Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam nie moge znalezc tematu z moim problemem wiec zakladam new temat...

 

Wiec tak mam e39 4.4 v8 z vanosami od pewnego czasu autko troche mi zamula ale nie zawsze.,, po odczytaniu bledow wyskakuje P0340 co zwiazane jest z czujnikiem walka rozrzadu... zostal wymieniony na originala i problem dalej jest ... wyrzuca go czasem problem z moca nawet po podmianie go z drugiej glowicy blad zostaje ten sam (bank1 obwod czujnika polozenia walka rozrzadu) dodam ze lekko slychac juz vanosa.. ktos ma jakis pomysl jak rozwiazac moj problem ? dodam jeszcze ze czasem ( nie wazne czy cieply czy zimny silnik) odpalam i gasnie.

Opublikowano
Jaki masz numer sterownika? Jakim programem czytasz błędy? Pytam bo mam taki silnik tylko z 2001 i tam numery błędów są trzycyfrowe, bez "P" z przodu. Do steorwnika ME7.2 znalazłem spis błędów i jest ich 237
Opublikowano

mam 3 testery diagnostyczne ,,, SXC 1011 ... auto com oraz inpa... komunikat bledu jest ten sam tyle ze rozni sie numeracja.... "

obwod A czujnika walka rozrzadu bank 1 przerwa lub zwarcie " mniej wiecej tak brzmi. wersja sterownika tutaj chyba nie jest znacznie wazna ,,. raczje chodzi o problem a silnik to juz jest ten sam co u ciebie na foto :D ten sam co po lifcie dawali :D

Opublikowano
wide ze sami fachowcy sluzacy pomoca..... poza jedna osoba ktora sie zainteresowala moim problemem ( za co dziekuje) to forumowicze maja wielka inicjatywe:/ no nic poszperalem w aucie i zdiagnozowalem vanosy takze temat zamykam dziekuje wszystkim za fachowa pomoc.
Opublikowano
Napisz co udało Ci się ustalić. Będzie na pewno pomocne innym w przyszłości (na przykład mi :) ). Nie denerwuj się. Mało osób ma taki silnik, a jeszcze mniej zna się na vanosach, dlatego Twoje informacje będą pomocne.
Opublikowano
hmm tak jak napisalem vanos wariuje wiec jak tylko chwile bede mial to rozbiore silnik blokady sa w drodze i zregeneruje vanosy albo sam to zrobie albo dam komus jeszcze nie wiem w kazdym razie po zakonczeniu operacji napisze :> chwilowo wazniejsze sprawy gdyz lada moment spodziewam sie potomstwa temat odkladam :> pozdrawiam
Opublikowano
Gdybyś chciał regenerować to ten forumowicz się tym zajmuje: forty
Opublikowano

Moim zdaniem błąd P0340 nie ma za wiele wspólnego z samymi vanosami. Ja bym raczej stawiał na przetarty kabelek który dochodzi do czujnika. Bo w opisie błędy wyraźnie napisane: camshaft position sensor circuit malfunction. Czyli cos z kabelkami lub może coś nie styka we wtyczce. Vanosy same z siebie jak hałasują trochę to nic im się bardzo nie dzieje. Możesz sobie podejrzeć ich działanie Inpą podczas jazdy. U mnie mimo tego że hałasowały to działały dobrze. Po regeneracji jakiś większych różnic nie zauważyłem poza brakiem tyrkotania które swoją drogą było wcześniej mega irytujące. Dlatego między innymi zdecydowałem się na regeneracje. Jak byś miał robić Vanosy to polecam wymienić rozrząd bo w tym silniku to tykająca bomba zegarowa. Nie wiadomo kiedy się posypią ślizgi i może być niemiła niespodzianka. Całość czyli Vanosy i rozrząd jeśli jesteś kumaty w mechanice to ogarniesz sam tylko potrzebne koniecznie blokady. Jakbyś potrzebował blokad to mam bo kupowałem kiedy przechodziłem ten temat u siebie.

Pozdro.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Podgląd rzeczywistych parametrów silnika to podstawa. Jeśli położenie vanosa będzie stało na 19,99 stopni to nie pracuje. Przyczyną może być czujnik, jego obwód lub wytarte jarzmo vanosa albo sam vanos, wówczas ciśnienie oleju może być za małe i vanos nie pracuje. Zdiagnozuj silnik DIS'em - tam są opisy i procedury, które pomogą w usunięciu usterki.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Tylko przy uwalonym vanosie wywaliło by mu inne błędy. A tu ma błąd obwodu czujnika położenia wałka i ja bym tam szukał przyczyny.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tylko przy uwalonym vanosie wywaliło by mu inne błędy. A tu ma błąd obwodu czujnika położenia wałka i ja bym tam szukał przyczyny.

Dlatego napisałem, żeby zdiagnozował programem przeznaczonym dla BMW. Bo błąd P... do ogólny błąd uniwersalnego testera.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
no to czas zamknac temat chwile to trwalo ale poradzilem sobie z problemem :> kupilem blokady rozberalem rozrzad dalem do regeneracji firmie mehenker i polecam pelen profesjonalizm ( koszt regeneracji obu to 400zl ) ..... podczas rozbierania okazalo sie ze przyczyna bledu czyjnika walka w glowicy prawej ( cyl, 1-4) byl na stale zablokowany vanos w pozycji przyspieszonej oraz jeden z napinaczy ..... po regeneracji i ustawieniu poprawnym vanosów otrzymalem efekt cichej i dynamicznej znow pracy mojego v8...... czlowiek sie uczy na wlasnym aucie , ale teraz kazdy inny taki silnik jestem w stanie zrobic jakby ktos byl chetny :> i mial problemy podobne :>
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

Mam problem wlasnie z bledem camshaft control , z mechanikiem doszlismy do wniosku ze przyczyna bedzie zle ustawiony rozrzad poniewaz poprzedni wlasciciel go robil 10tys km temu , czujniki byly podmieniane.

Mam do was pytanie czy ktos moglby wypozyczyc oczywiscie odplatnie blokady do rozrzadu? Klucz do odkrecenia elektrozaworow tez jest konieczny? I do ustawienia blaszek na vanosie z ktorych czujnik bierze informacje?

Opublikowano

Błąd camshaft control powodowany jest przez 3 rzeczy:

1. Za bardzo prześpieszony wałek

2. Za bardzo opóźniony wałek

3. Uszkodzony eletrozawór

 

W moim przypadku kiedy ten błąd był sporadyczny pomogła wymiana napinaczy krótkich łańcuchów. Informacje czy błąd jest stały czy spodatyczny znajdziesz w inpie.

Opublikowano

Blad jest staly , po skasowaniu po chwili pojawia sie znowu :) na dodatek wartosci live w inpie pokazuja na banku 1 okolo -9

A bank 2 43

Sprawdzalem opornosc cewki na elektrozaworze i sa takie same na obu niestety nie mialem jak ich wyciagnac bo nie mam klucza

A stawiam na przestawiony rozrzad bo byl robiony

853e8bed6f1a.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.