Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Co może być przyczyną,a co możemy wykluczyć jak silnik stuka na zimnym, a na ciepłym chodzi tak cicho ze ledwo go słychać?[3.0d w e39 ]Dodam że im zimniej tym bardziej stuka ,w lecie na zimnym raczej nie stuka lub o wiele ciszej,im zimniej tym gorzej...

Ostatnio ok -8c odpaliłem auto i pierwszy raz od 3 lat przekroczyłem 2tys obrotów na zimnym [było 2,5tyś].Jak ruszyłem i pociągnełem do 2,5tys to silnik tak stukał że to jest nie do opisania.Oczywiscie jak złapał temperature 88c to chodził idealnie cicho...

Opisywałem juz kiedyś ten przypadek,auto mam od 3 lat silnik nie bierze oleju ani grama,nie kopci itp zrobiłem nim ok 100tys km ,zawsze na zimnym stukał ale tylko w zimie...

Ps;dwóch moich kolegw ma 3.0d i 2.5d i żadnemu nic nie stuka nawet na -15c :mad2: !

Edytowane przez BMW e39
Opublikowano
Jaki olej w silniku?Wypadało by zmierzyć ciśnienie oleju jeżeli jest to problem z panewkami albo popychaczami,może to być nawet rozrząd.
Opublikowano
po pierwsze zmien olej. Stawiam ze masz wlanego Castrola a wiadomo ze to woda z sikami a nie oliwa.
http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano
Jaki olej w silniku?Wypadało by zmierzyć ciśnienie oleju jeżeli jest to problem z panewkami albo popychaczami,może to być nawet rozrząd.

 

Tez myślalem ze to olej wiec zmienilem .Najpierw był olej 5w 40 pozniej zmieniłem na 10w40 i zero zmian,cisnienie mierzyłem i było OK...

Jak jest rozgrzany to chodzi jak złoto, zero stuku, ledwo słychać ze to diesel:) im zimniejszy silnik tym bardziej stuka.... :mad2:

 

Jezdze tak trzy lata,ok 100tys km i na szczęscie nic się nie pogarsza...

 

Ps:Mam mobila...

Opublikowano
Zastanawia mnie tez dlaczego im zimniejszy tym bardziej stuka,a jak jest ciepły to chodzi idealnie....
Opublikowano
Kurcze najlepiej to rozebrać i sprawdzić rozrząd i wszystko co wokół niego. Spróbuj pobujać silnikiem, i czy słychać coś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej ma być pełny syntetyk, nie żadne 10W40.

I to dobry olej, motul, valvo, millers, po mobilu mam złe wspomnienia.

Zimny silnik ma znacznie lepsze ciśnienie oleju niż rozgrzany, więc klepać z tego powodu mógł by, ale po rozgrzaniu, gdy olej się rozrzedza.

Sprawdź sobie koło pasowe, w jakim masz stanie, często się zdarza że jest na padnięciu, i sobie postukuje, a po rozgrzaniu cichnie.

Ogólnie obadaj czy to nie jest gdzieś od układu pasowego.

Opublikowano
Olej ma być pełny syntetyk, nie żadne 10W40.

I to dobry olej, motul, valvo, millers, po mobilu mam złe wspomnienia.

Zimny silnik ma znacznie lepsze ciśnienie oleju niż rozgrzany, więc klepać z tego powodu mógł by, ale po rozgrzaniu, gdy olej się rozrzedza.

Sprawdź sobie koło pasowe, w jakim masz stanie, często się zdarza że jest na padnięciu, i sobie postukuje, a po rozgrzaniu cichnie.

Ogólnie obadaj czy to nie jest gdzieś od układu pasowego.

 

To że pełny syntetyk to ja dobrze wiem,ale zmieniłem bo myślałem że ucichnie...Zero zmian...Poza tym wiem że dla silnika 3.0d 10w40 mobil nic złego nie zrobi bo kolega jezdzi na takim od 150tys km i silnik igła!

Koło pasowe wymienione,ale ono nie stukało a wydawało taki dzięk:

 

wymienione też WSZYSTKIE rolki i paski oczywiscie wszystko na ori:)

 

Bardziej pasuje mi to jednak na rozrząd jak kolega wyżej napisał,bo przy nim nigdy nic nie było robione...

Opublikowano
Na pewno nie jest to wina oleju.Nagraj to stukanie,jaki to dźwięk,bardziej metaliczny czy głuchy i co się dzieje podczas zwiększania obrotów? Kontrolka ciśnieniu oleju gaśnie od razu po zapaleniu?
Opublikowano
Na pewno nie jest to wina oleju.Nagraj to stukanie,jaki to dźwięk,bardziej metaliczny czy głuchy i co się dzieje podczas zwiększania obrotów? Kontrolka ciśnieniu oleju gaśnie od razu po zapaleniu?

