Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam od niedawna tds a i nie wiem czy to standard w tym aucie czy nie bo auto zaczyna ciągnąc od około 2500 obrotów od tego momentu idzie jak burza ale do 2500 jak żółw??? W aucie wymieniłem wszystkie filtry egr mam czysty, sprawdzałem pompkę w baku jest czyściutko na tym sitku auto nie ma wycieków itp. Jak chodzą wasze tds y ? I turbo też czyste było tam może ze 3 krople oleju

Opublikowano

Standard Kolego w tdsach-powyżej 2 tys.obrotów budzi się turbinka i wtedy auto zaczyna jechać.

Jak chcesz coś ulepszyć to zawirusuj-dobre efekty to daje.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Polecam kolego Bagora. Mam chipa od niego i jest fajnie, lecz nie licz ze turbo w tds'ie wstanie od 1500 obrotow. Po virusie poprawia sie, ale od 2 tys dopiero jedzie. Tutaj masz nagrane jak moj tds jedzie po programie od Bagora.

Opublikowano
wydaje mi się, że i bez chipa turbo powinno wstawać od niecałych 2 tys. obr, tak bynajmniej jest u mnie ale niech się wypowiedzą tds'owcy. ja bym najpierw szukał problemów ze sterowaniem turbiny - oczyszczenie zaworka, sprawdzenie czy cięgno lekko chodzi bo jeśli jest coś nie tak to i chip nic nie zmieni
Opublikowano
U mnie turbo wstaje przy 1,6 tys obr. 2,5 TDS. Nie wiem dlaczego u was tak późno wstaje turbo. U mnie przy uszkodzonej przepływce wstawało przy około 2,5 tyś obr.i wiedziałem że coś padło. Inpa pokazała uszkodzony przepływomierz który wymieniłem na inny sprawny i wszystko wróciło do normy, czyli wstaje przy 1,6 tys i ładnie ciągnie do końca obrotów. Ale po zakupie też wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia na nowe, sprawdzone turbo itp.Być może coś u was nie gra do końca? :think:
Opublikowano
W sumie to ja nie sprawdzalem nic ;d, ale normalnie auto jedzie jak na tds'a. Moze wstaje od 1600 a kopa pozadnego czuc od 2000? Teraz fura i tak na handel, lecz jedzie dobrze i wole nie wsadzac rak zeby czegos nie popsuc.
Opublikowano
No właśnie kolego 2,5 tys to strasznie wysoko... Coś masz uwalone ewentualnie zapchane, u mnie również wstaje przy 1600 tylko wiadomo że na 2ójce jest to inaczej odczuwalne niż na trójce bo dwójka jest krótkim biegiem..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Sprawdzałeś zawór podciśnienia sterujący cięgnem przy turbinie, może jest zasyfiony? Samo cięgno chodzi lekko? przepływka nie powoduje błędu ale może też zaniżać lub zawyżać wskazania. Trzeba by podczas jazdy się przyjrzeć jak mierzy w porównnaniu z zadanymi wartościami.
Opublikowano
Powiem tak sprawdziłem wszystkie przewody podcisnienia wszystkie są w dobrym stanie nie sparciałe i są czyste bo odłanczałem je i dmuchałem powietrzem z kompresora, cięgno chodzi dosyć sztywno i nie ma duzego oporu... Co jeszcze sprawdzić sory że tak pytam ale nie miałem nigdy ztyczności z dieslem zawsze benzyna
Opublikowano (edytowane)
No właśnie kolego 2,5 tys to strasznie wysoko... Coś masz uwalone ewentualnie zapchane, u mnie również wstaje przy 1600 tylko wiadomo że na 2ójce jest to inaczej odczuwalne niż na trójce bo dwójka jest krótkim biegiem..

 

U mnie teraz wstaje przy 1300 obr. :D od soboty. Wstawiłem wirusa - (EPROM) od Magika Bagora na 25 KM i 80 NM więcej. Czuć różnicę wyraźnie po tej operacji no i spalanie spadło o około 0,5 litra :mrgreen:

Edytowane przez gyver7
Opublikowano
I ile dałes za wirusa ?? :D Bo ja tez się zastanawiam nad tym czuc bardzo różnicę ?? :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
I ile dałes za wirusa ?? :D Bo ja tez się zastanawiam nad tym czuc bardzo różnicę ?? :D

 

Za wirusa dałem 250 zł. Tak jak pisałem 25 km i 80 Nm więcej. Spalanie spadło o dziwo. Możesz podciągnąć wyżej 30 i 50 km nawet, ale to już kopci przy tych parametrach i silnik mocniej dostaje. Po tym zabiegu u mnie dół się poprawił, turbo zaczyna przy 1300 obr. dmuchać, nie ma takiej turbo dziury, teraz idzie jak szatan, nie spodziewałem się aż takiej różnicy. Na 2 biegu co tym autem idzie teraz wyprawiać to nie do opisania. Podczas mokrego asfaltu jak jadę na drugim biegu i dam gaz do oporu z wył. ASC to koła szurają i [BAD] lata na boki. Ronda na suchej nawierzchni też bokiem na 2 biegu.

