Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilka osób pisało mi jak przebiega wymiana wentylatora nawiewu, a że robiłem fotki podczas wymiany u siebie postanowiłem napisać mały poradnik jak się to papunia :)

 

Co potrzebujemy?

 

- Ja akurat miałem zestaw śrubokrętów z biedronki

- Małe torx

- Klucz nasadowy 10 i 13

- Ładną pogodę jak ktoś wymienia na polu

- Motywację i chęci

 

Zaczynamy.

 

Standardowo odpinany klemę minusową z akumulatora. Ściągamy listwy z drewnem. żeby dostać się do śrubek z dwóch stron

 

http://img836.imageshack.us/img836/8652/4hry.jpg

http://img163.imageshack.us/img163/8621/muoj.jpg

 

Nad licznikiem są 3 małe torx. Odkręcamy je odchylamy ramkę, odpinamy wtyczki od włącznika świateł, halogenów.. Żeby odkręcić licznik patrzymy w górę i odkręcamy pozostałe torx. Odchylamy odpinamy wtyczki i licznik wyciągnięty.

 

http://img713.imageshack.us/img713/2315/fcwo.jpg

 

Za Licznikiem tak w wgłęb powinna być jedna śrubka na krzyżaka, odkręcamy.

 

http://img706.imageshack.us/img706/8158/al07.jpg

 

Przechodzimy na środek.

 

U mnie w wersji z wyświetlaczem 4:3 wyciągniecie było proste bo cały wyświetlacz nie był przykręcony, więc szybko go wyciągłem, nie wiem jak jest z innymi wersjami.

 

Po bokach 4 śrubki, oraz podważamy kratkę środkową i wyciągamy, pamiętać żeby nie ciągnąć bo to kratki przyczepiona linka, demontaż łatwy jest tej linki.

 

http://img191.imageshack.us/img191/9146/p65m.jpg

 

Jak ktoś posiada kurtyny boczne, to na słupkach bocznych pod plastikowym napisem AIRBAG znajduję się torx, samą zaślepkę podważamy i powinna zejść. Po odkręceniu ściągamy osłonę słupka.

 

http://img200.imageshack.us/img200/9066/gjah.jpg

 

Następnym krokiem jest odkręcenie i ściągnięcie schowka na rękawiczki.

 

http://img202.imageshack.us/img202/4331/oqtv.jpg

http://img801.imageshack.us/img801/7853/ijz0.jpg

 

Zaślepkę poduszki powietrznej pasażera podważamy i mocniej ciągniemy. Nie bać się bo nic nie wystrzeli, przy okazji odkręcamy śrubki pod listwą. Pod nią są kolejne 2 śrubki. Ściągamy schowek. Odkręcamy również śrubki, które są koło zamka schowa oraz jedna koło uchwytu na schowek.

 

http://img854.imageshack.us/img854/9407/8x9z.jpg

http://img844.imageshack.us/img844/3048/z0k2.jpg

http://img203.imageshack.us/img203/4655/2qml.jpg

http://img838.imageshack.us/img838/4443/qg45.jpg

 

Poduszka przykręcona na 4 śrubkach na klucz 10, są dość głęboko osadzone. Odpinamy kostkę od poduszki i chyba od podświetlenia schowka.

 

http://img845.imageshack.us/img845/3079/0fgk.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/6918/7n5y.jpg

 

Na koniec odkręcamy 2 śruby na klucz 13.

 

http://img600.imageshack.us/img600/5113/olxm.jpg

http://img706.imageshack.us/img706/82/ju1x.jpg

 

Po tych operacjach powinien kokpit zejść, chwile pomyślunku czy wszystko odkręcone. Jeśli tak to mocniej szarpiemy do siebie i kokpit schodzi.

 

Mordując się sami kokpit wyciągamy od strony pasażera. Odkładamy go i ukazuje się taki widok.

 

http://img843.imageshack.us/img843/8219/mlus.jpg

http://img560.imageshack.us/img560/3747/9sgo.jpg

 

Szukamy czy poprzedniemu właścicielowi (zazwyczaj Niemcowi) nie wpadło czasem jakieś 100 euro pod kokpit, jeśli tak to idziemy oblewać znalezisko i rozbieramy 2 dni później, jeśli nie to robimy dalej.

 

Matę wygłaszającą ściągamy dobieramy się do tunelu nawiewu. Po lewej stronie mamy taki plastik, jego jak pamiętam śrubokrętem wciskamy w lewą stronę (najpierw próbować bez siły żeby nic nie uszkodzić), jeśli się uda to odpinamy 2 spinki. Delikatnie uchylamy do góry i widać że trzymają zatrzaski z tył.

Szczerze to nie wiem jak je odpiąłem, ale chyba od wewnątrz próbowałem podważyć. Trzeba popróbować

 

http://img811.imageshack.us/img811/9996/b933.jpg

http://img855.imageshack.us/img855/4148/nhkc.jpg

 

Po ściągnięciu jesteśmy już na finiszu, ale zostaje jeszcze zrobić 2 czynności. Tego pręta musimy się pozbyć bo wentylatora nie ściągniemy. Tam gdzie żółta strzałka jest taki wihajster, jego palcem odchylamy i suwamy w lewo, tak żeby pręta wyciągnąć.

 

Po wyciągnięciu ściągamy zaczepy i wyciągamy osłonę. Pod nią cały problem dzięki któremu pisałem ten zacny tekst. Odkręcamy torxy i owy problem mamy w rękach.

 

http://img827.imageshack.us/img827/2806/0ri2.jpg

http://img691.imageshack.us/img691/1736/joqp.jpg

http://img811.imageshack.us/img811/3883/lhgu.jpg

 

Teraz można iść na kawę czy browara, co kto woli.

 

Ogólny czas rozbiórki w moim przypadku to około 2 godzin w pojedynkę. (z przerwami bo każdy tyłek truł czym innym).

 

Składamy w odwrotnej kolejności. Myślę że krótki poradnik się przyda kolejnym pokoleniom.

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • 2 lata później...
Opublikowano
Mimo niedostępnych już zdjęć opis wymiany jest bardzo przydatny. Idac po wskazówkach wymieniłem dmuchawe bez najmniejszego problemu. Dzieki i pozdrawiam z łodzi ;)
  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 lata później...
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak pod deską na samym środku. Trzeba deskę ściągać.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.