Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, czy potraficie wytłumaczyc z czego wynika różnica w osiągach np 530d przed liftem 6sek po lifcie 5,8sek, 535d przed liftem 5,5sek po lifcie 5,3 sek, moc i moment jest ten sam, a różnica w osiągach jak w przypadku chipa np ac-schnitzera za 10tys. Zastanawia mnie to ponieważ rozważam zakup któregoś z wyżej wymienionych samochodów a osiągi są dla mnie sprawą ważną...
Opublikowano (edytowane)

W 535d 5,3 a w x 5,1. Osiagi katalog 5,5 zpeperfs przedlifowa 5,6 , do 160 - 13,1 poliftowa ze styczniowego ams 5,1 (tak jak w katalogu) a do 160 - 12,7s . To bez sensu bo do 100 zyskuje 0,5 sek, a od 100 do 160 traci 0,1sek.

W Poznaniu u dilerow brak informacji (jakichkolwiek) , gdzies wyczytalem ze silniki i skrzynie zostaly ,,zoptymalizowane '' pod wzgledem osiagow , co by to nie znaczylo gowno to znaczy.

Edytowane przez kamosor
Opublikowano

Te 0.2s może wynikać chociażby z nieznacznie mniejszej masy auta.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Dzięki za zainteresowanie tematem, pytałem też z tego względu czy ewntualny chip poprawi tę różnicę, plus oczywiście przyrost wynikający z samych koni i niutonów, czy chip obejmuje również optymalizację skrzyni?
Opublikowano

Trzeba by faktycznie dokladne pomiary zrobic.

Wersja po lifcie powinna byc szybsza przez usprawnienie/program skrzyni.

Nie do konca chce mi sie wierzyc ze powyzej 100kmh bylaby wolniejsza

 

Nie do konca ufam tez porownywarce zeperfs...

Kiedys na 5-krotnie powtarzanych testach dostawalem bumy spod swiatel od 335d coupe jadac 996 w przedziale do okolo 0-80kmh a w zephersie zapewniali ze to on dostanie w ucho :)

 

Co do zakupu nie kierowalbym sie nawet ta starat 0.x sekundy. Krzywdy raczej wielkiej/zauwazalnej nie bedzie

Opublikowano (edytowane)

Jest. Mam na mysli ze porownujac moje 996 3.6 Tiptronic z 335d A zephers mowi ze ja bede z przodu juz od startu, a tu parokrotnie testujac 335d wychodzilo na przod tak do 80kmh.

Powtarzane parokrotnie. Generalnie brawa dla BMW :cool2: :cry2:

 

Jeszcze link ponizej... w relau ten start zupelnie inaczej wygladal...

http://www.zeperfs.com/en/duel1543-3549.htm

Edytowane przez ///MM
Opublikowano

Grzechu, chciałbym ci zwrócić uwagę na inny aspekt, ja 3 lata temu przesiadłem się właśnie z e92 330i i do dziś nie mogę się przyzwyczaić do f10. W porównaniu z e9X czy e60 jest strasznie ociężała, ma gumowy układ kierowniczy, wielką masę (pamiętaj, że to płyta 7er), zawieszenie, przez co w zakręcie wchodzi raczej w lot szybowy a nie w zakręt. Oczywiście jest stabilna i nie wypadnie ale to nie to co kiedyś. Określenia (padały tu na forum) "szybki czołg" czy "najlepszy mercedes jaki zrobiło bmw" są jak najbardziej prawdziwe. W f10 lci podobno to wszystko poprawili i trochę podostrzyli, nie wiem bo nie jeździłem lci ale do 5er już nie wracam, teraz planuje przesiadkę na 3er lub 4 GC.

Oczywiście dla niektórych ten komfort to zaleta, jednak dla mnie to był szok jak dla osoby która wychowała się na modelach EXX. Piszę o tym bo przykładasz sporą wagę do osiągów więc może nie chodzi ci tylko o starty spod świateł.

