Skocz do zawartości

F15 z silnikiem benzynowym czy to ma sens.


wqgcnmn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum, od razu zacznę że rozważam zakup SUV-a nowej X5-tki, ale powiem szczerze że nigdy wcześniej nie jeździłem autem z silnikiem diesla, i moja sytuacja wygląda następująco:

-trasa głównie miasto, krótkie odcinki, miesięczne przebiegi ok 700KM

-zakup prywatnie nie na firmę

-zawsze jeżdżę sam, żona ma swój samochód

-brak doświadczenia z autami z silnikiem diesla, zawsze miałem benzynę

-brak doświadczenia ze skrzynią automatyczną nigdy takim autem nie jechałem zawsze tylko manual

-posiadane auta w rodzinie to Toyota Auris oraz Opel Corsa

-brak doświadczenia z napędem 4x4 obecnie w swoim samochodzie posiadam napęd na przód.

-35i lub 50i

-jeżeli 35i to z wyposażeniem opcjonalnym do kwoty 80 tys, przy 50i do kwoty 40 tys.

 

I to by było chyba na tyle proszę o opinie oraz komentarze odnośnie czy powinien być silnik benzynowy czy jednak diesel może 25d.

Powiem szczerze że byłem w 2 salonach BMW w Gliwicach Gazda oraz M-cars Kraków a na dniach będę u Dobrzańskiego, więc mam konkurencyjne ceny aut do produkcji i wiem o jakich rabatach mówimy.

Proszę o doradztwo lub ew. sugestie dotyczące wyboru wersji silnikowej jak i samego wyposażenia opcjonalnego w F15.

Pozdrawiam.

Edytowane przez wqgcnmn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Z uwagi na miesięczne przebiegi i krótkie dystanse benzyna byłaby lepsza. Ale jednocześnie wydasz na starcie o wiele więcej kasy (prywatnej więc nie korzystasz z optymalizacji podatkowej) w porównaniu z dieslem (wspominasz o 25d) oraz zastanawiam się po co Ci tak duże auto do miasta, bez dzieci? Nie lepiej wziąć X3, wtedy masz tam 20i albo fajne 28i w lżejszej budzie.

Ale może ja jestem dziwny :norty:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, też mi się tak wydaję, ale kto pyta ten nie błądzi, dlatego też zastanawiam się czy przy przebiegu rzędu 8k km rocznie diesel byłby dobrym rozwiązaniem ale z tego co piszesz to chyba jednak nie.

Tzn. mieszkam na wsi a do miasta mam ok 7-8km w jedną stronę więc z uwagi na brak asfaltu na podjeździe na posesję rozważam tylko SUV-a.

X3 F25 ma dokładnie mój sąsiad więc ten model odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat dzis pojawil sie wpis na zagranicznym forum, gdzie czlowiek rozplywa sie nad silnikiem 35i, wiec pewnie ten silnik bedzie wystarczajacy, choc trzeba wziac poprawke, ze to Amerykanin pisal, wiec nie mial punktu odniesienia do diesla, czyli nie wiedzial co traci :wink:. http://f15.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=943010

 

Racjonalnie patrzac, z tego co piszesz, wszystko wskazywaloby na silnik benzynowy - krotkie przebiegi, miasto. Jednak, ja osobiscie jestem zwolennikiem diesla, nie ze wzgledu na mniejsze spalanie, lecz po prostu charakterystyke silnika, duzy moment i elastycznosc. Sam zamowilem 25d, ale nie wiem, czy doradzic Ci to samo. To maly silnik. Diesel to takze filtr czastek stalych, ktory lubi sie zapychac jesli przebiegi sa krotkie i miejskie. W dieslu bedziesz mial rowniez AdBlue, koniecznosc dotankowywania dodatkowego plynu - nie zbyt uciazliwa, ale zawsze. Diesel to takze niewielka turbodziura. Dla kogos kto nigdy nie jezdzil dieslem, moze byc niemilym zaskoczeniem. Skrzynia biegow i napedem 4x4 sie nie martw, obie rzeczy w F15 sa swietne, a skrzynia wrecz wspaniala.

