Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś rano po odpaleniu auta nie zgasła żółta ikonka silnika :(

Mimo powyższego auto jechało normalnie...

Popołudniu podłączyłem auto pod komputer - INPA i w silniku znalazłem 2 błędy, które załączam.

Błędy udało się skasować i póki co nie pojawiły się ponownie jednak bardzo proszę o ich interpretację oraz wskazówki co może być ich przyczyną

 

https://imageshack.com/i/7ghgz9p

https://imageshack.com/i/f6g2w2p

Opublikowano

Coś więcej może Ktoś powiedzieć?

1. co do przepływomierza wymieniać cały czy może jest jakiś czujnik, który można wymienić przy nim? a może narazie nic z nim nie robić?

2. AGR a co to za ustrojstwo? wiem, że jest coś takiego jak EGR... chodzi o jakiś czujnik sterujący tym urządzeniem, co z tym zrobić?

 

dlaczego błędy pojawiły się nim przejechałem jakiś dystans?

 

proszę o informacje

Opublikowano
Coś więcej może Ktoś powiedzieć?

1. co do przepływomierza wymieniać cały czy może jest jakiś czujnik, który można wymienić przy nim? a może narazie nic z nim nie robić?

2. AGR a co to za ustrojstwo? wiem, że jest coś takiego jak EGR... chodzi o jakiś czujnik sterujący tym urządzeniem, co z tym zrobić?

 

dlaczego błędy pojawiły się nim przejechałem jakiś dystans?

 

proszę o informacje

Na razie z nim nic nie rób, AGR to inaczej EGR czyli exhaust gas recyrculation po polsku zawór recyrkulacji spalin ma za zadanie dopalać spaliny które są doprowadzone do kolektora, być może czujnik padł lub sam zawór sie zawiesił z powodu tego że jest zawalony syfem, sprawdź zawór masz do niego dobre dojście jest zaraz przy wylocie z kolektora wydechowego i wyczyść i sprawdź działanie, zamontuj i ponownie sprawdź czy wyskoczy kontrolka.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Wyczyść EGR, oglądnij przepływkę, sprawdź wtyczki - to na początek i bez wkładu finansowego.

Jak sytuacja się powtórzy, sprawdzisz błędy i wtedy możesz podjąć kolejne działania.

Opublikowano
Dzieki za rade :-) a czy te błędy [przeplywka i egr] sa ze soba powiazane? Z przeplywomierzem cos robic?
Opublikowano
Dzieki za rade :-) a czy te błędy [przeplywka i egr] sa ze soba powiazane? Z przeplywomierzem cos robic?

Tak są ze sobą powiązane, kiedyś w mojej byłej E46 jak mi padł przetwornik ciśnienia zaworu egr to właśnie pokazało mi podobne błędy po wymianie przetwornika wszystko wróciło do normy :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Kontrolka póki co nie zapaliła się jednak profilaktycznie chciałem dzisiaj wyczyścić zawór EGR [część numer 3] na załączonym schemacie

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4258-chlodz-ukl-red-sub-szkodl-spal/i51059/kL/sN/r2008/m11

 

Mam jednak problem, gdyż po odkręceniu dwóch śrub [część numer 8] wspomniany zawór siedzi mocno i możliwe jest jego delikatne poruszenie "wokół jego osi" dosłownie o kilka milimetrów... :mad2: Nie chciałem na chama go podważać bo nie chciałem połamać tej plastikowej obudowy przy wtyczce...pomyślałem, że zdejmę przewód [część numer 13] to może pójdzie łatwiej, wtedy zaczął wyciekać z niego płyn chłodniczy i dałem sobie z tym spokój...

 

Proszę o podpowiedzi jak zabrać się do demontażu tego zaworu i czy ruszać go w ogóle jeżeli po skasowaniu błędów póki co nie powróciły?

z góry dziękuję za jakiekolwiek info :D

 

PS w e46 M47N poradziłem sobie bez problemu z czyszczeniem EGR a w N47 mam z tym problem :duh:

Opublikowano
Jest niewielki problem z wyciągnięciem zaworu bo on jest na o-ringu i trzyma jak cholera, nie ma innej możliwości demontażu po po prostu musi puścić, musisz delikatnie podważać raz z jednej raz drugiej strony śrubokrętem płaskim i powinien puścić, wiem że naprawdę mocno siedzi przez ten o-ring.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
u mnie też siedzi mocno, chciałem go na siłę odczepić to całym silnikiem kołysało i odpuściłem. Mam pytanie czy po podważeniu śrubokrętem ten o-ring się zniszczy, trzeba mieć nowy na zamianę ?
Opublikowano
u mnie też siedzi mocno, chciałem go na siłę odczepić to całym silnikiem kołysało i odpuściłem. Mam pytanie czy po podważeniu śrubokrętem ten o-ring się zniszczy, trzeba mieć nowy na zamianę ?

Robiłem u kolegi i nic nie zniszczysz o-ring tak się zasklepił że tak mocno trzyma ale jak lekko popuści to już pójdzie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Dziś podłączyłem auto pod inpa i znów pojawiły się te błędy. tym razem póki co brak informacji o problemie w postaci żółtej ikonki silnika.

Problem może objawiać się tym, że zdarza się podczas ruszania zazwyczaj na zimnym duszenie auta, pomaga odpuszczenie gazu i ponowne go dodanie.

