Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

530xd e60 lci 2008, 177tys przeb - auto ma dpf i wole go przez niedogrzanie nie uwalic...

Sytuacja taka

po wymianie termostatu EGR "polepszylo sie" ale przy spokojnej jezdzie temp wynosi okolo 78st (zewn 3-5st)... generalnie "zlalbym to" myslac, ze jest ok (w 2.0tdi CR vw auto gubi temp bez obrotow w miescie - I JEST TO NORMA W TYCH SILNIKACH) ale swoja delikatna raczka wymacalem wyrazne ciepelko na chlodnicy (przynajmniej od strony kierowcy)

Moja wstepna diagnoza: termostat glowny pewnie zdechl

Wymiana tego to robota ze spuszczaniem plynu chlodniczego wiec by durno 2x nie rozbierac...

...czy przy okazji nie warto profilaktycznie wymienic pompy wody? Ktorych firm unikac jak ognia ("sprawdzone" buble)?

Co tam sie przy okazji wymienia? jakies paski? Rolki? (z sensem a nie zeby sie lepiej poczuc...)

Sa jakies inne "ukryte" termostaty, ktorych wymiana wymaga spuszczania plynu? (nie mam łebasta) i warto profilatycznie wymienic..

Pozdrawiam,

Przemek

ps

zarowno parametr pt "engine temperature" jak i "coolant t" (w jakims tam programie na androida do diagnostyki) sa +- 2st takie same wiec nie obstawiam walnietego cz. temp-)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Wymieniaj termostat główny. Jeżeli po tej wymianie temperatura nie dojdzie do 88C przy spokojnej jeździe w trasie, to pozostaje termostat na chłodniczce oleju automatycznej skrzyni biegów. Jeżeli puszcza to wystarczy tylko rozebrać chłodniczkę i ponownie złożyć - najczęściej zawiesza się grzybek termostatu w pozycji otwartej.

Jedno i drugie robię w nie więcej jak 2 godziny, dolewam około 0,8 l płynu do chłodnicy (0,4l oryginalnego koncentratu).

Opublikowano

Oczywiscie ze wymien pompe ! - u mnie padla tez przy okolo 165kkm ! - i bylem mega wkurzony na mechanika bo tez mowil ze jak sie nic nie dzieje to nie ruszac !

Lepiej ja wymienic w garazu niz sciagac auto z trasy - tym bardziej ze jak poczytasz "typowe usterki E60" to glownie pada pompa i te termostaty

 

Oczywiscie przy okazji wymien rolki i pasek jak nigdy nie bylo wymieniane

Opublikowano
Oczywiscie ze wymien pompe ! - u mnie padla tez przy okolo 165kkm ! - i bylem mega wkurzony na mechanika bo tez mowil ze jak sie nic nie dzieje to nie ruszac !

Lepiej ja wymienic w garazu niz sciagac auto z trasy - tym bardziej ze jak poczytasz "typowe usterki E60" to glownie pada pompa i te termostaty

 

chyba tak zrobie

auto ma 177 tys i do 160 bylo prowadzone w aso w pl (to krajowe auto, ex-sluzbowka jakiegos vip z duzej spolki)... przy 120tys sprzeglo, 2x tarcze sie zjechaly, jakis silownik w drzwiach, przy 165 turbina zaczela sra.. olejem i zablokowala dpf (byl w jakies regeneracji z rozcinaniem obudowy/nie wiem czy wymieniali czy czyscili srodek/) , wychodzi na to, ze 2 termostaty (177tys/pewnie padniete od dluzszego czasu tylko ze geniusze z bmw nie dali wskaznika temp wiec sie nikt tym nie zainteresowal) i cos pokwikuje w zawieszeniu przy hopkach (ale na trzepakach nie widac luzow)... no w porownaniu do seata, ktorym cos pod 140tys zrobilem to beemka wypada statystykami gorzej

 

 

w razie czego u nas w sklepie oryginał BMW 368zł

Dziekuej za info ale biore czesci w sklepie sasiada a naprawiam w warsztacie jego wpsolnika (nie zawsze najtaniej te czesci wychodza ale niczym sie nie martwie..)

Przemek

P.S.

vw ma tak duze problemy z niedogrzaniem nowych diesli cr (co potwierdzam bo mam 2.0tdi cr), ze zeby klientow na drzewo spuszczac przygotowali papier dla asów z wyjasnieniem, ze to nie usterka ale cecha silnika (i faktem jest ze chlodnica zimna a auto sie nagrzac w miescie nie moze)

http://images38.fotosik.pl/1341/d93c1fb6502c5657m.jpg

http://images41.fotosik.pl/1297/e45443a4891ff378m.jpg

 

 

EDIT

mimo ze na bank termostat za wczesnie sie otwiera ale przy dynamiczniejszej jezdzi temp dochodzi nawet do 100 stopni (przy flakojezdzie spada do 77-82)... tak jest przy +5... nie sadze ze przy +15 bedzie problem z trzymaniem temp> 80st wiec do jesieni nie robie nic

Gora chlodnicy jakimis zaluzjami jest przyslonieta a dol moim "big intercoolerem" wiec moze to sprawe ratuje

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.