Skocz do zawartości

Bmw E46 325 TI- kilka pytań o ekonomiczności i mocy


Zequ

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wiesz co szukałem e-60 miałem przeznaczone 35-37tys i powiem Ci ze nie ten przedział stąd wybór padł na 330 xi polifta.nie twierdze ze za 35 nie kupie bo kupie tylko co i w jakim stanie jesli wiesz co mam na myśli kolego,niekórzy tego nie pojmują i byle jak najmłodszy rocznik miec za kaske dobrego poloneza. I jeszcze do założyciela wątku : bmw nigdy nie bedzie ekonomiczne,ponieważ jesli chcesz utrzymać auto w dobrej kondycji to pieniądze trzeba pchać,czy tego chcesz czy nie.Ale jest miło bawarką dobra pojezdzić,tylko kosztem wkładu kolego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem więc pojeździć jeszcze z rok-dwa tym autem nim zmienię na mocniejszy, za kasę odłożoną kupię motor dzięki czemu w sezonie zaoszczędzę na paliwie, a fun z jazdy będę miał również zapewniony:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrozumiales mnie:) chodziło mi o zapis - napisales 27000tys czyli 27 000 000 :)

 

rzeczywiście moja pomyłka kolego :) Zeus o to rozwiązanie rozumiem jak chcesz adrenaliny :) a nie tam turbo.Wkreciłbyś sie w spore koszty i nikt Ci tego nie kupi :) pozdrawiam koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak pytanie trochę jeszcze o mocy-jak mogę choć trochę podnieść osiągi auta? Chodzi mi tu głównie o przyspieszenie i w miarę możliwości właściwości jezdne. Do tego prawdopodobnie nie będę zakładał instalacji gazowej z racji że koło u mnie jest pod autem i butla by mi 1/3 bagażnika zajęła co mi nie odpowiada więc chciałem zapytać jak mogę obniżyć spalanie paliwa? Sporo jeżdżę i nawet nieduża oszczędność sporo by mi dała bo bym miał więcej kasy na gadżety do auta -.-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejsz masę pojazdu - wyrzuć zapasówkę, wyprój tapicerkę w bagażniku, wyrzuć tylną kanapę. Boczki drzwi - też zbędna masa, na co to komu

A spalanie zmniejszysz kupując lewe paliwo od rusków

 

Powodzenia

 

:mad2:

 

Hmmm ciekawy pomysł choć jak by do niego inaczej podejść. Dziś podpompowałem za radą kolegi koła bo to podobno wpływa na osiągi jak i zużycie paliwa:D Jakiś niewielki v-tuning będę robił. Dzięki za podpowiedzi:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiono testy na hamowniach... co do paliw 98 i diesel +...... różnice wyszly takie ze mieszcza sie w błędzie pomiarowym.... ciekawe od kiedy liczba oktanow mówi o ilości wtrącen w paliwie :) (to mnie ubawileś)

a zalozenia ecodrivingu kłócą sie mocno z prawidlowym użytkowaniem silników tłokowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiono testy na hamowniach... co do paliw 98 i diesel +...... różnice wyszly takie ze mieszcza sie w błędzie pomiarowym.... ciekawe od kiedy liczba oktanow mówi o ilości wtrącen w paliwie :) (to mnie ubawileś)

a zalozenia ecodrivingu kłócą sie mocno z prawidlowym użytkowaniem silników tłokowych.

 

zerknij w książkę serwisową, podręcznik użytkownika i poczytaj. Ilość oktanów ma znaczenie... do niektórych szczególnie większych silników zalecane jest Pb 98, na 95 można jeździć ale nie daje optymalnych osiągów ... przy mniejszej liczbie oktanów silnik pomaga sobie większą ilością paliwa. Jeździłem i na Pb 95 i Pb 98 i z doświadczenia widać że Pb 98 jest droższe w zakupie ale na trasie samochód spala jej mniej o okolo 0,5-1l na 100 km. A w ecodriving to nic innego jak znajomość swojego auta, przy codziennym poruszaniu się warto korzystać z głównych założeń by bezsensownie nie tracić paliwa.

