Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Mam problem z moją beemką. Mianowicie zaczęło się od tego, że silnik zaczął chodzić jak czołg. Zawiozłem auto do mojego mechanika i stwierdził że to szklanki (popychacze). Nie przeczyłem, bo od roku już lekko stukały na zimnym silniku. W końcu zaczęły walić na ciepłym, więc naprawa była konieczna. Mechanik szklanki wymienił, przy okazji został uszczelniony VANOS. I teraz zaczyna się problem:

1. Po złożeniu do kupy silnik chodzi tak jak został przyprowadzony do mechanika.

2. Po zdiagnozowaniu - jest brak smarowania wałków rozrządu w głowicy. Prawdopodobnie to było przyczyną dźwięku pracy silnika, a nie szklanki (aczkolwiek co 2-3 miała luz). :(

3. Zostało sprawdzone ciśnienie oleju: 3 bary na 1000 obr/min oraz 4 bary na 2000 obr/min, a więc wzorowe.

4. Podstawa filtru olejowego sprawdzona i wymieniona - nie posiada uszkodzeń.

5. Kanały olejowe zostały przepchane kompresorem tak, że aż bagnet wywalało do góry, a odkręcony korek wlewu oleju spadał.

6. Po zdjęciu pokrywy zaworów, brak jakichkolwiek śladów osadów oleju czy nagarów (była robiona płukanka z 1,5 roku temu).

7. Silnik pompuje olej bardzo dobrze, a więc pompa olejowa ok.

8. Olej do góry jest pompowany, gdyż z napinacza olej leci.

9. Dodam, że tym samym kanałem olejowym jest pompowany olej zarówno na napinacz jak i wałki rozrządu.

10. Olej 5W-40 ELF Excellium LDX. Silnik M52B28 na pojedyńczym VANOS. Brak LPG.

 

Będę bardzo wdzięczny o pomoc, gdyż pomysły na wymianę czegokolwiek się kończą. Co może być przyczyną, że w głowicy nie ma oleju? :(

 

Z góry dzięki

Piotrek

Opublikowano

To, że jest czysto po porywa zaworów nie znaczy, że w kanałach głowicy czegoś nie ma. Dmuchał wysokim ciśnieniem i wtedy było ok ale ciśnienie oleju nie jest tak wysokie jak z kompresora. Stary nagar płukanka bardzo często nie daje rady rozpuścić szczególnie jak się jeździ na nie najlepszym oleju albo przedłuża jego wymianę.

 

Zapewne jak zdejmował głowicę nie wymył porządnie kanałów i jest tego efekt. Przecież pompa daje ciśnienie.

Albo sknocił coś przy wymianie popychaczy. Niech robi do skutku. Głowica to nie mikroprocesor i wina leży po jego stronie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba nie zdejmował głowicy.

Dmuchanie w kanały olejowe jest bez sensu bo tymi kanałami olej tylko ma spływać na dół do miski.

Zresztą te kanały sa tak grube , że chyba trzeba by je celowo zapchać.

 

A jak zdejmował wałki to wtedy powinien sprawdzić < powiedzmy dmuchając> czy olej dochodzi do czopów wałków.

Może w samych wałkach pozapychały się otworki?

Może pozamieniał obudowy?

 

W każdym razie cos spaprał.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Da się wymienić popychacze m M52 bez zdejmowania głowicy?

 

Tak czy inaczej. Oddawaj auto na reklamację. Co innego gdyby pompa nie domagała olejowa, ale z nią jak widać wszystko ok. Prawdopoodbnie bez zwalenia głowicy się nie obędzie. Chyba że jest jakiś sposób na czyszczenie kanałów, ale jak są stare zeschnięte nagary to nie liczył bym na to.

Opublikowano
Da się wymienić popychacze m M52 bez zdejmowania głowicy?

No właśnie się da. Wczoraj była jeszcze podmiana napinacza z rolką od kolegi z E36, ale to nic nie dało. Rozmawiałem z wieloma mechanikami i realne przyczyny mogą być dwie (chyba):

1a. Albo tak jak pisze danielxc717, że są zapchane kanały w głowicy należałoby ją oddać do regeneracji wraz sprawdzeniem szczelności.

1b. Przypuszczamy też, że głowica mogła ulec pęknięciu wewnętrznemu przez co olej spada w dół, a niewielka ilość leci do głowicy.

2. Jeżeli nie głowica, to pęknięciu wewnętrznemu mógł ulec blok silnika, przez co olej ucieka którymś kanałem w dolną drogę a nie górną.

 

Stary nagar płukanka bardzo często nie daje rady rozpuścić szczególnie jak się jeździ na nie najlepszym oleju albo przedłuża jego wymianę.

Olej ELF LDX 5W-40, posiada atest BMW longlife. Wymiana oleju co 15 tys km.

 

 

Zastanawiam się nad robieniem głowicy albo nowym silnikiem. Co proponujecie? :(

Dodam że mechanik (znajomy) ma głowicę od innego M52B28, jednak wymaga ona szlifu. No i nie wiadomo, czy jego głowica jest sprawna.

Opublikowano
[

 

 

Olej ELF LDX 5W-40, posiada atest BMW longlife. Wymiana oleju co 15 tys km.

 

 

Zastanawiam się nad robieniem głowicy albo nowym silnikiem. Co proponujecie? :(

Dodam że mechanik (znajomy) ma głowicę od innego M52B28, jednak wymaga ona szlifu. No i nie wiadomo, czy jego głowica jest sprawna.

 

Dużo olei posiada normę BMW, ale wiele zostawia masę syfu. Ja bym zalał motula bo jest bdb olejem.

 

Ja bym zrobił tak. Zwalił głowicę i dał ją na test szczelności o ile kanał olejowy da się tak zdiagnozować. Przy okazji wszystko wymyć porządnie. Pewnie bez długiego moczenia w nafcie i szorowania się nie obędzie znając życie. Sprawdził przy okazji jak wyglądają gładzie cylindrów.

Jak po diagnozie głowica będzie ok to składać wszystko pewnie na nowych popychaczach bo te co chodziły na sucho pewnie się nie napełnią, zastanowić się nad wymianą uszczelniaczy i dotarciu gniazd i składać wszystko.

 

Używany silnik to zawsze loteria. Dobry silnik wyniesie pewnie tyle co remont tego. Ale tu będziesz wiedział na czym jeździsz. I do tego będziesz miał każdą dziurę czystą a w takim używanym tego nie będzie.

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.