Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Siedem lat temu kupiłem bmw e34 w którym miałem założone zenony o barwie 6000k z allegro

Rok temu misiaczki z sąsiedniego powiatu mieli akcję na różnego typu tunningi wiejskie.

Pech chciał że wracałem wieczorem i trafiłem na nich co spowodowało odebraniem dowodu rejestracyjnego.

Postanowiłem zdemontować zenony i w zamian kupiłem żarówki z allegro H1 Osram Night Beaker.

Na początku wszystko było ładnie pięknie , dobrze oświetlały drogę w pogodę jak i w deszcz.

Od jakiegoś czasu nic prawie nie widać. Lampy święcą jak by nie mogły , na drodze ledwo widać , a podczas deszczowego wieczoru kompletnie nic.

Rozebrałem lampy nie demontując ich z samochodu i zobaczyłem wypalony odbłyśnik, który próbowałem przetrzeć miękką szmatka, lecz odbłyśnik zostawał na niej.

Niżej zamieszczam zdjęcia pozostałości po odbłyśnikach lamp HELLA

http://imageshack.com/a/img703/6076/yqpt.jpg

http://imageshack.com/a/img811/6540/9ccu.jpg

http://imageshack.com/a/img801/7118/43n6.jpg

 

Zastanawiam się czy te żarówki nie przyczyniły się do tego.

Niby mają 55W lecz mają świecić do 100% więcej. W lampach helli kielichy są plastikowe i może nie są odporne na wyższą temp.

Może ma ktoś do sprzedania przednie lampy bosch w dobrym stanie i rozsądnej cenie??

polskak203
Opublikowano

Nie wiem z czego byłyby zrobione lampy to odbłyśnik i tak się wypali wraz z wiekiem;) z tego co wiem są firmy które zajmują się nanoszeniem odbłysnika produkcją lamp itp. Pytałem o nasze to jest to koszt 40zł od sztuki z tego co pamiętam. Dają na to gwarancje, wczesniej wszystko ładnie czyszczą i tak dalej wiec jest jak nówka. Nie masz pewności że kupując używane lampy po roku nie będziesz miał tego samego. Nigdy nie czyść odbłysnika szmatkami bo w tak wiekowej lampie zawsze zejdzie.

Ew możesz kupić sobie farbę w sprayu CHROM i trzasnąc, efekt na pewno będzie lepszy niż to co masz teraz :mrgreen:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Czytałem o tym nanoszeniu nowej warstwy odbłyśnika. Próbowałeś malować to sprejem chrom??
polskak203
Opublikowano
kiedyś kiedyś w moim peugeocie 405 malowałem bo odbyłśnik całkiem zszedł i powiem Ci tak..świeciło lepiej niż bez odbłyśnika, wyglądało prawie jak oryginał wizualnie, no ale jakość światła na pewno gorsza niż jakbyś nałożył profesionalnie odbłyśnik. Możesz spróbować, farba to koszt 20zł czy nawet mniej więc nic nie tracisz. Dobrze wyczyść odtłuść i próbuj :cool2: przy okazji wyczyść szkła i soczewki bo to na pewno dużo pomoże :D

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
W ostateczności przypali farbę i nic nie będę wtedy widział i będzie gorzej niż mam teraz. Poszukam na szrotach używek i sprawdzę stan odbłyśników. Tata ma też e34 tylko z 92r i też hella i świecą super , mało co używa świateł drogowych.
polskak203
Opublikowano

W helle moim zdaniem nie ma się co bawić, jeśli chodzi o nanoszenie odbłyśnika. Ostatnio robiłem to ale w boschu i tam, ponieważ wszystko jest metalowe ma to sens. Wyszło fajnie, przy okazji lampy zrobione na wzór "black helli", umyte soczewki, nowe szkiełka itp... Mam też pozostałości po moich starych lampach i jeszcze po jednych, które kupiłem z nadzieją na wybebeszenie i złożenie z dwóch zestawów jednego. W każdej z lamp helli były dziury wypalone, bo to plastik i niestety jak się jeździ cały dzień w upał w lato na światłach (a teraz trzeba), to pewnie tak się dzieje... Na dodatek te helle to jakieś takie ogólnie tandetne, bo rozpadały mi się w rękach...