Jak chcesz coś robić to napisz na priva. Powiem ci jakie informacje musisz zgromadzić do tego wirusa aby kolega BAGOR mógł ci przygotować go i jak co rozebrać aby je zdobyć. Chodzi o porobienie paru zdjęć. Potem je do niego wyślesz, przygotuje ci eprom i potem powie co i gdzie masz wymienić. Ja ci nie napiszę co masz wymienić dokładnie, bo niestety nie mogę.

  • Moderatorzy
Opublikowano

To ja się troszkę wtrące.

Na poczatek :wink:

viewtopic.php?f=72&t=117890

A odnośnie pytania to masz dobrze tak jak niektórzy koledzy już napisali i nie szukaj dziury w całym.

To nie TDI, a dzięki temu że turbo rozkręca się przy takich obrotach ma dużą żywotność.

Co do wstawania to powinno być na zawołanie i bez potrzeby żadnego wirusa :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
No niestety w TDS-ie nie ma i nie będzie na zawołanie z seryjnym ustawieniem :) . Jak już turbo wstaje przy 1600 obr. to i tak dobrze, bo niektórym dopiero powyżej 2000 obr. Ja chciałem tylko trochę więcej KM i NM. Wybrałem najmniejszą opcję podniesienia mocy auta a to że przy testach się okazało że turbina się budzi już od 1300 obr. To tylko był dla mnie dodatkowy plus tej modyfikacji, czyli dużo mniejsza turbo-dziura, na którą tak wiele kierowców narzeka jeżdżąc dieslami.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ogólnie to tak.

Turbo pracuje cały czas, jest ono czysto mechaniczne i nie ma tam grama elektroniki, jest napędzane spalinami czyli większa predkość spalin to wyższe obroty turbo, jest ono prostej budowy i nie ma tam zmiennej geometrii, grucha która jest tam to jest zawór upustowy ciśnienia który chroni silnik przed zbyt wysokim ciśnieniem jak turbo pracuje na dużych obrotach.

Nawet fabryka podaje max moment obrotowy 280Nm przy 2200 obr.To o czym jeszcze tu rozmawiać przy serii?

Czyli po prostu śrubokrętem, ani kluczem zrobić się nic nie da.

Odnośnie chipowania to polega na zmianie map sterującego silnikiem wtedy układ zasilania pracuje w innych zakresach.

 

Kolego gyver7 możesz wrzucić wydruk z hamowni jestem ciekawy jak rozkład się zmienił w porównaniu do serii.

Wszędzie podają tylko + ile, a nie podają w jakich zakresach jest to osiągane, a to również jest ważne.

Masz wpinane coś czy zmieniałeś soft sterownika kompem? Bo w niektórych starszych silnikach podobno trzeba było przelutowywać.

Znalazłem takie coś na stronie V-techu, ale ceny mają fajne :mrgreen:

http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-BMW-5-E39

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ogólnie to tak.

Turbo pracuje cały czas, jest ono czysto mechaniczne i nie ma tam grama elektroniki, jest napędzane spalinami czyli większa predkość spalin to wyższe obroty turbo, jest ono prostej budowy i nie ma tam zmiennej geometrii, grucha która jest tam to jest zawór upustowy ciśnienia który chroni silnik przed zbyt wysokim ciśnieniem jak turbo pracuje na dużych obrotach.

Nawet fabryka podaje max moment obrotowy 280Nm przy 2200 obr.To o czym jeszcze tu rozmawiać przy serii?

Czyli po prostu śrubokrętem, ani kluczem zrobić się nic nie da.

Odnośnie chipowania to polega na zmianie map sterującego silnikiem wtedy układ zasilania pracuje w innych zakresach.

 

Kolego gyver7 możesz wrzucić wydruk z hamowni jestem ciekawy jak rozkład się zmienił w porównaniu do serii.

Wszędzie podają tylko + ile, a nie podają w jakich zakresach jest to osiągane, a to również jest ważne.