 

wrzucam screeny błędów:

http://pics.tinypic.pl/i/00597/ggumb5cmlwtz_t.jpg

http://pics.tinypic.pl/i/00597/itgf0ugvam2z_t.jpg

http://pics.tinypic.pl/i/00597/kh3445qd2k5b_t.jpg

 

błędy skasowałem i na ciepłym silniku nie pojawiły się ponownie

 

ponadto w wartościach dynamicznych w inpa prezentuje coś takiego:

http://pics.tinypic.pl/i/00597/a6lquc6fyp4e_t.jpg

 

czy może mieć to związek z uszkodzonym przepływomierzem? czy inpa przekłamuje dla silnika n47 ?

 

co robić?

wymienić przepływkę? jeśli tak to tylko oryginał BMW czy może być Bosch czy jakiś inny firmowy zamiennik?

czy zacząć od EGR? jeśli okaże się, że nie jest zabrudzone wymienić?

 

proszę o podpowiedzi. z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja miałem częściowo podobny problem jak ty. Mianowicie też wyskoczyła mi ta żółta kontrolka i te same błędy. Po skasowaniu i przejechaniu 5 km znowu wyskoczyla żółta kontrolka. Auto wstawione do Qserwisu http://www.automechanika-plock.pl

Diagnoza byla jedna. Uszkodzony i zasyfiony egr. Wszystko wyczyscili i programem omineli egr zeby w przyszlosci nie wyskakiwaly bledy. Teraz jest ok. (Pytalem czy to zdrowe dla silnika, to mi odpowiedzieli ze nic mu nie bedzie)

Opublikowano

Czyli problem raczej związany będzie z EGR?

 

Proszę o wypowiedzi forumowiczów. Nie chciałbym wyrzucać EGR bo to nie rozwiązanie, wolę wymienić niesprawną część tylko nie wiem którą :(

auto pokonuje, krótkie odcinki i pewnie też to może mieć wpływ na ewentualne zasyfianie EGR. Z drugiej strony EGR czyszczony był jakoś w lutym... może jednak przepływomierz?

 

Co myślicie o tych wartościach dynamicznych z INPA? gdzieś czytałem, że to wina INPA - podobno z motorem N47 program "oszukuje"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz temat o zawyzaniu cisnienia doladowywujacego.

U mnie wyglada to tak samo wiedz tym sie nie przejmuj.

Problemu zawyzania nie rozwiazalem ale kiedys to zrobie :)

viewtopic.php?f=73&t=248143&hilit=+wartosci

 

W DIS powinno pokazywac prawdziwe wartosci

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

dzięki :)

 

Kolego potrafisz coś powiedzieć o błędach, które załączyłem?

P0101 Luftmassen - oder luftmengenmesser schaltkreis (bank 1) - bereichs oder leistungsproblem

P3043 abgasruckfuhrungsventil - regelabweichung ausserhalb gultigkeitsbereich

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

P0101 Przeplywomierz lub sensor przepływu powietrza (bank1???) - problem miejscowy lub problem z wydajnoscia

 

P3043 Wentyl EGR - odchył od wartości regularnej

 

Wiedz wyczyścić najpierw EGR a jak nie pomoże to wymiana. Przeplywomirza sprawdź miernikiem albo przez dis

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

co do EGR...

 

problem może leżeć:

 

1. w zaworze EGR [numer części wg RealOem] - 11 71 7 810 871 taki mam w tej chwili [tak jakby w obudowie plastykowej] jest też zawór EGR o numerze: 11 71 7 801 942 czym one się różnią?

swoją drogą trochę to ustrojstwo kosztuje....

2. w przetworniku ciśnienia nim sterującym numer części wg RealOem] - 11 74 7 805 391

 

jak myślicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiedz ten tutaj jest dla Redukcja spalin EU 3 S169A 11717801942, posiada tez inna chlodnice spalin. Chyba dla modeli bez DPF-a ale tych nie ma juz w lci.

Ten Przetwornik ciśnienia tez jest do EU3 i opcji wyposazenia S169A wiedz sprawdz po nr. VIN czy masz ta opcje wyposazenia.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

zgadzało by się gdyż posiadam DPF ;) tak więc potrzebuję o tym numerze: 11 71 7 810 871

myślę jeszcze nad wymianą przetwornika ciśnienia nr części: 11 74 7 805 391

co sądzicie na temat zamienników:

zawór EGR - producent: Wahler

przetwornik ciśnienia - producent: Pierburg

warto oszczędzić czy tylko oryginały BMW?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

szczerze to się już pogubiłem z tymi częściami :?

 

proszę o podpowiedź o które części chodzi:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UX11&mospid=51059&btnr=11_4258&hg=11&fg=50

 

co do zaworu EGR to wychodzi, że potrzebuję:

11717810871 część numer 3 na w/w schemacie

 

co do podciśnienia... z powyższego schematu wynika, że nie ma przetwornika ciśnienia... albo nazwali to tym razem "Elektrozawór" :mad2:

 

czy wobec tego chodzi o: Element podciśnieniowy

11717803615 część numer 2 na w/w schemacie

 

a może o Elektrozawór 11747810831 część numer 14 na w/w schemacie

?

 

będę wdzięczny za pomoc :)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.