 

Tak czy owak, zycze dobrego wyboru silnika, bo samochod i model wybrales bardzo dobrze :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racjonalnie patrzac, z tego co piszesz, wszystko wskazywaloby na silnik benzynowy - krotkie przebiegi, miasto. To maly silnik. Diesel to takze filtr czastek stalych, ktory lubi sie zapychac jesli przebiegi sa krotkie i miejskie. W dieslu bedziesz mial rowniez AdBlue, koniecznosc dotankowywania dodatkowego plynu - nie zbyt uciazliwa, ale zawsze. Diesel to takze niewielka turbodziura. Dla kogos kto nigdy nie jezdzil dieslem, moze byc niemilym zaskoczeniem. :

 

 

dodałbym też, że zimą diesel dłużej się nagrzewa,

 

ja osobiście przy takich małych przebiegach bym się wręcz bał diesla :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat dzis pojawil sie wpis na zagranicznym forum, gdzie czlowiek rozplywa sie nad silnikiem 35i, wiec pewnie ten silnik bedzie wystarczajacy, choc trzeba wziac poprawke, ze to Amerykanin pisal, wiec nie mial punktu odniesienia do diesla, czyli nie wiedzial co traci :wink:. http://f15.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=943010

 

Racjonalnie patrzac, z tego co piszesz, wszystko wskazywaloby na silnik benzynowy - krotkie przebiegi, miasto. Jednak, ja osobiscie jestem zwolennikiem diesla, nie ze wzgledu na mniejsze spalanie, lecz po prostu charakterystyke silnika, duzy moment i elastycznosc. Sam zamowilem 25d, ale nie wiem, czy doradzic Ci to samo. To maly silnik. Diesel to takze filtr czastek stalych, ktory lubi sie zapychac jesli przebiegi sa krotkie i miejskie. W dieslu bedziesz mial rowniez AdBlue, koniecznosc dotankowywania dodatkowego plynu - nie zbyt uciazliwa, ale zawsze. Diesel to takze niewielka turbodziura. Dla kogos kto nigdy nie jezdzil dieslem, moze byc niemilym zaskoczeniem. Skrzynia biegow i napedem 4x4 sie nie martw, obie rzeczy w F15 sa swietne, a skrzynia wrecz wspaniala.

 

Tak czy owak, zycze dobrego wyboru silnika, bo samochod i model wybrales bardzo dobrze :lol:

 

Dzięki za dobre słowa na pewno zdam relacje co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racjonalnie patrzac, z tego co piszesz, wszystko wskazywaloby na silnik benzynowy - krotkie przebiegi, miasto. To maly silnik. Diesel to takze filtr czastek stalych, ktory lubi sie zapychac jesli przebiegi sa krotkie i miejskie. W dieslu bedziesz mial rowniez AdBlue, koniecznosc dotankowywania dodatkowego plynu - nie zbyt uciazliwa, ale zawsze. Diesel to takze niewielka turbodziura. Dla kogos kto nigdy nie jezdzil dieslem, moze byc niemilym zaskoczeniem. :

 

 

dodałbym też, że zimą diesel dłużej się nagrzewa,

 

ja osobiście przy takich małych przebiegach bym się wręcz bał diesla :roll:

 

A jeżeli można wiedzieć dlaczego przy tak małych przebiegach bał byś się diesla.

Jeszcze proszę powiedzcie czy lepszym rozwiązaniem będzie słabszy silnik 35i ale lepsze wyposażenie opcjonalne czy mocniejszy 50i ale zdecydowanie uboższe wyposażenie opcjonalne samochodu.

Rozmawiałem z pracownikiem salonu BMW w Krakowie to powiedział że nie ma F15 z silnikiem benzynowym na demo aby się przejechać jeżeli bym chciał chciał się przejechać to tylko diesel ponieważ na 10 sprzedanych Suv-ów tylko 1 to benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote="wqgcnmn

A jeżeli można wiedzieć dlaczego przy tak małych przebiegach bał byś się diesla.