Masz wpinane coś czy zmieniałeś soft sterownika kompem? Bo w niektórych starszych silnikach podobno trzeba było przelutowywać.

Znalazłem takie coś na stronie V-techu, ale ceny mają fajne :mrgreen:

http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-BMW-5-E39

 

Na hamowni jeszcze nie bylem bo mieszkam w takiej norze że nigdzie w pobliżu nic takiego nie ma a modyfikacja została teraz w sobotę zrobiona. Porównanie było z kolegi samochodem, tez ten sam model, tylko tyle że on ma silnik 3,0. Obaj ruszyliśmy z kopyta i mi powiedział że minimalnie mnie dochodził i nie spodziewał że ta modyfikacja tyle zmieni w moim aucie. Moim zdaniem jest to też uwarunkowane tym że jego auto waży 200 parę kilogramów więcej i tylko minimalnie był lepszy. Dokładnie to chodzi o wylutowanie Epromu ze sterownika silnika lub nieraz są gotowe podstawki w niektórych i się je tylko zamienia stary z nowym.W nowszych autach idzie już to zrobić przez OBD. Do tego trzeba podać numer sterownika i numery epromów znajdujących się w środku sterownika. Przekazujesz je magikowi i on przysyła zaprogramowany już do twojego auta.

 

Osobiście nie pytałem o to, ale wraz z epromem dostałem paragon jego zakupu. Ma zarejestrowana firmę w związku z tym czym się zajmuje?

 

Lektura do poczytania:

 

viewtopic.php?f=68&t=54129

 

Jak chcesz coś więcej wiedzieć to napisz do niego na maila. Na pewno odpisze

pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak z ciekawości pytam Ciebie bo miałem ten silnik.

Teraz mam 2 mocne benzyny i podejrzewam, że raczej do diesla nie wrócę.

A w benzynach wolnossących chip nic nie daje dlatego nikt nawet tego nie robi, bo tą metodą możemy zyskać tylko jakieś 5 KM.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Tak z ciekawości pytam Ciebie bo miałem ten silnik.

Teraz mam 2 mocne benzyny i podejrzewam, że raczej do diesla nie wrócę.

A w benzynach wolnossących chip nic nie daje dlatego nikt nawet tego nie robi, bo tą metodą możemy zyskać tylko jakieś 5 KM.

 

Dokładnie masz rację jeśli chodzi o benzynę. A ja zawsze jeździłem benzynami i zawsze zaprzeczałem że nie kupię auta na gnojówkę.

Powiem szczerze że kiedyś też bardziej szalałem autami benzynowymi jak byłem młodszy i jeździłem z dużo większymi prędkościami na normalnych drogach.

Postarzałem się, założyłem rodzinę i zwolniłem tempo.... Jeżdżę teraz dużo wolniej przede wszystkim, teraz trochę po podniesieniu w aucie mocy sprawdziłem na co stać mojego Tadka i koniec - opon szkoda, mam nowe zimówki i letnie w sumie też kupiłem miesiąc temu nowe. Staram się też przestrzegać przepisów bo jak mi prawko zabiorą to robotę automatycznie stracę, więc uważam.

Wiem że miałeś TDS-a i z tego co zauważyłem to igiełkę raczej. Ja w sumie też dbam o auto, mój wkład finansowy w niego aby było wszystko perfekt, przekroczył cenę zakupu auta ale nie chodzi o to że się żalę tylko po prostu lubię grzebać w nim, takie mam swoje hobby i lubię to robić :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Staram się też przestrzegać przepisów bo jak mi prawko zabiorą to robotę automatycznie stracę, więc uważam.

No popatrz, to tak jak ja :D

Powiem szczerze że kiedyś też bardziej szalałem

No popatrz, to tak jak ja :D

Czym większy i mocniejszy silnik tym wolniej jeżdżę. Nie pamiętam kiedy ostatnio przekroczyłem 120.

Wiem że miałeś TDS-a i z tego co zauważyłem to igiełkę raczej.

No. I szczerze to trochę tęsknie za nim. Tam w sumie nie było się do czego przyczepić(wiem że zawsze jest powód ale...)

Ja w sumie też dbam o auto, mój wkład finansowy w niego aby było wszystko perfekt, przekroczył cenę zakupu auta ale nie chodzi o to że się żalę tylko po prostu lubię grzebać w nim, takie mam swoje hobby i lubię to robić :mrgreen:

Ja też lubię grzebać :mrgreen:

Zobacz galerię mojego Bada :mrgreen:

I powiem nieskromnie, że nie wszystko tam jest :cool2: Nie mam czasu żeby wrzucić :? .

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.