Skocz do zawartości

320i.Zasilanie vanosa, odpięty czujnik wałka.


elit4rny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z góry przepraszam jeżeli taki temat już był mam problem ze swoją bunią a dokładnie z vanosem jak wymieniałem rozrusznik zauważyłem że mam odpięty elektrozawór czujnik położenia wałka rozrządu i ciśnienia w kolektorze ssącym znalazłem kostkę od wałka i kolektora ale nie mogę zlokalizować od elektrozaworu wiem że jest idętyczna jak w kolektorze na dwa piny to pierwszy problem a drugi to taki że jak podepnę wałki to bunia odpala i gaśnie a jak dodam gazu to strzela z wydechu ???? normalnie zgłupiałem bo na odpiętych lata jak powinna i nie wiem co zrobić proszę o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwidoczniej czujniki uwalone ale dziwne że bez podpiętych kostek tych czujników jak piszesz ładnie hula ,bo nie powinna mieć nominalnej mocy ,

podepnij ją u ogarniętego mechanika bmw z dobrym kompem

bardziej w dieslach siedzę może ktoś jeszcze coś podpowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwidoczniej czujniki uwalone ale dziwne że bez podpiętych kostek tych czujników jak piszesz ładnie hula ,bo nie powinna mieć nominalnej mocy ,

podepnij ją u ogarniętego mechanika bmw z dobrym kompem

bardziej w dieslach siedzę może ktoś jeszcze coś podpowie

tak jak napisał kolega

auto pod kompa

pod kolektorem jest czujnik temperatury powietrza a nie ciśnienia {ważny czujnik}

bez Vanosa będzie jakoś jechał,ale bez czujnika wałka to lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mnie też to dziwi ale sprawdzałem z bratem bo ma taką samą ale bez vanosa i szliśmy łeb w łeb tak od 50km/h w górę czujnik wymieniony więc odpada byłem w serwisie bmw bo mam tam znajomego podpinał pod 2 kompy i nic nie pokazało ale mówił że nie mają kompa do tego modelu silnika sam rozkłada ręce i nie wie co jej jest mi się wydaje że ma przestawiony rozrząd i czujniki sie nie zgrywają ale to tylko takie moje domysły napewno ktoś już grzebał przy vanosie jakiś magik może coś porypał

rozkodowałem ją ale i tak nie wiem czy miała vanosa w serii czy był wymieniany silnik

Dane dla numeru identyfikacyjnego pojazdu : WBABF110X0JA29379

Opis modelu : 320I

Rynek: Europa

Typ: BF11

E - Kod : E36 ( 2 )

Nadwozie: Coupe

Kierownicy : z lewej

Liczba drzwi: 2

Silnik: M50 - 2,00 l ( 110kW )

Napęd : napęd na tylne koło

Skrzynia biegów: manualna

Kolor nadwozia: Black Diamond metalowe ( 181 )

Tapicerka: Antracyt ( 0383 )

Data produkcji : 5.08.1992

Montowane w : Ratyzbona

 

 

Funkcje Specjalny kod dodatkowego sprzętu

Kontrola stabilności S210A dynamicznej kontroli stabilności dynamicznej

S314A / lusterka zamek kierowcy podgrzewany Zamek Lusterko zewnętrzne / kierowcy , podgrzewana

Trójkąt S428A Ostrzeżenie i zestaw pierwszej pomocy trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S510A Celem kontroli poziomowania reflektorów Reflektor

Klimatyzacja S530A Klimatyzacja Klimatyzacja

S660 * BMW Bawaria Rewers Rewers RDS RDS BMW Bawaria

Wersja L801A kraju Niemcy Niemcy National wersja

S848A Rozszerzona wiązka przewodów wiązka przewodów

S915A eliminacja zewnętrzna ochrona skóry Usuń lakier bezbarwny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według numeru VIN masz silnik bez Vanosa

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=BF11&mospid=47427&hg=11

dlatego nie możesz znależć wtyczki

był robiony swap silnika,czyli wymiana

 

więc zostaje sprawa czujnika wałka rozrządu no i jak podpiąć vanosa jak już jest to niech działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i w tym problem

został zmieniony silnik ale komputer i wiązka zostały stare

 

no właśnie ale chciałbym podpiąć vanosa jak już jest tylko pytanie czy da się bez wymiany kompa i wiązki i czemu nie chce jeździć na podpiętym czujniku wałka rozrządu tylko jeździ na odpiętym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby sterować Vanosem musi być komp,który posiada tą funkcję

wałek ssący w silniku z Vanosem ma inny impulsator i dlatego czujnik z silnika bez Vanosa będzie żle działał

według mnie masz włożony silnik M52b20 i powinien on być na osprzęcie simensa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
żeby sterować Vanosem musi być komp,który posiada tą funkcję

wałek ssący w silniku z Vanosem ma inny impulsator i dlatego czujnik z silnika bez Vanosa będzie żle działał

według mnie masz włożony silnik M52b20 i powinien on być na osprzęcie simensa

 

silnik na 100 % M50 a co do impulsatora to nie ma różnicy czy był z vanosem czy bez pokazuje kiedy ma polecieć sygnał komp i osprzęt też na 100% bosha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silniki

m50b20 vanos są na siemensie

m50b25 vanos na boschu.

Podaj numer sterownika silnika,bosch 10 cyfr albo fotę i będzie wiadomo do jakiego silnika jest.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś wsadził silnik z Vanosem,ale zostawił kompa i czujniki Bosch

wiązka silnika też została stara,dlatego nie masz wtyczki do Vanosa i nie działa czujnik wałka

według mnie rozwiazaniem byłoby zlikwidowanie Vanosa i załozenie wałków rozrządu od M50b20 bez Vanosa na osprzęcie Bosch

inaczej czeka Cię poważna inwestycja

komp,czujniki, przepływka,sondy wszystko simens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki

m50b20 vanos są na siemensie

m50b25 vanos na boschu.

Podaj numer sterownika silnika,bosch 10 cyfr albo fotę i będzie wiadomo do jakiego silnika jest.

 

 

oki wrzucę foto silnika i kompa czyli może być tak że silnik jest zrobiony pod simensa a cały osprzęt mam boscha i dlatego nie hula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jest sterownik bosch dla silnika bez vanosu.Komuś padł pewnie silnik i wstawił coś co dorwał po taniości.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co jeszcze chcesz wiedzieć? Emir55 napisał wszystko co trzeba zrobić.

 

 

no nie zupełnie ponieważ nie wiadomo czy silnik jest pod simensa czy pod boscha bo jak jest pod boscha to mu coś dolega a jak pod simensa to wiem co robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.