Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam pojawił mi się dzisiaj dziwny problem z ręcznym mianowicie gdy zatrzymałem się na wzniesieniu samochód zaczął się staczać z lekkim oporem jakby ręczny łapał ledwo co a podciągałem go dzień wcześniej nie było by w tym nic dziwnego ale podczas jazdy postanowiłem go zaciągnąć żeby sprawdzić co mu może być i koła się blokują słychać jak opony piszczą także w skrócie na postoju z zaciągniętym ręcznym samochód się stacza a podczas jazdy łapie elegancko co może być przyczyną takiego stanu rzeczy jutro go porozbieram poczyszczę po zimie i poszukam co może być ale jeśli mógłby mnie ktoś nakierować byłoby łatwiej i szybciej z góry dziękuję za odpowiedzi Edytowane przez Jakub03071993
Opublikowano
U mnie po zaciągnięciu ham.ręcznego trzyma tylko do przodu :D .Do tyłu się stacza.Też muszę ogarnąc temat jak się cieplej zrobi.Chyba mamy do wymiany szczęki
never again N46
Opublikowano
U mnie też stacza się tylko do tyłu tyle że szczęki były robione jakieś 8 mies temu a z ręcznego mało kiedy korzystam najczęściej zostawiam na biegu czasem tylko podczas jazdy zaciągałem żeby rdzą nie zaszły bębny a problem pojawił się z dnia na dzień wczoraj mogłem zostawić go pod najostrzejszą górą i nic by się nie stoczył a dziś na lekkim wzniesieniu zjeżdża sam a jeszcze co dziwne raz łapie na czwartym ząbku i jest ok a raz około 7 i się stacza to mnie zastanawia najbardziej :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogólnie sprawę załatwia poprawna regulacja, jest opisana "w sam naprawiam e46", od tego zacznij, pamiętaj o popuszczeniu linek przy dźwigni, regulacja zębatek i dopiero dociągnij linki. Jak nie pomoże to zrzucaj tarcze i oceniaj starty :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Linki podciągnąłem prawidłowo nie raz to robiłem dzisiaj wyszło trochę słonka zaraz idę brać się za robienie tych chamulców przejrzę wszystko dokładnie i zobaczymy co wyjdzie ale dzięki panowie za sugestię :)
Opublikowano
Mam ten sam problem, ale nie mam czasu się za to zabrać. Moim zdaniem do wymiany może być ten rozpierak co się nim reguluje. Sprawdźcie czy po regulacji i po przejechaniu jakiegoś dystansu jest tak samo wyregulowany, tzn np 10 skoków do zablokowania kół??
Opublikowano
Ręczny w beemkach nie jest najmocniejszą sprawą ja też mam z nim problem szczęki mam nowe a na linkach skończyła się regulacja, przy zmianie kół na letnie na pewno się tą sprawą zajmę. gdy zakładałem nowe szczęki linki poluzowałem pózniej regulacja i to samo. zobaczymy?
Opublikowano
Jak kolega wspomniał,problem może leżeć po stronie tych regulatorów co rozpieraja szczęki.Linke poluzowalem podkręciłem tymi regulatorami i przez chwilkę było ok.A teraz prawie nie mam ręcznego
never again N46
Opublikowano
Jak kolega wspomniał,problem może leżeć po stronie tych regulatorów co rozpieraja szczęki.Linke poluzowalem podkręciłem tymi regulatorami i przez chwilkę było ok.A teraz prawie nie mam ręcznego

 

 

Naprawy ręcznego nie robiłem sam, oddałem swojemu mechanikowi.

 

Objawy:

ręczny nie trzymał w ogóle na jedno koło, na drugie słabo.

 

Zrobione:

wymienione szczęki, oczyszczone co trzeba, podciągnięte linki

 

Stan:

trzyma bardzo dobrze zarówno do przodu jak i do tyłu, minął już kwartał od naprawy.

 

Pzdr,

Mariusz

Opublikowano
a u mnie sprawa wygląda następująco zaglądałem tam poczyściłem i podciągnąłem wszystko jak należy pierwsze 2 zaciągnięcia ok trzymał a potem niespodzianka ręczny zaciągnięty na 4 ząbki wyżej się nie da bo podciągnięty mocno bębny się nagrzewają jakby trzymały ale autko się stacza podejrzewam że mam jakoś dziwnie miękkie szczęki i coś im się podziało z dnia na dzień zmienię je jakoś przy okazji i zobaczę co się będzie działo dodam że do przodu z zaciągniętym ręcznym nie pojadę bo trzyma jak diabeł sołtysa a do tyłu leci luzem :) chyba że macie jakieś sugestie do tego problemu to byłbym wdzięczny :)
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Mam pytanie może nie do końca związanie z problemem tematu, ale spokrewnione.

 

Czy przy wymianie szczęk oraz sprężynek można przesmarować sprężynki smarem miedzianym. Tak myślę, że nie powodowało by to ich zapiekania i korodowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.