Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Moje pytanie dotyczy 118d N47 143KM - ale to ten sam silnik co w E9x

 

Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem. Oczywiście byłem przekonany że prawdopodobnie będzie do wymiany silnik, przez słynny rozrząd który się zrywa i robi spustoszenie - przynajmniej tego się spodziewałem.

 

Silnik zgasł podczas jazdy poprzedniemu właścicielowi.

Nie wiem czy zapaliła się jakaś kontrolka. Według jego zapewnień rozrząd wymieniony był 15 tuś km wcześniej - i najprawdopodobniej jest to prawda.

 

Myśląc że łańcuch się zerwał, rozebrałem część silnika aby to sprawdzić - ale łańcuchy całe.

Niestety wcześniej nie miałem dostępu do komputera aby przeskanować błędy.

 

Jakaś podpowiedź - jakim tropem podążyć?

 

Dziękuję i pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 184
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Paliwo dochodzi, jest go na około 120km. Błędy sprawdzone takim prostym skanerem, ale ich brak - ale to wiadomo że nic pewnego.

 

Ja mam zwykły kabel i Inpę, ale (z tego co pamiętam) to nie podejdzie do N47.

 

Czy jest możliwość aby np łańcuch przeskoczył.

 

Dodam że silnik zgasł podczas jazdy ( w DE u ostatniego właściciela) i został scholowany do warsztatu, który zaproponował wymianę silnika - ale silnik nie był rozbierany aby to zdiagnozować - więc nie wiem skąd decyzja że należy silnik wymienić.

 

Co na początek jeszcze powinienem sprawdzić we własnym zakresie (bez diagnozy komputerowej)?

Czy da się sprawdzić (ewentualnie ustawić rozrząd) bez wyciągania go?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Jaki to silnik - N47D20A czy N47D20C?

 

Podstawa to diagnoza komputerowa.

 

INPA połączy się z motorem N47, poszukaj w dziale diagnoza komputerowa. Potrzebujesz jednak interfejsu z CAN.

Osobiście wydaje mi się, że to nie rozrząd jeśli faktycznie był wymieniany 15 tys km przed awaria, która obecnie unieruchomiła auto.

Opublikowano

Witam!

 

Bez podłączenia kompa się nie obejdzie.

Objaw nie koniecznie musi być od rozrządu. Mój kolega miał podobne, silnik stanął. Okazało się, że padła pompa wysokiego ciśnienia, sypnęła opiłkami na wtryskiwacze i był koniec. O czymś podobnym czytałem też na forum.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Auto 06.2007, czyli pewnie silnik A

Nie mam D Can, tylko zwykły kabel - więc będę musiał kupić (polecacie jakiś konkretny z Allegro?)

 

Nie wiem czy Inpa obsłuży mi D Can. Gdy podłączam zwykły kabel, to nie pokazuje mi silnika N47. Inpa 5.00 (jest w nagłówku : D-Can version 5.00, ale nie wiem czy są w niej odpowiednie pliki).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Na szybko, bez dostępu do komputera możesz wykręcić czujnik ciśnienia paliwa z listwy wtryskowej i zobaczyć czy nie ma na nim opiłków. W ten sposób najprościej sprawdzisz czy pompa paliwa nie sypnęła opiłkami.
Opublikowano

Ściągałem listwę, ale nie wykręcałem czujnika.

W metalowych wężykach do wtrysków nie zauważyłem opiłków.

 

Podczas kręcenie rozrusznikiem pojawiała się ikonka silnika na liczniku...więc trzeba szukać kabla i odpowiedniej Inpy...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ściągałem listwę, ale nie wykręcałem czujnika.

W metalowych wężykach do wtrysków nie zauważyłem opiłków.

 

Podczas kręcenie rozrusznikiem pojawiała się ikonka silnika na liczniku...więc trzeba szukać kabla i odpowiedniej Inpy...

 

 

W samych przewodach do wtrysków dosyć ciężko zauważyć opiłki, demontaż czujnika to 30sekund pracy (regulatora ciśnienia trochę więcej) a będziesz miał 100% pewność. Jeśli nudzisz się i nie masz nic lepszego do roboty warto tam zajrzeć :D

Pamiętaj, że nie wszystko kręci się wokół Inpy, czasami wystarczy jakiś uniwersalny tester, którym odczytasz podstawowe parametry silnika. Jeśli będziesz miał możliwość podpięcia komputera sprawdź po pierwsze czy sterownik widzi obroty silnika, oraz jakie jest ciśnienie paliwa na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem.