Jeszcze proszę powiedzcie czy lepszym rozwiązaniem będzie słabszy silnik 35i ale lepsze wyposażenie opcjonalne czy mocniejszy 50i ale zdecydowanie uboższe wyposażenie opcjonalne samochodu.

 

głównie z wymienianych wcześniej powodów, dla podkreślam - małych przebiegów, bo ja i tak jeżdżę dieslami:

filtr cząstek stałych,

dłuższe nagrzewanie,

IMO bardziej narażony na awarie osprzęt

i nie jestem pewien jak w BMW, ale ogólnie wszelkie naprawy przy silnikach drożej wychodzą dla diesla,

 

a co do konfiguracji, to ja osobiście wolę lepsze wyposażenie kosztem osiągów,

a umówmy się że nawet przy 35i przyspieszenie rzędu 6,5 s i v max 235 to chyba nie jest powód do wstydu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki też uważam aby lepiej doposażyć kosztem osiągów tym bardziej że na opcje dodatkowe mam ograniczony budżet, ale tym bardziej nie wierzę że auto bazowe za ok 290-300 k będzie słabo wyposażone w standardzie, wiecie nigdy nie miałem styczności z autem klasy premium będzie to mój pierwszy raz kiedyś musi być ten pierwszy raz ale porównując do mojego obecnego auta czy auta żony to i tak będzie niebo a ziemia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisuje sie do zwolennikow slabszych osiagow, a bogatszego wyposazenia. F15 w standardzie jest wyposazone przyzwoicie, ale ta marka i ten model daje takie mozliwosci doposazenia w nowinki techniczne, jak malo ktory inny, zatem szkoda byloby tego nie wykorzystac - HUD (super sprawa!), traffic assistant i park assistant (nawet jesli nie dziala do konca tak jak bysmy chcieli), surroundview camera (!), aktywny tempomat, ktory dziala wspaniale (ktos pisal o tym na bimmerpost) i wiele innych rozwiazan, choć już czesciej spotykanych takze w innych markach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze nie ma mniejszej benzyny w tych autach w sferze niskie akcyzy - wtedy cos z mniejsza moca byloby w dobrej cenie.

Przy kilometrach rzedu 700km miesiecznie autko bedzie nowe na wiele lat :P Szkoda by mi bylo tyle kapusty chyba wywalac na ten woz jesli tak malo nim bedziesz jezdzil/sie cieszyl.

 

Moj tesciu w sumie ma podobnie - o jego auta zawsze ktos sie bije by kupic a on lubi nowe choc wiecej kilometrow robi na rowerze - serio:)

Chyba ze.... tata..zmieniasz auto :?:

 

Pozdrawiam i powodzenia - chyba tytlko 35i dla Ciebie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze nie ma mniejszej benzyny w tych autach w sferze niskie akcyzy - wtedy cos z mniejsza moca byloby w dobrej cenie.

Przy kilometrach rzedu 700km miesiecznie autko bedzie nowe na wiele lat :P Szkoda by mi bylo tyle kapusty chyba wywalac na ten woz jesli tak malo nim bedziesz jezdzil/sie cieszyl.

 

Moj tesciu w sumie ma podobnie - o jego auta zawsze ktos sie bije by kupic a on lubi nowe choc wiecej kilometrow robi na rowerze - serio:)

Chyba ze.... tata..zmieniasz auto :?:

 

Pozdrawiam i powodzenia - chyba tytlko 35i dla Ciebie :cool2:

 

 

Cześć też żałuje że nie ma 20i tym bardziej że jest odpowiednik w dieslu o niskiej akcyzie i kosztuje 240k w podstawie, benzyna byłaby może 20-30k tańsza gdyby był F15 25i.