Opublikowano
No dokładnie. Dla mnie ten komfort szybowca jest zaletą....
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Nie wiem czy to starość :mrgreen: , ale ja mam dość taczki i F10/11 bardziej mi leży, nawet kosztem osiągów, czy zwrotności.

 

Mam to samo :cool2: I powiem Ci że to faktycznie przychodzi z wiekiem :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Ja także, stąd mój wybór pada tym razem nie na serie 3 a serię 5, miałem takie auto do dyspozycji na dwa dni i stwierdziłem że to właśnie jest to czego obecnie szukam:)
Opublikowano
Pytalem w salonie z czego wynika różnica, ale dostałem informację taką jak już ktoś wcześniej napisal, optymalizacja oprogramowania skrzyni i silnika, sprzedawca nic więcej nie umiał powiedziec, ani też nie kwapił się żeby to ustalic...
Opublikowano

Sprzedawca kiedyś mi mówił że w moim aucie będę zmieniał charakterystykę zawieszenia, później serwisant mi tłumaczył że niemożliwe bo mam zwykłe amory.

 

Najlepsze że rok po zakupie przy jakiejś luźnej gadce z innym sprzedawcą ten też mnie utwierdzał że mogę zmieniać zawieszenie...

Serwisant ponownie sprawdził po VINie i mówi: niemożliwe - zawieszenie standard.

 

I jak tu się od nich czegoś nauczyć?

PS. Chyba mam zawias standard:)

Opublikowano
Zalosne jest to 'ze w salonach pracuja ludzie o roznych zainteresowaniach , ale raczej nie motoryzacyjnych , dodatkowo ja spotykam takich co to nie sa zainteresowani poglebieniem swojej wiedzy. Bedac u dilera BMW czuje sie jak kosmita monotematyk. Dzisiejsza wizyta utwierdzila mnie w przekonaniu ze nalezy tam brac ze soba relanium.
Opublikowano
"mój" sprzedawca zawsze podczas jazdy próbnej jakimś świeżym bmw, dowiaduje się ode mnie wielu ciekawych rzeczy o danym modelu :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo wszyscy są zatrudniani po znajomości. Nie szuka się pasjonatów a zarazem profesjonalistów, którym porządnie się zapłaci za ich wiedzę i zaangażowanie, tylko byle kogo, kto umie sklecić zdanie i nie wygląda odrażająco. :)

 

Wg mnie różnica wynikać musi z programu silnika lub i silnika i skrzyni biegów. Inna sprawa, że zastanawianie się nad różnicą 0,1 s. pod kątem zakupu itd jest komiczne. Jest to różnica niezauważalna. Przeciętny człowiek nie odczuje sekundowej różnicy a co dopiero jednej dziesiątej. No ale Polacy to przecież mistrzowie prostej zawsze i wszędzie. ;)

 

A co do kanapowatości F10, to uwielbiam to. Cieszę się, że BMW poszło w tym kierunku. To ma być duże i komfortowe auto, więc takim się stało. Jak ktoś chce "czuć asfalt" to niech kupi F30. Urosło na tyle, że godnie zastępuje E60, a odczucia z jazdy są zupełnie inne niż w F10.

Opublikowano
Testowałem i f10 i f30 i zdecydowanie jestem za tym pierwszym komfort, przestrzeń, według mnie ładniejsze wnętrze dla mnie auto niemal idealne, co do różnicy w osiągach to nie 0,1 a 0,2 po drugie chcę więdziec dlaczego mam czegoś nie miec (będę decydował się na auto sprzed liftu) oraz czy nie da się zrobic tak bym to miał;) Bo choc to w sumie drobiazg to lepiej go miec niż nie, bo tym sposobem można stwierdzic że po co nam 535d zamiast 530d skoro różnica jest na poziomie 0,5sek to dalej niewiele, 530d dalej będzie szybkim autem a jednak w tematach 530d vs 535d większośc osób pisze "stac cię to dopłac do 535d".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.