 

Ewentualny kolejny sposób diagnozy...popuść delikatnie przewód paliwowy przy wtryskiwaczu i sprawdź czy dochodzi tam paliwo pod ciśnieniem z listwy.

Opublikowano

Paliwo dochodzi przewodem do wtryskiwaczy podczas kręcenia rozrusznikiem - ale nie wiem jaka jest rzeczywista wydajność pompy.

Jutro odpuszczam grzebanie przy aucie, ale sprawdzę przy okazji jak jest z tematem opiłków w listwie.

Na razie nie mam dostępu do sprzętu diagnostycznego. Pomyślę o kablu D-Can.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Pamiętaj że ciśnienie na listwie powinno wynosić ok 250bar aby samochód mógł odpalić, więc faktycznie ciężko ocenić to na oko.

Życzę Ci żeby tak NIE wyglądał Twój regulator ciśnienia na listwie (zdjęcie z n57), chociaż z drugiej strony miałbyś problem z głowy :lol:

http://i58.tinypic.com/25qzuy8.jpg

Pozdrawiam

Opublikowano
Paliwo dochodzi przewodem do wtryskiwaczy podczas kręcenia rozrusznikiem - ale nie wiem jaka jest rzeczywista wydajność pompy.

Jutro odpuszczam grzebanie przy aucie, ale sprawdzę przy okazji jak jest z tematem opiłków w listwie.

Na razie nie mam dostępu do sprzętu diagnostycznego. Pomyślę o kablu D-Can.

Podłącz swój kabel i zobacz czy połączy się z czymkolwiek.

Jeśli tak to tylko nowsza inpa do fxx, jak nie to kabel d+kcan i ta inpa.

Opublikowano

Podłączę się wieczorem swoim kablem, ale u mnie Inpa nie pokazuje silnika N47, więc to pewnie nic nie da :(

Dziś poszukam kabla.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Może wiązka elektryczna między sterownikiem a którymś z wtrysków się uszkodziła i dlatego nie pali .

Miałem taki przypadek i po wymianie wiązki eureka wszystko chodziło .

Fachowcy patrzyli , podłączali już wszystko aby odczytać błędy i nic a zwykły elektryk garażowy zrobił obejście na przewodzie od sterownika do wtrysku i :shock: chodzi . Kupiłem nowa wiązkę w aso za 240 zł . i po sprawie .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Dzięki za wszystkie wskazówki.

Dziś odpuściłem, ale jutro zacznę sprawdzać to, co będę w stanie.

 

Czy jest możliwe, aby w N47 przeskoczył łańcuch, czy jak już to zerwanie?

 

Myślę że gdy ewentualnie wykluczę problem z rozrządem, to zajmę się sprawdzeniem układu wtryskowego.

 

Poleci ktoś który kabel D-Can wybrać, czy wszystkie dadzą radę?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Zajrzyj do komory gdzie jest sterownik czy nie ma wody. Tam też są przekaźniki.

Podłącz swój kabel i sprawdź czy Ci łączy się z czymkolwiek w aucie -jeśli tak to zinstaluj inpę dla fxx -jeśli nie to wtedy szukaj kabelka. Jakikolwiek dcan zadziała. Kol młodzik sprzedaje niedrogo np.

A może trzeba zrobić sysynchro cas dde.

Opublikowano

Wczoraj rozbierałem silnik (pokrywa wałków itp) z bratem, i on dojrzał tylko dwa łańcuchy - a wiem że są trzy. Czy łańcuch pompy oleju jest widoczny od góry, czy mógł być po prostu niewidoczny?

 

Nie podłączałem jeszcze Inpy ze zwykłym kabelkiem. Moja Inpa nie pokazuje silnika N47, więc chyba nic nie sprawdzę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Trzeci łańcuch (napędzający pompę oleju) nie będzie widoczny z góry, łączy on wał korbowy z pompą oleju znajdującą się w misie.

