatora/czujnika ciśnienia na listwie. Został podmieniony jednakże po wyjeździe z serwisu i zrobieniu 40km problem powrócił i auto szarpie/dławi się na ułamek sekundy, traci również moc po czym wszystko wraca do normy. Czy ktoś orientuje się co to może być lub co należało by sprawdzić w pierwszej kolejności?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio poświęciłem trochę czasu na szukanie problemu z odpaleniem E81 118d 143KM.

 

1. Dałem do sprawdzenia wtryskiwacze. Firma która to robiła, stwierdziła że wtryskiwacze na pewno nie są przyczyną problemów z rozruchem. Były małe zastrzeżenia do dawki pilotażowej w dwóch wtryskiwaczach, ale ogólnie wtryskiwacze są OK.

 

Dziś poskręcałem prawie wszystko razem (poza wentylatorem chłodnicy, kolektorem, rurami intercoolera...- ale czujniki podłączyłem do kostek) i była próba rozruchu z podłączoną Inpą.

Oto co wyszło po chyba 3 kręceniach po parę sekund:

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/204/1537009_screenshot.10.jpg

 

Ropa bardzo słabo wypływała podczas kręcenia z pompy CR - można było zatkać to palcem.

 

Niestety nie mam na podmianę regulatora na pompie CR i czy on może blokować wyjście paliwa na szynę CR? Inpa nie pokazała błędów (czy powinien być błąd ciśnienia na szynie CR)

Czy wykręcić pompę CR i oddać ją do sprawdzenia, czy coś jeszcze powinienem sprawdzić.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Rozumiem że jest to screen w momencie, w którym kręcisz rozrusznikiem? Spróbuj pokręcić pare razy po kilkanaście sekund. Chwilę trwa zanim paliwo przepompuje do listwy. Jeśli to nie pomoże to masz przyczynę problemów z zapaleniem - brak ciśnienia na listwie. Jak sprawdzałeś ciśnienie z pompy wysokiego ciśnienia? Na jej wyjściu po odkręceniu przewodu idącego do szyny CR (to zatykanie palcem)? Pytanie co powoduje ten problem. Gdzieś w INPA (nie wiem jaką masz wersję) powinno być jeszcze wartość Vorfurderdruck - ciśnienie z pompy paliwa z baku. Powinno wynosić około 4 bary. Jak coś podaj numer telefonu na priv to coś pomyślimy...
Opublikowano

Sprawdziłem wcześniej ciśnienie elektrycznej pompy paliwa (z baku) i ta rzeczywiście miała w okolicach 4 barów - czyli ok.

Elektryczną pompę oraz ciśnienie za filtrem paliwa sprawdzałem już wcześniej, i tu nie było żadnego problemu.

 

Ciśnienie na wyjściu z pompy CR jest tak marne, że napompowanie szyny trwało by wiele czasu, i pewnie nawet akumulator nie przetrwał by tego pompowania.

 

Kręcąc rozrusznikiem nie zauważyłem aby nawet ciśnienie coś drgnęło. To oczekiwane ciśnienie było od 370-410 barów, a to na szynie 0 :( - przynajmniej nie zauważyłem aby coś tam nawet minimalnie rosło.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Jeśli paliwo cieknie z samej pompy jak krew z nosa to faktycznie zostaje do sprawdzenia regulator na pompie a jeśli on jest dobry to chyba tylko pompa do podmiany. Chyba więcej opcji nie ma.
Opublikowano

To się wydaje najbardziej logiczne, no ale nie mam w tym temacie doświadczenia, nie mam też na podmianę regulatora ciśnienia na pompie CR (od M57N, M47N nie pasują).

 

Podpowie ktoś jak ściągnąć/wykręcić pompę CR? Potrzebuję samą blokadę koła zębatego (na rozrządzie), czy ściągacz również?

http://sprzedajemy.pl/bmw-2-0d-n47-sciagacz-kola-zebatego-pompy-wtryskowej-nowosc,11453557

http://allegro.pl/blokada-pompy-wtryskowej-bmw-common-rail-i4928989134.html?source=mlt

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ściągnij sobie Rheingolda, masz tam wszystkie instrukcje napraw (co prawda po angielsku), ale krok po kroku napisane co robić, opisane potrzebne narzędzia, momenty.. Moim zdaniem bez tego nie ma co się szarpać.
Opublikowano

Stosując jedną z tych blokad, do których podałeś link możesz zdemontować pompę bez konieczności "rozpinania" rozrządu.

 

Wszystko opisane tutaj http://workshop-manuals.com/bmw/1_series_e81/118d_n47_3-door/2_repair_instructions/13__fuel_system_%28n47%29/51__inj.pump_regulator_mixt.regulator/1_ra__removing_and_installing_replacing_high-pressure_pump_%28n47%29/page_516/

 

Lepszej instrukcji już chyba nie znajdziesz. Pewnie będzie ciasno ale może się udać.

Opublikowano

Fajna instrukcja - dzięki :)

 

Mam pytanie, którą blokadę pompy kupić, bo mam pewne wątpliwości:

- Ta pierwsza to przede wszystkim ściągacz. Czy do tej pompy potrzebny jest w ogóle ściągacz, czy pompa CR powinna zejść z zębatki rozrządu bezproblemowo? - to pytanie raczej do tych którzy ściągali pompę w N47 (a tych jest pewnie niewielu).

- ta druga to po prostu blokada zębatki rozrządu w którą wchodzi wałek napędowy pompy CR.

 

Edit. Zamówiłem drugą opcję - samą blokadę.

 

Czy jest jakiś patent, aby sprawdzić sam zawór regulacji ciśnienia na pompie CR?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Wykrec zawor regulacji wysokiego cisnienia, jesli na koncowym sitku sa opilki masz bak do czyszczenia pompe cr do wymiany+ nowe wtryski lub regeneracja.
Opublikowano
Wykrec zawor regulacji wysokiego cisnienia, jesli na koncowym sitku sa opilki masz bak do czyszczenia pompe cr do wymiany+ nowe wtryski lub regeneracja.

 

Wtryski sprawdzone na maszynie - są OK i nie są przyczyną braku odpalenia auta.

Zawór ściągałem już dużo wcześniej i nie znalazłem opiłków i zanieczyszczeń (przynajmniej nie są na tyle widoczne aby je zauważyć), tak samo w listwie CR. Wcześniej miałem małe wątpliwości że mogą być opiłki ale to mogły być zanieczyszczenia z silnika.

 

Wg firmy sprawdzającej(serwis diesli) - gdyby poszły opiłki z pompy CR, to wtryski zostały by uszkodzone lub zanieczyszczone i wyszło by to od razu na stanowisku sprawdzającym wtryski - ale wtryski są bez zarzutu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Wyciąg zawór reg wysokiego ciśnienia i utnij to sitko na końcy zostawiajac tylko tą szyjkę aby oring nie spadł i zobacz efekty, możesz go jeszcze przedmuchać powietrzem.
Opublikowano

Cofam słowa.

Nie doczytałem, jeśli nie pali nawet na plaku to mierz kompresję ponieważ może być wypalony/krzywy/itp zawór w głowicy.

Oczywiście klapki kolektora wszystkie na swoim miejscu i NA PEWNO się otwierają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.