Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

 

niestety ciąg dalszy problemów w mojej e46, 318i... + gaz

 

Pisałem już wcześniej o mojej przygodzie z mechanikiem, oddałem auto na reklamację (wymieniana została uszczelka po głowicą - teraz wiem, że nie potrzebnie - ale duża lekcja na przyszłość), gdyż nie pracowało zbyt dobrze, zdarzało mu się gasnąć i dalej gubił płyn.

 

Niestety, po drugiej reklamacji też gubił płyn, ale już na własną rękę wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy, niestety po reklamacji zaczęła się dziać dziwna rzecz..

 

Co zaobserwowałem:

-lekko trzęsie mi autkiem na ciepłym silniku. Na biegu jałowym, przy pełnej pracy i obrotach raczej wszystko ok choć mam czasami wrażenie, że dziwnie dra mi pedał gazu ale z objawów na wolnych obrotach to: trzęsie silnikiem, lewarkiem zmiany biegów, lekko budą - nie było tego przed reklamacją

- na komputerze wyszło, że na drugim cylindrze są bardzo wysokie wyniki (1,2 i 4 pracowały dobrze) - sprawdzał kolega z tego forum

- na diagnostyce komputerowej wyskoczył błąd: Lambda Regulation Control Renge - nie wiem czy ma to związek z tematem ale wspominam.

 

- myślałem, że to cewka lub przewody ale dziś wymieniłem z innego samochodu i silnik dalej pracuje niefajnie :( - świece są dobre.

- zaraz po odebraniu autka takich objawów nie było, pojawiły się jakiś tydzień po odebraniu go z warsztatu

- inne złe objawy: zdarza mu się ciężko odpalać czasami tzn: odpali ale trzeba mu dodać gazu by wskoczył na wyższe obroty i zaczął jakoś pracować

- zauważyłem też brak mocy po odpaleniu, przynajmniej w pierwszych sekundach pracy autka - potem już jest OK, poza trzepaniem

c- z rury wydechowej idzie czysty dym choć przerywa...

- przy tym wszystkim autko trzyma się na obrotach, nie falują, dobrze przyśpiesza, ma moc

 

2 osoby, które to oglądały twierdzą, że albo jest to jakieś lewe powietrze (np kolektor ssący został źle złożony) lub coś z zaworami.

 

Ja mam do Was koledzy 2 pytania:

1. Co to do cholery może być, że tak się dzieje??

2. Czy to może być przypadek czy spi #%#@$$ robota mechanika jak robił uszczelkę?

 

PS. Jeżeli to pomoże, to mogę wstawić jakiś film z pracy silnika, jutro nagram.

 

Pozdrawiam!!! :)

Edytowane przez rrhoads
Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano
A reduktor od gazu podmieniałeś na chwile na inny? Może z niego gdzieś ciśnie płyn chłodniczy do cylindrów.
Opublikowano
nawet nie musisz parownika podmieniać, wystarczy spiąć na krótko węże z wodą, gaz tymczasowo odłączyć.
Opublikowano
nawet nie musisz parownika podmieniać, wystarczy spiąć na krótko węże z wodą, gaz tymczasowo odłączyć.

 

 

Kurcze nie wiem jak to zrobić zabardzo, musiałbym podjechać do gazownika. Może uda mi się to zrobić niebawem.

Problem na pewno dotyczy gazu i benzyny.

 

Dziś odpaliłem maszynę i nagrałem filmik:

 

http://www.youtube.com/watch?v=hOOwOGCqHRw&feature=youtu.be

 

Niezafajnie odpaliło :/// Do tego tak jakbym poczuł zapach benzyny... :(

 

Wstawię niebawem jeszcze jeden film z pracy auta na ciepłym silniku - generalnie jak np jest na wysokich obrotach to jeszcze jak cię mogę,

ale potem gdy schodzi do pracy na biegu jałowym to najpierw jest sekunde-dwie spokój a potem zaczyna nim telepać. Da się oczywiście jeździć, obroty są stałe... ale generalnie praca autka aż bolii :? :? :?

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano
Kurcze nie wiem jak to zrobić zabardzo, musiałbym podjechać do gazownika. Może uda mi się to zrobić niebawem.

I tak właśnie zrób.