 

Ja po remoncie kupiłem moduł do świateł dziennych, tak jak bywało w E34 z Kanady, że świecą się długie na małej mocy. Mam nadzieję, że trochę to wydłuży żywot lamp...

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Mam u siebie Helle i też mi bardzo dobrze świeca, jeśli oczywiście szkła są czyste.

proponuje czyszczenie soczewki itd oraz poszukania uzywanych w lepszym stanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam w e46 night breaker jakieś pół roku. Odbłyśniki też są plastikowe. Jeżdżę sporo, oczywiście na światłach i nic się nie dzieje, światła są nadal bardzo dobre. W Większości opinii to zenony właśnie robią kibel z lampami. W night breakerach zastosowano technologię, że żarówka ma mniej strat na ciepło, czyli wytwarza mniejszą temperaturę, a więcej mocy idzie w jasność światła. Myślę, że zenon zrobił Ci spustoszenie, a osramy tylko dokończyły dzieła. Chyba, że kupiłeś podróby, a takie już są i one mimo, że pisze na nich 55W, mają coś około 100W i to już pali odbłyśnik..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Kupiłem oryginalne używki lampy bosch w stanie idealnym :) za komplet lamp zapłaciłem 60zł plus 21 wysyłka:) Dłuższy czas szukałem na różnych stronach i znalazłem na allegro. Odbłyśniki wyczyściłem płynem do szyb i nic nie oblazło tylko zaświeciły się ładnie jak nówki. Przed chwilą była jazda próbna po ciemku i mokrym asfalcie i jestem bardzo zadowolony. Nareszcie widzę podczas jazdy w nocy. Jeśli ktoś ma taki problem jak ja miałem to polecam szukać tylko bosch w dobrym stanie. POZDRAWIAM !!!

polskak203
Opublikowano
A ja od roku zabieram się do czyszczenia... Utknąłem przy rozkręcaniu lampy. Te 3 śrubki są zapieczone i nie chcą się odkręcić. Chyba tylko wiertarka... ale sam się trochę boję, nie wiem jakie wiertła i czy czegoś nie spieprzę przy okazji. Obecnie moje światła świecą jak w starej Nysie, albo Kaszloku z niedomagającą prądnicą...
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano

Też się zbierałem i zbierałem do czyszczenia, aż pewnego razu na allegro znalazłem przez przypadek zestaw lamp za 24pln co prawda hella ale dzięki temu miałem zapas jak by coś nie tak poszło z moimi. Okazało się że kupne lampy mają prawie idealne odbłyśniki więc wystarczyło wyczyścić a moje były nie do rozebrania.

 

Można się wyrobić w pół dnia i efekt widać pierwszej nocy :)

Opublikowano
A ja od roku zabieram się do czyszczenia... Utknąłem przy rozkręcaniu lampy. Te 3 śrubki są zapieczone i nie chcą się odkręcić. Chyba tylko wiertarka... ale sam się trochę boję, nie wiem jakie wiertła i czy czegoś nie spieprzę przy okazji. Obecnie moje światła świecą jak w starej Nysie, albo Kaszloku z niedomagającą prądnicą...

 

A lampy całe wyciągasz z karoserii czy próbujesz tylko odkręcić "wkład" od środka maski ?

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano
Próbowałem jedynie z komory silnikowej, przy umocowanych lampach. Nawet nie patrzyłem, jak je wykręcić... :?
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano

To wykręć i wtedy próbuj odkręcać te śrubki - też miałem z tym problemy bo od środka nie jesteś w stanie dobrze się przyłożyć natomiast wyciągnąłem lampę i nie bez trudu ale udało mi się wykręcić wszystkie zapieczone śrubki.

Wyciąganie lampy nie jest jakoś bardzo czasochłonne czy trudne także spokojnie możesz w ten sposób zadziałać.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.