Co do przebiegu to tobie pewnie się wydaje że to mało ale 700km miesięcznie to 8400km rocznie, patrząc że statystycznie Polski kierowca robi ok 15 000km rocznie to jest niezły wynik,pomijam już skrajne przypadki że ktoś robi 40-50k km rocznie ponieważ w większości przypadków to firmy takie przebiegi pokonują,

nie wiem jakie przebiegi robisz ty ale ja na pewno nie jestem rekordzistą jeżeli chodzi o tak małe dystanse mój znajomy robi coś ok 5 000km rocznie, a co do cieszenia się z auta jak będzie w garażu czy pod domem stało to też będę miał radoche.

 

Przykład twojego teścia jest jak najbardziej na miejscu.

 

Dodam że auto kupuję na okres dłuższy niż 5-6 lat.

 

No właśnie nie wiem czy 35i czy może 50i jest dla mnie szkoda że dilerzy nie mają benzyn na demo.

Pozdrawiam :)

 

Jeżeli chodzi o wyposażenie to z takich ważniejszych rzeczy to na pewno:

 

-lakier niemetalik czy metalik tu nie wiem na który się zdecydować

-felgi 18 w zupełnosci wystarczą tym bardziej że cenie sobie komfort jazdy

-nawigacja professional

-komfortowe fotele przednie

-tapicerka skórzana

-kamera cofania i czujniki parkowania

-dobre audio

-ogrzewanie foteli oraz ewentualnie wentylacja

-obramowanie shadow line indvidual

-tempomat

-może Polski pakiet

-dach panoramiczny

 

Co by ewentualnie warto było dorzucić a co wywalić proszę o jakieś komentarze, ale zdaję sobie też z tego sprawę że przy tak małych przebiegach ja mogę po prostu tych wszystkich wodotrysków nie wykorzystać a czym więcej opcji tym bardziej sprzedawca się cieszy bo więcej zarobi a ja nie chcę przepłacić tylko po to aby mieć a tak naprawdę kilka opcji mogę wykorzystywać bardzo rzadko np. raz na kwartał. :)

Edytowane przez wqgcnmn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35i ma w Stanach rewelacyjne opinie ,sam żałuję ,że nie mam go pod maską...

A co do przebiegów to rzeczywiście różnie bywa ,u mnie po 2 latach ,,już'' 4000 mil :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wyposażenie to z takich ważniejszych rzeczy to na pewno:

 

-lakier niemetalik czy metalik tu nie wiem na który się zdecydować

-felgi 18 w zupełnosci wystarczą tym bardziej że cenie sobie komfort jazdy

-nawigacja professional

-komfortowe fotele przednie

-tapicerka skórzana

-kamera cofania i czujniki parkowania

-dobre audio

-ogrzewanie foteli oraz ewentualnie wentylacja

-obramowanie shadow line indvidual

-tempomat

-może Polski pakiet

-dach panoramiczny

 

Co by ewentualnie warto było dorzucić a co wywalić proszę o jakieś komentarze, ale zdaję sobie też z tego sprawę że przy tak małych przebiegach ja mogę po prostu tych wszystkich wodotrysków nie wykorzystać a czym więcej opcji tym bardziej sprzedawca się cieszy bo więcej zarobi a ja nie chcę przepłacić tylko po to aby mieć a tak naprawdę kilka opcji mogę wykorzystywać bardzo rzadko np. raz na kwartał. :)

 

Sorry za 2 posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie,

X25d na starcie jest tansze od x35i o ok. 50 tys wiec nawet potencjalne awarie nie pokryja tej roznicy. Sam mialem diesla przez 8 lat, robiac srednio 13-14k rocznie i nie mialem zadnej wiekszej awarii. A roznica w zakupie i cenie opcji (bo tu tez dziala rozna akcyza) pozwoli Ci zbudowac fajniejsze auto.

Wiem ze wczesniej pisalem o benzynie ze bardziej pasuje, ale wynikalo to z tego ze autor "obawia sie" diesla.