Opublikowano

Byłem u gazownika. Oglądał reduktor i raczej go wykluczył, że może być niesprawny - ale w sobotę jeszcze sprawdzi instalacje dokładniej. Jest jeszcze stosunkowo świeża, przejechane 12 000 km, ma około 9 miesięcy. Wcześniej przed wymianą uszczelki pod głowicą problemu z nim nie było.

 

Poza tym auto pracuje tak samo źle na gazie jak i na benzynie, także nie wiem czy to na pewno gaz - ale jeszcze w sobotę będzie sprawdzany. Dziś, może jutro uda mi się zmierzyć kompresję na cylindrach.

Dam Wam znać.

 

Dziś zauważyłem, że gdy jadę autem i wrzucę na luz to obroty spadają do 600 na minutę. Potem się podnoszą do 700-800 i auto chodzi równo (obroty) ale trzęsie... czasami bardziej, czasami mniej.. ale trzepie. :/

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Więc tak Panowie

 

Jestem po zmierzeniu kompresji na cylindrach, wyniki:

 

1 cylinder - 10

2 cylinder - 9 (najgorzej wypadł na komputerze)

3 cylinder - 11

4 cylinder - 11

 

:? :? :?

 

Co radzicie koledzy ?????????

 

1. Czy to, jest wynikiem tego że trzepie mi autem na wolnych obrotach? Czy może to nie wpływa na to i trzeba szukać innego powodu - choć moim zdaniem to jest główny powód. Ale co Wy sądzicie? A może to sonda lambda, gdzie wyskoczył mi błąd?

 

2. Czy mogło się tak zdarzyć, że przed wymianą uszczelki pod głowicą było OK, i teraz nagle nie jest? Hm... wiem, że niektóre rzeczy psują się niezaleznie ale tutaj ten zbieg okoliczności mi trochę śmierdzi :?

 

3. Kolega, który mierzył mi kompresje mówił, że coś cieknie spod tej uszczelki, mówił że olej (choć inny mechanik, mówił że olej nie może spod niej lecieć)- kurde... :mad2: :mad2:

 

Pomocy koledzy :duh: :duh: Na pewno nic już nie zrobię z tym autkiem, bez konsultacji z Wami

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
Opublikowano

Jeszcze taka najnowsza informacja, bo przyjechałem od kolegi który mi oglądał autko:

 

- stwierdził, że cieknie olej z pod uszczelki pod głowicą i idzie na kolektor wydechowy i się dymi, zresztą dym widziałem heh - super wymiana uszczelki pod głowicą.

 

Piszę tą uwagę, bo inny mechanik stwierdził, że nie może się lać olej spod uszczelki pod głowicą. No ale skoro się leje to chyba może?? Więc jak dla mnie reklamacja??

 

 

Pozdrawiam!

Szukam BMW e90 150 km, benzyna :)
  • 3 lata później...
Opublikowano
Odświeże temat. Mam e46 m52b25tu 323Ci i gdy auto jest rozgrzane i stoję np w korku zaczyna telepać budą, gałka od biegu też się trzęsie. Gdy włączę klime to słabiej trzęsie bo ma lepsze chłodzenie wtedy. Gdy na zewnątrz jest chłodniej to nie trzęsie. Dzieje się tylko tak gdy jest upał i stoi w miejscu podczas jazdy ok. Dodam że musiałem wymienić przepustnice i po tej wymianie tak zaczęło się dziać ale z drugiej strony wymieniłem ją wiosna to było chłodniej i nie trzęsło. Pomocy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałeś błędy i parametry gdy to się dzieje? Może coś jest nie tak z tą przepustnicą.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W jaki sposób to sprawdzić? I co ma przepustnica do telepania silnikiem w upały? Bo większość tych co mają komputer tylko umieją błędy sprawdzić a nie pracę danej części.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem co ma, bo nie mam auta przed sobą, ale na live data będzie widać co zmienia się i jak w tym czasie, błędy też mogą nakierować, co nie znaczy, że to co wyskoczy masz od razu wymieniać, trzeba spojrzeć na to szerzej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
A czy adaptacja przepustnicy jest konieczna przy jej wymianie? Bo dodam że jak ją wymieniłem parę miesięcy temu tak adaptacji na komputerze nie robiłem i jeżdżę do dziś. Ogólnie to wszystko jest dobrze poza właśnie tym że jak dłużej stoi odpalony i jest gorąco to zaczyna telepać silnikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.