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ksiazce serwisowej wiele rzeczy pisze... rowniez... o wymianach oleju co 30 tys i czy to jest cos dobrego.... jak mi pokazesz te optymalne osiągi z hamowni i bedzie różnica to uwierze.... w moim motocyklu wyczynowym nie ma różnicy zadnej w tym czy wleje 95 czy 98... no ale tam jest mocno wysilony silnik.. i moze wtedy nie ma roznicy ;P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są zalecenia producenta do ktorych należy sie stosować. jezeli silnik jest przystosowany do wymiany oleju co 30 tys tzn ze mozna tak robic ale nie przekraczac tej granicy ... jesli robi sie to częściej to twoja dobra wola ( tez tak robie wymieniam raz do roku a przebieg mam około 15 tys.) ale tez dobrze dla silnika. w służbowych autach wymieniany jest u mnie olej co 30 tys i tez nic nie dzieje. to tak jak byd pil piwo i vodke... piwa musisz wypic 8 by sie upierdzielic czyli okolo 4 litry :) vodki 1 litr i po tobie a różnica jest taka ze jedno ma 5% alko a drugie 40% alko .... jedno i drugie to alkohol a jaka roznica.... :)
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są zalecenia producenta do ktorych należy sie stosować. jezeli silnik jest przystosowany do wymiany oleju co 30 tys tzn ze mozna tak robic ale nie przekraczac tej granicy ...

Producent producentem, a rozsądek rozsądkiem.

Przerabiałem skrzynię biegów w której oleju się podobno nie wymienia - zalecenia producenta.

Skrzynia nie przeżyła tych zaleceń.

Zalecenia są po to, by wszystko dotrwało bezproblemowo do końca gwarancji.

Tyle w temacie wymian olejów.

Co do paliwa to uważam, że jeżeli producent zaleca 95 to nie ma sensu lać 98, bo do takiego paliwa optymalizowano soft w ECU.

Nic więcej się nie osiągnie, oprócz zbędnie wydanej kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jeżeli silnik przewidziany jest na 98 to lanie 95 powoduje ze osiagi sa slabsze i tyle. 98 jest mocniejsza i stosowanie tak jak mówisz do silników przeznaczonych do 95 moze prowadzic do awarii nawet. to ze zmienia sie oleje i plyny po jakims czasie to norma. ja nie mówię ze producent jest nie omylny. ale wracajac do tematu kolega ma silnk 2,5 benzyne wiec napewno jest przystosowany do 98
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze słabszymi osiągami w przypadku stosowania 95 gdy zalecenie jest na 98, zgadzam się. Z tym uszkodzeniem silnika to bym polemizował.

W przypadku M54 producent zaleca nie mniej niż 91 więc stosowanie 98 nie ma sensu. Oczywiście nic się nie stanie jak się zaleje 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na 98. W trasie pali mi około 8 litrów na 100 przy spokojnej jeździe ze 20 jak mu przycisnę:P W mieście zimą średnie to około 11-12 litrów. Nie mam odniesienia czy to mało czy dużo ale wydaje mi się że przy spokojnej jeździe (inaczej po wawie się jechać nie da) to sporo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mniej niz 91 .... tak ale do każdego m54 zalecana jest 98 :) w zastepswie mozna stosować 95 tak jest dokładnie napisane. :) wiec stosowanie 98 jak najbardziej uzasadnione :)

Zaintrygowała mnie Twoja wypowiedź :cool2: i sprawdziłem w instrukcji.

 

Potwierdzam producent zaleca do M54 bezołowiową 98.

 

Co do spalania, to kolego Zequ, Twoje wyniki spalania są jak najbardziej poprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło to wiedzieć:) A co mogę zrobić by podnieść choć odrobinę osiągi bez zwiększania paliwa? Bo są tunerzy co montują jakieś bajery typu specjalne wydechy, filtry stożkowe itp. Ciekaw jestem czy ktoś testował tego typu bajery i w co warto by zainwestować w moim autku:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.