Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio w gazetce "Auto świat" natchnąłem się na środek firmy wurth do filtrów cząstek stałych . Mój filtr chyba już jest trochę zapchany, na desce rozdzielczej nic się nie wyświetla natomiast na diagnostyce komputerowej wyświetla się ten nieszczęsny błąd.

I tu pytanie do was forumowicze, czy ten specyfik działa naprawdę ? Test przedstawiony przez auto świat jest dość wiarygodny.

Czy bez problemu można go zastosować do DPF, i czy nieszczęsny błąd w końcu zniknie ?

I czy w BMW jest dojśćie do owego czujnika DPF'u czy będzie trzeba rozmontowywać wydech ?

Opublikowano
Witam.

Ostatnio w gazetce "Auto świat" natchnąłem się na środek firmy wurth do filtrów cząstek stałych . Mój filtr chyba już jest trochę zapchany, na desce rozdzielczej nic się nie wyświetla natomiast na diagnostyce komputerowej wyświetla się ten nieszczęsny błąd.

I tu pytanie do was forumowicze, czy ten specyfik działa naprawdę ? Test przedstawiony przez auto świat jest dość wiarygodny.

Czy bez problemu można go zastosować do DPF, i czy nieszczęsny błąd w końcu zniknie ?

I czy w BMW jest dojśćie do owego czujnika DPF'u czy będzie trzeba rozmontowywać wydech ?

Wydaje mi sie kolego że jak masz zapchany DPF to ten specyfik Ci nie pomoże ale możesz spróbować, do czujnika powinienes mieć dojście bo jest z lewej strony silnika stojąc przodem do auta.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Właśnie to jest dziwne że w tym teściku, bodajże w samochodzie Peugota, człowiek miał kompletnie zapchany filtr i praktycznie przeczyściło w 95%.

Czyli do czujnika DPF'a spokojnie dojdę od spodu i nie będę musiał rozbierać żadnych osłon ?

 

Nie ma nikogo na forum kto miał do czynienia z tym specyfikiem ?

Opublikowano
Tak, dojdziesz od góry nawet a specyfiku nie testowałem ale możesz spróbować nic nie stracisz a możesz zyskać :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Mój filtr chyba już jest trochę zapchany

A sprawdzałeś, czy samochód spełnia wszystkie warunki aby sam wypalił DPF? (temp, spalin, temp. płynu, ilość paliwa,)

No chyba, że jeździsz tylko na bardzo krótkich odcinkach i nie masz możliwości wypalenia filtra - ale wtedy każdy sposób wypalenia będzie na krótką metę, bo filtr zaraz ponownie się zapcha

Opublikowano

Samochód w moich rękach jest dość rzadko używany, w większości stoi i ładnie wygląda jeżeli chodzi o jazde to po mieście jeździ się sporadycznie ponieważ mam do tego inny samochód, bawarką robię częście trasy ok 30 km w jedna stronę znaczy się trasa ok 200km, przykładowo do większego miasta.

 

Teraz o spełnieniu wszystkich warunków do wypalenia DPF'a. Jeżeli chodzi o temperaturę płynu chłodzącego to utrzymuje się na poziomie 90 stopni czyli EGR jest ok. Ale nie rozumiem co masz na myśli mówiąc paliwo. I jak sprawdzić temp spalin ?

Dodam że temp płynu sprawdzam w ukrytym menu.

Opublikowano

Kolego a ja Ci polecę Kolegę Roger-Nysa i żadnego wurtha i jestem pewien że on rozwiąże twój problem, tu sobie poczytaj:

viewtopic.php?f=70&t=233910&start=15

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
No wiesz wszystko fajnie tylko on mieszka na drugim końcu Polski :(

Jakbyś wpisał miejsce zamieszkania to wtedy bym nie pisał o koledze Roger-Nysa ale ja wiem że zrobiłbym nawet taką trasę by zrobił mi to ktoś raz a porządnie ale decyzja należy do ciebie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Więc tak postanowiłem zaryzykować i zrobić mały teścik zrobię wszystko foty specyfikacja, podczas wizyty u mechanika i samej przejażdżki nagram jak się zachowuje auto przed czyszczeniem i zaraz po. Ale musicie mi najpierw pomóc w jednej rzeczy.

A konkretniej chodzi mi o to że na specyfiku napisane jest że należy go rozpylić pomiędzy katalizatorem a filtrem cząstek stałych i teraz pytanko co jest bliżej silnika katalizator czy filtr cząstek ?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/162734/322x227

Znalazłem z internecie takie cuś i to wygląda jakby katalizator i filtr to była jedna całość. Z moich informacji ten filtr znajduje się pod silnikiem że spokojnie go widać pod spodem. I teraz moja prośba mógłby ktoś zaznaczyć gdzie jest ten czujnik ( dziurka ) przez którą mam rozpylić ten specyfik.