Do autora- sprawdz oferte brokerow, przykladowo F15 w UK jest standardowo lepiej wyposazone (navi pro, skora, 18tki, lakier met, PDC i kilka drobniejszych opcji).

 

 

Tapnięte z Nexus 4

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

X25d na starcie jest tansze od x35i o ok. 50 tys wiec nawet potencjalne awarie nie pokryja tej roznicy. Sam mialem diesla przez 8 lat, robiac srednio 13-14k rocznie i nie mialem zadnej wiekszej awarii. A roznica w zakupie i cenie opcji (bo tu tez dziala rozna akcyza) pozwoli Ci zbudowac fajniejsze auto.

Wiem ze wczesniej pisalem o benzynie ze bardziej pasuje, ale wynikalo to z tego ze autor "obawia sie" diesla.

Do autora- sprawdz oferte brokerow, przykladowo F15 w UK jest standardowo lepiej wyposazone (navi pro, skora, 18tki, lakier met, PDC i kilka drobniejszych opcji).

 

 

Tapnięte z Nexus 4

 

 

Dzięki a możesz podać jakiegoś linka do tych brokerów z UK nie orientujesz się czy czasem jeżeli zamawiam auto z UK to nie będzie ono z kierownicą po prawej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Sam mialem diesla przez 8 lat, robiac srednio 13-14k rocznie i nie mialem zadnej wiekszej awarii.

 

+1.

Rowniez jezdze 9 lat dieslem, 20 tys km rocznie, bez najmniejszej awarii. Ostatnie powazniejsze awarie silnika, jakie pamietamy, to byly pekajace glowice w silnikach benzynowych, prawda? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z żoną rekreacyjnie zrobiliśmy 34tys w ciągu pierwszego roku, z czego przez pól ja praktycznie tego auta nie tykam... wyjazdy wakacyjne, weekendy nabijają...

 

Przy Twoich potrzebach chyba bym naprawdę przetestował 25d. Kupa kasy w kieszeni na extra dodatki a myślę motor może Ci wystarczyć.

Limitujesz budget a zastanawiasz sie nad 50i??

Ja teraz konfigurując wóz koniecznie poza tym co wymieniłeś potrzebowałbym HUD, reflektory adaptacyjne, dostęp komfortowy, domykanie... wszystko podbija cene. Conajmniej sprawdziłbym 25d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak ale czy 25d będzie odpowiedni na takie małe przebiegi.

Zrobiłem wstępną konfigurację w BMW Park Lane ale w ogóle nie mam pojęcia jak się tam kupuję może ktoś zna angielski ponieważ ja słabo albo ktoś mi przetłumaczy te procedury po Polsku oraz gdzie się auto odbiera czy dostawa pod dom,

aha za 50i po konfiguracji wyszło 340k zł, więc jest ok 80-90 k w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak ale czy 25d będzie odpowiedni na takie małe przebiegi.

Zrobiłem wstępną konfigurację w BMW Park Lane ale w ogóle nie mam pojęcia jak się tam kupuję może ktoś zna angielski ponieważ ja słabo albo ktoś mi przetłumaczy te procedury po Polsku oraz gdzie się auto odbiera czy dostawa pod dom,

aha za 50i po konfiguracji wyszło 340k zł, więc jest ok 80-90 k w kieszeni.

 

No dobra MM ale przy tych przebiegach mogę z tych wodotrysków nie skorzystać.W obecnych samochodach mamy silniki 1,0 oraz 1,4 więc może 25d wystarczy tylko że auto jest ciężkie i nie wiem czy 2 litrowy diesel będzie wystarczajacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsiąść, przejechać się i tyle.

Ostatnio pytałem się serwisanta jak się sprawują 2.0d, czy nie ma problemów z DPF.

Powiedział mi że komputer sprytnie steruje skrzynią i silnikiem by dobrze przepalać filtry cząstek. Ponoć nie ma co sie bać. PRAWDA/NIE PRAWDA - nie wiem...

Ja teraz szukałbym auta raczej z 30d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.