Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam piszę bo mam pytanie a mianowicie ile mniej więcej pieniędzy muszę szykować na kompletny remont zawieszenia z przodu oczywiście jest tu mowa o zamiennikach? BMW e39 Touring 1998 r.

 

ps.

Przy hamowaniu lata mi cały przód czy możliwe że same wahacze do wymiany?

Edytowane przez SmolenCL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Same wahacze lemfordera to ok 1200pln, są to 4 sztuki.

Drążki tego samego producenta, razem z końcówkami ok 150 sztuka.

Nie opłaca się pchać tanich zamienników, bo są po prostu słabe, szybko padają.

Jak masz wybitą maglownicę, to dodatkowe koszta.

Przy hamowaniu drgania nadwozia często-gęsto powodują krzywe tarcze hamulcowe, albo tuleje przednich wahaczy.

Zakładam że oczywiście felgi i opony są okej, proste i wyważone.

I tak w ogóle, to zatytułuj poprawnie temat, bo zaraz poleci do kosza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie to najlepiej do obeznanego mechanika podjechać, wymienić to co jest zużyte.

 

U mnie ostatnio cały tył robiłem z uwagi na wytrzaskane tuleje pływające. Poza nimi wyskoczyły wahacze - banany, z kolei proste były ok i siedzą nadal te z fabryki. Za to do wymiany były łączniki stabilizatora, które trochę ponad rok temu wymieniałem na lemfordera :?

 

Jak masz czas i możesz się dogadać z mechanikiem to po pględzinach zamów sam. Mi przy samodzielnym zamówieniu wyszłoby 900 + robota 300, a tak poszło 1300 na same części.. ale nie miałem czasu na bujanie się z tym.

Opublikowano

jeśli chodzi o zawieszenie to jest sposób żeby to zrobić o co najmniej połowe taniej

po co wymieniać całe wahacze jak możesz kupić same tuleje do każdego z wahaczy dobrych firm i dobry mechanik wszystko ci powymienia

nie zużywają się wahacze tylko tuleje i sworznie wahaczy a sworznie też regenerują za od 40-60zł sztuka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No niestety, ale w e39 mało kto podejmuje się regeneracji sworzni.

Oczywiście mówię o takich rzetelnych firmach.

Tuleje to samym ściągaczem w domu na spokojnie można zrobić, nawet nie trzeba całego wahacza wyciągać.

Tyle że zazwyczaj właśnie najpierw padają sworznie...

Opublikowano
Ja polecam firme teknorot smiagam na nim i zrobiłem już dużo km i na razie zero luzu.. Ceny nie są wygórowane a jakość naprawdę dobra... Braciak tak samo ząłozył do passata i jest ok :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
No niestety, ale w e39 mało kto podejmuje się regeneracji sworzni.

Oczywiście mówię o takich rzetelnych firmach.

Tuleje to samym ściągaczem w domu na spokojnie można zrobić, nawet nie trzeba całego wahacza wyciągać.

Tyle że zazwyczaj właśnie najpierw padają sworznie...

 

każda porządna firma regenerująca sworznie to zrobi u nas jest facet co zrobi każdy sworzeń to od osobówek zaczynając po cieżarówki ciągniki itp i wytrzymują po kilka lat

a tuleje to niby jakim ściągaczem robisz ,do tego jest potrzebna mała praska a nie żaden ściągacz którym poharatasz cały wahacz a później samą tulej młotkiem wbijasz rozumiem :D

Opublikowano

nic dobrego bo takim sprzętem to się wyciska tuleje z tylnych sanek żeby całego wózka nie zwalać a nie tuleje z wahaczy poprzecznych

może i się da ale to papranina czasochłonna a jak niby tym wciśniesz nowe tuleje??

jakbym miał czymś takim an warsztacie robić to bym na chleb nie zarobił :D

jeśli ktoś kto nie ma warunków miałby kupić taki badziew i wydać tyle kasy to lepiej już wymontować całe wahacze i podjechać na lepszy warsztat żeby sami tuleje wymienili 1h roboty i resztę pieniędzy zamiast na taki szmelc wydać na kratę dobrego piwa :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Okej, do zarobków jak najbardziej, praska i ogień, ale samemu dla siebie jest wystarczająco dobry sprzęt.

Do tulei tylnych sanek jest inny ściągasz.

A tym ściągaczem możesz też "wciągnąć" nową tuleję jakby co.

Opublikowano
Lemforder jest bardzo dobrym zamiennikiem

Jeśli chcesz trochę taniej to blisko ceny 1000zł dorwiesz TRW też bardzo dobry zamiennik.

 

Lemforder nie jest zamiennikiem ,a częścią oryginalną w e39.Każdy wahacz w bmw fabrycznie jest LEMFORDER/BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jakby nie było, jest zamiennikiem, nie jest ori, bo nie ma znaczka BMW. :mrgreen:
Opublikowano

oryginalny wahacz nawet i produkowany przez lemfordera kosztuje pewnie z 600zł a lemforder kosztuje ok 300zl

O to mi chodziło. Dalej lemforder jest w tym przypadku zamiennikiem.

Opublikowano
tak lemforder to oczywiście zamiennik ale montowany na pierwszy montaż w bmw czyli normalnym jest że jest to bardzo dobra klasa części co zresztą mówi sama cena za części tej firmy.

 

Zamiennik montowany na pierwszy montaż :)

Opublikowano (edytowane)
oryginalny wahacz nawet i produkowany przez lemfordera kosztuje pewnie z 600zł a lemforder kosztuje ok 300zl

O to mi chodziło. Dalej lemforder jest w tym przypadku zamiennikiem.

 

Różnica jest tylko przez to że nie posiada znaczka BMW i dlatego cena mniejsza...Ale część jest dalej ta sama oryginalna taka jak montowana w fabryce...

zamiennikiem możesz nazwać np febi/bilstein germany

Edytowane przez BMW e39
Opublikowano
oryginalny wahacz nawet i produkowany przez lemfordera kosztuje pewnie z 600zł a lemforder kosztuje ok 300zl

O to mi chodziło. Dalej lemforder jest w tym przypadku zamiennikiem.

 

Różnica jest tylko przez to że nie posiada znaczka BMW i dlatego cena mniejsza...Ale część jest dalej ta sama oryginalna taka jak montowana w fabryce...

zamiennikiem możesz nazwać np febi/bilstein germany

 

 

oryginał to jest taka która jest produkowana przez BMW .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oryginał to jest taka która jest produkowana przez BMW .

 

Ale żeś teraz palnął :duh:

Części zawieszenia na pierwszy montaż do e39 robił lemforder na zlecenie BMW, oni nigdy nie robili sami zawieszenia, tak samo jak tarcz hamulcowych (ATE) amorków (chyba Sachs).

 

Zawiecha, amorki, hamulce, wtryskiwacze, turbiny, pompy, czujniki to wszystko jest zamawiane u innych producentów, tylko że dostaje znaczek BMW.

Takie same części bez znaczka lecą do normalnych sklepów, żebyś nie musiał przepłacać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lemforder kupiony poza aso jest niestety nie do końca taki sam.

 

Ja przykładowo kupiłem tuleje wahaczy lemfordera W czescidobmw.pl i wytrzymały może ze 20 000 km.

 

Nastepne kupiłem w aso < lemforder ze znaczkiem bmw> I mam je już ponad 50 000 i są ok.

 

Myślę , że zwyczajnie mają różne gatunki jakościowe.

 

Co do TRW to moje zdanie jest niestety bardzo złe. Według mnie to są śmieci takie same jak inne tańsze od nich zamienniki.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.