 

Sorry za głupie pytania ale chcę się do tego dobrze przygotować, żeby czegoś nie zepsuć.

Opublikowano

i jak z czyszczeniem..?? ogarnąłeś temat..??

trochę późno i temat pewnie juz nieaktualny ale jak patrzysz na tą puchę to od góry masz katalizator a w dolnej części DPF

  • 4 lata później...
Opublikowano

czy ktoś wykonał zabieg tym środkiem i może podzielić się wrażeniami efektami?


Mój filtr ma już 422tys km, nigdy nie regenerowany, działa normalnie, sadza wypala się do ok 4-5g, ciśnienie wsteczne na postoju po wypaleniu ok 10-15mbar, auto jeździ normalnie, nic się nie dzieje.

No ale zastanawiam się czy prewencyjnie nie zastosować takiego środka? BMW też ma swój dedykowany środek część nr 83 19 2 211 602 który aplikuje się tak samo - przez wężyk czyjnika ciśnienia - ale wybaga pistoletu do kompresora za jedyne 2tys PLN...


Więc jak to jest z tą chemią?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam


Więc w zbawienne działanie tego specyfiku nie ma co wierzyć. W moim przypadku działanie zerowe. Jedyne co to masa dymu za samochodem, a ilość popiołu taka sama.


https://youtu.be/hSyxAnq0sFk

 


Dzięki za info. Popiół może o niczym nie świadczyć bo zdaje się jest obliczany na podstawie ilości wypaleń a nie "ważony"

A jak się zmieniło ciśnienie wsteczne?

Opublikowano

IMG_8161.jpg


Są to wartości dla 75g popiołu. Niestety nie mogę znaleźć zdjęć zrobionych przed zastosowaniem pianki, więc nie mam jak porównać. Jedynie można opierać się na wartościach uzyskanych teraz względem wartości maxymalnych podanych w/g aplikacji BTool.

Opublikowano

Kurczę może mi coś podpowiecie.

U mnie wartość sadzy utzrymuje się na poziomie 5-7g natomiast w

Ilość popiołu to 60g. Po podpiecu pod kompa wyskakuje błąd 480a.

Czuć że autko jest lekko ospałe. Zawsze po przyłożeniu ręki do wydechu czuć bylo silny strumień spalin teraz natomiast wylatują bo wylatują. Na desce nic się nie wyswietla a samochód zauważyłem dość czesto dopala DPF. Mam wybebeszony wydech i słychać kiedy procedura sie rozpocznie, auto zaczyna tak basowo pracować i dziwnie zachowuje się przy zmianie biegów. Tak jakby na chwile ok 1s straciło moc po czym idzie dalej. Czytałem gdzieś ze ponad 50g popiołu to już wartość krytyczna. Co można zrobić w takiej sytuacji?

Opublikowano
Ja mam 75g popiołu, auto nie jest zmulone, żadne błędy odnośnie DPF nie wyskakują. Przy wymianie tłumika drgań(siatki), obczailiśmy jak wygląda DPF u wyjścia. Nie jest zawalony popiołem, nie jest czarny. Kolor raczej pomarańczowy, żółty coś w ten deseń. Jedynie co było mega usyfione, to oxygen sensor, który wyczyściłem gdy wtryskiwałem cleaner'a. Wartości graniczne dla popiołu... uważam, że tak naprawdę to nikt nie wie jakie są.
Opublikowano

Panowie, szybkie pytanie. Wymieniałem DPF, który przy okazji spalinami wyrządził trochę szkód, m.in. przepalony kolektor i chłodnica EGR do wymiany. Po wymianie DPF-u (dodatkowo jeszcze czujnik ciśnienia na szynie i świece(?) i przejechaniu 500km kiedy to palił 8l/100 :evil: okazało się że znowu jest niedrożny i sadza gdzieś bokiem wylatuje. Wyświetla błąd DPF i czujnik zwrotny spalin daje błędne odczyty. Ktoś ma jakiś pomysł, co może być? Dodam, że DPF zamiennik włożony.


Silnik 2.0 177km 280kkm

Opublikowano

Skoro nie ma jakiejś tam wartości granicznej popiołu to się cieszę. Ale dlaczego auto podejmuje dość czesto próbę wypalenia? Czujnik ciśnienia czy faktycznie może być filtr przypchany?

Edit.

Wczoraj wieczorem trochę przegoniłem autko. I tym razem z wydechu ział spalinami tak że przykładająć rękę czuć było strumień na ok 1m w dodatku tak gorący że nie szło trzymać ręki. Dalej błąd 480a czyli imformacja o częściowym zapchaniu filtra. Kurcze zauważyłem także że mam peknietą obejme łączącą DPF z wydechem. Czy jest opcja że tam jest jakaś nieszczelność i powstaje różnica ciśnień przez co komputer myśli ze filtr jest zapchany i podejmuje częste próby wypalenia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.