 

Skoro miałeś zdjętą pokrywę zaworów mogłeś sprawdzić znaki na rozrządzie... Dopasuj trzpień blokujący koło zamachowe, i sprawdź znaki na wałkach.

Dokładne instrukcje znajdziesz tu http://workshop-manuals.com/bmw/

Opublikowano

No właśnie...nie pomyślałem od razu aby sprawdzić znaki na rozrządzie i złożyliśmy wszystko z powrotem (tylko zastanawiam się czy przy tak kiepskim dostępie te znaki będą widoczne?). Pewnie trzeba będzie rozebrać ponownie...

 

Czekam teraz na kabel d-can - może będzie w poniedziałek.

Kupiłem ten kabel:

http://allegro.pl/show_item.php?item=4727723747

 

Pamiętacie może jaka jest średnica trzpienia aby zablokować koło?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Witam

 

Mam w końcu kabel, ale w Inpie nie mam N47, więc muszę poszukać odpowiedniej Inpy i ją zainstalować.

 

Postanowiłem spróbować sczytać błędy i trochę ich było - oczywiście być powinny, bo wiele czujników było odłączonych, akumulator itp.

 

Po podłączeniu wszystkich odpiętych kabli i skasowaniu błędów, pozostał tylko jeden:

4A64

Nie mogę rozszyfrować pełnego znaczenia tego błędu. W internecie praktycznie o nim nic nie ma. Znalazłem np informację:

- Moduł Sterujący Silnika (ECM),

 

Kiedyś czytałem że u jednego z forumowiczów pojawił się ten błąd w N47 177KM, nie dało się go skasować, ale silnik pracował normalnie.

U mnie silnik nie chce cały czas odpalić.

 

Sprawdziłem dziś również czy są opiłki w listwie wtryskowej, ale ich nie znalazłem.

 

Gdy będę miał Inpę z możliwością obsługi N47, to wtedy przeskanuje resztę możliwych modułów. Na razie chciałbym chociaż odszukać znaczenie błędu: 4A64.

Ktoś pomoże to rozszyfrować?

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Znaczenie: Świece cylinder 1, powodując błąd

Znalazłem w necie

 

Też to znalazłem, ale od świecy z 1 cylindra jest raczej błąd: 4A6E

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ciąg dalszy:

 

Postanowiłem sprawdzić działanie pompy elektrycznej w baku - działa.

Później ciśnienie paliwa na wyjściu w baku - też OK.

Następnie wyjście paliwa za filtrem paliwa - także ok (filtr oryginał lub Mann z datą prod 2013.06).

 

Później sprawdzenie Nr 3

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/13_1224-pompa-wysokiego-cisnienia/vVE75985

- sitka czyste.

 

Później sprawdzenie wyjścia paliwa na pompie wtryskowej. Po wieli próbach kręcenia (pewnie z 10 po 5-10 sek) paliwa wyleciało z niej może ze 100ml. Nie wiem ile tego paliwa powinno w tym czasie wyjść, ale to pewnie o wiele za mało.

Ciśnienie przed listwą CR też jakieś mizerne w mojej ocenie.

Co ciekawe Inpa nie pokazała błędów ciśnienia na listwie itp.

 

Auto nie chce nawet zaskoczyć na plaka/samostart. Prawie już odpala - ale jednak nie może zaskoczyć. Jeszcze dziś ostateczna próba (wcześniej było pryskane za przepustnicą a przed EGR - cofnęło nawet ogień. Teraz chcę wydłużyć rurę przy EGR i prysnąć z większego dystansu).

Może jakaś podpowiedź jak to zrobić dobrze prawidłowo, aby wykluczyć ewentualną niesprawność np zaworów?

 

Nie wiem czy problemu szukać po stronie np głowicy/tłoków, czy bardziej w układzie wtryskowym - zła wydajność pompy CR.

 

Mam Inpę z obsługą N47.

Jak już pisałem wcześniej po podpięciu wszystkiego (czujniki, przewody, wentylator chłodnicy itp) - pozostaje praktycznie jeden błąd, którego nie można skasować: 4A64.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Stary.

Przecież Ty majątek wydasz na te samodzielne naprawy i przy okazji zsiwiejesz.

Nie lepiej w końcu zawieźć samochód do ASO i niech oni się z tym męczą?

Tak tylko gdybam ;)

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.