 

Rano odpalałem auto i nagrałem dzwięk,ale była temperatura na + i silnik w miarę ładnie chodził,chociaż słychać te stuki i twardą pracę silnika.Tylko czemu im zimniejszy tym bardziej to słychać...

Temat kontorlki był już przerabiany gasnie po 1-2 sekundach, ale to chyba nie ma znaczenia bo po zgaśnięciu kontrolki jak zimny to stuka/chrobocze przez pare minut....

Nie da się tu dodać filmiku bezpośrednio z kompa??

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.

U mnie w E61 3.0d 218 mam coś takiego:

 

http://www.youtube.com/watch?v=RC8WFaY2s6s&feature=youtu.be

 

Pukanie występuje tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu pracuje jak należy. Taki dźwięk masz u siebie?

 

Tak kolego u mnie jest to samo,najbardziej słychać pod drzwiami kierowcy albo z prawej strony silnika,nie są to jak słyszycie mocne stuki jak np panewka czy coś,ale jest to dziwne...

Ja mam manuala więc opcje automatycznej skrzyni chyba możesz odrzucić...

Zrobiłem na tym silniku ponad 90tys km i od pocztątku mam tak samo,auto chodzi do dziś, można powiedzieć idealnie...Ma Moc ,nie kopci itd

Ps:Pejec a Ty wiesz czym jest to spowodowane,czy miałeś tak od zakupu auta??

Opublikowano
U mnie tak jest od zakupu. Jeżdżę już z 15 tys. km i nic więcej się nie dzieje. Tylko strasznie to denerwujące, jak na zimnym go odpalam między innymi autami i ten dźwięk się dodatkowo od nich odbija. Autko się spokojnie rozgrzewa zanim ruszę, a ja się wkurzam tym klekotem. :wink: Nie mam zielonego pojęcia co to może być. We wtorek jadę do znajomego mechanika na podnośnik, żeby go stetoskopem osłuchać. Może wtedy uda się ustalić skąd ten dźwięk się wydobywa, bo od kilku miesięcy przekopuję internet, żeby znaleźć coś na ten temat.
Opublikowano
U mnie tak jest od zakupu. Jeżdżę już z 15 tys. km i nic więcej się nie dzieje. Tylko strasznie to denerwujące, jak na zimnym go odpalam między innymi autami i ten dźwięk się dodatkowo od nich odbija. Autko się spokojnie rozgrzewa zanim ruszę, a ja się wkurzam tym klekotem. :wink: Nie mam zielonego pojęcia co to może być. We wtorek jadę do znajomego mechanika na podnośnik, żeby go stetoskopem osłuchać. Może wtedy uda się ustalić skąd ten dźwięk się wydobywa, bo od kilku miesięcy przekopuję internet, żeby znaleźć coś na ten temat.

 

3 lata nie mogę do tego dojść co to jest,osłuchanie nic nie da.Byłem u wszystkich mechaników ,w bmw aso ,w boshu, wyciągali i sprawdzali wtryski/turbinę,testy ciśnienie oleju itp i bez rezultatu,wymieniłem wszystkie rolki paski koło pasowe itd aż w końcu dałem sobie spokój bo to auto mnie tak na prawdę nie zawiodło od 3 lat:)....Może u Ciebie do tego dojdą...

Ale najgorsze jest to że jak odpalam auto i słysze te stuki to ch.. mnie strzela :mad2: ,tym bardziej że jestem wyczulony na jakiekolwiek stuki i u mnie w aucie musi być wszystko idealne ...

Opublikowano
Dźwięk jest prawidłowy tak pracuje na zimnym twardo po nagrzaniu cichnie nie widzę tu żadnego złego objawu.

 

A ja widzę ,słyszę i wiem że to nie jest prawidłowa praca silnika m57.Jak Pisałem na początku moi dwaj znajomi mają 2.5d 2002 i 3.0d 1998 .Żadna tak na zimnym nie pracuje...

Opublikowano

Mój staruszek ma X5 w dieslu i nie ma tego dźwięku, kolega w e46 3.0D też nic takiego nie zasłyszał nigdy. Kiedyś udało mi się znaleźć filmik jak w E46 2.0 150 km występował identyczny klekot na zimnym.

Skoro mówisz, że pół osprzętu wymieniłeś i nic, to chyba sobie odpuszczę sprawdzanie. :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiem, czy to ma się też do diesla, gdyż sam jeżdżę benzyną, ale w moim wypadku takie metaliczne stukanie po odpaleniu szpec w BMW zdiagnozował, jako "szklanki", czyli popychacze.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.